Pengikut

Nuffnang

Rabu, 14 Julai 2010

Pemuda UMNO Taman Tun Dr Ismail

0 ulasan
sumber :-

Pemuda UMNO Taman Tun Dr Ismail


Program Keusahawanan Bersama PNS : Francais Sebagai Perniagaan

Posted: 14 Jul 2010 12:46 AM PDT




Salam 1Malaysia.


Do you have businesses that you would like to expand via franchising?


Or are you interested to become a franchisee?


Come and listen to the gate-keeper of the franchising industry in Malaysia, Perbadanan Nasional Berhad (or better known as PNS) and also some real-life experiences from industry players alike.


This event is jointly organized by UMNO Cawangan Pinggir TTDI, TTDI, Penchala Link, Palembayan and Bukit Lanjan.


This event is opened to the General Public, in line with PM's vision of an inclusive Government of Malaysia. Free admission for the first 100 RSVP registrants. Lunch is provided too.
Date: Saturday, 17th July 2010
Time: 9am to 1pm
Venue: Dewan BAKTI, (next to At Taqwa Mosque, Jalan Datuk Sulaiman, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur)


To RSVP, please call Shamsul at 012 365 5004.



umno bahagian cheras

0 ulasan
sumber :-

umno bahagian cheras


Mahfuz anti-perpaduan Islam - Syed Ali

Posted: 14 Jul 2010 06:09 AM PDT

KETIKA Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersedia bertemu Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi membincangkan 'apa jua perkara' termasuk soal perpaduan ummah, Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar pula yang menentang perpaduan Islam.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, tindakan Mahfuz menentang pertemuan Nik Aziz dengan Muhyiddin seolah-olah beliau lebih suka kepada pergeseran sesama umat.

Dalam masa yang sama katanya, Mahfuz secara jelas memperlekehkan kedudukan Nik Aziz selaku Menteri Besar Kelantan dan Mursyidul Am PAS.

"Mahfuz yang kononnya pemimpin Islam sedang merana kepanasan apabila Mursyidul Amnya bersedia bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri," tegasnya.

Nik Aziz dilaporkan berkata di Kota Bharu semalam bahawa beliau tiada halangan berjumpa Muhyiddin untuk membincangkan 'apa jua perkara' pada bila-bila masa tanpa perlu ada orang tengah.

Kata Syed Ali lagi, Mahfuz sepatutnya mengalu-alukan hasrat kedua-dua pemimpin tersebut kerana ianya amat penting kepada perpaduan ummah.

Katanya, Ahli Parlimen Pokok Sena itu sebaliknya menuduh UMNO berada dalam keadaan kritikal dan tersangat lemah sehingga terpaksa mempelawa PAS, seperti yang disiarkan laman web pro-pembangkang hari ini.

"Lebih menyedihkan seorang pemimpin yang mengaku dirinya Islam sanggup menuduh UMNO dan Muhyiddin sebagai sakit jiwa, dakwaan itu sangat biadap dan kurang ajar," katanya.

Beliau berkata, perbuatan Mahfuz dilihat seperti menyamai dengan sekumpulan masyarakat Quraish Mekah di zaman jahiliah yang menentang Nabi Muhamamd s.a.w. ketika berdakwah mengembangkan agama Islam.

"Selepas Islam berkembang pesat di zaman Rasulullah, ada pula golongan munafikin yang memusuhi ajaran Islam secara halus," katanya.

"Kita tidak tahu apa motif sebenarnya beliau berpolitik, sama ada untuk kepentingan rakyat atau menjadi musuh dalam selimut kepada PAS yang anti kepada perpaduan Islam," tambahnya lagi.

Menurut Syed Ali, UMNO tidak pernah berada di tahap yang lemah sebaliknya menyahut cadangan supaya berbincang dengan PAS demi untuk kepentingan perpaduan ummah.

Oleh sebab itu katanya, Muhyiddin sanggup mengambil tanggungjawab untuk bersedia bersemuka dengan Nik Aziz atas kepentingan agama Islam.

Katanya, sebagai pemimpin Islam, Muhyiddin sudah melaksanakan tanggungjawabnya untuk membawa kebaikan kearah perpaduan ummah.

Katanya, Timbalan Perdana Menteri tidak memperjudikan kepentingan politik sebaliknya melihat agenda perpaduan ummah sebagai amat penting kepada masa depan masyarakat Islam di negara ini.

