Pengikut

Nuffnang

Khamis, 23 September 2010

Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Kembalikan Kelesuan Pemuda – Razlan

Posted: 23 Sep 2010 07:51 PM PDT



Oleh: MOHD NASRI ZAKARIAH.

KUALA LUMPUR 24 Sept – Kepimpinan Pemuda UMNO Malaysia menggunakan Perhimpunan Agung UMNO sebagai medan untuk mengembalikan kegemilangan zaman Pemuda UMNO berbanding sekarang yang kelihatan lemah dan lesu.

Ketua Pemuda Seputeh, Mohd Razlan Muhammad Rafii berkata, untuk mengembalikannya Pemuda UMNO perlu merapatkan keregangan yang berlaku berikutan pemilihan pucuk kepimpinan tidak lama dahulu.

" Sehingga sekarang, saya tidak nampak gerakan dan ikhlas untuk menyatukan Pemuda UMNO yang telah berpecah kepada tiga kumpulan sehingga tidak dilihat sebagai tunjang kepada perjuangan parti.

"Penyatuan merupakan asas kepada perjuangan, Saya tidak nampak yang kita sudah cukup bersatu di dalam erti perjuangan sebenar, banyak perkara yang kita buat tidak menampakkan keserasian," katanya kepada UMNO-online.

Menurutnya, tindakan segera itu perlu dilakukan segera dan bukan hanya melalui kata-kata tetapi hendaklah direalisasikan dengan tindakan kerana apa yang berlaku kebelakangan ini hanyalah sekadar ucapan tanpa pelaksanaan.

"Sering kali terjadi apabila ketua bercakap, ianya tidak disambut oleh kepimpinan pemuda sehingga menyebabkan apa yang dilakukan nampak longlai bagaikan tidak bertenaga dan menyuarakan apa jua perkara," katanya.

Razlan berkata, perwakilan yang hadir pada perhimpunan kali ini perlulah melupakan segala permasalahan yang berlaku dahulu dan kembali dalam satu barisan untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

"Untuk kita membina kekuatan dan penyatuan yang kukuh, ianya mesti dimulakan dari dalam hati, semua pihak seharusnya menerima dan bekerja bersama-sama, jadikan perhimpunan ini untuk menjadikan Pemuda UMNO sebagai satu barisan yang mantap.

"Jangan jadikan kehadiran itu nanti sebagai untuk mencukupkan syarat dan apa yang diperbincangkan sekadar untuk dalam dewan perhimpunan tanpa gerakan dan pelaksanaan menyebabkan mereka yang di bawah kabur dan tidak tahu hala tuju masing-masing," katanya.

Katanya lagi, sehingga sekarang beliau tidak nampak gerakkan drastik dan ikhlas dilakukan oleh pucuk kepimpinan sehingga menimbulkan persepsi bahawa Pemuda UMNO adalah pemuda lemah.

Menurutnya, permasalahan itu tidak boleh dibiarkan kerana Pemuda UMNO adalah barisan pelapis yang akan mewarisi perjuangan kepimpinan sedia ada apabila tiba waktunya nanti.

Razlan berkata, perhimpunan ini adalah lokasi terbaik selain dengan kehadiran pemimpin dari seluruh negara yang bakal memperdebatkan pelbagai perkara dalam mencari hala tuju parti bagi memastikan Barisan Nasional yang ditunjangi UMNO terus menerajui pemerintahan negara. - MediaUMNO

Hamidah Osman

0 ulasan
sumber :-

Hamidah Osman


Amah Indonesia

Posted: 22 Sep 2010 10:54 PM PDT


Pilihan Ditangan Kita


1.Kerajaan Indonesia memutuskan untuk melarang calon pembantu rumah negara itu bekerja di Malaysia sehingga kerajaan kita mampu memberi perlindungan sewajarnya.

2. Larangan apa saja, ia takkan dapat menghalang orang Indonesia terus masuk dan bekerja di negara ini kerana mereka perlukan pekerjaan.

