Pengikut

Nuffnang

Khamis, 7 Oktober 2010

Ahli Parlimen Kota Belud

0 ulasan
sumber :-

Ahli Parlimen Kota Belud


My speech at the United Nations 6th Committee, New York.

Posted: 07 Oct 2010 04:34 PM PDT

STATEMENT BY YB DATO ABDUL RAHMAN DAHLAN, MEMBER OF PARLIAMENT MALAYSIA
AT THE UN 65th GENERAL ASSEMBLY'S SIXTH COMMITTEE
AGENDA ITEM 107: MEASURES TO ELIMINATE INTERNATIONAL TERRORISM
5 OCTOBER 2010.

Mr. Chairman,
At the outset, allow me to align my delegation's statement with the statements made by Iran on behalf of the Non-Aligned Movement, and by Syria on behalf of the OIC. Malaysia takes note of the Report of the Secretary-General on "Measures to Eliminate Terrorism", as contained in document A/65/175.

2.Malaysia would like to thank the Chairman of the Working Group, Ambassador Rohan Perera and the Coordinator Ms. Maria Telalian, for their continuous efforts to finalize the draft comprehensive convention on international terrorism (CCIT). Malaysia is convinced that continuous efforts aimed at bridging the gap across the division of views will ultimately result in success.

3.Malaysia takes note of the significant efforts undertaken by Member States to implement General Assembly resolution 64/118 – "Measures to Eliminate International Terrorism". Malaysia also records its appreciation for the efforts of the Secretary-General in fulfilling the mandate under General Assembly resolution 49/60 of 9 December 1994 and acknowledges the Report of the Secretary-General on the measures taken at the national and international levels on combating international terrorism. The feedback received from relevant international organizations on the implementation of the Declaration on Measures to Eliminate International Terrorism is also helpful for the consideration of Member States. Malaysia further notes the report of the Ad Hoc Committee [A/65/37] which met at the United Nations Headquarters from 12 to 16 April 2010 for the 14th session.

4.As a measure of progress in the international coordination of the fight against terrorism, Malaysia welcomes the adoption of the Convention on the Suppression of Unlawful Acts Relating to International Civil Aviation (Beijing Convention) and the Protocol Supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Seizure of Aircraft (Beijing Protocol) during the Diplomatic Conference on Aviation Security under the auspices of the International Civil Aviation Organization (ICAO) in Beijing on 10 September 2010. The treaties have updated the existing sectoral conventions by specifically criminalizing the act of using civil aircraft as a weapon, and of using dangerous materials to attack aircraft or other targets on the ground. Unfortunately as is in all crime-fighting measures, it is one step behind the creativity of the criminals.

Mr. Chairman,

5.This past year has seen a disturbing continuation, if not escalation, of incidents of suicide bombings, assassinations and coordinated attacks against civilians and civilian property causing fear and loss of human lives especially in the conflict areas such as Iraq, Afghanistan and Pakistan. Military might cannot singularly solve this problem. The root causes of recourse to violence to achieve objectives must be effectively addressed. This must be one of the United Nations' raison d'être as it pursues the United Nations Global Counter-Terrorism Strategy of 8 September 2006. In Malaysia's view, preventive measures such as de-radicalization and preventing the increasing terrorist use of the Internet to disseminate propaganda and carry out recruitment as well as to acquire financial and logistical support, should be further explored and be given equal if not more emphasis. Long-term responses may also reside in democratization, education, improving economic conditions, and resolving regional conflicts such as the Palestinian-Israeli conflict.


Mr. Chairman,

6.In spite of Malaysia's best efforts to maintain close surveillance on terrorists' activities, Malaysia is aware that the insidious operation of terrorists slips through cracks in the legal systems and enforcement mechanism at the slightest relaxation of vigilance or complacency as seen in the case of Jemaah Islamiyah, al-Qaeda and Abu Sayyaf.

As part of its main preventive strategy, Malaysia established the Special Task Force for Operations and Counter-Terrorism under the Royal Malaysia Police on 1 March 2009. The Special Task Force is very much at the forefront on counter terrorism. The Special Task Force functions to enhance operational and intelligence strategies against terrorism, organised crime and money laundering as well as to strengthen existing ties and foster new relationships of mutual cooperation with international and other states' law enforcement and counter-terrorism components.

Mr. Chairman,

With reference to Paragraph 10(a) of General Assembly resolution A/RES/49/60, Malaysia is undertaking legislative action to amend the relevant laws to enable it to accede to the remaining international counter-terrorism conventions. Further legislative action is also being considered with reference to the Beijing Convention and the Beijing Protocol that were recently adopted.