"Muhyiddin ikhlas untuk merintis jalan dengan Nik Aziz atas semangat Islam, tetapi malangnya Mahfuz pula seperti cacing kepanasan," ujarnya.

Katanya, orang Islam yang menolak sebarang usaha kearah penyatuan umah merupakan musuh sebenar kepada ajaran Islam.

"Barangkali hatinya yang kotor itu sarat dengan sifat riak, dendam dan benci kepada penyatuan Islam, oleh sebab itu dia tergamak memperlekehkan Nik Aziz dan mempersendakan Muhyiddin," katanya.

Katanya lagi, PAS harus menghormati UMNO sebagai parti yang paling berkuasa dan mengutamakan agenda pembangunan rakyat dan syiar Islam," tegasnya.


YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

0 ulasan
sumber :-

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


NILAI SEBUAH KEBEBASAN

Posted: 13 Jul 2010 09:52 PM PDT


Assalamualaikum dan salam 1Malaysia,

Telah beberapa kali saya catatkan di blog ini mengenai isu kebebasan. Sejak akhir-akhir ini, isu mengenai kebebasan media sekali lagi berkumandang. Ia ekoran beberapa akhbar pro pembangkang yang diberikan surat tunjuk sebab oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) selepas, sama ada permit mereka tamat tempoh atau melanggar peraturan yang ditetapkan.

Saya tidak mahu menulis panjang dalam hal ini. Cukup untuk saya mengajak anda semua berfikir, merenung sejenak mengenai apakah yang dikatakan dengan kebebasan. Dan, pada yang sama, apakah pengertiannya undang-undang dalam hidup anda. Itu yang penting.

Saya tidak nampak kita mempunyai kebebasan yang mutlak. Tiada manusia pun begitu. Kebebasan harus diterjemahkan dalam konteks ia mendedahkan kita semua kepada kebaikan, bukan sebaliknya. Dalam kehidupan seharian manusia, kita pasti terikat. Jika tidak terikat dengan undang-undang dunia, kita terikat kepada hukum agama. Lebih detail lagi, hidup manusia juga terikat dengan batas-batas kemahuan yang dikaitkan dengan keupayaan.

Ertinya, walau semahu mana pun kita, namun jika kita tidak mempunyai keupayaan, kita gagal dalam kebebasan.

Nah, sekarang lihat mengenai undang-undang. Percayalah bahawa tiada undang-undang yang digubal atau diwujudkan untuk menghancurkan manusia. Ternyata, undang-undang digubal untuk melindungi dan memelihara kita semua agar tidak terjebak dengan perkara-perkara yang boleh mendatang kemudaratan.

Jelas sekali, setiap pelanggaran terhadap undang-undang boleh mendedahkan kita kepada apa yang saya maksudkan. Maka, begitulah apabila permit akhbar berkenaan mempunyai masalah. Mengapa tindakan diambil?. Jujurlah, tiada sesiapa pun berhak mengambil tindakan jika pihak berkenaan mematuhi undang-undang.

Undang-undang adalah pelindung. Dan, walau dalam keadaan apa pun, ia mesti dipertahankan. Tiada kompromi lagi dalam hal ini.

Jadi, dalam isu kebebasan media yang dikaitkan dengan akhbar pembangkang itu tadi, sudah pasti ada sebabnya. Menyalahkan kerajaan bukan cara bijak. Sebaliknya, semua pihak perlu menilai, menyemak dan bermuhasabah diri dalam mencari titik penyelesaian. Kalaulah, undang-undang dipatuhi, saya tidak nampak adanya sebarang masalah dalam semua hal.

Masalah yang berlaku disebabkan adanya pihak yang bukan sahaja sengaja membelakangkan undang-undang, malah tergamak melanggar undang-undang. Kita mahu menyelesaikan masalah ini, kita harus kembali kepada undang-undang. Patuhinya, peliharakannya ….

Fikirkanlah.

WACANA PEMUDA UMNO DUN SUNGAI PINANG

0 ulasan
sumber :-

WACANA PEMUDA UMNO DUN SUNGAI PINANG


DEMO SKANDAL PASIR SELANGOR

Posted: 13 Jul 2010 09:39 PM PDT

Khamis 15 Julai 2010 jam 10 pagi. berkumpul di kantin Masjid Negeri Shah Alam Semua yang prihatin dengan masa depan negeri selangor dijemput hadir beramai ramai bagi menyerahkan memorandum tersebut

Apo Kono Eh Jang!

0 ulasan
sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


Mengapa pengikut PAS masih belum sedar...