3. Ini bukti jelas bahawa bukan orang kita yang bergantung kepada mereka tetapi rakyat mereka perlukan pekerjaan di Malaysia kerana di sini ada banyak peluang pekerjaan.

4. Difahamkan lebih 70 peratus pembantu rumah di Malaysia dari Indonesia meskipun jumlah itu semakin berkurangan daripada 260,000 orang sebelum Jun 2009 kepada kurang 200,000 selepas pembekuan itu dikuatkuasakan.

5. Realiti yang perlu diterima Kerajaan Indonesia ialah mereka tidak boleh terlalu mudah membuat keputusan yang akhirnya akan menggelapkan masa depan rakyatnya sendiri

6. Kerajaan Indonesia mesti mencari jalan memudahkan prosedur rakyat mereka terus bekerja di sini dengan cepat menandatangani perjanjian persefahaman yang sudah lama kita siapkan tetapi sampai sekarang masih tertangguh.

7. Dalam isu ini, apa yang sedang dirangka Indonesia nyata menutup periuk nasi rakyat mereka sendiri dan tidak akan menjejaskan rakyat negara ini.

8. Rakyat Malaysia kini sudah pun selesa menerima amah dari negara lain yang dikatakan lebih berdisiplin dan tidak banyak kerenah. Mereka tidak melarikan diri ketika majikan bekerja, lebih bijak dan profesional dalam urusan kerja.

9. Sudah masanya untuk kita jugak bertegas dan memperlihatkan pendirian kita bahawa kita tidak sepenuhnya bergantung pada amah Indonesia. Sebagai majikan, bukankah kita boleh memilih pekerja kita?

Salam Lebaran

Kak Midah
Ipoh

ahmadmaslan.blogspot.com

0 ulasan
sumber :-

ahmadmaslan.blogspot.com


Jentera negeri digerak secara bersepadu

Posted: 23 Sep 2010 08:11 PM PDT

Ketua kampung perlu sentiasa jaga imej

Posted: 23 Sep 2010 08:01 PM PDT

Ahli UMNO perlu bezakan parti dan Perkasa

Posted: 23 Sep 2010 08:00 PM PDT

151 terima sumbangan UMNO Ampang

Posted: 23 Sep 2010 07:52 PM PDT

Bayi perempuan derita sakit jantung perlu bantuan

Posted: 23 Sep 2010 07:39 PM PDT

50 sertai masak bubur lambuk 1Malaysia

Posted: 23 Sep 2010 07:36 PM PDT

Jangan guna hujah agama berpolitik

Posted: 23 Sep 2010 07:34 PM PDT

umno bahagian cheras

0 ulasan
sumber :-

umno bahagian cheras


Pemilihan PKR ; dinasti Anwar kuasai parti

Posted: 22 Sep 2010 08:52 PM PDT

PEMILIHAN kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak lama lagi bakal menyaskikan 'dinasti Anwar' akan menguasai sepenuhnya parti itu, kata Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee.

Katanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim difahamkan tidak akan bertanding jawatan Presiden bagi memberi laluan kepada isteri beliau, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Ismail mempertahankan jawatan.

"Oleh sebab itu, tidak ada seorang pun pemimpin PKR yang berani menentang Wan Azizah kerana takutkan Anwar," tegasnya.

Bagi menguatkan kedudukan tersebut katanya, Anwar dilihat merestui Azmin Ali bertanding jawatan Timbalan Presiden.

Katanya lagi, Anwar menggunakan strategi tersebut bagi membunuh kerjaya politik pencabar Azmin, Datuk Zaid Ibrahim yang dilihat semakin menyusahkan kepimpinan PKR.

Malah jelas beliau, kesediaan anak sulung Anwar, Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai bertanding jawatan Naib Presiden mengesahkan penguasaan politik anak-beranak dalam parti itu.

