Pengikut

Nuffnang

Jumaat, 31 Ogos 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Rekod Dunia Tercipta! Syabas Rakyat Malaysia!!!!! #Merdeka55 @NajibRazak @umbkl @TwtUpMerdeka

Posted: 31 Aug 2012 06:13 AM PDT

3,611,323 tweets #Merdeka55. Tahniah buat seluruh rakyat Malaysia yang telah bersama-sama merealisasikannya.

Malaysia Boleh!!!!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

0 ulasan
sumber :-

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


55 TAHUN KEMERDEKAAN

Posted: 30 Aug 2012 12:24 PM PDT

Setelah 55 tahun mengecapi kemerdekaan, Malaysia membangun dengan penuh bergaya. Pembangunan yang dicapai begitu pantas dan dinamik. Kekukuhan ekonomi dan perpaduan kaum menjadi kunci kepada keutuhan kemerdakaan yang telah dilalui. Rakyat menikmati agihan kestabilan politik, kemewahan ekonomi dan keadilan sosial yang sama dan seimbang. Pendidikan terus memacu rakyat untuk menjadi bangsa yang moden, beradab dan dihormati. Malaysia harum di pentas dunia sebagai sebuah negara membangun yang maju dan stabil.

Beberapa mercu tanda seperti projek pengeluaran kereta nasional pertama Proton Saga yang merintis industri permotoran negara, pembinaan Menara Berkembar Kuala Lumpur yang pernah diiktiraf sebagai di Menara Tertinggi Di Dunia, pembinaan Litar Antarabangsa Sepang yang berjaya menaikkan imej negara khususnya dalam penganjuran sukan lumba kereta Formula One selain mengangkat nama Petronas dalam melahirkan tenaga mahir dalam bidang permotoran dan pelbagai lagi mercu tanda dan kejayaan yang dicapai menjadi produk kebanggaan rakyat Malaysia.

Persediaan menghadapi badai langit terbuka telah dilakukan dengan penubuhan Koridor Raya MultiMedia (Multimedia Super Corridor) agar setanding dengan Lembah Silikon di Amerika Syarikat. Pencapaian rakyat Malaysia juga tidak kurang hebatnya apabila sekumpulan pendaki berjaya menawan puncak Everest pada 15 Mei 1997, berenang merentasi selat Inggeris pada 3 Ogos 2003, ekspedisi penerjunan di kutub utara pada 2003 dan ekspedisi solo menawan benua Anrtartika pada 2004. Pada 10 Oktober 2007, angkasawan Malaysia yang pertama telah dihantar ke Stesyen Angkasa Antarabangsa (ISS).
Suara Malaysia didengar di persada antarabangsa apabila suatu ketika, Malaysia mempelopori usaha menentang Dasar Apartheid di Afrika Selatan. Keamanan yang dicapai oleh negara dipohon oleh PBB untuk membawa misi tersebut di negara-negara seperti Congo (1960-1963), Somalia (1993-1994), Bosnia (1993-1998), Kampuchea (1991-1994), Angola (1991) dan Timor Leste (2006). Segala pencapaian cemerlang negara adalah cetusan pemimpin dan aspirasi rakyat yang digembeling bersama untuk menjadi Malaysia benar-benar cemerlang, gemilang dan terbilang.

Kini segala usaha yang digarap oleh seluruh lapisan rakyat menjadi hadiah yang amat berharga untuk sambutan 55 Tahun Kemerdekaan Malaysia. Menghadapi alaf baru yang penuh cabaran, rakyat Malaysia seharusnya lebih berwaspada. Biarpun suatu ketika dahulu, rakyat digembar-gemburkan dengan penjajahan bentuk baru melalui pengaruh pemikiran, ekonomi, sosial, adat dan budaya, ternyata, kini, penjajahan ke atas negara lemah dan mundur yang suatu ketika dahulu telah lama ditinggalkan oleh manusia bertamadun, kini kembali semula dalam bentuk dan alasan baru.