Posted: 13 Jul 2010 09:27 PM PDT

Saya pun tak tahu ubat guna-guna cap apa yang telah diberikan oleh Anwar Ibrahim kepada seluruh pengikut Pakatan Haram terutamanya ahli-ahli PAS bagi membuatkan mereka mengikut telunjuknya umpama lembu dicucuk hidung. Hinggakan Anwar kini telah dianggap umpama seorang hero dan juga menjadi idola kepada mereka semua.

Saya melihat, walaupun datang bermacam-macam pendedahan serta fakta-fakta tentang diri Anwar yang sebenar, langsung 'tak lut' ke dalam hati dan minda para pengikut PAS dan PKR. Ini adalah sesuatu yang sungguh luar biasa. Mereka kini bagaikan buta segala pancaindera dan dan tak berfungsi mindanya.

Hari ini, apabila heboh diperkatakan mengenai Anwar sebagai agen CIA seperti yang didedahkan oleh pihak barat dan juga media dalam negara, ianya tidak langsung menggoyahkan pandangan pengikut Pakatan terhadap Anwar. Bagi mereka, ini semua hanya fitnah yang direka oleh kerajaan.

Malah, saya mendengar bahawa ada pengikut-pengikut PAS mengangkat Anwar Ibrahim setaraf dengan Presiden Iran iaitu Mahmoud Ahmadinejad hanya kerana Washington Post ada menyebut harus berhati-hati dengan Anwar ! Ini menimbulkan rasa takjub dihati saya tentang tahap pemujaan mereka-mereka ini terhadap Anwar Ibrahim.

Dan macam biasalah, PAS dilabelkan oleh ahli-ahli syok sendiri serta tanpa rasa sedar sebagai satu gerakan perjuangan Islam. Dan ini dijadikan hujah untuk menolak tuduhan bahawa Anwar telah menjadi talibarut Yahudi serta agen CIA.

Menurut mereka, mana mungkin seorang yang bersama-sama dengan parti yang memperjuangkan Islam itu boleh menjadi talibarut Yahudi. Dan mana logik jika seorang yang selalu membantu PAS memperjuangkan Islam seperti Anwar ini dikatakan sebagai agen CIA. Tambahan pula Anwar Ibrahim juga adalah seorang Islam !

Hebat sungguh imaginasi pengikut-pengikut PAS ini untuk membela Anwar Ibrahim. Jika inilah hujah mereka, mereka ternyata lupa bahawa di zaman Khalifah-khalifah Islam dahulu pun ramai individu yang menjadi perosak serta talibarut yang memusnahkan sesuatu kumpulan biarpun dia dikalangan umat Islam sendiri.

Para pengikut PAS perlu menghayati kisah tentang bagaimana Musailamah Ibn Habib ataupun lebih terkenal dengan gelaran Musailamah al Kazzab dari suku Bani Hanifah yang menjadi pengkhianat kepada kerajaan Islam sewaktu zaman pemerintahan Khalifah Abu Bakar as-Siddiq R.A.

Musailamah ini begitu taksub menentang kerajaan Islam selepas kewafatan baginda Rasulullah saw hanya kerana mahu berkuasa. Dan Musailamah ini jugalah yang menjadi dalang menghasut masyarakat membuat satu pemberontakan hingga akhirnya dia dibunuh oleh seorang pejuang Islam yang bernama Wahsyi.

Yang menyedihkan, semua pengikut-pengikutnya telah menjadi Murtad akibat melawan perjuangan Islam yang dibawa oleh Khalifah Abu Bakar yang menjadi pemerintah kerajaan Islam ketika itu.

Apa bezanya Musailamah al-Kazzab dengan Anwar Ibrahim? Beza mereka berdua ini hanyalah zaman mereka. Yang lain-lainnya semua hampir sama baik dari kerakusan untuk berkuasa ataupun sifat-sifat menghasut demi kepentingan diri sendiri.

Dan perlu diingat, Musailamah bukanlah orang kafir..., dia telah memeluk Islam ketika baginda Rasullullah saw masih lagi hidup !

Bagi saya, Anwar Ibrahim selama ini diketahui bahawa mempunyai cita-cita untuk menjadi orang nombor satu dalam negara, dan apabila dia tak berupaya meraihnya secara SAH, Anwar terpaksa menjadi pengkhianat nombor satu negara juga bagi merealisasikan impiannya.

