Khamis, 5 Ogos 2010

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Yeop Lambai : Nizar akan bawa 'saman ekor' ke Dewan Rakyat!

Posted: 05 Aug 2010 02:13 AM PDT
















Adakah ini disebabkan Nizar fobia dengan "saman ekor" ataupun terlalu banyak melambai-lambai sehingga berlaku kemalangan.


Anggota parlimen Bukit Gantang Mohammad Nizar Lambai berkata beliau akan membangkitkan isu saman ekor dalam Dewan Rakyat kerana telah menimbulkan banyak masalah kepada orang ramai.

Beliau berkata tindakan polis menguatkuasakan saman ekor bercanggah dengan undang-undang kerana pemilik kenderaan hanya boleh didakwa dan didapati bersalah di mahkamah dan bukannya diminta terus membayar saman. ( ya lah..sebab dah selalu keluar masuk mahkamah kan..).

"Pengeluaran saman itu agak samar...saya akan membawa perkara ini ke Dewan Rakyat dan minta ia diberhentikan serta-merta kerana ia satu penganiayaan," katanya pada sidang akhbar di Ipoh hari ini.

Pada 9 Julai lalu, Ketua Trafik Persekutuan Datuk Abdul Aziz Yusof mengeluarkan kenyataan bahawa pihaknya tidak merancang untuk mengkaji semula saman ekor berikutan rungutan orang ramai yang mendakwa tidak menerima notis saman.

Abdul Aziz berkata, dakwaan itu timbul akibat mereka tidak mengemas kini alamat masing-masing.

Komen : Yeop Nizar, ko pernah kena " saman ekor " ke!..cuba cakap yang sebenonya..! Jangan dok melambai aje..dah meluat orang Perak nengoknya..!!!

Torashah..

Tiada ulasan:

Pengikut