Pengikut

Nuffnang

Isnin, 3 September 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Tindakan Kurang Ajar Harus Dibalas Dengan HUkuman Setimpal @rizalmanmokhtar @umbkl #bn4wp

Posted: 03 Sep 2012 10:48 PM PDT


 

Tindakan biadap pada malam Ambang Kemerdekaan negara baru-baru ini telah mengundang reaksi dari pelbagai pihak. Ada yang marah dengan tindakan tersebut tak kurang juga ada yang menyokong perbuatan tersebut malah menganggap perbuatan tersebut adalah anak-anak muda yang berani dan inginkan perubahan.


 
SP tidak hairan apabila perbuatan biadab sewaktu perhimpunan Janji Bersih tempohari mendapat pembelaan daripada pemimpin-peminpin atasan Pakatan Haram. Rupa2nya memang itu adalah salah satu daripada agenda mereka apabila berjaya membentuk kerajaan kelak. Lihat gambar di bawah. ini adalah printscreen daripada laman sosial MP Pakatan. Sebelum ini beliau telah mengeluarkan kenyataan kontroversi apabila meggelarkan Datuk Lee Chong Wei sebagai Lee Chong Away apabila beliau gagal nmembawa pulang pingat emas olimpik yang lepas.



Walaupun Manoharan sudah membuat permohonan maaf namun sebagai rakyat, kita sendiri mengetahui apakah maksud disebalik permohonan maaf tersebut. Ia dilakukan dalam keadaan terpaksa. Maka tidak hairanlah apabila kejadian tukar bendera dibawakan bersama ke gelanggang rakyat di Dataran Merdeka.

Kita sebagai individu yang mengaku diri sebagai rakyat Malaysia seharusnya lebih rasa bertanggungjawab menjaga imej dan nama baik negara di mata masyarakat dunia terutamanya sewaktu sesuatu perayaan seperti sambutan Ambang Merdeka di mana terdapat ramai pelancong asing yang turut sama menyaksikan sambutan perayaan tersebut. Bukannya menambah lagi imej negatif lebih2 lagi kesan daripada perhimpunan Bersih3.0 yang lepas masih segar lagi dalam ingatan.

Pandai pulak kita marah bila segelintir rakyat Indonesia membuat provokasi dengan membakar dan memijak Jalur Gemilang tetapi apa yang anak-anak muda ini lakukan di sini adalah sama sahaja dengan tindakan yang dilakukan oleh rakyat indonesia tersebut. 




Membawa bendera yang bukan Jalur Gemilang sewaktu sambutan kemerdekaan negara adakah perbuatan yang harus dipuji? Mengedarkan risalah berbentuk hasutan bagi menukarkan JAlur Gemilang adakah perbuatan yang harus dipuji? Malu untuk mengibarkan Jalur Gemilang kerana ego politik semata2 adakah perbuatan yang harus dipuji? Rakyat Malaysia sendiri melakukan provokasi menukar Jalur Gemilang kepada bendera yang seakan sama dengan negara Republik seperti Indonesia dan Singapura. Apakah Pembangkang cuba membawa ideologi Republik di dalam permainan politik mereka? Boleh rujuk SINI untuk mendapatkan gambaran/definasi sebenar tentang negara Republik.

Tepuk dada tanya hati. Apa yang kita mahu sebenarnya...........









 
 




Get Ready Ajelah Mamat2 Yang Buat Show Malam Ambang Merdeka di Dataran Tempohari @umbkl

Posted: 03 Sep 2012 07:56 AM PDT

 
 
 
 
Semasa perhimpunan janji bersih yang diadakan pada malam 30 Ogos 2012 di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur telah berlaku beberapa insiden seperti berikut : - 

1.
Beberapa individu yang mempamerkan bendera baru untuk mengantikan bendera   Malaysia (jalur gemilang)
2.
Beberapa individu yang bertindak memijak gambar pemimpin negara
3.
Seorang individu yang menunjukkan punggung atas gambar pemimpin negara

Sehubungan dengan ini, satu laporan polis telah diterima, iaitu tun H.S.Lee repot 29960/12, pada 01 Sept. 2012.


Siasatan sedang dijalankan di bawah seksyen berikut : -

•Tindakan mempamerkan bendera baru untuk mengantikan bendera malaysia (jalur gemilang) disiasat di bawah Seksyen 4(1)(a) Akta Hasutan 1948 . Perbuatan ini boleh mengembangkan perasaan jahat dan permusuhan antara beberapa kaum atau golongan penduduk Malaysia ;

•Tindakan memijak gambar pemimpin negara disiasat di bawah Seksyen 290 dan Seksyen 504 Kanun Keseksaan ;

•Tindakan menunjukkan punggung di khalayak ramai disiasat di bawah Seksyen 509 Kanun Keseksaan.