With regard to the elaboration of the draft CCIT, Malaysia looks forward to further constructive deliberations at the Sixth Committee. As demonstrated at the recent ICAO Conference, the differences that have stale-mated the process at the Sixth Committee are not insurmountable and Malaysia is optimistic that the way forward lies in addressing the legitimate concerns of all the parties involved.

Mr. Chairman,

Malaysia reiterates the importance of convening a high-level conference under the auspices of the United Nations and in this regard supports Egypt's proposal. We are of the view that the conference will serve as an important way forward to address the challenges handicapping global counter terrorism efforts. Therefore the convening of the conference should not be made to hinge on the conclusion of the CCIT.

Countering terrorism and addressing the conditions conducive to the spread of terrorism require a global collaborative effort. Success in defeating terrorism can only be achieved if the conditions conducive to terrorism, including unresolved conflicts, are addressed. To this end, the overriding principle is and always should be that measures against terrorism should not violate the sanctity of national sovereignty, territorial integrity and political independence of States.

Thank you, Mr. Chairman.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Lim Guan Eng Rasis !

Posted: 07 Oct 2010 06:56 PM PDT

Menjawab kenyataan Lim Guan Eng yang menuduh TPM Rasis dan mendesak TPM letak Jawatan.

"Lim Guan Eng tidak layak untuk menjadi pemimpin kerana mempunyai
semangat cina yang tebal, sehinggakan guru dan pengetua yang telah
memohon maaf pun tidak dapat dimaafkan"

"Kita pun sudah tahu yang kertas siasatan telah dijalankan dan
permohonan maaf juga telah dibuat oleh kedua-dua mereka"

"Kami mengukuk tindakan pihak-pihak yang sengaja memainkan isu ini dan
sengaja mahu menimbulkan suasana yang tidak harmoni diantara kaum di
Malaysia, mereka seharusnya menunggu keputusan laporan siasatan dan
menerima keputusan itu kelak"

"Lim Guang Eng seorang pemimpin yang rasis apabila menolak permohonan
Penduduk Kampung Asam untuk berunding berkenaan dengan notis roboh
yang diterima mereka kerana penduduk kampung Asam adalah orang Melayu,
tetapi menerima kunjungan penduduk dari kampung Kolam yang mana semua
penduduknya berbangsa Cina dan berjanji akan menawarkan khidmat guaman
kepada mereka"

"Inilah contoh seorang pemimpin yang rasis dan tidak akan perdulikan
orang melayu, tetapi pada masa yang sama ingin menuduh YAB Timbalan
Perdana Menteri seorang yang rasis"

"Lim Guang Eng tidak sesuai menjadi pemimpin di Malaysia sekiranya
melihat bangsa Melayu sebagai bangsan yang mengancam beliau"

Mohd Razlan Muhammad Rafii
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seputeh.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

BUDAK CAWANGAN DI KUBANG PASU

0 ulasan
sumber :-

BUDAK CAWANGAN DI KUBANG PASU


JEMPUTAN KE PROGRAM KOLOKIUM PERGERAKKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN KUBANG PASU

Posted: 06 Oct 2010 10:37 PM PDT

JEMPUTAN KE PROGRAM KOLOKIUM PERGERAKKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN KUBANG PASU,
Pada : 09/10/2010(sabtu)
Jam : 08.00 Pagi
Tempat : Dewan Wawasan Jitra.
Turut Bersama

  • TUN DR MAHATHIR B MOHAMMAD
  • DATO MUKHRIZ B TUN MAHATHIR
  • DATO SERI SHAFIE AFDAL.....

...Semua Ahli pemuda umno di sekitar Kubang Pasu dijemput hadir.. Turut bersama Aminuddin Bin Omar (Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kubang Pasu)

umno bahagian cheras

0 ulasan
sumber :-

umno bahagian cheras


'Kekecohan PKR ; Saifuddin cuba tutup bangkai gajah'

Posted: 06 Oct 2010 08:07 PM PDT

SETIAUSAHA Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution cuba menutup 'bangkai gajah dengan sehelai daun' apabila menuduh UMNO sebagai dalang kekecohan mesyuarat agung tahunan parti itu.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, tindakan Saifuddin yang juga Ahli Parlimen Machang itu membuktikan beliau cuba lari daripada tanggungjawab.

Untuk menyorok kelemahannya itu kata beliau, Saifuddin menuduh UMNO menjadi dalang disebalik kekecohan yang berlaku pada mesyuarat agung PKR.

"Setiausaha Agung kepada mana-mana parti politik yang bertanggungjawab dan matang tidak akan menyembunyikan diri dan menyalahkan pihak lain apabila berlaku sesuatu masalah atau krisis," tegasnya.

