Jumaat, 24 Jun 2011

Apo Kono Eh Jang!

Apo Kono Eh Jang!


PAS bisu bila berdepan dengan kafir DAP..

Posted: 24 Jun 2011 12:49 AM PDT

Dalam hal ADUN yang enggan pakai songkok sebagai pakaian rasmi semasa Sidang DUN Sarawak, dimana suara Lim Guan Eng yang selama ni begitu lantang kononnya menentang sifat rasis dan perkauman dalam Malaysia? Takkan Lim Guan Eng hanya menyalak bila UMNO yang buat, tapi tak salah bila geng dia sendiri yang amalkan?

PAS pula kenapa hanya setakat berani menyatakan kesal mereka terhadap ADUN-ADUN DAP yang menghina pemakaian pakaian istiadat tersebut? Takkan hanya itu yang mampu PAS suarakan? Kenapa PAS tak hentam DAP sepertimana yang mereka sering lakukan terhadap UMNO?

Inilah bukti bahawa PAS amat takut kepada DAP didalam Pakatan. PAS hanya berani sesama melayu, tapi kerandut telur mereka serta merta kosong apabila berhadapan dengan puak-puak kafir.

Dan PAS sudah menunjukkan kepada kita yang mereka adalah pak turut didalam Pakatan. Mereka hanya mengikut arahan kafir DAP didalam segala hal malah tak terkecuali didalam bab-bab adat dan juga beragama.

Seperti isu pemakaian songkok dalam pakaian istiadat ini, PAS terketar-ketar untuk membuat kenyataan kerana ia dilakukan oleh kumpulan mereka sendiri. Apatah pula ianya dilakukan oleh regim DAP yang selama ini menjadi idola kepada PAS, makin senyaplah mereka daripada membincangkan perkara tersebut.

Jadi, apa yang boleh kita harapkan kepada PAS untuk mentarbiahkan kafir DAP seperti yang didakwa oleh Hadi Awang sebelum ini? Kalau dalam hal-hal adat serta agama sendiri pun PAS tak mampu bersuara dengan tegas, macam mana PAS hendak mengawal kafir-kafir ini nanti jika mereka diberikan amanah untuk menjaga negara?

Cuba bayangkan, DAP baru memperolehi 12 kerusi DUN di Sarawak, tetapi mereka begitu angkuh dan sombong menolak pemakaian songkok yang terdapat didalam pakaian istiadat dengan alasan ia tak menunjukkan kebebasan beragama.

Dan bagaimanalah nanti agaknya kalau ditakdirkan Tuhan, puak-puak ini dapat mentadbir Malaysia? Tak mustahil agama rasmi negara pun akan mereka tukarkan dengan alasan kebebasan beragama juga. Inilah yang PAS buta tentang kafir-kafir DAP yang sedang mereka peluk sekarang.

Umat Islam di Malaysia wajib menolak PAS bagi menjamin imej bangsa dan agama terpelihara. PAS bukan saja memalukan bangsa melayu, tetapi mereka juga telah menjatuhkan imej Islam didalam negara.

Kerjasama mereka dengan DAP sekaligus membuka ruang untuk kafir-kafir HARBI tersebut memijak-mijak bangsa melayu dan juga agama Islam. PAS tak peduli semua itu sebab mereka teah dilanda penyakit kemarukkan kuasa.

PAS juga dikuasai dendam lama Nik Aziz terhadap UMNO. Sebab itu lah PAS sudah hilang fokus didalam politik negara hinggakan mereka tak tahu untuk membezakan yang mana benar dan yang mana salah.

Tiada ulasan:

Pengikut