Pengikut

Nuffnang

Jumaat, 24 Disember 2010

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

sumber :-

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


DEMOKRASI MASIH SEGAR

Posted: 24 Dec 2010 04:40 AM PST

Assalamualaikum.

Walaupun ia bukanlah yang kita inginkan, nampaknya kita akan menghadapi PRK sekali lagi. Kali ini di DUN Tenang, Johor yang penamaan calonnya telah ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada 22 Januari dan hari mengundi pula pada 30 Januari.

Hari ini kita lihat iklim politik kita sentiasa panas. Ia dipanaskan oleh pelbagai isu yang sengaja dicetuskan oleh puak pembangkang yang tidak pernah senang dengan kerajaan BN. Jika kita mendengar mereka berkata-kata, seolah-olah kerajaan BN tidak melakukan apa-apa sedangkan apa yang mereka kecapi adalah hasil kerajaan BN.

Biarkan. Itu dari satu sudut. Hari ini, saya hanya ingin mengajak anda berfikir betapa sebenarnya kita telah dan sedang mengamalkan demokrasi yang subur. Tidak perlu saya sebutkan sejarah kalah dan menangnya BN dalam PRK yang lepas pada penggal ini.

Namun, setiap kali berlakunya kematian atau peletakkan jawatan wakil rakyat, hak rakyat untuk memilih pemimpin tidak pernah disekat atau tersekat. Itulah hakikatnya.

Bagaimanapun agak malang sedikit apabila pembangkang masih menabur pelbagai fitnah kononnya demokrasi telah mati dan sebagainya. Mengapa?. Hanya kerana apabila mereka tidak menang, maka itulah tuduhan yang paling popular yang mereka lemparkan. Peliknya, jika mereka menang, mereka akan diam seribu bahasa. Inilah politik rimba yang diamalkan pembangkang.

Bagi BN, kita menerima setiap keputusan rakyat dengan penuh keinsafan, sama ada kita menang atau sebaliknya. BN tidak pernah kecoh apabila kalah. Apa yang menyedihkan saya ialah, ramai juga rakyat yang terpedaya dengan dakyah pembangkang yang akalnya sempit ini. Sedih saya.

Yang terpedaya itu pula bukan calang-calang orang. Namun, itulah kenyataan yang ada di depan mata. Oleh itu saya berharap, biarlah kita membuka mata kita, melihat hakikat yang ada dengan sebenar-benarnya.

Jangan lagi terpedaya dengan perniagaan politik air liur, jangan!. Kita mempunyai masa depan yang harus kita lakarkan. Jangan kita abaikan, jangan kita lacurkan nasib bangsa kita hanya semata-mata hanyut terpedaya dengan dakyah pembangbang.

Bersyukurlah kerana menjadi rakyat Malaysia yang sehingga kini telah jauh maju dan membangun hasil sebuah kerajaan yang terbukti mampu membela nasib kita semua. Tidak perlu lagi parti lain sebenarnya.

Percayalah, hasil daripada demokrasi inilah kita telah berjaya melakar pelbagai kejayaan dan kecemerlangan. Jelas!.

0 ulasan:

Sayap Parti

Bahagian