Pengikut

Nuffnang

Jumaat, 3 September 2010

Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Selamat Menyambut hari Raya Aidil Fitri.

Posted: 03 Sep 2010 02:33 AM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

0 ulasan
sumber :-

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


SATU ATAU BANYAK MAKNA?

Posted: 02 Sep 2010 05:30 PM PDT

Mereka sememangnya mempunyai banyak pilihan untuk memberi 'makna' namun mereka telah memilih satu makna sahaja. Oleh hanya pilih satu makna sahaja itulah orang Yahudi memilih untuk berperang dengan orang Palestin, orang India dan Pakistan memilih untuk berkonfrantasi berterusan, Bosnia dan Serbia bermusuhan, Korea Utara dan Korea Selatan menunjuk lengan masing-masing walaupun mereka asalnya mungkin serumpun - nenek moyang mereka sama.

Demikianlah, Melayu, Cina dan India di Malaysia mula belajar menunjukkan otot masing-masing walaupun dulunya pada tahun 1955 pernah berjanji setia sehingga tercapainya peristiwa 1957.

Dalam himpunan Melayu pula UMNO, Pas, PKR masing-masing berlumba-lumba mempamer personaliti siapa yang lebih menarik dan menggoda supaya golongan bukan Melayu akan tertarik untuk 'berpacaran' dengan mereka. Padahal, UMNO, Pas dan PKR itu asal sejarahnya satu.

Dengan memilih makna persaingan: persaingan dengan alam, persaingan dengan mesin atau persaingan sesama manusia, orang itu sentiasa melihat dirinya berada dalam keadaan terancam.

Satu komuniti merasa diancam oleh komuniti yang lain, ketua terasa diancam oleh anak buahnya, kawan rasa diancam oleh kawan yang lain sehingga keseluruhan makna kehidupan adalah dalam bentuk memenangi suatu persengketaan.

Tersembunyi dalam diri adalah rasa ketakutan. Walaupun keberanian adalah lawan kepada ketakutan namun segalanya adalah bermula daripada rasa ketakutan - takut kekurangan, takut kehilangan dan akhirnya takutkan kematian.

Dengan memilih makna persaingan: persaingan dengan alam, persaingan dengan mesin atau persaingan sesama manusia, orang itu sentiasa melihat dirinya berada dalam keadaan terancam.

Satu komuniti merasa diancam oleh komuniti yang lain, ketua terasa diancam oleh anak buahnya, kawan rasa diancam oleh kawan yang lain sehingga keseluruhan makna kehidupan adalah dalam bentuk memenangi suatu persengketaan.

Tersembunyi dalam diri adalah rasa ketakutan. Walaupun keberanian adalah lawan kepada ketakutan namun segalanya adalah bermula daripada rasa ketakutan - takut kekurangan, takut kehilangan dan akhirnya takutkan kematian.

Makna yang diberikan orang yang tidak takut akan berbunyi, 'yang kurang diusahakan untuk ditambah; yang hilang dicari; dan kematian adalah melengkapkan kehidupan'. Mereka tidak melihat setiap dualisme adalah persaingan.

Manusia yang tidak melihat segala-galanya persaingan adalah manusia yang tidak takut. Manusia yang tidak takut ialah manusia yang memberi nilai tinggi kepada 'autonomi'. Warganegara yang menilai tinggi kepada autonomi ialah warganegara yang mengatakan maju-mundur dirinya adalah tanggungjawab dirinya sendiri. Dia tidak akan memaksa orang lain mesti memihak atau memenuhi kehendaknya dan jika terjadi keadaan orang memihak kepadanya, itu hanya suatu kebetulan.

Seorang guru tidak memaksa murid untuk taat kepadanya. Seorang ketua tidak menagih kesetiaan daripada yang diketuainya. Seorang bapa tidak meminta-minta anak dan isteri menghormatinya. Jika semua itu diperolehinya, juga adalah suatu kebetulan.

