Pengikut

Nuffnang

Ahad, 11 November 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Lynas Boleh Beroperasi: PKR Jangan Jadi Hero Cina!!??!

Posted: 11 Nov 2012 05:38 PM PST

Mahkamah Tinggi telah memutuskan bahawa Lynas Advanced Material Plant (LAMP) boleh memulakan operasi sekali gus menolak permohonan untuk melanjutkan perintah injunksi interim (sementara) terhadap Lesen Operasi Sementara (TOL) ke atas syarikat tersebut.

Pihak yang menentang Lynas yang menamakan diri mereka sebagai 'penduduk Kuantan' diwakili peguam Datuk Bastian Pius Vendargon, menyatakan akan membuat rayuan supaya mahkamah membekukan TOL bagi menghentikan operasi LAMP dalam masa dua hari.

Yang menghairankan ialah 'penduduk Kuantan' ini terdiri secara majoritinya dari kaum Cina.

Manakala, kumpulan pekerja dan penyokong Lynas pula majoritinya adalah Melayu. Ketika keputusan diumumkan, kira-kira 500 orang yang rata-ratanya beragama Islam itu turut berulang kali melaungkan takbir sebagai tanda meraikan kejayaan sebaik sahaja dimaklumkan keputusan Hakim, Datuk Mariana Yahya yang memihak LAMP.

Ramai di antara kalangan pekerja tersebut menangis dan menadah tangan berdoa tanda bersyukur kepada Allah SWT di atas keputusan itu yang sekali gus menjamin periuk nasi mereka tidak terjejas.

Secara logiknya, pekerja-pekerja di sesebuah kilang adalah merupakan penduduk di sekitar kawasan berdekatan. Ini kerana objektif sesebuah pelaburan adalah juga untuk memberi pekerjaan kepada penduduk setempat, selain membangun kawasan itu dan menjana kewangan negara.

Justeru, siapakah mereka yang menentang Lynas dan memakai nama 'penduduk Kuantan' itu jika mereka bukan terdiri dari penduduk sekitar? Dan apakah sebenarnya motif mereka?

Selama ini yang menjadi juara isu Lynas adalah PKR dan kaum Cina. Kesungguhan mereka menentang Lynas dan menolak bukti-bukti saintifik yang dibentangkan oleh pakar antarabangsa, menimbulkan kehairanan dan syak wasangka. Mereka telah melakukan berbagai-bagai usaha di merata tempat secara tersusun sekali gus membuktikan terdapat penaja atau dalang di belakang mereka. Namun, dengan segala usaha dan dana yang ada, pihak mereka masih tidak dapat membentangkan hujah balas atau bukti saintifik juga bagi mengesahkan tuduhan mereka bahawa Lynas tidak selamat.


Maka jelas sekali bahawa penentangan mereka terhadap Lynas adalah satu penentangan kosong, kalau pun tidak mempunyai agenda atau motif tersirat. Ia bukan berkenaan alam sekitar, jauh sekali prihatin terhadap kesihatan penduduk Gebeng. Lagipun, sejak bila kita mendengar kaum kiasu ini prihatin terhadap nasib kaum lain? Apakah niat mereka sebenarnya?

Penulis bukan berniat untuk menjadi prejudis perkauman, tetapi sikap kiasu kaum ini sudah terbukti di bawah pemerintahan DAP di Pulau Pinang dan juga di Singapura. Selain itu, sesiapa sahaja yang pernah melalui pengalaman bekerja di bawah golongan ini pasti tahu apa yang penulis maksudkan.

Namun, sikap mereka bukanlah isu. Isunya ialah kenapa dan mengapa mereka sanggup berhabis-habisan, mengerahkan tenaga dan masa untuk menegakkan sebuah auta?

Apakah benar ia hanya strategi mencari publisiti bagi politik PKR atau PR? Atau apakah ia ada kena mengena dengan ancaman kilang ini terhadap dominasi negara China sebagai pengeluar nadir bumi terbesar?

