Pengikut

Nuffnang

Khamis, 11 Oktober 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Krisis Air di Selangor Makin Kritikal? @umbkl

Posted: 11 Oct 2012 11:35 PM PDT

Kita tidak faham kenapa kerajaan PR Selangor masih menafikan yang negeri yang diperintah mereka ini bakal berdepan dengan krisis air yang kronik.

Tidak mungkin mereka tidak mampu memahami fakta dan angka yang menjelaskan masalah ini. Tidak mungkin juga mereka tidak turun melawat sendiri ataupun melihat gambar-gambar empangan yang didedahkan oleh beberapa blog dan laman web yang menunjukkan jumlah takungan air yang menyusut dengan kadar yang pantas.

Antara yang terbaru ialah empangan Sungai Selangor dekat Jalan Kuala Kubu Bharu yang didedahkan oleh Mynewshub semalam. Air di empangan ini yang berukuran lebih kurang 600 hektar telah susut hampir 40 peratus dari paras takungan yang sepatutnya iaitu kira-kira 235 juta meter padu.

Salah satu sungai iaitu Sungai Liut yang menjadi sumber kepada takungan air di empangan itu juga semakin kering untuk menyalurkan air ke dalam empangan tersebut.

Gelongsor limpahan di empangan juga sudah hampir lima bulan tidak dilimpahi air menyebabkan tiada simpanan air di empangan pengawal Sungai Selangor.

Justeru, apakah alasan kerajaan PR Selangor bagi terus berdegil menyatakan yang krisis air yang dibimbangi BN hanya mainan politik?

Krisis air Selangor dijangka berlaku pada 2014 atau lebih awal berdasarkan kajian dan unjuran yang dijalankan oleh pakar.

Masalah kekurangan bekalan air mula timbul selepas kerajaan PR Selangor membekukan perbelanjaan modal (Capex) syarikat konsesi yang menyebabkan syarikat tersebut tidak berupaya meneruskan kerja-kerja penggantian paip yang telah lama dan rosak. Sekali gus menyumbang kepada peningkatan bekalan non-revenue water (NRW) di negeri ini.

Secara dasarnya, negara ini mempunyai bekalan air hujan yang cukup tetapi, bekalan air terawat memerlukan loji dan teknologi rawatan yang sistematik yang mana membawa kepada projek Langat 2 yang dicadangkan oleh kerajaan BN Selangor yang terdahulu. Namun, kerajaan PR Selangor telah bertindak membekukan projek ini atas alasan ingin mengstruktur semula industri air di Selangor.

Alasannya ialah agar membolehkan kerajaan Selangor mengurus kadar tarif air dengan lebih rendah berbanding kenaikan sehingga 37 peratus yang dicadangkan syarikat konsesi air terlibat. Dalam ertikata lain, kerajaan PR Selangor mengambil pendirian bahawa mereka lebih rela jika rakyat tidak mendapat bekalan air bersih langsung daripada membayar harga yang tinggi untuknya.

Pendirian kerajaan PR Selangor ini amatlah mencurigakan, apatah lagi dengan terbuktinya bahawa janji mereka untuk memberi 20m padu air percuma kepada rakyat dalam PRU terdahulu hanyalah janji kosong di mana perlaksanaannya adalah tidak menyeluruh dan tidak adil kepada beberapa pihak.

Kini, krisis air yang bakal melanda semakin nyata dengan empangan-empangan yang semakin menyusut dan kering. Apakah kerajaan PR Selangor buta? Politik apakah yang sedang dimainkan oleh kerajaan Selangor? Salahkah jika rakyat terus meragui mereka?

Apakah kerana mereka terlalu angkuh untuk mengaku tersilap memahami dan mencongak fakta dan angka mengenai bekalan air, sehingga sanggup membiarkan rakyat menanggung derita?

Dengan kedegilan kerajaan Selangor, inilah disarankan agar rakyat Selangor yang masih ragu-ragu mengenai isu air mengambil inisiatif sendiri untuk menyelidik perkara ini agar dapat membuat pilihan yang tepat dalam PRU nanti. Pastikan kerajaan yang dipilih dapat menjamin kesejahteraan hidup rakyat dan bukannya angkuh tidak bertempat. Jangan dua kali terhantuk sehingga berdarah baru hendak ditengadah. Ingatlah kata-kata Khalid Ibrahim, iaitu manifesto PR bukannya janji.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Nasharudin Cabar Majlis Syura @umbkl

Posted: 11 Oct 2012 08:28 PM PDT

Sahih dan jelas sekali, para pemimpin PAS dari kalangan Anwarinas masih lagi mempunyai perasaan dendam dan curiga terhadap bekas Timbalan Presiden mereka sendiri sekalipun 9 September lalu Majlis Syura PAS telah memutuskan untuk tidak memanjangkan polemik kedudukan Nasharudin Mat Isa dalam parti.