Demikianlah jika anak-anak muda di Malaysia menuntut autonomi daripada orang tua-tua, mereka juga hendaklah membenarkan orang tua mentafsirkan keadaan dan kuasa mengikut makna mereka. Orang tua pula hendaklah tidak memaksa anak muda memberi makna kepada sesuatu perkara, kejadian atau fenomena dengan makna yang sama dengan mereka. Berilah makna kepada zaman masing-masing dan jika kebetulan makna itu sama, ia adalah satu 'hadiah'.

SUMBER : TAN SRI NORDIN KARDI

BERTUKAR-TUKAR PANDANGAN.

Posted: 02 Sep 2010 04:56 PM PDT


Ustaz Hj Mohd Afandi Yusof

Kepada pengikut Pas, sedarlah mereka sebenarnya ditipu bulat-bulat oleh pucuk pimpinan mereka khususnya pelaksanaan hukum hudud yang selama ini hanya digunakan Pas untuk menagih sokongan orang Melayu",

"Tegas beliau jika Pas tidak berani membawa perkara itu di Parlimen dan tidak menggubal enakmen kanun jenayah syariah di Kedah, Selangor, sepertimana di Kelantan dan Terengganu ketika mereka memerintah dahulu, bermakna Pas berbohong kepada rakyat khususnya kepada penyokong tegar mereka.

"Saya cabar mereka buat perkara ini sebab hari ini di ceruk-ceruk kampung dan pelbagai tempat lain yang menjadi kawasan kubu mereka, ahli-ahli tegar Pas begitu beriya-iya menyatakan bahawa Pas akan melaksanakan hukum Hudud.

"Jadi untuk buktikan perkara itu, saya cabar mereka buat seperti apa yang saya sarankan di atas. Jika mereka takut, bererti Pas mengabdikan diri kepada manusia DAP serta PKR dan bukannya Allah s.w.t. Mereka jangan berdolak dalih lagi.

Tan Sri Aishah Ghani

"Pas ini memang dari dulu begitulah gelagatnya yang menunjukkan bahawa mereka memang tidak berpegang pada pendirian malahan kalau mereka yang lakukan semuanya elok dan halal tetapi kalau UMNO yang buat akan tak elok dan haramlah kata dia,"


"Dari dulu lagi sudah macam-macam yang mereka lakukan sehinggakan suatu waktu ada yang terpaksa bernikah dua kali kerana kononnya tidak sah jika dinikahkan oleh orang UMNO selain masalah satu masjid dua imam kerana imam yang ada adalah imam dari UMNO dan macam-macam lagi,"

Suffian Awang.

"Apa yang keluar dari mulut Nik Aziz, 24 jam berbau politik, sebab itu kita tidak terkejut bila dia mempertahankan pemimpin DAP sampaikan 'tazkirah' di ruang solat surau di Kajang"

Hakikatnya selama ini Nik Aziz tidak memberi pandangan dari sudut agama tetapi dari sudut politik yang menguntungkan pihaknya.

umno bahagian cheras

0 ulasan
sumber :-

umno bahagian cheras


Akhirnya PAS tolak hukum hudud !

Posted: 03 Sep 2010 01:45 AM PDT

AKHIRNYA PAS terpaksa menolak pelaksanaan hukum hudud, setelah berpuluh tahun menggunakan isu tersebut untuk meraih sokongan politik daripada pengundi Melayu.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, PAS terpaksa membuat pengakuan itu setelah menyedari sekutu mereka dalam Pakatan Rakyat (PR) tidak berminat terhadap pelaksanaan hukum hudud dan konsep negara Islam seperti yang dicita-cita parti tersebut.

"Kerana sayangkan sekutu mereka dalam PR seperti DAP, akhirnya PAS tunduk dan mengaku pelaksanaan hukum hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia," tegasnya.

Katanya, berpuluh tahun pemimpin PAS menyerang dan menuduh UMNO sekular dan melebelkan kafir kerana didakwa menentang pelaksanaan hukum hudud, tetapi kini parti itu sendiri mengakui kesukaran untuk melaksanakannya.

