Pengikut

Nuffnang

Selasa, 17 April 2012

Puteri Bahagian Segambut

sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


@UstazAzharIdrus - Pinjaman PTPTN Wajib Bayar Semula

Posted: 17 Apr 2012 03:00 AM PDT

Saya akui sebenarnya saya bukanlah followers penceramah Ustaz Azhar Idrus tetapi apabila beliau mengutarakan pendapat mengenai pinjaman PTPTN ni saya agak bersetuju. Oleh itu saya ingin berkongsi bersama pembaca sekalian.



Dulu korang beriya² kan post isu² semasa kalo Ustaz Azhar Idrus ni menyokong sebelah pihak pembangkang. Sekarang ni Ustaz Azhar Idrus kata pinjaman yang dibuat, wajib dibayar semula. Adakah korang tak setuju?

Contoh paling mudah saya berikan kepada mahasewel semua.

Saya pinjam duit dari kalian RM1,000. Saya janji akan bayar dalam tempoh sekian sekian sekian. Tapi selepas beberapa bulan, saya katakan. Saya takmo bayar duit RM1,000........sila ke REZQEEN HILL untuk cerita selanjutnya



SP: Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: "Berhati-hatilah kamu dalam berhutang, sesungguhnya hutang itu mendatangkan kerisauan di malam hari dan kehinaan di siang hari" - Riwayat Al-Baihaqi

Pengajaran hadis:

Hutang wajib dibayar sesuai dengan waktu yang dijanjikan iaitu tidak menangguh-nangguhkannya. Adalah berdosa bagi orang yang sengaja tidak mahu membayar hutangnya walau sekecil manapun hutang tersebut.

Panas!!! @AzminAli kutuk @AnwarIbrahim?

Posted: 17 Apr 2012 01:30 AM PDT

Hehehe mai layan video kat bawah ni. Kelakar. Dari tadi SP tengok berulang-ulang. Maharaja Lawak punya lawak pun tak best macam ni. Tak mustahil kan satu hari nanti video ni akan jadi realiti????? Who know's???







SP: Hiburan petang hari. Jangan marah ye. Tuan punya video ni pun amik ilmu dari puak Pakatan Haram gak kot sebab puak depa ni paling terer edit-mengedit fakta dan kebenaran.

Tun M Cabar Pendekar Baring @AdamAdli Bayar Hutang PTPTN

Posted: 17 Apr 2012 12:30 AM PDT


Tun Dr Mahathir Mohamad berkata pelajar yang mahu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dihapuskan sepatutnya memulangkan pinjaman mereka atau tidak mengambil pinjaman itu, bukan mengadakan tunjuk perasaan di jalan raya.

Bekas Perdana Menteri itu berkata mereka yang mencadangkan agar kerajaan menghapuskan PTPTN pula perlu mencari jalan untuk memberi bantuan kewangan kepada pelajar berkenaan.

Kata beliau, penghapusan PTPTN akan memberi kesan, bukan saja terhadap kos pendidikan, tetapi juga dalam pengagihan kemudahan yang turut memberi manfaat kepada golongan berada.

"Kalau anda hapuskannya, anda perlu menggantikannya dengan yang lain, yang mungkin melibatkan kos lebih besar, contohnya memberi pendidikan percuma kepada setiap orang. Dalam hal ini, golongan kaya juga akan menikmatinya," kata beliau kepada pemberita di sini hari ini - sumber Gelombang Rakyat



SP: Tu diaaaa Tun M dah sound. Tak faham bahasa melayu kaaa???

Lagi tentang @LYNAS : Penyokong PAS & PKR Tak Puashati Dengan @anwaribrahim?

Posted: 16 Apr 2012 10:25 PM PDT


Dengar2 cerita pendemo2 PAS dan PKR yang join Himpunan Hijau di Kuantan pada 26/2/2012 tempohari kecewa dengan pembahagian bayaran upah yang dilakukan. Mereka tak berpuashati kononnya pendemo PKR dan PAS dibayar sedikit berbanding pendemo2 dari parti rakan subahat mereka, DAP yang dibayar lebih tinggi.Yang lebih mendukacitakan mereka lagi adalah apabila segelintir daripada mereka tidak menerima "Bantuan2" lain seperti yang dijanjikan sedangkan mereka kebanyakkannya datang dari jauh seperti Selangor dan Kuala Lumpur,

"Kepala2" yang dilantik untuk mengumpulkan pendemo2 ni dah pening kepala memikirkan hutang-piutang yang masih belum dilunaskan dengan syarikat pengangkutan yang membawa pendemo2 tersebut malahan ada daripada mereka yang terpaksa mengeluarkan wang sendiri.

Alahai kesiannya rakyat marhaen ni. Demi untuk memuaskan nafsu pemimpin2 atasan mereka2 ni sanggup menanggung beban hutang walhal bos2 mereka bersenang-lenang. Itulah sape suruh percaya sangat dengan janji-janji manis penyamun2 ni semua. Tak pasal-pasal kena tanggung hutang.


Agak2 lepas ni ada tak Mahasiswa lak yang bersungut 'imbuhan' yang diterima tak seperti yang dijanjikan? Tak dapat upah cari je Sepasang couple yang berucap dalam video ni....... ngeh3



0 ulasan:

Sayap Parti

Bahagian