Bagaimanapun katanya, mereka yang melakukan kekecohan seperti pergaduhan dan mengoyak kertas undi pada mesyuarat agung tersebut dilihat membabitkan mereka berketurunan India.

"Setahu saya UMNO belum lagi menerima orang India menjadi ahli parti, bagaimana pula Saifuddin boleh mendakwa mereka ada hubungan dengan UMNO," tegasnya.

Dalam sidang media di Ibu pejabat PKR semalam, Saifuddin sekali lagi menuduh UMNO sebagai dalang dalam beberapa kekecohan yang berlaku sepanjang mesyuarat agung cabang PKR terutama di Selangor.

Syed Ali berkata, dakwaan juga boleh dibuat kemungkinan penyokong DAP berketurunan India yang sengaja melakukan sebotaj terhadap PKR.

"Mengapa Saifuddin tidak berani berkata yang melakukan kekecohan dan samseng itu keturunan India daripada DAP, sebaliknya UMNO yang dijadikan sasaran,".

Beliau menjelaskan, UMNO tidak berminat untuk mencampuri urusan PKR kerana parti itu bukannya parti politik berwibawa, apatah lagi pemimpinnya pula didakwa terbabit dalam kes liwat.

Katanya, UMNO adalah parti yang berprinsip dan tidak akan 'menyimpan' mana-mana pemimpin dikaitkan dengan kes moral yang menjijikan termasuk didakwa meliwat.

Sepatutnya kata beliau, Saifuddin harus menerima hakikat bahawa ahli-ahli PKR di peringkat akar umbi sebenarnya semakin bosan dengan kepimpinan secara diktator parti itu yang 'uruskan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Saifuddin juga perlu mengakui bahawa ahli-ahlinya sudah menolak kroni dan keluarga Anwar dalam kepimpinan PKR." ujarnya.

Dr Mohamad Khir Toyo

0 ulasan
sumber :-

Dr Mohamad Khir Toyo


BAJET 2011: Berikan Tumpuan Khusus Kepada Pelajar Tercicir

Posted: 06 Oct 2010 12:06 AM PDT

Apo Kono Eh Jang!

0 ulasan
sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


Anwar Paksa Bekas Pembantu Buat Pengakuan Bersumpah?

Posted: 06 Oct 2010 07:01 PM PDT

Bekas Pembantu Datuk Seri Anwar Ibrahim, Rahimi Osman hari ini membuat laporan Polis mendakwa Datuk Seri Anwar memaksa beliau membuat kenyataan bersumpah kononnya beliau mempunyai hubungan homoseks dengan mangsa liwat Anwar, Saiful Bukhari.

Rahimi merupakan antara saksi Anwar Ibrahim dalam perbicaraan kes liwat beliau ke atas saiful. Menurut Rahimi beliau dipaksa oleh orang-orang Anwar agar membuat pengakuan bersumpah pada 2008 bahawa beliau mengadakan hubungan seks dengan saiful.

Ini bertujuan memburukkan imej Saiful sebagai seorang yang mempunyai hubungan luar tabie dan menunjukkan saiful bukan seorang mangsa dan saksi yang boleh dipercayai.

Cubaan Rahimi untuk mengadakan sidang akhbar hari ini terpaksa ditunda berikutan terdapat sekumpulan lelaki yang berlagak ala samseng mahukan sidang akhbar tersebut dibatalkan.

Menurut maklumat laporan mengenai paksaan tersebut dibuat di Balai Polis Klang pukul 2 petang tadi.

Sementara itu portal pro Anwar, Malaysiakini.com melaporkan:

Anwar's counsel N Sankara denied claims that the statutory declarations were made under duress.

"Initially he is being listed as part of Anwar's defence witness. He voluntarily approach us to testify for us in the case.

"I emphatically wish to state that Rahimi was not forced to sign the statutory declarations. He made the SD voluntarily and the SD was in Anwar's favour.

"By the way, why is he making an about turn only now after about three years? This clearly smells sinister," he said.

Sankara said he reserved further comments until he sees Rahimi's police report and statutory declarations which he will then reference with those in his possession.

(Oleh: Kunta Kinte)

PAS akan kalah di Galas!

Posted: 05 Oct 2010 05:18 PM PDT

Belum apa-apa lagi, dah kecoh seluruh pimpinan PAS di Kelantan hanya kerana Tengku Razaleigh. Daripada Musyidul tua PAS, hinggalah kepada juak-juak PAS dibawah, semuanya meroyan sakan bila nama Ku Li diumumkan oleh TS Muhyidin sebagai Pengarah Pilihanraya kecil DUN Galas.