"Tetapi, PAS tidak pula menuduh sekutu mereka dalam PR terutama pemimpin Melayu Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai sesat dan sebagainya, sepertimana mereka pernah lakukan terhadap UMNO," tegasnya.

Beliau mengulas pengakuan Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah (gambar bawah) yang dilaporkan berkata bahawa hukum hudud tidak semestinya dilaksanakan sekiranya pakatan pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU -13) dan memerintah negara, seperti dilaporkan media hari ini.

Sebelum ini Penyelaras PR, Datuk Zaid Ibrahim dilaporkan sebagai menyatakan bahawa PAS tidak akan dapat melaksanakan hukum hudud berdasarkan realiti politik hari ini dan perjanjian antara parti pakatan pembangkang.

Menurut Syed Ali lagi, pengakuan terbaru pemimpin kanan PAS Kelantan itu jelas membuktikan bahawa selama ini parti tersebut sanggup memesongkan hukum Islam kerana kepentingan politik.

"Dalam usaha meraih undi dalam beberapa siri PRU umum sebelum ini, PAS memutarbelitkan pelaksanaan hukum hudud dan menuduh kafir jika ada yang menolaknya, tetapi hari ini PAS mengakui ianya tidak mungkin dilaksanakan," katanya.

Beliau kesal dengan tindakan pemimpin PAS yang selama ini mempermainkan isu agama yang menyebabkan berlaku perpecahan amat ketara di kalangan umat Islam di negara ini.

Katanya, sebelum ini UMNO sudah beberapa kali menjelaskan bahawa pelaksanaan hukum hudud memerlukan kajian secara mendalam kerana realiti masyarakat majmuk di negara ini.

Katanya, UMNO sesekali tidak menolak hukum yang terkandung di dalam al-quran, malah kerajaan yang didiokong UMNO lebih bertanggungjawab membangunkan syiar Islam.

"Kini sudah terbukti bahawa pendirian UMNO adalah betul dan PAS sendiri sudah mengakui bahawa hukum hudud tidak akan dilaksanakan jika mereka (pembangkang) memerintah," jelasnya.

Perkembangan ini menurut beliau, membuktikan pemimpin PAS sanggup berdolak-dalik dalam isu agama kerana ingin terus bersubahat dengan sekutu politik mereka dalam pakatan pembangkang.

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

0 ulasan
sumber :-

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


SUDAH BERSEDIAKAH BARISAN NASIONAL UNTUK MENGHADAPI PILIHANRAYA UMUM KE 13?

Posted: 03 Sep 2010 01:03 AM PDT

Berdasarkan perangkaan dikeluarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini, DAP mendaftar seramai 9,106 pengundi sepanjang Julai lalu manakala Umno pula 7,230 orang. Kedudukan itu masing-masing bersamaan dengan 38 dan 30 peratus.

Sepanjang bulan berkenaan penolong pendaftar parti-parti politik mendaftar seramai 23,911 pengundi. Jumlah itu tidak sampai separuh daripada 48,655 orang yang didaftarkan pada bulan Jun.Pada Jun, DAP mendaftarkan 20,862 orang ataupun 42.8 peratus manakala Umno pula 10,675 orang iaitu 21.5 peratus.

Pengerusi Jawatankuasa Panel Pendaftaran dan Penyediaan Daftar Pemilih SPR Datuk Zainal Abidin Mat Said mengakui ada penurunan prestasi parti politik mendaftar pengundi baru pada Julai lalu. "Sebab, faktor penurunan kami tidak dapat pastikan. Tetapi DAP masih di depan," kata beliau pada sidang media di sini hari ini. Zainal Abidin berkata, dari segi peratusan pendaftaran pengundi baru Umno nampaknya 'semakin agresif' pada bulan Julai berbanding bulan Jun.

