Pengikut

Nuffnang

Khamis, 8 Julai 2010

Ahli Parlimen Kota Belud

0 ulasan
sumber :-

Ahli Parlimen Kota Belud


Tahniah, Kota Belud Terpilih Sebagai Lokasi Kejohanan Piala Naib Presiden, Persatuan Sepak Takraw Malaysia.

Posted: 08 Jul 2010 10:56 AM PDT

Pada tanggal 3-4 Julai 2010 daerah Kota Belud telah dipilih sebagai lokasi Kejohanan Piala Naib Presiden, anjuran Persatuan Sepak Takraw Malaysia yang telah diadakan di Dewan Tun Said.

Selaku Wakil Rakyat di kawasan ini, saya merasa amat bangga kerana daerah ini terpilih menjadi lokasi kejohanan, saya amat berterima kasih kepada semua pihak yang terlibat, khususnya kepada pihak persatuan kerana memberi peluang kepada masyarakat di daerah ini melihat sendiri kejohanan sepak takraw yang bertaraf kebangsaan.

Kejohanan ini juga mempamirkan kelibat-kelibat pemain-pemain sepak takraw negara yang berjaya mencuit hati para pencinta sukan di daerah Kota Belud.

Saya berkeyakinan dengan kehadiran para pemain negara ke daerah ini saya percaya dapat menjadi pendorong kepada anak-anak muda di daerah ini untuk bergiat cergas dalam acara sukan tersebut.




Malam 3 Julai 2010, saya menghadiri satu majlis makan malam sempena meraikan kehadiran Persatuan Sepak Takraw Malaysia dan para pemain sepak takraw Malaysia yang diadakan di Rumah Rehat, Kota Belud.

Ketika berucap pada majlis itu, saya berpendapat acara sukan sepak takraw mempunyai ruang yang luas untuk dilonjakkan menjadi acara sukan yang digemari bukan sahaja rakyat di Asia malah rakyat Antarabangsa secara keseluruhannya.

Bagi meralisasikan impian itu pendekatan holistik yang terperinci memerlukan kerjasama dari semua pihak di negara ini.

Sebagai contoh acara sukan 'Baseball' yang satu ketika dahulu hanya begitu popular dimainkan di Amerika Syarikat, kini telah terkenal di negara Jepun, Korea, Taiwan, Australia dan sehinggakan acara sukan ini menjadi pertandingan antarabangsa yang diiktiraf oleh masyarakat dunia.

Begitu juga dengan sukan 'American Football' hanya popular di negara Amerika Syarikat tetapi kini telah menjadi sukan antarabangsa.



Maka sebab itu saya tidak hairan satu masa nanti atas kerja keras Persatuan Sepak Takraw Malaysia, Majlis Sukan Negara dan kerajaan di Negara ini tidak mustahil acara sukan sepak takraw akan betul-betul menjadi sukan bertaraf antarabangsa bukan sahaja di Asia malah di seluruh dunia.

Sukan sepak takraw merupakan salah satu acara sukan yang berupaya menyatupadukan pelbagai kaum, perbezaan ideologi politik dan pelbagai anutan agama di negara ini.

Ini terbukti setiapkali pertandingan sepak takraw diadakan samada ada di peringkat kampung, daerah, negeri mahupun hingga ke peringkat kebangsaan acara sukan itu sentiasa mendapat sambutan hangat dari pelbagai lapisan rakyat di negara Malaysia.

Hadir sama pada majlis itu antaranya, Naib Presiden 1, Persatuan Sepak Takraw Malaysia, Datuk Awang Sham Amit, Naib Presiden 4, Persatuan Sepak Takraw Malaysia, Datuk Dr. Wadi Bahadi, Pengurus Sukan, Majlis Sukan Negara, Kamal Asnawi, Ketua Polis Daerah Kota Belud, Asp.Mohan Nadasen, Ketua Pemuda Umno Kota Belud, Bahrol Senawi, Ketua-Ketua Jabatan Kerajaan Negeri dan Persekutuan serta para pemimpin setempat yang lain.

Sallam.

DARD

Puteri Ipoh Timor

0 ulasan
sumber :-

Puteri Ipoh Timor


JUARA RAKYAT BULAN JUN 2010

Posted: 30 Jul 2010 07:57 PM PDT

Pergerakan Puteri UMNO Ipoh Timor sekali lagi menganjurkan Pertandingan Mewarna Kanak-Kanak bagi program Juara Rakyat Bulan Jun 2010 di Taman Pengkalan Jaya, Ipoh pada 27/06/2010 (Ahad). Penyampaian hadiah telah disampaikan oleh Dato Thong Fah Chong selaku Pengerusi MCA Bahagian Ipoh Timor. Tahniah diucapkan kepada adik-adik yang memenangi pertandingan tersebut.