Pihak polis memandang serius perbuatan – perbuatan ini yang mengugat kestabilan negara. Berikutan dengan itu, pihak polis mohon individu –individu yang terbabit untuk tampil ke hadapan bagi membantu siasatan.

Kegagalan berbuat demikian, pihak polis akan mengambil tindakan sewajarnya untuk mengesan individu – individu terbabit mengikut lunas undang-undang.

Sebelum itu, pada 29 Ogos 2012, laporan polis telah dibuat bersabit dengan kegagalan penganjur perhimpunan janji bersih untuk mengemukakan pemberitahuan (notis) kepada Ketua Polis Daerah dalam tempoh yang ditetapkan, ia itu sekurang – kurangnya sepuluh hari sebelum perhimpunan diadakan.

Laporan polis Tun H.S.Lee rpt 29607/12 dan Tun H.S.Lee rpt 29608/12 berkaitan. Kes – kes disiasat di bawah Seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman 2012.



Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Janji Bersih Kumpulan Subversif! @PDRMsia @NajibRazak

Posted: 03 Sep 2012 06:16 PM PDT


Semangat Merdeka sering kali di raikan oleh setiap lapisan Rakyat Malaysia apabila setiap kali kita menyambut 31 Ogos.

Saya sebagai anak KL sering kali meraikan perayaan ini di ibu kota dengan menyaksikan percikan bungga api setiap kali jam 12.00 malam tiba.

Kegemiraan itu kali ini sudah di CEMARI oleh Politik. Politik Pembangkang yang sering kali terdesak dengan menggunakan apa sahaja untuk menganggu kegemiraan rakyat.

Hari ini Kemesraan , Kegemiraan serta Keternngan tanggal 31 Ogos tidak lagi menjadi satu realiti. Hakikat dan maksud sebenar merdeka sudah dicabuli, hanya kerana Nafsu dan Ajaran Politik Pembangkang kepada penyokong mereka.

Hari yang sepatutnya kita mengenang jasa pemimpin kerana menjaga keselamatan negara dan maruah negara dari pihak luar. Pemimpin yang senantiasa menjaga Maruah Negara daripada di hina dan di gangu oleh Kuasa-kuasa besar luar.

Kejadian mencaci dan menghina pihak Kerajaan oleh Pembangkang bukan agenda baru oleh Pakatan Rakyat, mereka sering kali ke Indonesia dan mengupah pencacai di sana untuk berdemo di Kedutaan Malaysia.

Anwar dan rakan-rakan muda PKR sering kali kesana berceramah kepada rakyat Indonesia untuk mendapat sokongan mereka dalam perjuangan PKR di Malaysia.

Pendedahan dari Gossip Rakyat telah mengegarkan Malaysia apabila penyokong Janji Bersih sanggup membuka seluar dengan menunjukkan Bontut ke arah gambar Perdana Menteri yang di letakkan di jalan.

Mereka juga mengedarkan risalah dan Bendera Malaysia yang baru untuk menunjukkan bantahan mereka kepada Kerajaan.

Akibar dari insiden ini, pelbagai komen telah diberikan daripada Pemimpin Pembangkang menolak untuk bertanggunjawab dan alasan yang diberikan semamangnya menunjukkan mereka bukanlah seorang rakyat atau manusia yang bertanggunjawab.

Rakyat Seperti Marina Chin, A Samad Said, Hishamuddin Rais dan Ambiga dan yang lain-lain pengikut Demontrasi Janji Bersih seharusnya di caci oleh setiap lapisan masyarakat yang cintakan keamanan Malaysia.

Sebagai menganjur Janji Bersih, saya mencabar mereka untuk :-

1. Mengencam tindakan tunjuk Punggung dan tukar Jalur Gemilang (Kalau PC boleh dibuat untuk melancar, kenapa tidak ianya di buat untuk mengencam)

2. Meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia dan Pemimpin Kerajaan kerana gagal menggawal tindakan menykong mereka.

3. Mendesak PR buat laporan Polis untuk menafikan penglibatan Parti Politik Pembangkang dalam mempengaruh dan merancang untuk menukar Jalur Gemilang dan Tunjjuk Buntut.

Cabaran ini adalah untuk membuktikan mereka tidak ada kaitan dari gerakan subversif yang akhirnya akan merosakkan keamanan dan kemerdekaan negara.

Saya juga meminta Pihak Polis untuk berterima kasih kepada Bloggers-bloggers yang berkhidmat dalam membantu membongkar perilaku Penjenayah Negara.