Kita juga dikepung oleh ledakan teknologi komunikasi maklumat dan era globalisasi yang menuntut lebih pengorbanan dan tanggungjawab daripada rakyat untuk terus mempertahankan kemerdekaan sedia ada. Dunia tanpa sempadan yang diperkenalkan kepada seluruh rakyat menuntut kita supaya lebih peka dengan persekitaran yang berlaku. Justeru, konsep Islam Hadhari yang diperkenalkan akan menjadi wadah untuk rakyat membangunkan negara dengan penuh keimanan kepada tuhan, berilmu, kehidupan yang harmoni, agihan kekayaan yang adil, bertamadun dan beretika.


Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 55 kepada seluruh rakyat Malaysia. Semoga keamanan dan kesejahteraan rakyat Malaysia akan kekal berterusan di bawah kepimpinan Kerajaan Barisan Nasional.

MAJLIS PERKAHWINAN ANAK PENGERUSI BADAN PERHUBUNGAN UMNO NEGERI PULAU PINANG

Posted: 30 Aug 2012 12:16 PM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah hadir meraikan majlis perkahwinan anak lelaki Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Seri Zainal Abidin Osman di Dewan Merdeka,Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam.

Ketibaan Datuk Seri Najib dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor disambut oleh Datuk Seri Zainal Abidin dan isterinya Datin Seri Siti Nur Syafiqa Amirol Melvin. 

Datuk Seri Najib dan isteri turut merenjis air mawar dan menepung tawar kedua mempelai Nadhir Ashafiq Zainal Abidin dan Shazwani Mohd Sharif.

Beliau meluangkan masa lebih sejam beramah mesra dengan pengantin dan keluarga serta menikmati hidangan pada majlis yang dihadiri kira-kira 1,000 orang tetamu. Turut hadir Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Norainee Abdul Rahman, serta Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang dan beberapa menteri kabinet.

Nadhir Ashafiq, 24, merupakan anak sulung daripada empat beradik dan bekerja di syarikat agen kargo udara manakala isterinya Shazwani, 24, anak bongsu daripada enam beradik mengusahakan butik tudungdi Putrajaya.

Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras telah terlibat secara langsung dalam Majlis Perkahwinan tersebut sebagai urus setia sambutan tetamu.

Di kesempatan ini, Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada kedua mempelai.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Janji palsu ditabur lagi..pakatan dah nazak dah ni

Posted: 31 Aug 2012 02:26 AM PDT


Apa lagi yang cuba dikelentongkan oleh bang nuar ni ye..pelbagai janji ditabur..namun haram satu pun tarak..kalau betullah janji tu..tunaikanlah janji di Selangor..



Team PUcTD

Tawaran menjelang PRU13..hakkktuiiiii

Posted: 30 Aug 2012 11:16 PM PDT

Wah hebat dan menarik tawaran ni..janganlah lepaskan peluang yang menanti..tapi aku rasalah..kurang 1 je..cuba tambah undilah kami..syurga menanti anda..




Team PUcTD

Sekitar malam ambang merdeka di Selangor..ramai wooo...(jurugambar aje)

Posted: 30 Aug 2012 10:03 PM PDT

foto ni diambil oleh TEAM PUcTD..lihat..ramaikan rakyat SELANGOR di situ..Majlis diambang MERDEKA..harkkktuiii..Aku pun hairan kenapa bang Nuar yang jadi tetamu VVIP kat Majlis tu..kan elok diundang DYMM Sultan Selangor..ni tak..abang Nuar jugakkk yang kau jilat.Apa sumbangan dia kat Negeri Selangor...berbanding dengan DYMM Sultan..
Kurang ajar betullah....baca pautan yang aku sediakan khas untuk rakyat Selangor..kita semua harus bersatu mengusir orang-orang sebegini..
KHALID jilat NUAR

Khamis, 30 Ogos 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Selamat Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia #Merdeka55 @NajibRazak @TwtUpMerdeka @umbkl

Posted: 30 Aug 2012 10:42 PM PDT

Selamat Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia yang ke 55 tahun buat semua pembaca blog SP.

Telah 55 tahun negara kita merdeka dan dalam tempoh itu juga negara kita terus melakar pembangunan demi pembangunan yang pesat dan juga bermacam2 Transformasi untuk keselesaan dan kesejahteraan rakyat. Segenap lapisan rakyat dapat merasai nikmat pembangunan hasil daripada usaha kerajaan yang berterusan.

Kita sebagai rakyat seharusnyalah bersyukur dengan nikmat yang telah dikurniakan kepada kita. Salah satu daripadanya adalah nikmat Keamanan negara yang merupakan tanggungjawab kita bersama2 dan bukan hanya terletak di bahu sebelah pihak sahaja.