"Oleh sebab itu, saya beranggapan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sebelum ini disebut bakal menentang Azmin, tidak akan berani menawarkan diri bertanding jawatan Timbalan Presiden," ujarnya.

Katanya lagi, walaupun Anwar tidak bertanding, tetapi beliau tetap 'berkuasa' menentukan halatuju PKR dengan sengaja mengekalkan Dr.Wan Azizah sebagai patung.

Beliau bagaimanapun percaya keputusan Nurul Izzah bertanding jawatan Naib Presiden meletakkan perwakilan PKR berada dalam keadaan dilemma tetapi tetap memberikan sokongan kepadanya kerana faktor Anwar.

"Kita tahu ahli PKR kecewa dengan amalan kronisma dalam parti itu, tetapi mereka terpaksa akur dan tunduk dengan kehendak Anwar," katanya.

Katanya, penguasaan anak- beranak Anwar dalam PKR hampir menyamai amalan politik DAP yang menyaksikan keluarga Lim Kit Sing dan Karpal Singh mendominasi parti itu.

Mengenai harapan Zaid memenangi jawatan Timbalan Presiden PKR yang berdepan dengan Azmin, Syed Ali berkata terlalu sukar untuk Zaid memenanginya.

Sambil menyifatkan Zaid sebagai kayu buruk dalam PKR, Syed Ali menjelaskan parti tersebut dilihat tidak memerlukan kepimpinan politik bekas Ahli Parlimen Kota Bharu itu.

"Zaid telah mendedahkan keburukan kepimpinan PKR termasuk mencela Wan Azizah sebagai boneka, situsi ini tidak menyenangkan Anwar, lagi pun Azmin adalah kesayangan beliau," ujarnya.

Mengulas dakwaan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail bahawa tiada unsur rasuah dan politik wang sepanjang kempen pemilihan kepimpinan PKR, Syed Ali berkata kenyataan itu sekadar gimik politik.

Sebaliknya kata beliau, perwakilan perti itu sebenarnya telah diawasi oleh Anwar supaya memberikan sokongan kepada calon-calon yang mendapat restu beliau.

"Pemilihan PKR dipenuhi dengan pelbagai taktik kotor tetapi terlindung kerana tiada yang berani mendedahkannya, apatah lagi pergerakan mereka diawasi oleh kumpulan Anwar," jelasnya.

meru perdana

0 ulasan
sumber :-

meru perdana


Program Ziarah & Penyampaian Sumbangan

Posted: 23 Sep 2010 06:28 AM PDT

UMNO Cawangan Meru Perdana bersama Kelab Belia Generasi Aktif Meru Perdana telah menjalankan program ziarah wargaemas dan keluarga yang didalam kesempitan sempena dibulan ramadhan dan syawal.

Keluarga 1: Sdr Halim Ahmad

Membantu anak mereka yang telah ketinggalan didalam alam persekolahan serta memberi sumbangan barangan keperluan.


Keluarga 2: Pn Munipah Samsi & En Mohamed Yup Marham

Sepasang keluarga miskin yang bergantung pada anak yang telah bekeluarga.


Keluarga 3: Tn Hj Saakih Hj Ros & Pn Jemaah Abd Rahman

Mantan Imam Surau Al-Muhajirin Jln Nenas, dalam keadaan uzur, begitu juga isterinya yang susah untuk bergerak. Bergantung pada anak tunggal yang hanya bekerja kilang.

KELUARGA 4: TN HJ SADALI HJ NOR & PN HAIRIAH HJ SAID
Sepasang wargaemas, dalam keadaan uzur dan mempunyai seorang anak OKU yang masih dalam tanggungan. Perlukan bantuan kerusi roda untuk bergerak.



KELUARGA 5: TN HJ KARIM BIN SURATMAN & PN HJ ASMAH ISMAIL
Sepasang wargaemas dan juga veteran UMNO didalam cawangan Meru Perdana, bergantung pada anak yang telah berkeluarga.


