Khamis, 9 Disember 2010

Razlan's

Razlan's


Dana Nasi Lemak 2.0

Posted: 09 Dec 2010 09:04 AM PST

Namewee telah menyerahkan permohonan memohon dana untuk pembikinan filem beliau kepada Nazri, Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Dana ini adalah untuk memberi beliau modal didalam pembikinan sebuah filem yang tidak tahu apakah motifnya.

Didalam permohonan beliau juga ada menyatakan yang penggunaan bahasa Melayu 50% didalam setiap filem untuk mendapat geran tidak melambangkan 1Malaysia dan minta ianya dipertimbangkan untuk di ubah.

Soalannya, apakah tindakan beliau sekiranya permohonan ini tidak dilayan ?

Banyak publisiti akan diperolehi daripada penolakkan permohonan ini.

1. Beliau akan menjalankan promisi sumbangan dana dari masyarakat demi atas nama merealitikan pembikinan filem ini.

2. Beliau akan menggunakan isu ini untuk menaikkan filem beliau dengan memainkan promisi emosi kerana secara langsung akan mendapat publisiti dari semua sudut.

3. Sentimen anti 1 Malaysia akan dimainkan dan beliau akan terus mendesak kerajaan untuk mengubah dasar ini demi nama 1Malaysia.

Diatas ini merupakan sebahagian kecil tindakan dan populariti mudah yang akan beliau perolehi dan ambil untuk kepentingan perjuangan beliau mendapatkan dana ini.

Kekalahan tetap di tangan kerajaan kerana populariti budak ini sudah naik saban hari.

Kerajaan akan kalah bila memberi DANA .. dan kerajaan juga akan kalah sekiranya tidak meluluskan DANA yang dipohon.

Pikirkan lah wahai Nazri ..

Apa Istimewanya Namewee ?

Posted: 09 Dec 2010 02:55 AM PST


Namewee, Nama yang terkenal kerana gelagat budak jahat yang menghina Negara dengan mengubal lagu Negarakuku pada suatu ketika dahulu.

Belum lagi habis isu itu dilupakan oleh masyarakat, beliau berkarya lagi dengan menghina TNB dan menghina Melayu dengan lirik "Melayu Balik hutan Jadi Sakai".

Selepas itu, beliau membuat satu lagi video klip yang menghina Guru Besar dengan dengan perkataan-perkataan lucah.

Semua ini tidak terbukti perbuatan beliau suatu kesalahan kerana pihak kerajaan tidak mengambil tindakan terhadap beliau, dan terbaru, Menteri yang menjaga undang-undang memaklumkan tidak ada kes terhadap Namewee.

Semalam (9hb Disember 2010) beliau telah datang berjumpa dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz di Parlimen.

Budak ini telah dilayan ISTIMEWA sekali lagi apabila dapat melepasi Pengawal Parlimen tanpa mengikut protocol berpakaian di Parlimen dengan hanya memakai T-Shirt Bulat tanpa tali leher dan memakai tutup kepala serupa dengan wajah RAPs beliau.

Pribadi yang suka mengutuk orang lain dan mengkritik kerajaan bukannya satu tiket membenarkan beliau melanggar peraturan di Parlimen. Kenapa pihak yang bertanggunjawab boleh membenarkan beliau memasuki Parlimen tanpa mengikut peraturan yang telah ditetapkan?

Yang menerima kunjungan pula, seorang Menteri yang menjaga Hal Ehwal Parlimen yang mahir dengan selok belok tatacara dan etika parlimen. Kemungkinan selepas ini Menteri berkenaan akan memberi alasan bahawa beliau tidak memasuki Dewan, tetapi umum tahu kalau hendak memasuki banggunan Parlimen sudah tentu ada etika dan peraturan perpakaian dan kene memakai tali leher dan berkemeja lengan panjang, sekiranya tidak, pengawal akan melarang sesiapa pun dari memasuki Bangunan parlimen.

Sebagai rakyat Malaysia, saya berasa pelik, apakah istimewanya orang bernama Namewee ini sehinggakan boleh berbuat apa sahaja di Malaysia tanpa ada undang-undang yang boleh menghalang beliau.


Sekian,
Mohd Razlan Bin Muhmmad Rafii
Ketua Pemuda UMNO Seputeh.

Tiada ulasan:

Pengikut