Melihat dari apa yang berlaku, tampak seolah-olah PKR atau PR hanya menumpang isu untuk menghentam kerajaan dan tidak lebih dari itu. Apa yang lebih jelas ialah ia merupakan satu agenda kaum Cina untuk menggagalkan operasi kilang ini sekali gus memburukkan imej kerajaan Malaysia selain mengganggu kestabilan dalam negara.

Motif? Sukar dipastikan. Tetapi jika ia adalah untuk menjaga kepentingan negara China, maka tidak hairanlah kenapa kesetiaan mereka terhadap negara ini masih menjadi tanda-tanya.

Buat masa ini, kita turut tumpang bergembira dan bersyukur kerana kilang itu sudah boleh beroperasi dan ini bermakna ramailah yang bakal berpeluang mencari rezeki.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Program Komuniti Malaysia Cergas Parlimen @Segambut13 #BN4WP @umbkl

Posted: 11 Nov 2012 04:45 AM PST

Pagi tadi telah berlangsung Program Komuniti Malaysia Cergas bagi Kwasan Segambut. Program ini merupakan satu program di mana melibatkan pelbagai peringkat usia dan latar belakang peserta.

Program telah bermula seawal jam 7.00 pagi di mana peserta dalam anggaran 120 orang telah berkumpul di dewan Desa Segambut.

Acara telah dimulakan dengan senamrobik sebagai sesi pemanas badan. Kemudian peserta telah dilepaskan secara beramai di dalam acara larian sekitar Kawasan Desa Segambut dan Taman SPPK.

Program ini anjuran bersama Kelab Sukan Komuniti Segambut (KSKS) dan Jabatan Belia kawasan Kepong/ Segambut dan turut dihadiri oleh Puan Rosmawati binti Abdul Rafor, Pengerusi Pejabat Belia Kawasan Kepong/Segambut. Beliau juga telah menyampaikan hadiah kepada peserta2 yang berjaya.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

0 ulasan
sumber :-

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


Invitation: PLEASE ASSIST ME IN THIS TRANSACTION

Posted: 11 Nov 2012 08:47 AM PST

PLEASE ASSIST ME IN THIS TRANSACTION

Hvornår:
søndag den 11. november 2012
15:30 - 16:30 (GMT+00:00)
Fra:
mustafasani505@yahoo.dk
Meddelelse:
From Mr. Sani Mustafa,
Bill and Exchange Manager,
Bank of Africa- (B.O.A)
Ouagadougou, Burkina Faso

VERY CONFIDENTIAL.

My dearest friend,

COULD YOU PLEASE REPLY ME THROUGH MY PRIVATE EMAIL ADDRESS (sani.mustafa2000@sify.com) AFTER GOING THROUGH THIS MESSAGE FOR CONFIDENTIAL REASONS

I know that this mail will come to you as a surprise. I am the Manager of Bill and Exchange at the Foreign Remittance Department of Bank of Africa (BOA), in my department I discovered an abandoned sum of ($10 Million US Dollars). In an account that belongs to one of our foreign customer who died along with his entire family in July 21 2003 in a plane crash. Since we got the information about his death, we have been expecting his next of kin to come over and claim his money because we cannot release it unless somebody applies for as next of kin or relation to the deceased as indicated in our banking guidelines but unfortunately we learnt that all his supposed next of kin or relation died alongside with him at the plane crash leaving nobody behind for the claim.
View the website for more information about the deceased.

http://www.sptimes.com/2003/07/21/Worldandnation/12_Americans_die_in_K.shtml

It is therefore upon this discovery that I now decided to make this business proposal to you because a nationality of my country can not apply or stand as the nest of Kin since the deceased was a foreigner. I will like you indicating your interest to help me in transferring it into your Bank account, and I agree that 40% of this money will be for you as foreign partner, in respect to the provision of a foreign account While 60% would be for me because I don't want this money to go into the Bank treasury as unclaimed Bill.