Antara peserta pertandingan mewarna kanak-kanak


Peserta pertandingan sedang mewarna sambil ditemani ibu dan bapa


Penyampaian hadiah kepada pemenang

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

0 ulasan
sumber :-

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


Zulklifi akui pernah menipu untuk tumbangkan BN.

Posted: 07 Jul 2010 11:34 AM PDT

Malaysia Kini.
Jul 7, 10 10:15pm

Ahli parlimen Bebas Zulkifli Noordin hari ini mengakui bahawa beliau pernah melakukan bermacam pembohongan semasa menyertai pembangkang dalam strategi untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Saya terpaksa akui sememangnya itu strategi, dan saya sendiri pernah terlibat," kata MP Kulim-Bandar Baharu itu ketika membahaskan Rang Undang-Undang Mahkamah Rendah (Pindaan) 2010 di Dewan Rakyat.

Beliau menjawab pertanyaan Datuk Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud) sama ada tindakan pembangkang menyerang kehakiman, polis, istana dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan pelbagai tuduhan merupakan strategi pembangkang bagi melumpuhkan kerajaan BN.

"Memang mana-mana pembangkang pun tugasnya nak jatuhkan kerajaan, nak ambil alih kerajaan. Cara itu yang tak kena, yang kita persoal ialah etika. Takkan sampai kita hancurkan nama orang, rosakkan peribadi orang.

"Saya akui memang itu disuruh tetapi akhirnya kita sedar, benda ini tak betul dan perlu diperbetulkan sebab yang nak jawab depan Allah. Saya akui memang itu strategi sebenarnya," tambahnya.

Zulkifli sebelum itu berkata, beliau disuruh menggunakan strategi tersebut sejak zaman reformasi pada tahun 1998.

"Contoh, saya buat cerita mengenai kena racun arsenik. Saya antara orang terdepan yang bawa isu arsenik," katanya merujuk kepada dakwaan kononnya Datuk Seri Awnar Ibrahim diberi racun tersebut semasa dalam tahanan ketika itu.

Menjawab soalan Datuk Johari Abdul (PKR-Sungai Petani) yang bangun mencelah bahawa Zulkifli sendiri pernah memaki hamun hakim dalam ceramahnya sebelum ini, katanya, beliau telah mengambil inisiatif memohon maaf dengan mereka yang terbabit.

"Memang kita dulu diajar maki hamun, caci orang, tuduh orang, semua orang tak betul, hina orang dengan label macam-macam," katanya.

Zulkifli selanjutnya berkata, contoh strategi pembangkang yang dapat dilihat ialah dalam isu yang mengaitkan APCO di negara ini dengan Yahudi.

"Tengok bagaimana putar belit isu APCO ini. Saya tak pernah nak cakap isu APCO ini, (tapi) orang dah tanya pendirian saya tentang isu APCO. Dia katakan APCO masuk ke Malaysia, masuk ke Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman, menguasai sistem komunikasi, APCO telah begini, APCO begitu."

"Yang dia tak beritahu dengan rakyat, APCO yang pergi ke PDRM ini dengan APCO Worldwide adalah dua perkara berbeza. Kalau tengok APCO ini yang dikatakan masuk dalam sistem komunikasi PDRM dikaitkan dengan APCO Worldwide, APCO Worldwide bukan APCO," katanya.
 
ULASAN.
Kepada yang telah melakukannya kembalilah kepangkal jalan agar kita tidak terus tertipu dengan fitnah yang dilemparkan oleh pembangkang selama ini. Perbuatan terkutuk ini tidak membawa perubahan kepada negara sebaliknya menyebabkan kestabilan negara tergugat,

MEMUSATKAN TUMPUAN MENGALAS CABARAN

Posted: 07 Jul 2010 06:32 AM PDT

Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum w.b.t


mukadimah dan kata aluan,


Pertamanya bersyukur kita ke hadrat Allah s.w.t kerana pada hari ini kita dapat  berhimpun dalam suasana aman dan harmoni dengan tujuan untuk menunaikan tugas dan tanggungjawab sebagai ahli parti. Persoalannya adakah perhimpunan ini di laksanakan sekadar hanya menunaikan ritual dalam perlembagaan parti tanpa meninggalkan kesan kepada kita yang merupakan di antara saf pertama di dalam parti.


