Isnin, 26 Mac 2012

Puteri Bahagian Segambut

Puteri Bahagian Segambut


Apa Cerita Teressa Kok di Seputeh???

Posted: 26 Mar 2012 08:16 AM PDT

Semalam di Taman Salak Jaya, Seputeh. Ceramah BONGKAR julung-julung kali telah diadakan. Kali ini Seputeh di kunjungi oleh YB Dato Alwi Che Mat ADUN Kok Lanas merangkap Ketua DUN Pembangkang BN Kelantan.

Puan Nicole Wong juga dijemput sebagai penceramah bagi mewakili BN Seputeh bagi memberi ceramah kepada mejoriti penduduk Cina di sekitar Seputeh.

Kehadiran lebih 1000 masyarakat berbilang kaum di program ini menunjukkan minat yang mendalam kepada BN Seputeh.

Masyarakat Seputeh sudah muak dengan gelagat MP Teresa Kok yang sering kali hilang dan tidak pernah turun kawasan. Beliau sering tidak turun kawasan dengan alasan sibuk di Selangor, tetapi di Selangor pula tidak juga nampak batang hidung beliau dalam membantu masyarakat Selangor.

"Teresa Kok bukan seorang yang pandai, saya tengok Puan Nicole senang-senang boleh kalahkan Teresak, saya kenal Teresakok semasa saya jadi MP dahulu" - Dato Alwi

Teresa Kok sememangnya tidak pernah mahu membalas budi orang-orang Cina yang sudah memberi Undi kepada beliau saban tahun, semenja beliau menjadi MP Seputeh beliau mengamalkan cara "Official Complaint" sahaja akan di layan oleh pejabat MP. Ini lah standard Masyarakat Cina bagi pandangan Teresa Kok.

"Saya bekerja di sebelah sini dan Banny di sebelah sana, Seputeh satu kawasan yang besar dan kami tak mampu buat semua kerana MP Teresa Kok tidak buat kerja" - Nicole Wong

Sudah masanya kita memikirkan kembali apa yang diperjuangkan oleh DAP semasa memerintah, mereka hanya tahu memecah belahkan masyarakat Malaysia dan sering pergguna memperjuangkan nasib kaum Cina kerana mahu meraih Undi.....Cerita selanjutnya di SUARA RAZLAN'S



SP: Dah eloklah pengundi-pengundi di Seputeh memikirkan untuk menukar Wakil Rakyat di sana. Pilih calon dan parti yang berkhidmat untuk rakyat dan bukannya berkhidmat untuk diri sendiri.











Himpunan Wanita PR Berebut Padang dengan Kanak-kanak???

Posted: 26 Mar 2012 07:34 AM PDT


Pertengkaran mulut beberapa orang pemimpin PR yang menyertai himpunan Wanita tempohari dengan seorang jurulatih sukan sebuah sekolah membuktikan sikap angkuh & ego semakin beraja dalam sanubari ramai pemimpin PR. Walaupun telah berlalu buat beberapa ketika, tapi isu ini masih lagi menjadi bualan hangat di laman-laman sosial seperti Facebook dan Youtube dimana rakaman video kejadian tersebut disebarkan.
 
Perhimpunan tersebut yang asalnya mahu menuntut perubahan sebaliknya menjadi medan menonjolkan wajah sebenar pemimpin PR yang tidak segan untuk menindas hak orang lain demi kepentingan sendiri. Tian Chua, Latheefa Koya, Tony Pua, Maria Chin, Lim Lip Eng dan Ambiga yang turut hadir menyokong perarakan jalanan NGO Wanita Suara Perubahan (WSP) itu sepatutnya berasa malu kerana gagal menonjolkan sikap kepimpinan yang baik malah bersikap angkuh dan mementingkan diri sendiri, walaupun dengan kanak-kanak sekolah.

Malah sehingga hari ini masih tidak mahu mengaku kesilapan tersebut atau meminta maaf kepada guru dan murid-murid terbabit. Jika hak kanak-kanak untuk menggunakan padang bagi latihan sukan sanggup dinafikan demi menjayakan agenda sendiri, tidak sukar untuk kita bayangkan bagamana nanti rupa wajah pemimpin PR sekiranya di beri peluang mentadbir negara.