Walaupun terpaksa menjadi talibarut kepada Yahudi ataupun teraksa menjual negaranya, ini semua bagai tiada apa-apa bagi Anwar kerana baginya, yang penting hanyalah kuasa dan juga kedudukan sahaja.

Orang yang sanggup menjadi talibarut seperti Anwar ini ialah orang yang paling berbahaya. Jika tak ditangani dengan bijak, talibarut ini mampu meruntuhkan sesebuah empayar hanya dalam sekelip mata.

Saya amat berharap pihak berwajib dapat memantau dan juga mengambil tindakan awal sekiranya perlu bagi mengekang kerosakan yang dilakukan oleh mereka terhadap keselamatan negara.

Amaran sahaja tidak cukup melainkan ada satu bentuk tindakan fizikal yang dapat membatasi segala pergerakannya.

(Oleh: che_wan)


Cerita lawak dari DAP..!!!

Posted: 13 Jul 2010 04:07 PM PDT

Sampai keluar air mata aku ketawa. Nasib baik aku dapat "kontrol" sikit sekarang, barulah dapat menulis di sini. Jom aku konsi dengan pembaca semua kisah lawak dari DAP ini.

Sebetulnya, cerita ini aku dapat dari seorang rakan yang juga seorang wartawan yang agak "famous". Biarlah aku rahsiakan tentang rakan aku tu. Cerita ini ada juga disahkan kesahihannya di Malaysian Instinct. Sebab tu sekarang ni aku berani cerita kat korang...

Ceritanya adalah tentang seorang Timbalan Ketua Publisiti DAP Sabah iaitu Jeffrey Wong Su En yang mengaku telah dianugerahkan bintang "Knighthood" dari Queen Elizabeth II. Yang bestnya, kawan aku ni ada masa dia buat "press conference" yang dia adakan semata-mata nak beritahu media dia dapat gelaran tu. Dihebohkan pada media bahawa dia kini bergelar "Sir" Jeffrey! Perghhh..!!!

Lepas tu dia edarkan gambar dia dapat bintang tu. Dia ingat wartawan semua bodoh ke apa? Setelah gambar tu ditenung betul-betul, semua orang tahu bahawa gambar tu sudah di"edit". Gambar super imposed!!! Hahahahahahaha....!!!

Telegraph.co.uk online pulak membongkar lagi penipuan "Sir" Jeff nih! Akhbar online yang dari UK ni kata takde pun nama si Jeffrey ni dalam senarai penerima anugerah dari Queen Elizabeth II. Perghhh...! Mana la si Jeffrey ni nak letak muka dia?

Lepas tu pulak, Suruhanjaya Tinggi British di Kuala Lumpur pun menafikan sekeras-kerasnya dakawaan si Jeffrey ni. Maka bertambah mengelupurlah mamat "gila nama" tu...Nak terbalik DAP Sabah dibuatnya!

Nak cover malunya, si Jeffrey ni cuba nak betulkan keadaan. Katanya dia dapat dari negara Papua New Guinea sempena "birthday" Queen Elizabeth II kali ke 84. Hahahaha...kali ni sapa nak percaya lagi cerita "Sir" Jeffrey ni?

"Latest news" yang aku dapat dari Malaysia Instint, DAP dah "angin satu badan" dengan mamat ni. Dengar kata ada "konspirasi" nak buang "Sir" Jeffrey ni dari DAP sebab memalukan DAP dikhalayak dunia.

Dah tu DAP bagi pulak alasan mamat ni mengaku sebagai "Ketua Pemuda DAPSY Sabah" pada media. Haruuuu la DAP ni. Elok la tu. Penyangak jual penyamun. Kat Semenanjung ni DAP jadi penyangak, kat Sabah Sarawak DAP jadi penyamun. Yang "beli" penyamun dari penyangak ni ialah PAS dan PKR. Hancusss!!!

(Oleh: dukeofmontecristo)

Puteri UMNO Bahagian Subang

0 ulasan
sumber :-

Puteri UMNO Bahagian Subang


MEHH RAMAI-RAMAI!

Posted: 13 Jul 2010 10:19 PM PDT

UMNO SELANGOR AKAN ADAKAN PENYERAHAN MEMORANDUM KPD MB SELANGOR DI BANGUNAN SUK SELANGOR. MEH RAMAI-RAMAI BERKUMPUL DI KANTIN MASJID NEGERI PD PKL10.00AM. BERIKAN SOKONGAN ANDA!

Pimpinan

Sayap Parti

Bahagian