Tuan-tuan dan puan-puan sidang perwakilan yang di hormati sekelian


Pada hari ini Jasin yang seluas 62 km persegi telah banyak berubah setelah di tadbir selama 54 tahun oleh kerajaan Barisan Nasional. Walaupun 10% daripada keluasan Jasin ini di rezabkan sebagai kawasan tadahan air. Pembangunan prasarana yang baik dengan kemudahan jalanraya, kawasan perindustrian dan institutsi-institutsi pendidikan seperti yang terbaru UITM dan akedemi penjara yang sedang di bangunkan masing-masing di semujuk dan lipat kajang adalah hasil daripada desakan pejuang umno yang lalu.

Tuan-tuan dan puan-puan sidang perwakilan yang di rahmati Allah

Pertambahan kepada pembangunan prasarana ini akan menyebabkan perubahan populasi dan struktur penduduk di parlimen Jasin. ini juga akan mengubah budaya, daya fikir dan trend pengundi pada pilihanraya  akan datang. Jasin pada PRU12 mencatatkan seramai 56121 pengundi berdaftar dan pada hari ini jumlah angka terakhir pengundi parlimen Jasin berjumlah 56724. Maknanya kita hanya dapat mendaftarkan lebih kurang 600 pengundi sepanjang tempohselepas pilhanraya sedangkan terdapat kira-kira 92000 pengundi yang masih belum mendaftar di seluruh negeri Melaka. Ini tugas hakiki kita untuk menjejaki semua pengundi ini, bukan sahaja tugas pemuda tetapi menjadi tanggungjawab wanita,puteri bahkan UMNO pada keseluruhannya.

Tuan-tuan dan puan-puan yang dihormati sekelian

Suka saya mengingatkan kata-kata YB Datuk Gan Tian Loo bahawa DAP di mana-mana ceramah di kalangan masyarakat cina berhajat mencipta sejarah untuk meletakan YB Goh Leong San sebagai ketua menteri pertama bagi DAP. Ini bukanlah angan-angan kosong bagi mereka kerana pada waktu ini mereka telah berjaya mendaftarkan seramai 2500 pengundi sedangkan Barisan Nasional hanya sekitar 1500 tapi kita perlu ingat PAS dan PKR juga sedang berusaha secara gigih mendaftarkan pengundi mereka. Sudah pasti PRU13 adalah satu pilihanraya yang akan menentukan untung nasib orang melayu, kalau kita tidak mahu berubah.

Ledakan teknologi maklumat juga menyebabkan trend pengundi muda berubah, mereka tidak hanya bercakap soal pembangunan  tetapi telah  memberikan perhatian tentang dasar dan polisi kerajaan. Ini menunjukan trend pengundi akan datang telah pun berubah sepertimana yang berlaku di negara maju.Ini di buktikan dengan hits blog pemuda Jasin telah pun mencecah melebihi 17000 dalam tempoh setahun dan setengah daripada pelayar tersebut adalah datang daripada masyarakat Jasin. Insyallah di Jasin kita telah pun selesai melatih seramai 200 orang jentera cyber dari kalangan pemuda dan puteri untuk PRU13.

Tuan-tuan dan puan-puan yang di hormati sekelian

Perubahan struktur penduduk, budaya, minda dan daya fikir serta ekonomi adalah amat berkait rapat dengan Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang di perkenalkan kira-kira 40 tahun yang lalu. Kejayaan nya sehingga dapat meningkatkan pegangan ekuiti orang melayu dari 2% pada 1970 hingga mencecah lebih kurang 20 % pada ketika ini. Kini cabaran baru di letakan kepada orang melayu melalui Model Baru Ekonomi (MEB)
Sebagai peng hampiran mudah sewaktu DEB di perkenalkan kenderaan yang di gunakan adalah motor lumbreta atau vespa yang berkelajuan 80 km sejam di bawa berjalan selama 30 tahun dan hasilnya 20% ekuiti dapat di capai tetapi pada hari ini kita sedang di sediakan dengan motor goldwind dengan kelajuan 200km sejam di gunakan untuk tempoh 10 tahun.

Kesimpulannya sudah pasti cabarannya akan jadi lebih besar samaada kita berjaya mengekalkan 20% ekuiti atau akan berlaku peningkatan tergantung kepada kita sebagai pemandunya. Justeru itu dengan cabaran yang sebegini hebat maka buangkanlah polimik dalaman diantara kita yang akan menjurus kearah perpecahan dan fokuslah cabaran kita untuk memastikan kuasa orang melayu ini akan kekal selamanya. Bentuklah generasi akan datang dengan daya saing yang tinggi supaya melayu tidak mengemis di negara sendiri.