Sejak hampir seminggu lalu telah banyak kedengaran suara-suara bantahan daripada ibubapa & guru yang menuntut PR tampil ke depan menjernihkan keadaan dan memohon maaf di atas sikap tidak cermat beberapa pemimpin PR & peserta di himpunan wanita tersebut.



Ini baru merasa secebis kuasa saja, itupun dah berani menafikan hak orang lain. Padang yang luas terbentang di depan mata, kawasan latihan sukan juga yang di pilihnya untuk berarak. Entah apa jenis hati budi yang bersarang dalam jiwa manusia yang bergelar pemimpin & penyokong PR. Patutlah ramai orang kata siapa saja memimpin atau menyokong PR, automatik jadi bangang by default. Cerdik tak boleh di ajar, bodoh menyusahkan orang.



Selepas 46 Tahun Baru DAP Nak Bela Melayu?

Posted: 26 Mar 2012 06:53 AM PDT

Baru-baru ini Parti Tindakan Demokratik (DAP) menyambut ulangtahunnya yang ke 46. Selama hampir setengah abad parti serpihan parti pemerintah di Singapura iaitu PAP (Parti Tindakan Rakyat) mengamalkan budaya politik perkauman yang mementingkan hak bangsa Cina.

Sikap ekstremis DAP dalam memperjuangkan hak-hak kaum Cina di Malaysia tanpa memperdulikan sensitiviti bangsa Melayu yang menjadi tuan negara ini telah menjadi antara faktor pertama tercetusnya peristiwa berdasrah rusuhan kaum pada Mei 1969.

Sejarah mencatatkan bagaimana setelah parti Gerakan (pembangkang ketika itu) dan DAP menang besar di Kuala Lumpur dn negeri Selangor, penyokong-penyokong kedua-dua parti tersebut telah berarak sekeliling bandaraya di kawasan Chow Kit dan Kampung Bharu sambil melaungkan kata kesat, maki hamun dan caci cerca terhadap Umno dan bangsa Melayu.

"Melayu bangsat", "Melayu balik kampung", "Malaysia kami punya", "Pergi jahanam Melayu, Umno" adalah antara slogan-slogan yang menyakitkan hati orang Melayu di kibar-kibarkan di hadapan penempatan orang Melayu di kampung Bharu.

Sikap bongkak, sombong dan angkuh DAP telah menyemarakkan lagi kemarahan orang Melayu ketika itu dan fakta-fakta tentang insiden rusuhan kaum yang berlaku selepasnya tercatit dengan kemas dalam lipatan sejarah negara yang tidak boleh dikelentong oleh DAP.
Walaupun peristiwa 13 Mei sudah lebih empat dekad berlalu, namun DAP tetap dengan sikap anti-Melayu, anti-Islam dan cauvinisnya.

Pernah Karpal Singh (Pengerusi Kebangsaan DAP sekarang) membuat kenyataan yang membarakan hati orang Melayu apabila berkata "langkah mayatnya dahulu" sebelum orang Islam terlintas difikiran mereka untuk melaksanakan undang-undang Islam di negara ini.

Kini setelah berjaya memenangi Pulau Pinang yang diidamkan selama ini dengan bantuan PKR dan PAS, DAP menukar wajah dan watak untuk terus menipu orang Melayu. Parti ini kini kononnya muncul sebagai 'pejuang' dan 'pembela' orang Melayu dan seperti musang yang berbulu ayam berkempen kepada orang Melayu bahawa DAP akan mempertahankan hak-hak orang Melayu, Islam dan bahasa Melayu sebagaimana yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

Persoalannya mengapa setelah 46 tahun baru hendak membela nasib orang Melayu dan tunjuk konon sayang kepada orang Melayu?

Kalau tidak kerana tamakkkan kuasa dan mahu merampas kuasa politik, DAP tidak akan sesekali mahu tunjukkan sikap yang lunak kepada orang Melayu.

Antara langkah DAP untuk me"Melayu"kan parti itu ialah usahanya untuk menarik seramai mungkin cerdik pandai Melayu menyertai parti itu. Kenapa yang disasar hanya kalangan professional dan cendikiawan Melayu sahaja?

Kalau benar-benar hendak menolong orang Melayu, DAP harus membuka pintu seluas-luasnya kepada orang Melayu bukan golongan tertentu sahaja. Sejak bila pula DAP bercakap mengenai isu-isu berkaitan orang Melayu? 