PENERIMA PROJEK BANTUAN RUMAH : EN HUSSIN BIN KARIM
Sdr Hussin bin Karim , seorang tukang kebun sekolah yang menyara seramai 13 orang ahli keluarga yang berpendapatan dibawah RM1000.

Belia yang turut serta program murni ini.


Dirakam disalah sebuah rumah yang kami ziarah.....agak-agak yang mana yer...?


Program seperti ini akan diteruskan walaupun bukan didalam bulan ramadhan atau syawal....Insyaallah...

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

0 ulasan
sumber :-

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


JEMPUTAN KE RUMAH TERBUKA PARLIMEN KUALA NERUS

Posted: 23 Sep 2010 09:28 AM PDT

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.

Terima kepada anda yang masih sudi melayari laman blog saya, bersama-sama berkongsi pandangan dan pendapat mengenai isu-isu semasa.

Bagi saya, anda semua adalah antara insan-insan yang saya hargai. Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk menjemput semua pengundi dan penduduk di Parlimen Kuala Nerus untuk sama-sama memeriahkan majlis Rumah Terbuka saya yang akan diadakan di perkarangan Pejabat Perlimen Kuala Nerus di Seberang Takir pada Sabtu, 25 September 2010 bermula jam 10 pagi hingga 1 tengahari.

Mudah-mudahan dengan kehadiran kalian semua dapat memeriahkan lagi majlis tersebut.

Selamat hari raya, maaf zahir batin.

ANTI MALAYSIA DI JAKARTA: SAMPAI BILA

Posted: 23 Sep 2010 08:22 AM PDT


Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.

Alhamdulillah sambutan Syawal masih berlangsung dengan meriahnya. Di semua tempat, penganjuran rumah terbuka diadakan. Demikianlah meriah dan nikmatnya hidup kita – yang kadangkala jauh berbeza dengan orang lain, di tempat yang lain.


Apa yang menarik perhatian saya hari ini ialah mengenai insiden tunjuk perasaan warga Indonesia di Jakarta. Kalau dulu, mereka ini melakukan tindakan biadab dengan membakar bendera Jalur Gemilang dan membaling najis manusia ke dalam pagar pejabat kedutaan Malaysia, kelmarin mereka mengepung rumah Duta Malaysia dan mahu menghalau keluar dari Indonesia.


Keadaan terbaharu itu berlaku disebabkan kes rogol yang membabitkan pembantu rumah warga Indonesia baru-baru ini.


Inilah akibatnya apabila setiap perkara mahu diberikan perhatian secara salah dan tidak professional.


Cuba kita faham, bahawa kes itu walaupun serius, ia bukanlah "besar" sangat kerana dalam jumlah warga Indonesia yang ramai di sini, hal sedemikian tidak boleh dielakkan. Kedua, ia bukan berlaku kerana faktor kerajaan tetapi lebih kepada sifat secara individu. Ketiga, pihak berkuasa ini dengan pantas menahan dan mendakwa mereka terlibat dalam maksud tindakan diambil dengan segera dan pantas.


Cuba juga kita faham, berapa ramai rakyat Malaysia menjadi korban angkara rompakan dan pembunuhan yang dilakukan warga Indonesia di Malaysia (Ulang: di Malaysia, BUKAN Indonesia) selama ini. Berapa ramai rakyat kita yang derita akibat perbuatan jenayah warga Indonesia di negara kita. Namun, apakah ada rakyat Malaysia mengambil tindakan seperti rakyat Indonesia di Jakarta?.


Saya bukan mahu mengata, tetapi perbandingan seperti inilah yang boleh memperlihatkan kebenarannya dan kematangan kita.


Di sinilah hilangnya kebijaksanaan orang Indonesia dalam menangani isu-isu berkaitan.