Tuan-tuan dan puan -puan yang di hormati sekelian

Pada kesempatan ini, saya ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada YB Dato Razali Ibrahim yang sudu hadir bagi merasmikan persidangan kita pada hari ini dan tahniah dan syabas saya juga kepada  semua sidang perwakilan yang hadir bagi menunaikan tugas kita serta hadirin sekelian yang memberikan sokongan dan bantuan bagi menjayakan persidangan ini.

sekian saya sudahi dengan assalamualaikum w.b.t

Zaidi Attan
Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Jasin
4.7,2010 Dewan Alamanda Jasin




Apo Kono Eh Jang!

0 ulasan
sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


Baguslah KJ dibidas lagi!

Posted: 07 Jul 2010 06:47 AM PDT

Khairy Jamaluddin, Ketua Pemudi UMNO dikritik lagi. Kali ini oleh Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Datuk Tajuddin Abdul Rahman pula.

"Siapa Khairy ni? Dia ni baru jadi Ketua Pemuda tiga empat hari, jangan terlalu lantang mengkritik Ibrahim Ali kerana saya lebih mengenali Ibrahim Ali, kami sama-sama ditahan ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) kerana memperjuangkan bangsa Melayu."

"Ibrahim Ali ada caranya tersendiri untuk mempertahankan hak-hak Melayu dan dia (Khairy) seharusnya menyokong usaha-usaha yang dilakukan Perkasa dalam memperjuangkan bangsa," katanya dalam ucapan semasa merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Bayan Baru di sebuah hotel di Georgetown semalam.

"Kita seharusnya berganding bahu bersama Perkasa dalam memperjuangkan hak-hak Melayu bukannya menunjukkan kehebatan masing-masing".
Tidak ada hebatnya pun Ketua Pemudi UMNO yang naik secara cepat kerana bapak mentuanya yang menjadi Perdana Menteri suka tidur itu digunakan olehnya menjadi batu loncatan untuk naik secara cepat tu. Apa punya anak menantu hantu muka tak malu yang sanggup tipu orang tua suka tidur?

Kalau naik secara cepat, turun pun lebih cepat lagilah. Tengok sajalah nanti sebab dalam KJ jadi Ketua Pemudi pun apa yang dilakukannya untuk menarik sokongan orang muda dalam menyokong UMNO?

"Semua mesti bergabung bagi memantapkan Melayu di negeri ini dan untuk memantapkan lagi Melayu, kita perlu mengukuhkan ekonomi barulah bangsa kita dihormati," tambah Datuk Tajuddin.

Datuk Tajuddin juga berkata tindakan Khairy itu seolah-olah dia tidak menghormati kaum Melayu kerana tindakan yang dilakukan oleh Ibrahim adalah untuk mempertahankan hak-hak dan kepentingan orang Melayu.

MCA pula menangguk di air keruh atas sokongan Khairy Jamaluddin ke atas Wee Ka Siong dengan mendesak Datuk Ibrahim Ali agar disiasat mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana didakwa bersifat perkauman.

Mana adil kalau macam tu? Kalau mahu pastikan keadilan, Khairy Jamaluddin, Wee Ka Siong, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Karpal Singh, Nik Aziz, Anwar Ibrahim barua Yahudi pun perlu disiasat bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) juga.

Tapi mereka yang mengancam keselamatan dalam negeri macam Anwar Ibrahim ni patut di siasat dengan tuduhan mengkhianati negara kerana sanggup menjadi barua Yahudi dan sanggup mengkhianati agama, bangsa dan negara sendiri demi memenuhi cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang menjadi boneka Yahudi itu.

Sama seperti cita-cita seorang lagi yang nak jadi Perdana Menteri pada umur 40 tahun. Boleh pi masuk PKRlah. Jangan jadi duri dalam daging yang menjahanamkan UMNO dari dalam. Semua orang dah sedar siapa kau sebenarnya wahai si kitol.

Orang yang menang jawatan sebab bagi rasuah macam engkau tu tidak ada maruah diri langsung. Dan orang yang mengundi engkau sebab terima duit dari kau pun dua kali lima saja, lebih pentingkan wang dari pentingkan parti dan maruah diri.

(Oleh: Mohd_Aimel)


Kenapa Anwar Ibrahim begitu memuja Azmin Ali?

