Pengikut

Nuffnang

Selasa, 3 Mei 2011

Apo Kono Eh Jang!

sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


Ujian Poligraf patut diwajibkan kepada Anwar.

Posted: 03 May 2011 07:07 AM PDT

"Kalau Datuk T betul, saya cadangkan adakan ujian poligraf untuk memastikan mereka tidak berbohong mengenai isu video aksi seks. Ujian perlu dilakukan secara terbuka dengan dihadiri panel-panel pakar."

Itu kata Husam Musa, anak didik Anwar yang dihantar bertapa dalam PAS untuk menghancurkan parti tu dari dalam. Tapi cuba fikirkan, adakah jemaah PAS akan menerima kenyataan sekiranya ujian poligraf Eskay menunjukkan dia bercakap benar tentang Anwar?

Mesti alasan-alasan wajib akan dikeluarkan oleh para penyokong PAS bahawa mesin poligraf tersebut telah disabotaj oleh UMNO. Jika tidak pun, panel-panel Pakar yang mengawasi mesin pencegah bohong tu dituduh berkomplot dengan UMNO untuk menjatuhkan Anwar.

Biasalah, sudah menjadi lumrah kepada jemaah PAS dan penyokong Pakatan untuk menuduh UMNO diatas segala apa musibah yang melanda mereka.

Sebenarnya, Husam timbulkan cadangan ini kerana dia tak mempercayai sumpah laknat yang dilakukan oleh Eskay baru-baru ini. Dia juga mahu kenyataan Eskay berkenaan video seks Anwar dipastikan benar-benar terhindar dari sebarang kepentingan politik murahan.

Malangnya, Husam terlupa untuk menyuruh Anwar turut sama dalam ujian poligraf tersebut. Rakyat mesti hendak mengetahui sama ada Anwar berbohong atau tidak berkenaan banyak kenyataannya mengenai pelbagai isu.

Jadi, bukan sahaja Eskay yang wajib melakukan ujian pengesan bohong, tetapi Anwar juga patut diwajibkan bersama-sama Eskay menjalani ujian tersebut. Ini bagi menjamin keadilan terhadap semua pihak dan juga rakyat yang berhak mengetahui kebenarannya.

Lebih menarik lagi jika Ujian tersebut dilakukan secara langsung dan disiarkan dalam media perdana ke seluruh negara. Pada masa itu barulah kita akan mengetahui siapa yang betul dan siapa yang salah.

Selain dari Anwar dan Eskay, ujian pengesan bohong juga perlu dilakukan kepada Wan Azizah.

Selama ini dia selalu menafikan segala perkara yang buruk terhadap Anwar. Malah baru-baru ini di Bukit Mertajam, Wan Azizah telah sekali lagi menafikan lelaki dalam video seks itu bukan Anwar.

Padahal, ketika ditanya oleh media apakah Wan Azizah telah melihat video tersebut, dia mengatakan tak perlu lihat video sebab dia yakin Anwar takkan melakukan perkara sedemikian rupa.

Bagaimana wan Azizah boleh begitu yakin? Sedangkan pantai pun boleh berubah, inikan pula perangai manusia. Tambah-tambah manusia sesumpah seperti Anwar Ibrahim. Bukan sekali dua dia membohongi rakyat Malaysia, tetapi dah tak terkira banyaknya..

Wan Azizah sebenarnya hendak memperbodohkan siapa? Apakah dia ingat suami nya manusia anugerah tuhan, maka dia boleh lakukan apa saja untuk menipu rakyat Malaysia? Mungkin penyokong PKR yang semakin mengecil bilangannya itu mampu diperdaya oleh Azizah, tapi bukan seluruh rakyat Malaysia.

Jadi, cadangan ujian Poligraf oleh Husam Musa ini dilihat amat bertepatan masanya. Semua pihak yang ada kaitan dengan video seks lelaki mirip Anwar itu harus mengambil ujian tersebut. Ini akan memudahkan lagi rakyat untuk menentukan siapa yang benar dan siapa yang suka berbohong.

PAS memburukkan imej Islam.

Posted: 02 May 2011 06:20 PM PDT

Kadang-kadang, pelik pulak bila melihatkan perangai lebai-lebai yang berserban dan berjubah labuh dalam PAS ni semua. Bila ada sesuatu benda yang tak kena saja dimata mereka berkaitan dengan pemimpin-pemimpin kerajaan, laju saja mereka keluarkan komen dan pelbagai fatwa untuk burukkan imej pemerintah.