I Hope that you will not expose or betray this trust and confident that I have Repose on you for the mutual benefit of our both families.

In our Banking law and guideline here stipulates that if such money remained unclaimed after 11 years an above, the money will be transferred into the Bank treasury as unclaimed fund.

Upon receipt of your reply, I will give you full details on how the business will be executed.

Here is my Private email address: ( sani.mustafa2000@sify.com ) Please, reply me through this email address for security purpose.

I am waiting soonest to hear from you.
Yours Sincerely,
Mr. Sani Mustafa.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


GILIRAN ARTIS VETERAN DIPERLEKEHKAN OLEH PKR

Posted: 10 Nov 2012 10:22 AM PST

korang rasa mereka ni semua boleh buat onar ke?

Sabotaj majlis merupakan salah satu lagi game politik kotor puak FUCKatan Rakyat...Takut dengan sambutan yang LUAR BIASA diberikan terhadap satu-satu majlis anjuran UMNO/BN ,mulalah mencari pasal..alahai..jijik betullah dengan sikap mereka ni.
Bermula 9-11 November 2012 ini,Expo Pertanian peringkat Negeri Selangor telah diadakan di Daearh Kuala Langat,pelbagai aktiviti termasuklah gerai jualan menanti para pengunjung.Ada juga sesi ceramah Agama dan tak ketinggalan juga hiburan.
Menyentuh bab hiburan ni,aku SETUJU sangat diadakan,bukan buat kat kawasan tertutup pun,dan bukannya artis-artis ni pakai pakaian yang tak senonoh..takkanlah HERMAN TINO nak pakai seluar pendek..alahai singkatnya pemikiran mereka ni.nak kata BODOH tak juga sebab boleh jadi exco..ermmm..
Lebih malang,seolah-olah dirancang,kesemua lampu jalan menuju ke tapak Expo mati..perghhh..
Kan bahaya untuk rakyat,pelbagai aktiviti jenayah boleh berlaku..
Korang rasa BAHAYA tak?PKR mana fikir hal ni..

p/s: Aku dah kata dah,mereka pentingkan diri sendiri sahaja demi kuasa..
AMIK KAU..LAPORAN POLIS TELAH DIBUAT...

KERANA RASA TERGUGAT,DOLAH SANI LARIKAN DIRI BILA FAEKAH DATANG KE KUALA LANGAT

Posted: 10 Nov 2012 09:57 AM PST

LAGI MAU TIPU RAKYAT

Alamak..biar betul ni..Macam tak percaya,namun inilah hakikat sebenar yang harus diterima dengan hati yang terbuka..Kenapa aku kata sedemikian rupa?Kerana telah banyak kali aku katakan bahawa setiap kali pihak PKR adakan program,setiap kali jugalah GAGAL..biarpun Anuar Ibrahim sekalipun yang hadir..orang dah tak mau dengar dah...segala JANJI PALSU,KEJI-MENGEJI serta PEMBOHONGAN DEMI PEMBOHONGANdilakukan..
Terbaharu..di Dewan Seri Jugra,Telok Datok...sesi penerangan HUTANG TALAM telah diadakan..dimana sesi ini akak Faekah kita ni yang akan mengupas segala-galanya...namun,ibarat TALAM 2 MUKA,yang takde sikap "kemaluan"majlis ini tetap diadakan walaupun yang hadir adalah sekitar 10-15 orang sahaja..serius aku katakan,hanya jumlah itu sahaja..
DAH MULALAH SESI PENIPUAN....EHH..MANA DOLAH SANI??

Mulanya sukar untuk diterima,team PUcTD yang membuat liputan terpaksalah menunggu berjam-jam lagi,manalah tau ada yang hadir lewat..namun,team PUcTD agak terkejut kerana orang BUKAN bertambah,malah berkurangan adalah..sorang-demi sorang bangkit dan meninggalkan majlis tersebut..Ermmm.apa tandanya tu YB Yunus?
INI AJE YANG ADA..NAK BALIK TAK BOLEH..SEBAB HUJAN..