Insiden seorang lelaki menanggalkan seluarnya dan dihalakan ke arah gambar YAB PM tidak seharusnya berlaku. Ini bukan budaya kita dan bertentangan dengan ajaran islam. Perbuatan tersebut jelas menunjukkan pembangkang GAGAL mendidik penyokong mereka berkenaan tuntutan2 Perhimpunan Janji Bersih. Bagaimana mereka hendak memerintah negara apabila kelompok penyokong yang tak seberapa pun mereka tak mampu nak tangani?

SP berharap pihak berkuasa akan dapat mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap manusia biadap ini sekurang2nya dapat menjadi peringatan kepada generasi muda yang lain.


SP: Dalam sibuk menuntut pilihanraya yang Bersih mereka terlupa untuk mengajar Penyokong mereka tentang MORAL yang bersih.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Aksi Melampau Penyokong #JanjiBersih @najibrazak @umbkl

Posted: 30 Aug 2012 02:29 PM PDT

Lihat gambar di atas. Aksi melampau salah seorang penyokong #janjibersih @ #janjidemokrasi yang diadakan malam tadi di Dataran Merdeka.

Aksi tersebut telah dirakamkan sendiri oleh blogger GR sewaktu perhimpunan malam tadi.

Bagi SP perbuatan lelaki ini adalah amat biadap dan di luar norma manusia waras dan budaya masyarakat kita. SP juga dapat membuat kesimpulan bahawa perhimpunan #janjibersih pada dasarnya hanyalah 1 perhimpunan yang sebenarnya sekadar bertujuan untuk membuat kacau sambutan ambang Merdeka rakyat Malaysia.

PR sebagai penaung telah gagal mendidik dan menyampaikan mesej kepada pengikut2nya tentang objektif sebenar perhimpunan tersebut apabila yang hanya dapat dilihat sewaktu perhimpunan hanyalah perbuatan2 jelek dan memualkan penyokong2 mereka.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

[Live]#janjibersih di Dataran Merdeka sekitar jam 10 malam #janjidemokrasi @umbkl

Posted: 30 Aug 2012 06:32 AM PDT

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

[Live] Keadaan Dataran Merdeka Sekitar Jam 10 malam #janjibersih #janjidemokrasi

Posted: 30 Aug 2012 06:28 AM PDT

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Rasa ingin meludah ke MUKA A Samad Said #merdeka55 @najibrazak

Posted: 30 Aug 2012 06:52 PM PDT



Merdeka, Merdeka ... Tanggal 31 bulan 8 , 57 .. setiap kali dilaungkan dan dinyanyikan oleh semua peringkat masyarakat di Malaysia.

Hari ini cukup negara merdeka mencecah 55 tahun, satu jangkamasa yang tidaklah begitu lama sekiranya nak di bandingkan dengan kuasa-kuasa besar yang sudah lama merdeka.

Semenjak kita Merdeka tahun 57, hanya peristiwa 13 Mei 1969 yang menghitamkan sejarah Malaysia dan ini sudah lama dijadikan pendoman dan sejarah hitam Negara dan mejoriti rakyat tidak mahu ianya terjadi lagi.

Setiap tahun kita akan menyambut hari kemerdekaan dengan cetusan bungga api di Dataran Merdeka, saya dan anak-anak sering kali mencari tempat yang tinggi di sekitar Jalan Sungai Besi untuk menyaksikan countdown hari merdeka dengan kemeriahan bunga api.

Tetapi kali ini, ramai yang kecewa dengan tindakan Janji Bersih yang menganggu kemeriahan Rakyat Malaysia, dengan berpaksikan kepentigan satu kumpulan kecil yang bersifat pentingkan diri, seperti bagus-bagus, seorang tua A Samad Siad yang umurnya sudah tidak panjang sanggup menconteng arang Kemeriahan Merdeka yang sepatutnya disambut oleh semua lapisan rakyat Malaysia.

Saya serta keluarga dan ramai lagi jiran-jiran yang mengutuk perbuatan seperti ini yang tidak mempedulikan kebebasan dan hak orang ramai.