Apa yang Rakyat Malaysia mahukan adalah PDRM mengambil tindakan dan terus mendakwa kepada pesalah-pesalah untuk dibuktikan kepada rakyat Malaysia yang lain agar jangan sesekali Menghina Kedaulatan Negara!







PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

0 ulasan
sumber :-

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


Treat As Urgent And Call Me Now 00226 78 83 65 18.

Posted: 03 Sep 2012 11:13 AM PDT



Dear Friend.

Please accept my apologies if this request does not meet your personal ethics as it is not intended to cause you any embarrassment in what ever form. I got your contact email address from the internet Business directory and decided to contact you for this transaction that is based on trust and your outstanding.I need your urgent assistance in transferring the sum of ($11.5) million to your account.The transfer is risk free on both sides hence you are going to follow my instruction till the fund is transfered to your account.

If you are interested in this deal, kindly send me your complete information, your full names and address, Your Private telephone and Fax numbers,Your Private email address,Your Age,Your Country,Marital Status,Your Occupation and Your Personal Mobile Number.

Having gone through a methodical search,I decided to contact you hoping that you will find this proposal interesting.Please on your confirmation of this message and indicating your interest, I will furnish you with more information also note that the fund is going to be share at the ratio of 60/30 30% for you and 60% for i and my family which we are going to use for investment. And 10% for outstanding expenses.

Endeavor to let me know your decision.

Kindest Regards.
Mr.Omar Ahmed.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Bang Nuar makin kecut bila VIDEO Yusmadi Yussoff Kecam Insiden Pijak Potret PM 2/9/2012

Posted: 03 Sep 2012 01:15 AM PDT

Semakin lama semakin ramai rakan-rakan yang abang Nuar keluarkan kenyataan yang TIDAK menyokong tindakan memijak gambo PM..Kalau semalam TGNA mengecam..kali ni giliran MP Balik Pulau pula..
KLIK SINI YE RAKAN-RAKAN

Ostaz Bob pakai ALPAHRD..Ostaz Azhar Ferari pasni Ustazah Abby pakai......

Posted: 02 Sep 2012 10:42 PM PDT

Perghh..., dahsyat beb bila gua tengok Azhar Idrus buat video dia dengan Ferrari ni.. Video raya lagi tuuu...

Ini barulah dikatakan zuhud beb.. Tak keterlaluan kalau kita kata ini merupakan zuhud tahap tertinggi yang ditunjukkan oleh seorang ulamak Pas..

Tapi apa nak heran dengan semua penceramah Pas ni kann..., kalau Bob Lokman pun boleh pakai Alphard sejak jual air liur atas pentas politik, inikan pulak Azhar Idrus beb..

Cuma satu je gua kesalkan disini.., selama ni Azhar Idrus dok maki kerajaan BN yang dia tuduh mementingkan keduniaan.. Kononnya pemimpin kerajaan bermewah-mewah sedangkan rakyat susah..

So..., pakai Ferrari tu bukan keduniaan ke wahai Ostad? Apa guna menunjuk-nunjuk sedangkan ramai lagi orang yang susah dikawasan Terengganu tu...

Perghh...hebat Ostad ni

Cakap tak serupa bikin betul!!!

Masih nak salahkan Umno gak..

Posted: 02 Sep 2012 10:19 PM PDT

Rata-rata rakyat masih marahkan kes budak yang bukak seluar tempoh hari.. salah sapa arr.. nak kata salah mak-bapak tak jugak.. nak kata salah guru yang mengajo pun tak jugak.. abis tu nak salahkan sapa ye.. alaa.. mesti mereka kata ni semua salah umno gak..hahaha.. balik-balik umno gak yang dapat nama.. apalah mereka ni.. lembu punya susu sapi yang dapat nama.. korang lena bukak minda sikitlah.. kalau tak kerana abang nuar yang kaki auta sana-sini, aku yakin perkara sedemikian takkan terjadi.. kemana hilangnya sikap dan hormat kepada pemimpin negara.. aku nak tanya si mat sakai ni.. kalau gambo mak-bapak ko yang ko buat sedemikian apa perasaan ko ha...atau bila ko dah kawin anak ko buat apa yang ko buat tu atas gambo kau dan bini ko.. ko marah tak.. begitu jugak dengan Najib.. dia pun ada anak gak.. alow Mat sakai...ingat dunia ni ibarat roda tau.. ianya akan berpusinggg....
Kalau korang nak salahkan juga.. selain Nuar ko patut salahkan orang tua yang tak sedar ni ni.. atas apa perjuangan dia...ingatlah kat alam barzakh tuuu oiii...malaikat nanti tanya ko nak jawab apa...harkkktuiiii punya olang




Team PUcTD

Pimpinan

Sayap Parti

Bahagian