Yang lebih menghairankan,pabila AHLI PARLIMEN KUALA LANGAT JUGA TIDAK HADIR.ermmm,apasal pulak...orang kuat MB turun takkan AHLI PARLIMEN takde..tak patutnya...Aku pasti beliau akan memberi alasan ini,"Ada program lain"/"Jumpa Rakyat"/"TERGUGAT".
Jawapan paling tepat adalah "TERGUGAT"...manakan tidak si Faekah ni kan orang kuat MB Selangor dan ura-ura mengatakan beliau bakal MB Selangor yang baharu..tentulah abang Dolah Sani ni rasakan dirinya tergugat,Daripada dia datang dan kena "HAMBAT" dengan Faekah..baik dia duk kat umah layan Astro ngan wife baru...U suap I,I suap U..lagi bestkan YB...
TERPAKSA TUNGGU..SEBAB DAH TERJEBAK DUDUK DEPAN

Ternyata game politik kotor yang telah diamalkan oleh puak PKR..sanggup ketepikan rakyat demi  kepentingan sendiri..


p/s: APA LAGI YANG PERLU KORANG JELASKAN TENTANG HUTANG TALAM NI OII..
Rakyat Selangor mesti diyakinkan bahawa pembelian hutang Talam Corporation sebenarnya tidak perlu langsung. Ini kerana hutang tersebut hanya wujud dalam kerangka hubungan fidusiari sahaja. Ianya tidak menjejaskan secara langsung kepentingan rakyat Selangor. tetapi pembelian hutang Talam Corporation menjejaskan kepentingan rakyat Selangor. Kerana pembelian tersebut melibatkan penjualan tanah-tanah milik Talam Corporation yang bakal dibangunkan di masa depan bagi kepentingan rakyat Selangor. 
Apabila PKR Selangor bertindak membeli tanah-tanah Talam Corporation melebihi harga pasaran, cara yang paling cepat dan mudah bagi mendapatkan semula wang yang dibelanjakan ialah dengan menjual semula tanah-tanah tersebut pada harga yang lebih tinggi lagi. Apabila ini berlaku bermakna pemilikan tanah-tanah tersebut bertukar tangan dari kerajaan negeri kepada pembida tertinggi. Kehilangan pemilikan tanah-tanah tersebut takkan mampu digantikan semula oleh PKR Selangor. 
Timbul pula persoalan seterusnya. Bagaimanakah pula wang pemerolehan dari penjualan tanah-tanah berkenaan dibelanjakan pula dan untuk apa? Inilah yang perlu rakyat Selangor disedarkan. Inilah yang benar-benar termasuk dalam amalan pembaziran dan ketirisan sebenar. Buat apa membelanjakan wang rakyat untuk 'bail-out' satu syarikat yang bukan dalam keadaan nazak? Kemudian menipu dengan licik pula melalui penjualan tanah-tanah tersebut sehingga menyebabkan kehilangan pemilikan ke atas tanah-tanah tersebut. Sehingga ke hari ini kita masih tertanya-tanya dimanakah Kertas Putih mengenai pembelian hutang Talam Corporation berkenaan ?
Rakyat Selangor perlulah sedar bahawa tindakan PKR sudah banyak merugikan rakyat Selangor di masa depan. Segala aset-aset yang dikumpulkan oleh kerajaan BN dahulu kini semakin hari semakin menyusut akibat tindakan tidak bertanggungjawab PKR Selangor. Semakin lama PKR mentadbir Selangor semakin banyak aset-aset milikan negeri Selangor bakal terjual tanpa ada penggantian semula. 
Di masa depan apalagi tinggal untuk rakyat Selangor ?
 
sumber: http://semaremas.blogspot.com/2012/07/pkr-selangor-masih-gagal-untuk-menjawab.html

Sayap Parti

Bahagian