"Pada Jun, peratusan pengundi baru yang didaftarkan oleh penolong pendaftar DAP adalah sebanyak 42 peratus berbanding 21 peratus di pihak penolong pendaftar dari Umno. Pada bulan Julai, DAP merekodkan 38 peratus manakala Umno pula 30 peratus," katanya lagi. Penolong pendaftar dibayar RM1 bagi setiap permohonan baru dikemukakan kepada SPR. Terdapat 2,378 penolong pendaftar yang dilantik mewakili parti-parti politik di seluruh negara. Sepanjang Julai lalu PAS menghimpunkan 3,961 pengundi baru berbanding 12,228 pengundi baru sebulan sebelum itu.

Berdasarkan perangkaan di atas, Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras merasakan Parti Komponen Barisan Nasional seperti MCA, MIC dan Gerakan seakan tidak bersedia atau akan membantu memperkukuhkan kedudukan Barisan Nasional dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke 13...... Maka itu pemimpin tertinggi UMNO harus bersedia menghadapi sebarang kemungkinan yang bakal tercetus pada Pilihan Raya Umum ke 13..... adakah Barisan Nasional sudah bersedia untuk mencapai kejayaan atau bersedia menerima kegagalan?


Apo Kono Eh Jang!

0 ulasan
sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


Nurul Izzah – Sudahlah Rosak Otak, Pengkhianat Bangsa Lagi

Posted: 03 Sep 2010 05:54 AM PDT

Satu ketika dulu (zaman awal reformasi), wajah ini memang menarik perhatian. Kelembutan dan kehalusannya pada waktu itu memanglah menonjolkan watak Puteri Reformasi yang diberikan kepadanya. Walaupun dibayangi oleh nafsu songsang bapanya, wajah ini mengurangkan sedikit rasa loya itu. Tapi siapa sangka, pemilik wajah ini hanya cantik luaran tapi dalam busuk macam bangkai, ptuuuuiii.

Bila terbukti salah dalam isu kapal selam rosak dan membawa cerita bohong ini sehingga ke Indonesia, puteri pembelit (anak Raja Pembelit) ini muncul dengan kontroversi baru bila dia mempertikaikan pula Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan sebagai sesuatu yang bersifat 'sementara'. Ayahnya sendiri, disebalik label sebagai Raja Putar Alam No 1, pun tak berani nak mengusik Artikel 153 ini, begitu juga DAP (sekurang-kurangnya secara terang) tetapi budak hingus ini pulak yang tampil dengan persepsi sendiri bahawa Artikel 153 hanya bersifat sementara. Sebab itu dalam Asas Pakatan Rakyat, memlihara hak keistimewaan orang melayu adalah antara perkara yang disebut (kalau penyokong DAP tau mesti dia marah).

Kita nak bertanya, jika ianya sementara, bilakah tarikh luputnya? Ada ditulis di mana-mana dalam Artikel 153 itu? Inilah yang dikatakan mewarisi kebodohan, memanjangkan kejahilan. Anak dengan bapak sama sahaja kaki putar, nasib baik selera seks tidak songsang sama macam bapak jugak, kalau tidak, memang jadi contoh keluarga sejati.

Jika keistimewaan melayu itu ada nilai fizikal seperti duit, nescaya sampai tujuh keturunan pun, Nurul Izzah tidak akan mampu membayarnya semula. Belum lagi menyebut nilai sama yang telah dinikmati kedua orang tuanya sepanjang umur mereka yang bergelar melayu sehingga mampu membesarkannya sehingga ke tahap sekarang.

Tapi itu juga mencetus persoalan, adakah tindakan Nurul Izzah ini didorong rasa terhutang budi yang amat sanngat terhadap DAP? Kita katakan DAP sebab di Malaysia hanya DAP yang berani nak menghapuskan hak keistimewaan orang melayu walaupun tidak menyebut secara terang (menafikannya pun tidak). Dalam kes liwat anwar, peguam-peguam yang pro DAP diketahui mengelilingi anwar dari semua sudut bagi melindunginya daripada tuduhan yang sedang dihadapinya. Sudah tentu jasa pemimpin DAP yang diketuai Karpal Singh ini sedikit sebanyak menuntut balasan walaupun bukan dalam bentuk wang ringgit, dalam bentuk mengkhianati bangsa sendiri pun boleh juga.