Tapi, bila kena pada pemimpin dalam gerombolan mereka sendiri, tak pulak mereka nak bising atau cari media untuk komen. Kalau boleh, mereka nak sorokkan saja kepala mereka di bawah jubah labuh yang mereka pakai untuk elakkan dari orang bertanya pendapat mereka.

Macam ni ke yang dikatakan pemimpin yang adil didalam PAS. Mengamalkan perjuangan Islam apa kebendanya kalau hal yang salah pun mereka bersikap pilih kasih? Mana ada Islam ajar cara berpolitik yang macam diamalkan oleh lebai-lebai PAS ni semua?

Janganlah kita kira apa yang berlaku sekarang ni.., cukuplah kalau kita tengok perangai lebai-lebai PAS yang bukan main lagi tunjuk alim kucing depan rakyat, tapi sebenarnya mereka jadi pelindung kepada perbuatan maksiat Ketua Pakatan dan kroni mereka.

Cuba kita tanya kepada Ustaz PAS yang juga merupakan bekas Imam besar masjid negara, Taib Azamuddin…, kenapa dia diamkan pasal aduan yang pernah dibuat oleh mangsa liwat Anwar Ibrahim.

Kenapa Taib Azamuddin tak bagi nasihat atau buat aduan kepada pihak berwajib pasal tabiat Awar?
Inilah yang dikatakan ular dalam semak saja banyak dalam PAS, ulamak susah nak jumpa dalam parti yang mengaku perjuangkan Islam tu. Ingatkan bekas imam besar tu boleh bagi panduan dan bimbingan pada Anwar, rupanya lebai PAS tu tak ada beza langsung dengan Karpal Singh dalam DAP.

Kalau kafir macam Karpal tu sokong Anwar, kita boleh faham kerana dia memang gilakan kuasa dan nak gunakan Anwar untuk dapatkan kuasa tu. Tapi yang cerdik agama macam Taib Azamuddin tu sokong kenapa pulak? Kata perjuangkan kebenaran dak nak tegakkan keadilan Islam, tapi boleh pulak sorokkan kebenaran dari rakyat.

Kita tanya pula kepada Nik Aziz, kenapa dia sanggup tutup mata bila pemimpin DAP mempermainkan Islam dan juga memperlekehkan rumah ibadat orang Islam? Nik Aziz sanggup bela Nga Kor Meng, Elizabeth Wong dan juga Teo Ni Ching yang terang-terang kafir tapi orang tua ni tak mau berkerjasama dengan pemimpin Islam UMNO.

Pemimpin UMNO dan kerajaan buat seribu kebaikan sekalipun, Nik Aziz akan tetap kata salah dan tak betul. Kalau kafir-kafir dalam DAP buat.., yang salah pun akan jadi benar dan mulia. Kenapa Nik Aziz tutup pintu hati dia untuk menerima kebaikan dan usaha mulia yang dilakukan oleh pemimpin kerajaan?

Nik Aziz sanggup menerima Anwar yang terbukti pengkhianat kepada rakyat tetapi dia tolak DS Najib yang berusaha memakmurkan negara. Bila ada kekhilafan yang dilakukan oleh pemimpin UMNO, amat keras kecaman dari Nik Aziz dan kadang-kadang buruk benar fatwa yang dikeluarkannya.

Tapi bila dengan Anwar, semuanya lunak hinggakan lebih lembut gigi tuanya dari lidah. Apa hebatnya Anwar dan pemimpin DAP di mata Nik Aziz? Dan apa kejinya pemimpin muslim UMNO pada pandangan Mursyidul Am PAS itu? Apa sebabnya Nik Aziz benci sangat pada UMNO dan kerajaan BN?

Sebabnya hanya satu sahaja.. Nik Aziz sebenarnya gilakan kedudukan dalam pentadbiran negara dan mungkin dah bersumpah untuk jatuhkan kerajaan UMNO/BN sampai ke akhir hayat dia. Pasal itulah seboleh-bolehnya dia akan laknatkan UMNO supaya pengikutnya benci kepada UMNO buat selamanya.

Semua mereka-mereka ni sanggup biarkan rakyat tertipu dengan menyembunyikan perkara sebenar yang berlaku. Inilah yang dikatakan politik keji diamalkan dalam PAS. Mereka tak peduli kalau rakyat terus dipermainkan dan juga fitnah berleluasa. Yang mereka peduli, hanya memenuhi matlamat politik peribadi mereka sahaja.

