Isnin, 30 Julai 2012

Puteri Bahagian Segambut

Puteri Bahagian Segambut


Karpal Tidak Terima Hudud Kerana Kufur????? @umbkl

Posted: 30 Jul 2012 05:49 PM PDT

Dengan perjuangan PAS yang tidak pernah putus terhadap hudud, Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi membuat Tweet yang menyatakan bahawa sesiapa yang tidak menerima hukum-hukum Allah adalah mereka yang kufur.

"(Pengerusi DAP) Karpal (Singh) tidak menerima hukum hudud kerana dia kufur. PAS perlu teruskan perjuangan untuk menegakkan Islam," menurut Tweet dari akaun Nasrudin.

Karpal sentiasa tidak pernah putus dalam menolak pelaksanaan hukum hudud di Malaysia.

Kumpulan Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) juga dilaporkan bersetuju dengan kenyataan Karpal. Ketua Pemuda PKR, Shamsul Iskandar Mohd Akin, telah memberi amaran kepada Nasrudin bahawa komen-komen Nasrudin terhadap pelaksanaan hukum hudud akan menimbulkan masalah yang besar terutamanya apabila isu tersebut akan mengundang kemarahan bagi Karpal dan pemimpin-pemimpin DAP.

Shamsul juga berkata bahawa Nasrudin tidak sepatutnya membangkitkan isu lama apabila persetujuan antara PKR, DAP dan PAS terhadap isu ini telah dibuat - BeruangBiru




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tanda Putera Menghantui Parti Rasis DAP??? @umbkl @mediaumno

Posted: 30 Jul 2012 02:00 AM PDT


Filem terbaru arahan Shuhaimi Baba berjudul "Tanda Putera" yang bakal menemui para penonton dan penggemar filem sejarah pada 13 September 2012 akan mencetuskan satu fenomena baru dalam industri filem tanah air.

Ini kerana wujud manusia-manusia yang sudah mula rasa tidak senang dengan jalan cerita dan kebenaran yang akan ditayangkan kepada penonton september ini.Filem yang diadaptasi daripada peristiwa 13 Mei 1969 ini sangat penting untuk pengetahuan generasi pasca peristiwa berkenaan kerana kisah-kisah seperti ini jarang diwar-warkan kembali kerana takut wujud sentimen perkauman.


Tetapi ,melalui bahan sejarah seperti ini yang difilemkan kembali pasti akan membuka mata generasi Y ketika ini yang masih belum faham dan kenal perjuangan pemimpin-pemimpin terdahulu dalam mengekalkan kestabilan dan keamanan negara daripada diragut oleh pengkhianat-pengkhianat negara yang sangat rasis dan masih kekal dalam politk Malaysia sehingga kini.

Sekarang ini,2 pelakon berbangsa Cina yang terlibat dalam lakonan dalam filem ini sedang dikecam hebat oleh bangsa mereka sendiri dengan kata mereka sudah menjual maruah bangsa mereka sendiri dengan berlakon dalam filem ini.Kenapakah DAP tidak menerima ini sebagai satu fakta sejarah dan terus menafikan kebenaran ini??

King of Frog - Lajim Ukin @umbkl

Posted: 30 Jul 2012 12:00 AM PDT


Buruk sungguh pengkhianat Lajim ni! Sahler dia ni bukan jenis pemimpin yang boleh dihormati. Kalau anak jantan, bagi keputusan CLEAR lah. Jawatan Ketua Bahagian lepaskan, Pengerusi BN bahagian Beaufort ditanggalkan. Tapi sebagai MT UMNO tak lepaskan. Jawatan Timbalan Menteri tak nak lepas. Keahlian UMNO tak nak lepas?

Sah minta tindakan dilucutkan dan dipecatlah tu! Supaya dapat raih simpati rakyat Sabah. Kononnya Lajim dizalimi kepimpinan BN dan UMNO!


Cehhhh! Pengkhianat ini memang KING OF FROG. Sesuailah dia berkawan dengan KING OF DRAMA dan KING OF CELAKO


Yang ikut si katak ni, sah macam NYAMUK sahaja. Ikut bukan kerana perjuangan tetapi kerana terHUTANG BANTUAN. Nak tolak kang kena sumpah tak kenang budi.

Pu3 tak respect manusia macam ni. Dah berkemampuan ketika memegang jawatan. Naluri kata tk diberi lagi. Cepat sungguh tunjukkan rupa sebenar. Bukan pejuang untuk rakyat tapi berjuang untuk kekal dalam kedudukan.


SP: Berapa banyak habuan yang dijanjikan oleh orang tertentu? huhuhu.....tepuk dada tanya poket.....


Tiada ulasan:

Pengikut