Rabu, 30 Jun 2010

PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN MASJID TANAH

PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN MASJID TANAH


POLITIK PULUN, CAKAP TIDAK SERUPA BIKIN MOTO TERBARU ANWAR

Posted: 29 Jun 2010 07:00 PM PDT

TAHU TAK...??Politik 'cakap tidak serupa bikin dan politik pulun' kini merupakan moto baru Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin berkata, Anwar pada masa ini berada dalam situasi yang amat terdesak kerana mengetahui hasrat dan impiannya ke Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti amat mustahil untuk dicapai.
Sehubungan itu jelas beliau, pelbagai tindakan pelik dilakukan oleh Anwar yang berorientasikan kepada kepentingan agenda peribadi dan jauh sekali untuk membela keadilan serta kebajikan rakyat seperti yang dilaungkan sebelum ini.
"Sebab itulah saya kata, politik cakap tidak serupa bikin, politik pulun iaitu sapu bersih sebelum dapat kepada pihak lain kini diamalkan secara rakus oleh Anwar," katanya kepadaUtusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau mengulas pelantikan Naib Presiden PKR, Azmin Ali sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Selangor bagi menggantikan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Utusan Malaysia semalam melaporkan perubahan itu dilihat sebagai usaha untuk mengetepikan menteri besar kerana tidak lagi mendapat kepercayaan Anwar.
Menjelaskan lebih lanjut apa yang dimaksudkan dengan politik cakap tidak serupa bikin, Zulkifli berkata, semasa konvensyen PKR di Kota Bharu, Kelantan sebelum ini, Anwar memuji melangit kewibawaan Abdul Khalid yang kononnya amat diperlukan bagi memantapkan parti itu.
Dalam ucapannya itu, Anwar berkata, kedudukan Abdul Khalid dalam PKR Selangor adalah terjamin kerana tiada sebab musabab untuk menggantikan beliau dengan pemimpin lain.
"Tetapi tidak sampai sebulan, lain pula ceritanya. Abdul Khalid dipecat dengan alasan kononnya bagi menguatkan parti. Dulu cakap lain sekarang bertindak lain. Inilah maksud saya politik cakap tidak serupa bikin.
"Ini adalah proses biasa apabila Anwar tidak lagi sukakan seseorang. Beliau akan membuat penolakan yang sebenarnya bermaksud supaya individu berkaitan faham-faham sendiri dan berhenti.
"Perkara sama turut terjadi kepada Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang terlebih dahulu dipecat daripada mengetuai PKR Pulau Pinang sebelum dipecat terus daripada parti itu," katanya.
Mengenai 'politik pulun' pula, Zulkifli berkata, Anwar dan sekutunya memang mengetahui bahawa kekuasaan parti itu di Selangor akan berakhir pada pilihan raya umum akan datang dan sebelum terlambat mereka mengaut segala kekayaan negeri. - by utusan online
Dakwanya, Anwar sedar bahawa Abdul Khalid amat susah untuk memberikan sebarang kontrak kepada mana-mana individu yang tidak sependapat dan sehaluan dengan beliau.
"Oleh itu jalan terbaik, buang Abdul Khalid dan lantik Azmin. Agihkan segala kekayaan negeri sesama mereka sebelum terlambat. Mungkin bagi Anwar tidak salah membahagikan 'harta-harta rampasan perang'.
"Perjuangan Anwar kini bukan lagi untuk menjaga kebajikan dan kepentingan rakyat. Semuanya demi agenda peribadi tetapi dikaburi atau dilapik dengan platform parti yang sudah pasti kononnya melibatkan semua ahli dan rakyat," katanya.

Tiada ulasan:

Pengikut