Anwar hanya menjadi tuhan di kalangan pengikut PKR kerana dia yang mengasaskan parti itu sejak awal. Dikalangan pembangkang seperti PAS dan DAP, anwar hanya digunakan bagi mendapatkan keuntungan politik dalam pilihanraya. Batang tubuh anwar itu sendiri tidak ada nilai satu sen pun tetapi pengaruh anwar dalam mendapatkan simpati pengundi itu yang menjadi matlamat mereka dalam menyokong anwar. Kalau tidak, masakan Karpal Singh dan Mat Sabu, 2 orang antara yang pertama mensasikan hubungan songsang anwar kepada masyarakat, kini menjadi pembela anwar ibrahim termasuk dalam mengetuai barisan peguam bela di mahkamah.

Oleh hal yang demikian, sudah tentu apa pun bantuan dan pertolongan yang diberikan DAP ini bukan datang dengan percuma. Keluarga anwar yang banyak makan budi dengan golongan ini sudah tentu sanggup berbuat apa saja asalkan anwar dibela dan idak ada kos wang ringgit kepada mereka (mungkin). DAP sungguh bijak, mereka membonekakan PAS dalam banyak hal berkaitan Islam, PKR pulak digunakan untuk menempatkan melayu-melayu liberal yang mengkhianati bangsa sendiri secara terang atau tidak.

Orang melayu Lembah Pantai yang meletakkan Izzah dikedudukkannya sekarang perlulah muhasabah diri. Bukan melayu di Lembah Pantai begitu juga kerana kenyataan Nurul Izzah ini boleh mendatangkan ketidak stabilan kepada keharmonian Negara.

Pembangkang sibuk menuduh BN menggunakan isu perkauman, nah sekarang lihat siapa yang memulakan isu perkauman ini.

(Oleh: Adamyan)

Panasss!!! PAS kata HUDUD tak semestinya dilaksanakan….Jom kita guling2 atas jalan…

Posted: 03 Sep 2010 04:53 AM PDT

Memang SOHIH dan terbukti selama ni PAS hanya menggunakan hukum Allah HUDUD sebagai satu alat menarik undi dan sokongan umat Islam didalam negara.

Dan memang ternyata SAH bahawa PAS kini telah berubah 100% menjadi barua kepada kafir harbi DAP apabila puak berserban PAS sanggup mengenepikan HUDUD hanya semata-mata takut kepada Karpal Singh dan Lim Kit Siang yang jelas menolak hukum Islam dilaksanakan di Malaysia.

Spy nak bagitahu kat korang ni baiiii……,ini bukan lagi satu cobaannn…., sekarang ini sudah terjadi betul-betul apa yang diramalkan tentang sifat bermuka-muka ularmak PAS dengan maksud sebenar perjuangan mereka untuk negara Islam serta hukum Islam.

Pendedahan sikap munafik lagi khawwarij ularmak didalam PAS ini bukanlah rekaan dari blogger UMNO ataupun cybertroopers pro kerajaan, ianya dikeluarkan sendiri oleh Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Kelantan iaitu Mohd Amar Nik Abdullah. Untuk pengetahuan semua, dia nilah yang dikatakan bakal ganti Nik Aziz sekiranya orang tua nyanyuk tersebut "dimatikan" oleh Allah swt.

Malah, apa yang lebih mengejutkan Spy, Pesuruhjaya 3 PAS ini mengakui pulak bahawa misi mereka yang sebenarnya hanyalah untuk menjatuhkan BN didalam PRU akan datang. Sebab itulah PAS sanggup buang HUDUD demi memberi keutamaan terhadap misi tersebut. Hah…, tak ke tiga suku namanya tu? Unbelievable!!! Nampaknya tipah tertipu selama ni…. Tak sangka totok PAS kena kencing hidup-hidup selama ni yee…

Nah…., sekarang ini apa yang semua totok PAS nak kata? Takkan nak tuduh UMNO beli Pesuruhjaya 3 PAS Kelantan ni dengan harga 2 juta kot? Ataupun totok semua nak kata itu hanya pandangan peribadi yang munafik dari Mohd Amar Nik Abdullah? Lantak korang lah nak cipta seribu alasan pun baiii…

Yang penting lepas ni, Spy nasihatkan supaya segenap pentaksub parti bulan pakat-pakatlah hempuk serban besar bakul korang tu sambil menyumpahkan seluruh pemimpin PAS kerana telah memaksa korang semua menghirup kencing politik yang paling hancing selama lebih dari 20 tahun.