Apabila Nasharudin masih berterusan mempertikaikan dasar songsang parti termasuklah yang terbaru mengecam sikap PAS tika ini yang terlampau mendahulukan kuasa berbanding prinsip Islam, ia bagaikan satu peluru baru bagi golongan Anwarinas untuk melancarkan semula perang menentang bekas Timbalan Presiden PAS itu.

Nasharudin dalam ucapannya di Seminar Dakwah Islamiyyah Sebagai Tunggak Kekuatan Ummah antara lainnya menyebut;

"Jika umat Islam negara ini terus berpecah belah, apakah yang bakal terjadi kepada umat untuk 5, 10 atau 15 tahun lagi? Adakah umat Islam tergelincir? Adakah agama mengajar umatnya meletakkan ajaran Islam di tempat kedua semata-mata mahu mendapatkan kuasa?".

Selanjutnya Nasharudin juga menyatakan bahawa dalam konteks politik umat Islam hari ini, masalah perpecahan umat seperti sengaja dilupakan sedangkan perkara itu merupakan masalah utama yang perlu segera mencapai penyelesaian.

Selain itu, beliau turut meluahkan kehairanannya apabila usaha dalam bentuk perbincangan dan penyatuan diantara UMNO dan PAS sering dipandang serong atau kelihatan 'taboo' bagi segelintir pihak yang tidak senang duduk dengan usaha murni tersebut.

Nasharudin mungkin beranggapan ucapannya itu tidakpun menyalahi sebarang kod etika partinya malah untuk ditafsirkan telah melanggar dasar PAS pun tentu tidak sesekali.

Malah bagi umat Islam juga tidak melihat ucapan Nasharudin itu lari dari landasan perjuangan Islam yang sedari dulu lagi amat menitik beratkan perpaduan dan membenci perpecahan.

Apatah lagi Majlis Syura dalam mesyuaratnya sebelum ini pun jelas menyebelahi Nasharudin apabila badan tertinggi PAS itu enggan menurut perintah Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat yang mahu beliau dipecat maka bolehlah dikira sebagai satu lesen untuknya terus menegur dan mengkritik parti demi kebaikan bersama.

Hakikatnya tidak sedemikian. Bagi golongan Anwarinas dalam PAS, ucapan berbentuk teguran dan kritikan terbuka oleh Nasharudin itu dikira sebagai sengaja mencabar Majlis Syura dan PAS itu sendiri.

Ini dapat dilihat dari reaksi keras Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar yang memberi amaran bahawa teguran Nasharudin itu adalah tindakan yang sengaja mempertikaikan pendirian parti serta satu cubaan yang mencabar kewibawaan Majlis Syura itu sendiri.

Jelas sekali golongan Anwarinas tidak akan duduk diam begitu sahaja membiarkan Nasharudin terlepas dari tindakan disiplin. Kesempatan ini tentunya diambil peluang oleh mereka untuk menebus kekalahan mereka sebelum ini.

Barangkali benar Nasharudin telah mencabar kewibawaan Majlis Syura PAS dimasa yang sama secara langsung mengkritik sikap PAS yang terlampau kemaruk mengejar kuasa hingga hampir tergadai maruah agama, bangsa dan negara, namun bagi umat Islam, tindakan Nasharudin itu tetap kena pada tempatnya.

Mungkin kali ini Nasharudin agak sukar untuk Nasharudin terlepas dari hukuman yang sekian lama diidam-idamkan oleh kumpulan Anwarinas dalam PAS, pun begitu sejauh mana PAS berani bertindak keras termasuk memecat Nasharudin tentunya menarik untuk dikuti perkembangannya.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Ustaz Nasha Simpanan Tetap PAS

Posted: 11 Oct 2012 05:27 PM PDT

Dalam perjuangan Politik, sudah tentu setiap pemimpin mempunyai pengaruh dan pengikut, Bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin hari ini merupakan orang paling di perhatikan oleh orang parti beliau sendiri dan juga oleh DAP dan PKR.

Apabila konflik beliau dengan Karpal Singh dan juga konflik terbaru yang beliau dedahkan terhadap Agenda DAP yang meletakkan Malaysia menjadi negara Kristian, ini sudah tentu membuat rakan-rakan beliau dalam Pakatan panas bontot.

Walaupun tindakan Nasha lebih keras daripada tindakan Hassan Ali, namun Majlis Syura dan Pimpinan PAS tidak mampun berbuat apa-apa kerana Pengaruh Nasha ternyata lebih kuat dari Hassan Ali.

Ustaz Nasha merupakan Simpanan Tetap PAS untuk memastikan parti itu memenangi kerusi-kerusi yang mereka tandingi pada PRU akan datang.

