Khamis, 25 Oktober 2012

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


SALAM AIDIL ADHA 1433 HIJRAH

Posted: 25 Oct 2012 02:31 AM PDT

Pada hari Jumaat, 10hb. Zulhijah 1433 bersamaan dengan tanggal 26hb.Oktober 2012,kita semua umat Islam seluruh dunia akan menyambut ketibaan Hari Raya Aidil Adha dan akan melakukan Ibadah Korban pada tahun ini.

Dikesempatan ini, Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras dengan rendah hati melafazkan ucapan "Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha' dan selamat menlakukan 'Ibadah Korban' kepada seluruh umat Islam Malaysia khasnya dan sekaligus kepada seluruh umat Islam,baik di mana sahaja anda berada di seluruh pelusuk dunia ini.

Dikesempatan ini juga Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras ingin mengucapkan "Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha" kepada semua bakal-bakal haji dan bakal-bakal Hajah yang kini berada di Tanah Suci Mekah yang sedang melakukan ibadah haji yang merupakan rukun Islam yang kelima yang diwajibkan sekali seumur hidup.

Mengerjakan ibadah haji merupakan kesempatan terbaik untuk bertaubat dan meminta keampunan Allah.Malah ibadah haji itu sendiri jika dilaksanakan dengan sempurna,tidak dicampuri dengan perbuatan keji,maka Allah akan mengampunkan dosa-dosanya sehingga ia suci bersih seolah-olah baru lahir kedunia ini.

Rasulullah s.a.w., bersabda: Siapa yang melakukan ibadah haji ke Baitullah dengan tidak mengucapkan perkataan keji,tidak berbuat fasik,dia akan kembali ke negerinya dengan fitrah jiwanya yang suci ibarat bayi baru lahir daripada perut ibunya.( Bukhari Muslim).

Justeru itu, Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras mengucapkan "Selamat Menjalani Ibadah Haji" yang merupakan rukun Islam yang kelima yang diwajibkan sekali seumur hidup.Semoga anda akan mendapat "Haji Yang Mabrur".Tiada balasan baginya kecuali syurga.

Semoga anda akan selamat pulang ke tanah air menemui semula sanak saudara yang telah lama anda tinggalkan.

Tiada ulasan:

Pengikut