Patutlah Spy tengok sejak akhir-akhir ni kerap sangat kafir harbi DAP masuk ke masjid dan surau yang dikuasai totok PAS. Rupanya kafir DAP ni bukannya ditarbiyahkan oleh golongan serban PAS tetapi sebaliknya pula yang berlaku.

Patutlah wakil DAP bertazkirah pakai kebaya ketat pendek ala-ala pramugari pun takpa…..,rupanya ada makna semua tuuu. Wayang free baiii….sapa nak tolak kalau dapat tengok muscle yang bulat-bulat dan berketul-ketul macam MP Serdang tu. Sambil tengok wayang free, sambil jugak ditarbiyahkan oleh kafir DAP didalam rumah ibadat sendiri. Patutlah Sultan pun sanggup disanggah oleh munafiqun PAS semua.., benda syiok sapa nak tolak baiiiii…….

Tapi kan….., lihatlah kekuasaan Allah SWT. Allah itu maha besar dan juga maha benar. PAS selama ni asyik mengata dan mengutuk UMNO kononnya menolak Islam dengan alasan tak melaksanakan HUDUD, kini Allah swt "bayar cash" kepada semua pemimpin serta pengikut totok PAS dengan mendedahkan kemunafikan mereka didalam berjanji dan berkata-kata.

Apa lagi yang nak di spinkan oleh pengikut totok PAS selepas ini untuk menghalalkan "pelacuran" mereka? Apa pulak yang bakal dikeluarkan oleh mulut-mulut busuk beruk-beruk berserban yang mengaku ulamak didalam PAS?

Spy tak mau dengar yang lain…, Spy cuma nak dengar fatwa dari wali PAS Pok Nik saja. Boleh lawas berak keras kalau dengar kenyataan dari mulut orang tua nyanyuk tu baiii… Kalau korang tak percaya…, cuba korang dengar suara Pok Nik masa korang sembelit, pasti laju je keluarnya…..macam lalu kat Tol Sunway sambil guna SmartTag je rasanya….Tambah pulak korang dengar suara manja dia kat part "celako…celako…celakoo tu… memang hilang sembelit wa cakap luuu… Keh keh kehhh.

Laporan Spy Leman dari sebelah tempat mandi mayat, Masjid Kubang Gajah, Arau Perlis Indera Kayangan.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


SALAM LEBARAN

Posted: 02 Sep 2010 03:22 PM PDT


Salam,dikesempatan ini,saya mewakili seluruh ahlijawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Telok Datok,ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada seluruh umat Islam TANPA mengira usia,jantina mahupun fahaman politik.Di bulan yang baik ini juga kami pohonkan kemaafan di atas segala kesilapan yang telah dilakukan samada secara sedar atau tidak,samada dialam maya ataupun dialam realiti.
Kami juga mendoakan agar kalian semua senantiasa berbahagia di bulan ini.Semoga apa yang kalian lakukan,diberkati Allah swt.Insya Allah.
Kepada yang ingin pulang ke kampung,berhati-hati dijalan raya,pastikan kenderaan anda telah diperiksa sepenuhnya.Pandu cermat jiwa selamat.Patuhilah undang-undang yang telah ditetapkan.

Akhirkata,sekali lagi saya mewakili ahlijawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Telok Datok ingin mengucapkan Selamat Hari Raya

Wassalam,
Ikhlas daripada:-

Haji Zawalajam bin Haji Mashod,
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO,
Cawangan Telok Datok,Banting.

Sayap Parti

Bahagian