Fitnah secara terang- terangan terhadap DS Najib yang dikaitkan dengan wanita mongolia sanggup mereka percaya. Tetapi salahlaku Anwar yang disokong dengan sumpah mubahalah serta video cctv, tak pula mereka nak terima. Disebabkan ketaksuban melampau.., pemimpin-pemimpin sebeginilah yang akan menghancurkan masyarakat.

Penyokong Anwar umpama lembu dikandang..

Posted: 02 May 2011 06:18 PM PDT

Dimata penyokong Pakatan khususnya ahli jumud PAS, Anwar mana pernah bersalah dan melakukan dosa. Kalau Nik Aziz dorang anggap sebagai wali dalam PAS, Anwar pula dah macam keramat hidup yang berimej alim serta warak.

Tengok saja lah apa yang berlaku sekarang ni.., semua penyokong taksub Anwar akan tolak mentah-mentah apa saja perkara yang dorang fikir boleh jejaskan imej dan kredibiliti Anwar. Soal salah atau betul, semua dah diketepikan semata-mata kerana sifat taksub melampau pada Anwar.

Mungkin hati penyokong taksub Pakatan ni semua dah gelap dan buta. Sebab itulah dorang bertaklid bahawa Anwar langsung tak pernah salah dalam apa jua yang didedahkan. Fahaman taksub dorang ni dah menjadikan Anwar tu maksum dan juga kebal dari apa juga persepsi buruk politik.

Herannya, semua sifat taksub melampau ni dihalalkan pulak oleh ulamak-ulamak PAS. Cuba tanya Nik Aziz atau Hadi Awang.., apa hukumnya seseorang tu wala' melampau dan juga taksub membabi buta kepada manusia? Mesti ulamak-ulamak kangkung ni akan kata tak salah asalkan manusia tu masuh sokong PAS.

Pasal ni lah Mat Sabu yang dulunya bukan main lagi kata Anwar tu pelaku maksiat masa dalam UMNO, mula rapat dan baik dengan Anwar selepas lelaki Y tu menyokong PAS dan jadi Ketua Umum Pakatan.

Padahal sebelum ni Mat Sabu yang gelarkan Anwar tu sebagai Al Juburi. Semua ni pasal apa? Pasal gila kuasa dan kedudukan saja sebenarnya.

Inilah perangai jumud pengikut PAS dan penyokong Pakatan. Saiful dah bersumpah Mubahalah.., Eskay pun dah buat sumpah laknat.. Tapi Anwar jugak masih degil tak mau bersumpah untuk bersihkan dirinya.

Kalau masa Saiful bersumpah dulu.., Anwar bagi alasan Syeikh Al Qardawi tak bagi dia bersumpah.. Sekarang ni bila Eskay berbersumpah, mungkin Anwar bagi alasan yang Syeikh Al Qarpal Singh pulak yang halang dia buat sumpah di masjid.

Anwar ni memang betul la jenis manusia yang tak sedar diri. Ditambah pulak dengan pengikut taksub dia yang percayakan dan menyokong dia mengalahkan Nabi, makin bertambahlah besar kepala Anwar membohong rakyat disana sini. Semua apa yang Anwar buat, akan diwar-warkan sebagai betul dan bagus.

Pendek kata, kalau Anwar terjatuh dari kuda pun dorang akan salahkan kuda yang ditonggang. Kalau Anwar terkena cirit lepas makan pun dorang akan salahkan tukang masak. Dan kalau anwar tersepak batu pun dia akan salahkan orang lain…, kenapa biarkan batu bersepah hingga menyebabkan Anwar terjatuh.

Bila Anwar didakwa meliwat Saiful, penyokong dia tuduh Saiful yang salah sebab merelakan Anwar meliwatnya. Bila video seks Anwar terdedah, penyokong dia kata bukan Anwar yang salah, tapi semuanya salah kerajaan sebab biarkan penyebaran video tersebut. Nampak tak taksub kepada Anwar dah menyesatkan penyokong-penyokong Pakatan?

Jadi, apa bezannya penyokong Pakatan dengan lembu-lembu yang berkeliaran dalam kandang? Kalau lembu dicucuk hidung dan diheret oleh tuannya, macam tu lah juga pengikut Anwar. Bukan saja dorang dah dicucuk hidung, tapi dorang juga sanggup ditipu seumur hidup oleh pengamal maksiat seperti Anwar!

0 ulasan:

Sayap Parti

Bahagian