Sebagai rakyat Malaysia, kita sangat sedih dengan keadaan ini. Peristiwa terbaharu itu telah membuktikan betapa tindakan tegas secara muktamad mesti diambil bagi menghentikannya agar tidak berterusan pada masa akan datang.


Saya menyeru, semua pihak agar segera berhadapan dengan keadaan ini secara bijak. Memanglah nampak mudah dan remeh kononnya ia dilakukan segelintir orang di Jakarta, namun ia tidak boleh dipandang sebelah mata.


Janganlah kita menanti sehingga nasi sudah menjadi bubur, maka ia sudah tidak berguna lagi.


Apo Kono Eh Jang!

0 ulasan
sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


PAS yang gagal…

Posted: 23 Sep 2010 01:33 AM PDT

PAS P.Pinang dilihat tidak berupaya berbuat apa-apa walaupun berada di dalam parti PAKATAN. Semua perkara baik dari segi sosial hingga kepada soal agama, mereka terpaksa akur kepada kehendak DAP P.Pinang.

Amat sedih bila mendengar peruntukan kewangan kepada orang islam telah dikurangkan oleh kerajaan DAP P.Pinang berbanding kaum-kaum lain. Malahan wang zakat juga "diiktiraf" sebagai hasil milik kerajaan negeri yang boleh digunakan sewenang-wenangnya.

PAS nampaknya gagal memainkan peranan mereka bagi membela kebajikan umat-umat islam di P.Pinang.

Cuba lihat di Kedah, walaupun hanya seorang ADUN DAP di sana. Bila ada saja keputusan dari kerajaan negeri tentang satu-satu isu yang boleh menjejaskan hak mereka, misalnya isu penempatan khinzir, mereka berani menentang kerajaan PAS sehinggakan sampai sanggup mengugut untuk keluar dari parti Pakatan.

Akan tetapi senarionya amat berbeza sekali di P.Pinang. Bilamana heboh pasal isu premis-premis perniagaan orang-orang islam dirobohkan dan pengusiran oleh kerajaan negeri DAP, kebanyakan pemimpin-pemimpin PAS negeri P.Pinang hanya sempat terkedu.

Isu kalimah Allah dan juga perarakan Maulud juga mereka menikus disebalik jubah dan serban besar mereka.

Bila berhadapan dengan pemimpin DAP, suara jantan mereka yang dahulunya bersemangat dan berdegar-degar seperti dalam ceramah-ceramah mereka secara tiba-tiba bertukar menjadi suara manja bak bicara di antara si uda dan dara.

Sama ada perasan atau tidak, Mat Sabu juga hilang suara apabila berdepan dengan Lim Guan Eng dan gerombolan DAP di P.Pinang. Lebih memalukan, Lim Guan Eng berjaya membisukan Mat Sabu hanya dengan jawatan dan elaun RM 500 sebagai pengarah di PBA P.Pinang!

Akhirnya tangisan dan penderitaan orang-orang Melayu islam yang ditindas tidak mendapat pembelaan dan perhatian yang sewajarnya dari pimpinan PAS P.Pinang.

Oleh yang demikian, saya teramatlah setuju dan tak ragu-ragu untuk menyatakan bahawa "PAS di Pulau Pinang memang tak ada telor."

Jadi, suara jantan mereka yang berdegar-degar seperti di dalam ceramah sebenarnya adalah suara-suara pondan yang boleh berubah-ubah mengikut keadaan dan tempat mereka berada.

Sedih dan teramatlah sedih bila mengenangkan nasib orang Melayu islam di P.Pinang. Begitu juga dengan Melayu Islam di negeri-negeri lain seperti di Kedah, Perak, Selangor dan Kelantan.

Parti yang sepatutnya memperjuangkan hak dan kebajikan orang-orang islam telah bertukar menjadi parti penakut dan parti pak turut.

Nampak mereka lebih daif dari UMNO.. kerana hendakkan kuasa memerintah, perjuangan islam itu hanya tinggal nama sahaja pada parti tu.!!! ternyata PAS lebih munafik..

