Khamis, 5 Ogos 2010

demi agama bangsa dan negara

demi agama bangsa dan negara


Penang 'rebah' di pangkuan Lim Guan Eng

Posted: 05 Aug 2010 09:38 AM PDT

Penang boleh dikatakan sebagai port yang baik untuk pelaburan negara, sebab itu puak2 DAP bersungguh2 nak kuasai Penang sementelah dibawa (daftar pengundi) puak2 mereka ke situ kerana jaminan peluang perniagaan yang luas. Penang juga tempat yang paling strategik bagi menyekat kapal2 dagang untuk berlabuh dan memunggah barang dagangan sehingga memaksa Singapura yang 'panas punggung' telah menyekat laluan di perairan Tambak Johor.

Disebabkan itu jugalah PAP, 'anak emas' parti komunis dunia telah bertindak menjadi mentor atau 'papa kesayangan' kepada DAP untuk memerintah Penang dengan apa cara sekalipun. Dan usaha ini telah berjaya yang mana kita lihat DAP bukanlah nak kuasai Penang bagi membangunkan rakyat Malaysia tetapi lebih kepada 'menguasai politik' puak2 mereka.


Hakikatnya pada hari ini kita lihat, Penang dijadikan agenda PAP melalui DAP untuk dijadikan negara ke-2 keluar dari Malaysia dengan mengadakan pelbagai provokasi agar wujudnya sentimen perkauman dan ketidakpuashatian masyarakat terutamanya orang2 melayu. Dengan cara ini, TRAGEDI NATRAH dan strategi untuk keluar dari Malaysia bakal menjadi kenyataan. Apa yang menyusahkan puak2 ini ialah kawasan negeri di Georgtown kerana di situ terdapat ramai lagi orang2 melayu yang masih sokong UMNO. Untuk itu, strategi beikutnya ialah DAP akan memaksa PAS atau PKR untuk menang di kawasan tersebut seterusnya menawarkan kuasa Negeri Georgtown kepada PAS/PKR yang sememangnya dungu, bangang, rakus, buta hati serta dayus! Adakah ini sukar terjadi??? Tidak, kerana sejarah telah pun membuktikannya.


Hari ini tercatat bahawa kerajaan Penang di bawah Lim Guan Eng (khalifah puak2 PAS) telah mengalami kejatuhan yang teruk dalam pelaburan negeri tersebut. Ramai yang tertanya-tanya apa sudah jadi, kenapa perkara macam ni boleh berlaku dan bagaimana nak bangunkan semula?? Untuk rekod pada 2008, jumlah pelaburan ke dalam negeri berjumlah RM10.2 bilion dan pada 2009, jumlahnya menyusut hampir 80% iaitu kepada RM2.3 bilion. Pada tahun lepas. LGE dengan angkuh mengatakan bahawa kerajaan barunya itu lebih baik dari kerajaan BN dahulu kerana telah berjaya mengumpul harta yang besar tapi penipuan LGE sebenarnya dapat dilihat dari kaca mata logik kerana yang mencari pelaburan pada 2008 adalah kerajaan BN terlebih dahulu. Mereka sebagai kerajaan baru 'tukang sapu' saja.


Pada 'conclusion' mudah penulis, kenapa pelaburan Penang jatuh ialah kerana LGE dan DAP tidak ambil peluang ke atas kapal2 dagang untuk melabur sebaliknya kapal2 tersebut diberi 'laluan selesa' untuk ke Singapura, sebab itu pada tahun 2009, Singapura berjaya mencatat rekod pelaburan dan persinggahan kapal yang tertinggi di Asia Tenggara. Kita juga tak lupa bahawa Lim Kuan Yew, 'big boss' @ 'mentor' DAP dengan sungguh bersopan datang melawat Penang. Bukan kita tak tahu, yang si big boss ini cukup benci dengan Malaysia sejak dahulu kala lagi. Cuma sekarang die boleh amik peluang yg terhidang apabila DAP berjaya berkuasa dibumi Penang ini.


Walaupun begitu, penulis menfasirkan bahawa LGE akan terus berpolemik bagi mengaburi mata hati rakyat dengan mengatakan 'Pemerintahan kami lebih baik dari kerajaan dahulu yang memerintah lebih 50 tahun tapi berjaya kutip RM 10.2 bilion pada 2008'..Kononnya nak tutup mata rakyatlah dengan ayat macam tu, tapi kalau perangai puak2 PAS/PKR yang gila meroyan mereka dengan mudah akan percaya malah berbangga dengan pencapaian 'khalifah' mereka. Tetapi bagi orang2 biasa pula, mereka akan berfikir, jumlah itu hanyalah pada 2008, bagaimana pula dengan tahun2 yang lain dari 1957-2007, tak kan langsung tak ada?? Inilah sebenarnya tenberang LGE dan DAP, mereka bukan niat untuk bekerja sebaliknya 'menyempurnakan agenda' lain.


Penulis amat percaya bahawa agenda mereka telah sampai ke tahap 50% berdasarkan apa yang telah berlaku. Rentetan bermulanya menghalau orang2 kampung miskin di Kg. Buah Pala yang sekarang ni entah hilang kemana, mereka juga berjaya membuktikan orang2 melayu di Tanjung Tokong tidak layak menetap di situ kerena merempat di tanah kerajaan seterusnya dengan rakus mengusir penduduk yang telah lama berada di situ atau yang mungkin lahir juga di situ. Kemudian peniaga2 melayu yang meniaga kecil-kecilan bagi menampung makan minum keluarga dan belanja anak-anak sekolah diarahkan tutup malah gerai atas pokok pun mereka robohkan, ironinya penjaja2 babi mereka tak halau walau akta perniagaan tidak membenarkan perniagaan babi tidak boleh menjaja di kawasan umum. "peduli hapa, ini negeli wa yang punya". Yang terkini, 'memecat' pegawai kerajaan berbangsa melayu kononnya tidak beretika dan tidak hormat pada LGE, tapi kebodohan LGE tak kemana kerana pegawai tersebut bukan bekerja di bawah kerajaan negeri sebaliknya kerajaan pusat. Syukurlah, kalau tidak pegawai tersebut mungkin sekarang dah jadi tukang cuci kat mana2 restoran...


Jadi berhati2lah melayu di penang, jangan sebab terpedaya dengan janji manis Anwar al-jambani yang berslogankan 'harapan baru rakyat Malaysia', maka memang benar harapan untuk melihat orang2 melayu di Penang hanya tinggal lipatan sejarah saja. PAP, DAP, LGE, LKY dan segala puak2 penakluk ini tidak akan berhenti memperjuangkan 'hak kaum mereka' di tanah air ini. Mereka tidak lupa apa yang berlaku pada Tregedi 13 Mei yang lalu, dan yang pastinya 'HUTANG PASTI BERBAYAR'...

Tiada ulasan:

Pengikut