Spy ramalkan bahawa PAS akan kalah di Galas jika pilihanraya kecil diadakan. Dan kemungkinan besar PAS akan kalah teruk jika Ku Li sanggup menjadi calon di N45 Galas nanti.

Spy bukan saja-saja cakap. Spy dah teliti beberapa faktor yang membolehkan PAS kalah di PRK tu nanti. Hanya tunggu masa dan ketikanya saja ramalan Spy ni menjadi kenyataan.

Faktor utama sekali, kerusi Dun Galas bukannya kubu kuat Pas. Masa PRU12 dulu pun, calon Pas cuma boleh menang dengan 640 undi saja. Ini satu angka yang sangat kecil kalau nak dijadikan bekalan bagi menghadapi PRK.

Faktor yang lagi satu, setakat ini bilangan pengundi untuk DUN Galas ada 11,338 berbanding 10'330 pada PRU12 dulu. Nampaknya ada pertambahan seribu lebih pengundi. Ini menunjukkan bahawa akan ada pengundi atas pagar yang cenderung memilih calon berdasarkan isu-isu semasa negara.

Spy tengok, bukan semua yang akan mengundi pertama kali di Dun Galas tu didaftarkan oleh PAS.

Lagipun, dari 4 ribu lebih yang mengundi calon PAS masa PRU12 dulu, tak semestinya mereka semua akan mengundi parti cap panadol tu sekali lagi. Sentimen penolakan terhadap BN dan UMNO pada PRU 2008 dah berakhir sejak DS Najib mengambil alih teraju pemerintahan negara.

Jadi, kemungkinan besar pengundi-pengundi PAS yang pangkah calon berdasarkan sentimen marahkan kerajaan, akan kembali beralih semula kepada calon UMNO /BN.

Perkiraan Spy senang saja, kalau jentera kempen UMNO/BN berkerja keras untuk menarik sokongan 5 peratus pengundi yang mengundi PAS pada PRU12 dulu, ditambah dengan separuh pengundi baru memberikan undi kepada calon pihak kerajaan, PAS dan pasti akan tungging buyung di Galas.

Oleh itu, jentera kempen UMNO/BN akan memainkan peranan yang cukup besar di PRK ini. Baik dari jentera yang bertugas kempen dari rumah ke rumah, ataupun jentera psywar didalam media siber, semuanya perlu digunakan UMNO/BN secara maksimum.

Walaupun kredibiliti calon yang bertanding amat penting, tapi kempen serta gerak saraf yang efektif pun penting juga. Itu pun kalau UMNO/BN nak menang lahh..

Dengan lambakan isu-isu mengenai salah laku PAS di negeri tersebut sejak dari awal tahun ini, rasanya tak menjadi masalah buat UMNO Kelantan menggempur kem PAS nanti.

Satu saja Spy harap, jangan pulak ada puak didalam UMNO sendiri yang berbalah mengenai calon seandainya calon pilihan hati mereka tak terpilih. Jangan pulak wujud kem-kem yang berasingan didalam UMNO/BN sendiri nanti. Ini satu penyakit lama didalam UMNO yang masih belum dapat dicari penawar yang mujarab!

Ingatan Spy buat UMNO Kelantan, nak menang buat cara macam nak menang. Kalau nak kira perut sendiri saja, elok duk dalam rumah dan tak payah sibuk nak gatal lawan pilihanraya!

Laporan Spy Leman dari Restoran Singapore Rice Chicken, Sibu Sarawak.

(Oleh: Spy Leman)

UMNO TAMAN PAROI JAYA

0 ulasan
sumber :-

UMNO TAMAN PAROI JAYA


PRK DUN GALAS 4 November 2010

Posted: 06 Oct 2010 09:44 AM PDT

UMNO TAMAN PAROI JAYA menyeru semua ahli Umno memberikan sokongan padu pada pilihanraya kecil dun  N 45 Galas yang akan diadakan pada 4 November 2010
Biarlah pemilih menentukan pilihan terbaik mereka dalam masa yang sama Umno telah berusaha memberikan yang terbaik kepada pemilih.
Semoga kejayaan bersama sama kita
 
Fakta DUN Galas
Dewan Undangan Negeri N45 Galas berada dalam kawasan Parlimen Gua Musang mempunyai pengundi seramai 10, 330 (berdasarkan daftar pemilih 2008) merangkumi 6, 255 pengundi Melayu, 1, 903 (Cina), 172 (India) dan 2,000 (Orang Asli).

Pimpinan

Sayap Parti

Bahagian