Khamis, 30 Ogos 2012

Razlan's

Razlan's


Rasa ingin meludah ke MUKA A Samad Said #merdeka55 @najibrazak

Posted: 30 Aug 2012 06:52 PM PDT



Merdeka, Merdeka ... Tanggal 31 bulan 8 , 57 .. setiap kali dilaungkan dan dinyanyikan oleh semua peringkat masyarakat di Malaysia.

Hari ini cukup negara merdeka mencecah 55 tahun, satu jangkamasa yang tidaklah begitu lama sekiranya nak di bandingkan dengan kuasa-kuasa besar yang sudah lama merdeka.

Semenjak kita Merdeka tahun 57, hanya peristiwa 13 Mei 1969 yang menghitamkan sejarah Malaysia dan ini sudah lama dijadikan pendoman dan sejarah hitam Negara dan mejoriti rakyat tidak mahu ianya terjadi lagi.

Setiap tahun kita akan menyambut hari kemerdekaan dengan cetusan bungga api di Dataran Merdeka, saya dan anak-anak sering kali mencari tempat yang tinggi di sekitar Jalan Sungai Besi untuk menyaksikan countdown hari merdeka dengan kemeriahan bunga api.

Tetapi kali ini, ramai yang kecewa dengan tindakan Janji Bersih yang menganggu kemeriahan Rakyat Malaysia, dengan berpaksikan kepentigan satu kumpulan kecil yang bersifat pentingkan diri, seperti bagus-bagus, seorang tua A Samad Siad yang umurnya sudah tidak panjang sanggup menconteng arang Kemeriahan Merdeka yang sepatutnya disambut oleh semua lapisan rakyat Malaysia.

Saya serta keluarga dan ramai lagi jiran-jiran yang mengutuk perbuatan seperti ini yang tidak mempedulikan kebebasan dan hak orang ramai.

Sakit hati, menyampah dan rasa ingin meludah ke Muka A Samad Said ini penuh membara di dalam hati dan perasaan ini saya kongsi dengan ramai lagi tentera, polis, dan rakyat yang sudah tidak boleh menerima keadaan Malaysia yang sering di hina oleh kumpulan ini.

Untuk kita memeriahkan Hari Merdeka pada tahun 2013, kumpulan seperti ini harus diberi pengajaran dan pengajaran ini mestilah dirasai sehingga keluarga dan anak cucu mereka malu mengaku diri mereka terlibat dengan kumpulan ini.

Semoga Mejoriti Rakyat Malaysia senantiasa berada dalam keadaan selamat dan sejahtera apabila kita bersama menyatakan pendirian kita Pilihanraya yang ke 13. 

Selamat Hari Merdeka ... 

Pengikut