Sakit hati, menyampah dan rasa ingin meludah ke Muka A Samad Said ini penuh membara di dalam hati dan perasaan ini saya kongsi dengan ramai lagi tentera, polis, dan rakyat yang sudah tidak boleh menerima keadaan Malaysia yang sering di hina oleh kumpulan ini.

Untuk kita memeriahkan Hari Merdeka pada tahun 2013, kumpulan seperti ini harus diberi pengajaran dan pengajaran ini mestilah dirasai sehingga keluarga dan anak cucu mereka malu mengaku diri mereka terlibat dengan kumpulan ini.

Semoga Mejoriti Rakyat Malaysia senantiasa berada dalam keadaan selamat dan sejahtera apabila kita bersama menyatakan pendirian kita Pilihanraya yang ke 13. 

Selamat Hari Merdeka ... 

Dr Mohamad Khir Toyo

0 ulasan
sumber :-

Dr Mohamad Khir Toyo


Selepas 55 Tahun, Hari Merdeka Dicemari Politik Jahat

Posted: 30 Aug 2012 08:09 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Hitler Marah Anwar Ibrahim Menari

Posted: 29 Aug 2012 09:41 PM PDT

HITLER pun marah tau bila dibohongi oleh abang Nuar...

Aksi Panas isteri muda MP Kuala Pengat...

Posted: 29 Aug 2012 08:40 PM PDT

 
hebat..MASIH PANAS lagi ni..dapat info ada satu rakaman handphone aksi baikkkk punya milik isteri baru sorang MP PKR berada di pasaran..akan didedahkan sedikit masa lagi....MP mana tu..aduhaiiiii..bikin malu ajelah kat rakyat...aksi panas isteri muda...

TAK TAU BELAJAR..JANGAN MAIN SEDAP MULUT AJE

Posted: 29 Aug 2012 08:21 PM PDT

Bila si abby disekolahkan oleh Dr Asri..sudah pastinya ada yang tak kenalah kan..janganlah berlagak pandai wahai abby..kena rujuk yang lebih pakar dalam segala hal,terutama bab agama..tak salah kalau kau nak bercakap hal agama,akan tetapi kau harus tau dengan lebih mendalam lagi..jangan disebabkan mulut badan  binasa.aku pun bukanlah alim sangat,akan tetapi kalau aku tak tau aku akan rujuk kat ustaz dahulu..lebih-lebih lagi tentang hukum hakam ni..janganlah kau ingat bila kau dah bertudung kau boleh bagi statement bab agama ni..fikirlah..







Pemuda UMNO Telok Datok

Rabu, 29 Ogos 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Marina Chin Abdullah Hantu Ambang Merdeka? #Merdeka55 @NajibRazak @TwtUpMerdeka @umbkl

Posted: 29 Aug 2012 05:48 PM PDT

Tidak puas hati kerana BERSIH 3.0 telah gagal dengan memalukan sekali, maka puak-puak Pakatan Rakyat bertekad ingin berhimpun dan berdemonstrasi lagi di ambang Merdeka.

Perhimpunan atau demonstrasi yang dipanggil 'Janji Demokrasi' ini kononnya dianjurkan oleh 47 NGO yang merujuk kepada diri mereka sebagai Gabungan Janji. Walaubagaimanapun, semua rakyat sedia maklum bahawa dalang di belakang demonstrasi ini adalah Pakatan Rakyat.

Tujuan mereka tidak lain tidak bukan sekadar ingin mencipta keadaan yang tidak tenang di samping mengganggu serta menghalang rakyat menghayati kemerdekaan. Selain itu, ia juga adalah bertujuan untuk mengaburi tema Hari Kebangsaan yang amat menggusarkan PR, iaitu '55 Tahun Janji DiTepati'.

Nampaknya penganjuran demonstrasi kali ini tidak lagi diketuai oleh Ambiga, yang telah mengaku kalah setelah tidak mampu menghadapi kesukaran untuk keluar masuk ke rumah sendiri akibat tindakan segelintir peniaga yang kerugian dalam BERSIH 3.0 membuka 'pasar malam' di hadapan rumahnya.

Ia juga tidak akan diketuai oleh A.Samad Said, sasterawan bingung yang hidup dalam dunia khayalan konon beliau seharusnya disanjung dan dijulang bak negarawan terbilang.