Di kampung-kampung hari ini, penyokong PAS sudah merasa malu untuk bercerita tentang perjuangan Islam, apabila borak di kedai-kedai kopi, sudah tidak ada suara-suara kuat yang sengaja memprovok orang sekeliling untuk mengherdik UMNO atau BN. Mereka merasa malu untuk berkata-kata kerana PAS sudah lari dari Perjuangan Islam.

Apa lagi saki baki yang tinggal terhadap Perjuangan PR? 

DAP - Mahu Kristian sebagai agama Rasmi
PAS - Mahu Bina Hukum Hudud PAS
PKR - Memerjuangankan Plurisme dan Liberaslime.

Dari sudut dasar perjuangan, mereka sudah tidak boleh bersama, bagaimana pula keadaan sekiranya mereka sudah menang untuk memerintah Negara Malaysia?

Apa yang dilakukan oleh Ustaz Nasha adalah berkaitan dengan Prinsip, Prinsip Islam yang sepatutnya dipegang oleh semua orang Islam yang mahu melihat negara Malaysia kekal dibawah naungan orang Islam.

Untuk mencapai kemenangan, tidak semestinya kita mengadaikan Agama Islam, UMNO boleh laksanakan perkara ini dari dahulu lagi, UMNO tidak pernah menggunakan Agama untuk mempertahankan Dasar dan Prinsip perjuangan menunju kemenangan PRU, ianya sudah dipersetujui dan sehingga hari ini, Islam dijaga dengan baik dan agama-agama lain diamalkan dengan aman.

Kehendak DAP merupakan satu ancaman terhadap Islam, kehendak PKR merupakan Ancaman kepada Islam dan Pertukaran Dasar PAS merupakan anjakan langkah kebelakang memajukan Islam. 

Oleh sebab itu, Ustaz Nasha mendedahkan adanya Majlis Angkat Sumpah, adanya Majlis meraikan kemenangan di Sarawak, dan saya percaya pendedahan ini akan diteruskan lagi demi mahu menyedarkan Islam yang lain terhadap ancaman DAP terhadap Islam.

Bagi Orang UMNO, kami dari dulu sudah mendedahkan siapa itu DAP dan apakah yang mereka mahu lakukan terhadap negara ini. 

Kepada orang-orang PAS, kamu boleh dengar dan faham dan ambil nasihat yang diberi oleh Ustaz Nasha, semoga kamu kembali ke pangkal perjuangan untuk memartabatkan Islam.

Percayalah, Ustaz Nasha tidak akan di BUANG dari PAS seperti terjadi kepada Hassan Ali kerana beliau merupakan SIMPANAN Tetap PAS.















LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Mat SabuN tinggalkan nota ini buat rakyat Kuala Langat..

Posted: 11 Oct 2012 06:55 AM PDT

Bila dah idea nak dibicarakan.. manusia jenis ni memang akan cari jalan dan cari jalan untuk mencari salah orang lain, apatah lagi salah para pemimpin.. ada aje salahnya.. walhal banyak lagi kerja lain yang boleh dibuat.. hahaha.. apa! Depa ingat PM ni sesuka hati nak harga naik ke? Cakap senanglah. ..menjanjikan bulan dan bintang.. itu free.. ini free..cuba jadi pemimpin pulak.. apa macam..mau korang terkincit dalam seluar.. udah-udahlah tuuu.. korang buatlah banner banyak mana pun.. tak rugi pun PM.. yang rugi korang.. sebabnya ada otak tak mahu berfikir..asal barang naik aje..BN disalahkan.. alangkah ceteknya pemikiran korang ni.. patutnyalahkan..korang kalau boikot dengan barang ni.. sudahhh.. tak payah beli..tak payah beli gula.. tak payah beli barang yang naik.. kesihatan pun baik.. ni tak.. tibai PM tibai gak.. duit korang gak yang ke depan.. bila tak dapat.. mulalah merapu sana sini.. kerajaan zalimlah.. alahai..
Psssstttt...modal dah habislah tuuu.. pasal tu keluarkan isu ni.. kerana RAKYAT SEMAKIN BIJAK DENGAN MENGUNDI BN DAN MENOLAK PAKATAN




Team PUcTD

DAP memang biadap..

Posted: 10 Oct 2012 11:24 PM PDT

Kebiadapan pihak pembangkang memang sudah terserlah.. terdesak dengan situasi sekarang dimana rakyat mula menyokong BN mereka sanggup lakukan apa sahaja...korang lihatlah kebiadapan mereka ni...kalau otak dah letak kat lutut.. ermmm.. ni belum berkuasa lagi ni...




Team PUcTD

Pimpinan

Sayap Parti

Bahagian