Isnin, 20 Februari 2012

Razlan's

Razlan's


Nik Aziz kurang pendengaran.

Posted: 20 Feb 2012 09:57 PM PST

Selepas 2 minggu isu "Anwar sokong Israel" diceritakan, hari ini sudah terjawab sudah, kata dua Nik Aziz yang telah dilemparkan kepada Anwar sudah ditelan semula.


Sebagai seorang MB, kata dua yang diberikan sudah tentu ianya sudah mendapat nasihat daripada pakar-pakar yang berada disekeliling beliau.


Ternyata MB paling lama dalam sejarah Malaysia sudah tidak relevan lagi dalam politik Negara.


Nik Aziz sudah tidak relevan dalam memberi kenyataan dan menjawab malah kadang-kadang reaksi memegang telinga mendengar ungkapan orang menunjukkan sifat beliau semakin kurang.


Walau apapun alasan Anwar berikan kepada beliau, perlu diingati bukan hanya Utusan yang melaporkan laporan WSJ, ianya juga dilaporkan oleh portal-portal pembangkang dan akhbar- akhbar pembangkang.


Memalukan sekiranya orang sudah memberi kata dua tetapi menarik balik demi untuk menjaga silaturahim Satu pihak.


Seseorang sudah tentu kene bertangungjawab terhadap tindakan kata dua nik aziz. Mungkin sudah masanya beliau sendiri neletak jawatan kerana hilang pendengaran atau hilang pertimbangan sehingga mengeluarkan kata dua.


Published with Blogger-droid v2.0.2

AirAsia jangan banyak cerewet!

Posted: 20 Feb 2012 07:53 PM PST

Membaca berita yabg dikeluarkan oleh Utusan Malaysia, pelik juga apabila kita melihat pelbagai masalah yang ditimbulkan oleh Airasia kepada MAHB.


Mendahului jadual projek 73 hari dan 50% sudah siap merupakan satu perkara yang positif dan ucapan tahniah boleh diberikan kepada MAHB.


Ugutan demi ugutan yang digunakan untuk memaksa KLIA2 mengikut kehendak Airasia satu semangat yang tidak baik dan tidak sihat.


Saya percaya projek ini adalah yang terbaik dalam kerjasama airasia dengan mana-mana pihak pengurusan lapangan terbang di dunia.


Air asia tidak akan mendapat layanan yang lebih elok daripada negara mereka sendiri, jesteru itu saya nasihatkan mereka agar menghormati semua pihak dan jangan sesekali menggunakan rekod pembangunan syarikat untuk meluluskan apa sahaja permintaan mereka.


Mereka perlu ingat, dalam masa kebangaan Airasia membangunkan syarikat, ramai pekerja airline lain yang menderita atas perubahan lankskap ini dimana pendapatan mereka di potong dan mereka bekerja seperti buruh kasar.


Ramai pekerja MAS atau bekas pekerja apabila di tanya sebelum dan selepas kewujudan AirAsia, sering kali mereka membangkitkan isu gaji dan kerja maca buruh kasar, dulu kalau terbang ke Europe sekitat 14 hari tetapi sekarang hanya 4 hari. Dan gaji dan alaun 50% kurang.


Seeloknya kita tidak mahu lagi mendengar keegoan airasia ini lagi, jalankan tanggunjawab kamu sebagai pengurus Kapal. Jangan hanya perguna nama untuk menekan pelbagai pihak.


walaupun semua boleh terbang tapi tak semua orang perlu mengikut kamu!


Published with Blogger-droid v2.0.2

AirAsia jangan banyak cerewet!

Posted: 20 Feb 2012 05:33 PM PST


Membaca berita yabg dikeluarkan oleh Utusan Malaysia, pelik juga apabila kita melihat pelbagai masalah yang ditimbulkan oleh Airasia kepada MAHB.

Mendahului jadual projek 73 hari dan 50% sudah siap merupakan satu perkara yang positif dan ucapan tahniah boleh diberikan kepada MAHB.

Ugutan demi ugutan yang digunakan untuk memaksa KLIA2 mengikut kehendan Airasia satu semangat yabg tidak baik dan tidak sihat.

Saya percaya projek ini adalah yang terbaik dalam kerjasama airasia dengan mana-mana pihak pengurusan lapangan terbang di dunia.

Air asia tidak akan mendapat layanan yang lebih elok daripada negara mereka sendiri, jesteru itu saya nasihatkan mereka agar menghormati semua pihak dan jangan sesekali menggunakan rekod pembangunan syarikat untuk menluluskan apa sahaja permintaan mereka.

Mereka perlu ingat, dalam masa kebangaan Airasia membangunkan syarikat, ramai pekerja airline lain yang menderita atas perubahan lankskap ini dimana pendapatan mereka di potong dan mereka bekerja seperti buruh kasar.

Ramai pekerja MAS atau bekas pekerja aaabila ditanya sebelum dan selepas kewujudan AirAsia, sering kali mereka membangkitkan isu gaji dan kerja maca buruh kasar, dulu kalau terbang ke Europe sekitat 14hari tetapi sekarang hanya 4 hari. Dan gaji dan alaun 50% kurang.

Seeloknya kita tidak mahu lagi mendengar keegoan airasia ini lagi, jalankan tanggunjawab kamu sebagai pengurus Kapal. Jangan hanya perguna nama untuk menekan pelbagai pihak.

walaupun semua boleh terbang tapi tak semua orang perlu mengikut kamu!



Published with Blogger-droid v2.0.2

Tiada ulasan:

Pengikut