(Oleh: Che Wan)

Mana Anwar, Nizar dan Azmin didalam isu Sosilawati..

Posted: 22 Sep 2010 10:35 PM PDT

Ramai yang terlepas pandang didalam satu hal. Jika kita ingat balik, semasa Teoh Beng Hock mati akibat jatuh dari bangunan SPRM, ramai pemimpin Pakatan termasuklah yang beragama Islam berkunjung menziarahi mayat mendiang.

Punyalah nak tunjuk simpati bagi menarik sokongan pengundi cina sampaikan tertunduk-tunduk Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan juga Shamsul Iskandar di depan tempat pemujaan mayat Teoh Beng Hock tu.

Tambahan pula si mati adalah ahli DAP dan mempunyai kaitan dengan pemimpin DAP Selangor, maka makin lajulah tertunduk-tunduk pemimpin melayu Islam dalam Pakatan menyembah mayatnya.

Tak kurang juga di Perak apabila Nizar dengan muka toya memegang lilin disebelah Ngeh dan Nga konon-kononnya bersedih diatas kematian Teoh. Semua ini kerana apa? Semata-mata kerana mahukan undi dan sokongan cina serta bertujuan untuk memburukkan SPRM sebagai sebuah institusi kerajaan.

Tapi, didalam kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya berserta empat orang rakannya yang disyaki dilakukan oleh peguam pro pembangkang, langsung tak nampak batang hidung Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan juga Shamsul Iskandar menziarahi keluarga mangsa.

Nizar yang gila meroyan masa TBH mati, langsung tak dengan suara. Jangan kata pegang lilin, sebut pasal kes ni pun Nizar tak mahu. Amat menyedihkan, apabila mangsa dalam kes sebegini merupakan seorang Melayu Islam, haram mereka nak ambil tahu. Langsung tak berbunyi.

Kalau tunduk-tunduk depan mayat kafir sanggup diusahakan oleh pemimpin-pemimpin melayu Pakatan ni, takkan lah nak angkat tangan berdoa dan sedekahkan fatihah kepada keluarga arwah Sosilawati pun tak boleh nak buat?

Mereka sanggup berbondong-bondong menuju ke rumah TBH bagi menunjukkan simpati mereka. Tapi bersikap tak ambil tahu didalam kes arwah Sosilawati.

Apa salahnya berziarah dan bertanyakan khabar anak-anak mangsa yang menjadi yatim akibat kehilangan ibu mereka? Inilah yang menjadi bukti bahawa pemimpin melayu Islam didalam Pakatan memang munafik dan hanya akan melakukan sesuatu jika ia akan menguntungkan mereka sahaja!

Cuba yang menjadi mangsa kali ini juga dari parti DAP dan bukan berbangsa melayu serta beragama Islam, mesti sekali lagi Anwar, Azmin, Nizar, Shamsul Iskandar dan ramai lagi melayu bebal dalam Pakatan akan tertunduk-tunduk didepan gaharu.

Dan ramai jugalah pencacai-pencacai Pakatan terutamanya dari PAS akan berdemo memegang lilin macam orang hilang akal sambil menggantungkan gambar si mati dileher masing-masing umpama lembu yang digantung loceng!

Pasti juga Lateefa Koya, Mahfuz, Gobind, Kit Siang, Guan Eng, Eli lenjan, Teresa Kok, Ngeh dan Kor Ming akan menyalak 24 jam membela nasib mangsa dan mendesak kerajaan menubuhkan suruhanjaya Di Raja bagi menyiasat kematian mangsa.

Nampak tak permainan politik bangsat pembangkang di Tanah Melayu ini? Dan yang paling bangsat sekali tentunya pemimpin-pemimpin mereka yang berbangsa melayu dan beragama Islam kerana merelakan diri mereka dibuta perutkan oleh kafir hanya demi undi!

(Oleh: Pak_Long)

Sayap Parti

Bahagian