Posted: 06 Jul 2010 08:33 PM PDT

Nallakaruppan yang pernah menjadi bekas rakan tenis Anwar Ibrahim mendedahkan bagaimana tindakan Anwar Ibrahim yang melantik Azmin Ali, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Selangor menggantikan Tan Sri Abdul Kahlid Ibrahim sebagai bukti kedudukan istimewa Azmin kepada Penasihat parti itu.

''Daripada Pengerusi PKR Sabah jadi Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan dan sekarang Pengerusi PKR Selangor. Langkah seterusnya pasti Anwar akan jadikan Azmin sebagai Menteri Besar Selangor.

''Hari ini mangsanya Abdul Khalid, lepas ini kita tunggu siapa pula. Jadi moralnya, siapa yang pasang angan-angan nak ganti Anwar sebagai peneraju PKR elok lupakan saja,'' katanya ketika menghubungi Utusan Malaysia di sini.
''Pusing sana pusing sini, semua hanya pelakon sahaja, yang jadi pengarah tetap 3A (Anwar, Azmin dan Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail).

''Khalid mangsa terbaru 3A. Sebelum ini ramai yang sudah kena. Selepas ini tak tahu siapa pula.

''Yang pastinya, jalan untuk Azmin ke puncak menggantikan Anwar semakin terbuka luas. Dia (Anwar) sudah tanda (Azmin) dalam peta. Ternyata tiada siapa boleh gugat 3A,'' jelasnya.

''Siapa-siapa boleh cakap apa pun, tapi hakikatnya ia sesuatu yang pedih nak diterima. Macam mana Menteri Besar tak ada kuasa politik.

''Tapi apa boleh buat. Kita boleh kasihan sahajalah. Ramai pun yang sengsara sebelum ini kerana 3A ini terutama Azmin.

''Jadi kita tunggulah apa Abdul Khalid nak buat, mungkin ikut jejak mereka (tinggalkan PKR) yang sudah jadi mangsa 3A sebelum ini,'' ujar Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP) sinis.

Mungkin inilah yang menjadi tanda cinta sejati Anwar Ibrahim kepada Azmin Ali yang selama ini sudah setia disampingnya sehinggakan sanggup juga berkongsi isteri dengan Anwar Ibrahim sehinggakan melahirkan Afifa yang sehingga kini kita meraguinya sebagai anak Azmin kerana bukti DNA sewaktu Anwar Ibrahim masih menjadi Timbalan Perdana Menteri mungkin boleh dimanipulasikan olehnya.

(Oleh: Kamal_Azlan)


DunSemarang

0 ulasan
sumber :-

DunSemarang


Selamat Datang Ke UMNO Ayer Hitam

Posted: 07 Jul 2010 06:23 AM PDT

Selamat Datng ke UMNO Bahagian Ayer Hitam, sempena lawatan Datuk Seri Mohd Ali Rustam ke Pejabat UMNO Ayer Hitam. Semua warga UMNO dan masyarakat sekitar Ayer Hitam di jemput sama meraikan. Pada 8 July 2010. Jam 2.00 petang Hari Khamis.
Datuk Seri Mohd Ali Rustam ialah Ketua Menteri Melaka. Beliau juga merupakan Naib Presiden UMNO Malaysia, Presiden Perhimpunan Belia Dunia (WAY), Pengerusi Barisan Nasional Negeri Melaka, Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Melaka, Presiden Dunia Melayu Dunia Islam, Presiden Gerakan Belia 4B Malaysia, Ketua UMNO Bahagian Bukit Katil, Melaka dan Pengerusi Yayasan Belia Dunia. Banyak kejayaan dan perubahan baru telah berlaku di bawah kepimpinan beliau di Melaka.
Datuk Seri Mohd Ali Rustam
Melaka membangun dengan pesat di bawah kepimpinan Datuk Seri Mohd Ali Rustam. Beliau telah mengalihkan pusat pentadbiran negeri ke Ayer Keroh, membangunkan Kompleks Perdagangan Antarabangsa MITC, Pusat ICT MSC@MITC Melaka, Pusat Bioteknologi, Pusat Pengembangan Islam Negeri Melaka, mendirikan banyak institusi pendidikan bagi menjana modal insan, menarik pelaburan asing dalam pembangunan perindustrian, memajukan sektor pelancongan, memajukan infrastruktur, moden, menjadikan Melaka pusat perubatan, merancang pembangunan daerah yang lebih seimbang seperti Alor Gajah, Masjid Tanah, Jasin dan Melaka Tengah.
Perancangan Pelan Tindakan Pembangunan Negeri Melaka ini akan memacu perubahan negeri Melaka yang lebih dinamik ke tahun 2020.ByM69.

Sayap Parti

Bahagian