Tetapi, kali ini demonstrasi akan diketuai oleh Marina Chin Abdullah dan Hishamudin Rais. Seperti yang dijangka, kedua-dua mereka juga berjanji tidak akan membuat huru-hara.

Namun, rakyat bukannya bodoh seperti yang mereka harapkan. Rakyat tidak pernah lupa bahawa janji yang sama telah dilafazkan sebelum BERSIH 3.0 tetapi apa yang berlaku ialah kecederaan parah dan kemusnahan harta benda awam.

Kononnya, himpunan Janji Demokrasi ini hanya akan turut menyambut hari kemerdekaan, cuma bezanya, mereka akan memakai baju kuning sebagai tanda menyokong tuntutan agar kerajaan melunaskan janji ke arah kerajaan demokratik berprinsipkan keluhuran perlembagaan, kedaulatan undang-undang dengan mendukung hak sivil dan kebebasan bersuara, mansuhkan akta zalim dan kebebasan media serta pilihan raya yang adil dan bersih.

Soalnya, apakah asas untuk kita mempercayai manusia seperti Hishamudin Rais dan Marina Chin, perkakas kepada PR sedangkan PR itu amat sinonim dengan tidak menepati janji? Jika tidak, kenapa mereka begitu fobia dengan tema Hari Kebangsaan tahun ini?

Marina Chin sebelum ini terlibat dalam BERSIH 2.0 di mana para peserta demonstrasi telah dengan sengaja mengingkari arahan polis untuk bersurai. Beliau juga adalah pendokong perjuangan menuntut hak LGBT. Hishamudin Rais pula tidak perlulah diulas lagi kerana telah diketahui umum bahawa 'memberontak' adalah hobinya. Jadi, elok beliau diabaikan saja.

Namun begitu, kalau pun kita boleh mempercayai Marina bahawa segalanya akan berjalan dengan aman, kita ingin bertanya beliau demokrasi yang bagaimana yang beliau tuntut? Dengan menjadi alat kepada PR, Marina tidak layak bercakap mengenai demokrasi.

Parti-parti di dalam PR semuanya mempunyai masalah yang kronik berhubung demokrasi dan hak kebebasan bersuara. Pemilihan parti PKR misalnya, penuh dengan tipu muslihat, manipulasi, pergaduhan, malah kronisme yang nyata.

Parti DAP pula ditunjangi oleh Setiausaha Agung yang sombong, angkuh, kukubesi, chauvinis lagi rasis. Dan seperti juga PKR, kronisme dalam DAP juga amat nyata dan tidak mampu disangkal oleh sesiapa.

Oleh kerana tiadanya demokrasi sebenar dalam PKR dan DAP maka saban tahun, ada saja pemimpin-pemimpin mereka yang keluar parti dan seringkali memilih untuk menjadi BEBAS serta mesra BN.

Parti PAS juga tidak ketinggalan di mana sesiapa sahaja yang berani meletakkan agama lebih tinggi dari politik, akan dicantas, dihina dan difitnah semahu-mahunya.

Ketiga-tiga parti ini juga terkenal dengan memboikot media apabila saja dikritik atau terkantoi sendiri.

Inikah puak-puak yang Marina wakili untuk bercakap tentang Janji Demokrasi, hak kebebasan media atau keadilan?

Sekiranya PR bijak, mereka pasti sedar bahawa di kala Pilihanraya semakin hampir mereka seharusnya menumpukan seluruh tenaga dan fikiran mereka untuk menunaikan janji-janji yang belum mereka tepati di negeri-negeri yang diperintah mereka, dan bukannya sibuk berdemo, menuntut janji atau membuat janji baru.


Memilih untuk menjadi hantu polong membantutkan semangat kemerdekaan serta mengganggu ketenteraman di malam keramat adalah satu tindakan yang amat tidak bijak dan tidak bertanggungjawab bagi PR dan juga Marina, khasnya. Tidakkah mereka belajar dari kesilapan dari BERSIH 3.0 di mana semakin ramai yang meragui atau semakin muak dan jelak dengan PR apabila ia berakhir?

Kita percaya, selepas Janji Demokrasi, nama Marina juga pasti akan dicemuh dan disumpah sepertimana yang dialami Ambiga kerana mencemarkan kesucian kemerdekaan.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sayap Parti

Bahagian