Di mana DAP selama ini apabila orang Melayu memerlukan pembelaan dalam segenap aspek 
kehidupan seperti pendidikan, ekonomi, kesihatan dan sebagainya?
Sekarang mereka bercadang untuk meletakkan calon-calon Melayu di Pulau Pinang untuk mengukuhkan kedudukan politik mereka. Sekali lagi balaci setia DAP iaitu PAS menyokong penuh cadangan tersebut.  DAP yang ketika ini berkecamuk dengan krisis dalaman di antara pimpinan kanan mereka, cuba pula menggunakan taktik calon Melayu untuk menarik undi pada pilihan raya umum akan datang.

Mereka tahu undi Cina hanya setakat 30 peratus sahaja dan undi Melayu akan menjadi penentu dalam mana-mana kerusi parlimen atau DUN. Oleh itu DAP mengaburi mata orang Melayu dengan menampakkan parti itu mementingkan orang Melayu.

Hakikatnya matlamat terpenting DAP tidak pernah lari daripada landasan iaitu untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah republik dan menghapuskan sistem Raja-raja Melayu serta dominasi politik Melayu.
DAP hanya berjuang untuk kaum Cina, dan tidak pernah bercadang untuk meningkatkan taraf sosio-ekonomi orang Melayu. Setelah empat tahun di bawah DAP, nasib orang Melayu di Pulau Pinang terus tidak terbela malah tidak menampakkan sebarang perubahan pun.
Yang penting orang Melayu mesti rapatkan saf dan bersatu untuk melenyapkan pengaruh parti perkauman ini. Selagi DAP bernafas, selagi itu risiko berlakunya semula rusuhan kaum tetap menghantui fikiran rakyat.
 

DONG ZONG AND ITS RACIST DEMANDS

Posted: 26 Mar 2012 06:12 AM PDT

We have been fair since the 50s, that's why the three (3) different streams of school 
Yesterday there was a demonstration in Kajang attended by approximately 7,000 people, whom majority are Chinese to show their displeasure and anger against the government for what they call "failing to solve the problems of Chinese school and educations which has fastered for over 40 years". Their main dissatisfaction of Dong Zong are:

1. Lack of teachers in Chinese primary school. 
2. Government placing Non - Chinese speaking teachers as a stop gap measure. 

Dong Zong members at the event
Further to that, the demonstration by Dong Zong yesterday also passed four (4) resolution which were for the Education ministry to:

1. Immediately transfer out all teachers who do not have the required SPM Chinese language qualification from Chinese primary school. 

2, Conduct special courses for Chinese language teachers who have taught Bahasa Malaysia or English for at least three (3) years so that they are qualified to teach all three (3) languages.  

3. Reform the teachers training syllabus so that more qualified chinese-speaking teachers can be trained to fulfill needs of chinese school. 

4. Review the Education Act to ensure that vernacular schools are accorded equal status and safeguarded as an integral part of national education system . 

These are all the demands by Dong Zong which i managed to summarize. it is also in today's from page Thesun newspaper. Let's go through one by one of the demands/resolution by Dong Zong and let me show you have racist this association is. 

Point Number 1:

Lack of teachers in Chinese primary school.  

What does it mean: It is actually not lack of teachers, its the lack of CHINESE teachers in primary schools. OK you tell me, how many Chinese in this country wants to become teachers? the pay is very little and the work is a lot. They are more interested to do business or what not. So who is to blame here? the government? just because the Chinese does not want to become teachers, you cannot force them to. Its a free country for god sake. By the way are there any Chinese teachers out there who is without work?

Point Number 2:

Government placing Non - Chinese speaking teachers as a stop gap measure

What does it mean: What the hell, first you complain lack of teachers, when the government listen to your problems and provide Malay and Indian teachers as a stop gap measure to ensure teaching can be continued, you complain. What do you want the government to do? there is just not enough Chinese teachers in the country. So do we import this teachers from China? 

Now lets have a look at Dong Zong's referendum that was passed yesterday:

Referendum No 1:

Immediately transfer out all teachers who do not have the required SPM Chinese language qualification from Chinese primary school.  

What does it mean: The "Teachers" they are mentioning here is all the Malay and Indian teachers who had sacrifice their careers and obey orders by the Education ministry to go to these Chinese school and teach. Now you want them remove, does this solve the problem? No right, once this teachers are removed you will still face shortage of teachers!
 
 

Tiada ulasan:

Pengikut