Khamis, 23 Jun 2011

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


BILA MELAYU BERTEMU MELAYU....APA KESUDAHANNYA?

Posted: 23 Jun 2011 02:20 AM PDT

Tindakan perhimpunan haram Bersih pada 9 hb Julai 2011, diikuti pula dengan perhimpunan PERKASA dan juga Pemuda UMNO akan menghimpunkan orang Melayu dengan Melayu. Jika himpunan ini dapat beri kebaikan kepada orang Melayu secara keseluruhannya tentulah lain ceritanya. Sebaliknya perhimpunan ini menemukan dua kumpulan yang bertentangan. Satu puak menuntut apa yang mereka katakan kebebasan dan keadilan manakala satu pihak lagi akan mempertahankan apa yang sedia ada. Dalam keadaan yang bertentangan sudah pasti ianya tidak ada jaminan bahawa masing-masing dapat mengawal hati dan perasaan. Lebih-lebih lagi ianya menyebabkan bertembungnya 2 kumpulan parti politik yang bertentangan. Lebih-lebih lagi orang muda yang cepat naik darah bila mereka dilemparkan dengan perkataan-perkataan yang menyakitkan hati. Siapa yang boleh tahan , beb?

Tidakkah pihak dan individu yang beriya-iya nak mengadakan himpunan ini terfikir akan kesannya nanti. Cuba bayangkan bila Melayu bertemu Melayu apa akan kesudahannya? Buka minda dan hati anda untuk menyertai himpunan haram ini>>> your stuff here

DARI IFC KINI KE BERSIH PULA : CUBA FIKIRKAN!!!!!!!!

Posted: 23 Jun 2011 02:05 AM PDT

14 tuntutan IFC:-
PERHIMPUNAN haram yang dirancangkan di Kuala Lumpur pada 9 Julai ini dianjurkan oleh Gabungan Pilihan Raya Bersih (Bersih).

Bersih dipengerusikan oleh S.Ambiga, seorang peguam wanita yang pernah mengguris perasaan umat Islam apabila terlibat dalam Suruhanjaya Antara Agama atau Inter Faith Commission (IFC).

i. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa orang Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

ii. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

iii. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

iv. Tidak perlu dicatatkan didalm kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

v. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menagnut agama Islam sekiranya ingin berkahwin dengan ornag Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.

vi. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk agama Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.

vii. Orang-orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

viii. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan Islam sebagimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

ix. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

x. Bible dalam bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

xi. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agam itu hendaklah diajar disemua sekolah.

xii. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahas ibunda masing-masing.

xiii. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

xiv. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

PPUBJ : Ternyata tuntutan demi tuntutan yang dibuat mempunyai motif yang tersembunyi. Tetapi sayangnya masih ramai lagi yang percaya dan mengikut pula..... Sanggupkah anda bersama-sama dengan individu yang buat tuntutan di atas?

Tiada ulasan:

Pengikut