Pengikut

Nuffnang

Khamis, 30 Ogos 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Selamat Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia #Merdeka55 @NajibRazak @TwtUpMerdeka @umbkl

Posted: 30 Aug 2012 10:42 PM PDT

Selamat Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia yang ke 55 tahun buat semua pembaca blog SP.

Telah 55 tahun negara kita merdeka dan dalam tempoh itu juga negara kita terus melakar pembangunan demi pembangunan yang pesat dan juga bermacam2 Transformasi untuk keselesaan dan kesejahteraan rakyat. Segenap lapisan rakyat dapat merasai nikmat pembangunan hasil daripada usaha kerajaan yang berterusan.

Kita sebagai rakyat seharusnyalah bersyukur dengan nikmat yang telah dikurniakan kepada kita. Salah satu daripadanya adalah nikmat Keamanan negara yang merupakan tanggungjawab kita bersama2 dan bukan hanya terletak di bahu sebelah pihak sahaja.

Insiden seorang lelaki menanggalkan seluarnya dan dihalakan ke arah gambar YAB PM tidak seharusnya berlaku. Ini bukan budaya kita dan bertentangan dengan ajaran islam. Perbuatan tersebut jelas menunjukkan pembangkang GAGAL mendidik penyokong mereka berkenaan tuntutan2 Perhimpunan Janji Bersih. Bagaimana mereka hendak memerintah negara apabila kelompok penyokong yang tak seberapa pun mereka tak mampu nak tangani?

SP berharap pihak berkuasa akan dapat mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap manusia biadap ini sekurang2nya dapat menjadi peringatan kepada generasi muda yang lain.


SP: Dalam sibuk menuntut pilihanraya yang Bersih mereka terlupa untuk mengajar Penyokong mereka tentang MORAL yang bersih.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Aksi Melampau Penyokong #JanjiBersih @najibrazak @umbkl

Posted: 30 Aug 2012 02:29 PM PDT

Lihat gambar di atas. Aksi melampau salah seorang penyokong #janjibersih @ #janjidemokrasi yang diadakan malam tadi di Dataran Merdeka.

Aksi tersebut telah dirakamkan sendiri oleh blogger GR sewaktu perhimpunan malam tadi.

Bagi SP perbuatan lelaki ini adalah amat biadap dan di luar norma manusia waras dan budaya masyarakat kita. SP juga dapat membuat kesimpulan bahawa perhimpunan #janjibersih pada dasarnya hanyalah 1 perhimpunan yang sebenarnya sekadar bertujuan untuk membuat kacau sambutan ambang Merdeka rakyat Malaysia.

PR sebagai penaung telah gagal mendidik dan menyampaikan mesej kepada pengikut2nya tentang objektif sebenar perhimpunan tersebut apabila yang hanya dapat dilihat sewaktu perhimpunan hanyalah perbuatan2 jelek dan memualkan penyokong2 mereka.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

[Live]#janjibersih di Dataran Merdeka sekitar jam 10 malam #janjidemokrasi @umbkl

Posted: 30 Aug 2012 06:32 AM PDT

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

[Live] Keadaan Dataran Merdeka Sekitar Jam 10 malam #janjibersih #janjidemokrasi

Posted: 30 Aug 2012 06:28 AM PDT

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Rasa ingin meludah ke MUKA A Samad Said #merdeka55 @najibrazak

Posted: 30 Aug 2012 06:52 PM PDT



Merdeka, Merdeka ... Tanggal 31 bulan 8 , 57 .. setiap kali dilaungkan dan dinyanyikan oleh semua peringkat masyarakat di Malaysia.

Hari ini cukup negara merdeka mencecah 55 tahun, satu jangkamasa yang tidaklah begitu lama sekiranya nak di bandingkan dengan kuasa-kuasa besar yang sudah lama merdeka.

Semenjak kita Merdeka tahun 57, hanya peristiwa 13 Mei 1969 yang menghitamkan sejarah Malaysia dan ini sudah lama dijadikan pendoman dan sejarah hitam Negara dan mejoriti rakyat tidak mahu ianya terjadi lagi.

Setiap tahun kita akan menyambut hari kemerdekaan dengan cetusan bungga api di Dataran Merdeka, saya dan anak-anak sering kali mencari tempat yang tinggi di sekitar Jalan Sungai Besi untuk menyaksikan countdown hari merdeka dengan kemeriahan bunga api.

Tetapi kali ini, ramai yang kecewa dengan tindakan Janji Bersih yang menganggu kemeriahan Rakyat Malaysia, dengan berpaksikan kepentigan satu kumpulan kecil yang bersifat pentingkan diri, seperti bagus-bagus, seorang tua A Samad Siad yang umurnya sudah tidak panjang sanggup menconteng arang Kemeriahan Merdeka yang sepatutnya disambut oleh semua lapisan rakyat Malaysia.

Saya serta keluarga dan ramai lagi jiran-jiran yang mengutuk perbuatan seperti ini yang tidak mempedulikan kebebasan dan hak orang ramai.

Sakit hati, menyampah dan rasa ingin meludah ke Muka A Samad Said ini penuh membara di dalam hati dan perasaan ini saya kongsi dengan ramai lagi tentera, polis, dan rakyat yang sudah tidak boleh menerima keadaan Malaysia yang sering di hina oleh kumpulan ini.

Untuk kita memeriahkan Hari Merdeka pada tahun 2013, kumpulan seperti ini harus diberi pengajaran dan pengajaran ini mestilah dirasai sehingga keluarga dan anak cucu mereka malu mengaku diri mereka terlibat dengan kumpulan ini.

Semoga Mejoriti Rakyat Malaysia senantiasa berada dalam keadaan selamat dan sejahtera apabila kita bersama menyatakan pendirian kita Pilihanraya yang ke 13. 

Selamat Hari Merdeka ... 

Dr Mohamad Khir Toyo

0 ulasan
sumber :-

Dr Mohamad Khir Toyo


Selepas 55 Tahun, Hari Merdeka Dicemari Politik Jahat

Posted: 30 Aug 2012 08:09 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Hitler Marah Anwar Ibrahim Menari

Posted: 29 Aug 2012 09:41 PM PDT

HITLER pun marah tau bila dibohongi oleh abang Nuar...

Aksi Panas isteri muda MP Kuala Pengat...

Posted: 29 Aug 2012 08:40 PM PDT

 
hebat..MASIH PANAS lagi ni..dapat info ada satu rakaman handphone aksi baikkkk punya milik isteri baru sorang MP PKR berada di pasaran..akan didedahkan sedikit masa lagi....MP mana tu..aduhaiiiii..bikin malu ajelah kat rakyat...aksi panas isteri muda...

TAK TAU BELAJAR..JANGAN MAIN SEDAP MULUT AJE

Posted: 29 Aug 2012 08:21 PM PDT

Bila si abby disekolahkan oleh Dr Asri..sudah pastinya ada yang tak kenalah kan..janganlah berlagak pandai wahai abby..kena rujuk yang lebih pakar dalam segala hal,terutama bab agama..tak salah kalau kau nak bercakap hal agama,akan tetapi kau harus tau dengan lebih mendalam lagi..jangan disebabkan mulut badan  binasa.aku pun bukanlah alim sangat,akan tetapi kalau aku tak tau aku akan rujuk kat ustaz dahulu..lebih-lebih lagi tentang hukum hakam ni..janganlah kau ingat bila kau dah bertudung kau boleh bagi statement bab agama ni..fikirlah..







Pemuda UMNO Telok Datok

Sayap Parti

Bahagian