Khamis, 19 Julai 2012

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


SALAM RAMADHAN AL MUBARAK 1433 HIJRAH

Posted: 19 Jul 2012 05:45 AM PDT

"Bulan Ramadhan adalah bulan yang suci. Seperti embun pagi yang membasahi dedaunan di kala pagi. Embun sejuk yang akan membasuh dan membersihkan jiwa kita dari segala dosa".

Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras mendoakan agar kita semua dapat menghidupkan bulan Ramadhan dengan melakukan suruhan dan meninggalkan larangan Allah s.w.t.
 
Bulan Ramadhan adalah Pusat Latihan dimana umat Islam akan melakukan Puasa, menambahkan amalan solat wajib dengan solat Tarawih, menambahkan amalan membaca Al Quran. Manusia bersifat lemah, maka Allah s.w.t pada bulan Ramadhan memenjarakan Iblis dan Syaitan. Manusia hanya akan melawan hawa nafsu untuk melakukan ibadat dan mentaati suruhan dan meninggalkan larangan Allah s.w.t. Bagi memberi kekuatan kepada Umat Islam, suasana ibadat di ujudkan, iaitu seluruh manusia dimana saja tidak makan dan minum pada siang hari dan pada malam hari, manusia akan beramai ke masjid atau surau untuk melakukan solat, membaca Al Quran dan berzikir.

Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras memgambil kesempatan mengucapkan Selamat menunaikan ibadah puasa ramadhan 2012 kepada ahli - ahli Puteri UMNO di seluruh Malaysia dan pembaca setia Blog Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras.

Tiada ulasan:

Pengikut