Pengikut

Nuffnang

Selasa, 27 Julai 2010

Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Rakyat Seputeh Malu.

Posted: 27 Jul 2010 01:37 AM PDT

Merujuk kepada laporan Malaysiakini yang melaporkan ada Ahli Majlis dari DAP yang sedang disiasat pecah amanah kerana memberi kontrak kepada sanak saudara beliau.

Laporan ini sunggguh memalukan kita sekiranya Ahli Parlimen Seputeh terlibat, ini adalah kerana beliau merupakan seorang ahli Parlimen yang memegang jawatan Exco kerajaan Selangor kerana beliau juga memegang ADUN Kinrara.

Walaubagaimanapun laporan ini tidak menyatakan siapakah ADUN terbabit, tetapi sekiranya beliau merupakan Ahli parlimen Seputeh, Rakyat Seputeh sepatutnya merasa malu kerana mempunyai Ahli Parlimen berperangai seperti ini.

Kami juga menyarankan YB Teressak Kok membuat pengakuan terbuka sekiranya tidak terlibat dengan siasatan ini.

Kerajaan Negeri Selangor yang sering kali bercakap pasal intergiti, seharusnya memberitahu umum siapakah exco yang terlibat. Rakyat seharusnya tahu masalah yang melibatkan Wakil Rakyat mereka.

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

0 ulasan
sumber :-

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


Kehendak Politik Orang Muda.

Posted: 27 Jul 2010 02:42 AM PDT

SELAKU pelapis kepada pemimpin negara pada masa depan, kecenderungan dan corak berpolitik di kalangan generasi muda sentiasa menjadi perhatian. Sikap dan pandangan mereka mengenai parti politik sentiasa berubah-ubah. Mereka merupakan kumpulan dominan yang akan menentukan kelancaran dan kejayaan demokrasi negara pada masa-masa akan datang.

Golongan ini turut memainkan peranan penting dalam menentukan jatuh bangun sesebuah kerajaan kerana mereka mewakili suara dalam peratusan yang besar pada pilihan raya. Tetapi jika keputusan Kajian Makmal Pemuda Barisan Nasional seperti yang diumumkan kelmarin diambil kira, generasi muda hari ini nampaknya masih belum mempunyai kesedaran yang tinggi terhadap kepentingan berpolitik.

Jumlah 62 peratus daripada tujuh juta orang pengundi muda yang memilih untuk tidak berpihak dalam politik adalah satu perkara yang boleh memberi impak yang besar kepada perjalanan demokrasi negara.

Meskipun ia hanyalah membabitkan seramai 1,000 orang responden, namun kajian itu tetap mempunyai kredibiliti jika faktor semasa diambil kira. Golongan muda seolah-olah tidak berminat dengan program yang dibentuk oleh kerajaan dan mereka kelihatan seperti menolak kepada kestabilan.
Lihat sahaja program-program yang dianjurkan oleh kerajaan yang kurang mendapat reaksi positif terutama dalam mendalami perkembangan isu semasa termasuk isu politik negara.

Generasi muda mengambil dasar berkecuali supaya boleh memberi tumpuan kepada perkara-perkara lain seperti minat, pelajaran, pendidikan, agama, sukan dan sebagainya. Banyak yang boleh dinilai daripada pilihan generasi muda menjauhi politik termasuk bosan terhadap isu-isu yang masih dibawa selepas pilihan raya umum lalu.

Ketika pemimpin parti politik melihat isu itu sebagai peluang untuk menunjukkan keberanian dan kuasa, generasi muda pula beranggapan ia sebagai sesuatu yang membuang masa.

Kemungkinan lain adalah kerana generasi muda hari ini berasa selesa dengan apa yang dimiliki mereka ketika ini. Mereka beranggapan ia akan kekal meskipun tanpa penglibatan mereka secara langsung dalam dunia politik.

sumber:
rencana@utusan.com.my

ULASAN.

1. Apakah sebab sebenar golongan muda semakin menjauhi politik, parti politik dan tidak daftar pemilih?
2. Apakah persepsi mereka mengenai politik selama ini?
3. Adakah terlalu bergantung kepada maklumat cyber menyebabkan mereka tidak berminat kepada sumber lain?
4 Apakah pandangan mereka jauh berbeza dengan pemimpin lama?

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

0 ulasan
sumber :-

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Kepincangan dunia akibat mabuk kuasa - Sultan Perak.

Posted: 27 Jul 2010 12:33 AM PDT

Kepincangan dan kesengsaraan yang berlaku dalam dunia hari ini kebanyakannya berpunca daripada kelemahan manusia mengawal nafsu untuk berkuasa, titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Baginda bertitah, banyak contoh dalam sejarah menunjukkan mereka yang mabuk kuasa akhirnya terjerumus dalam keadaan yang hina.

''Ujian paling mencabar dalam hidup insan adalah ketika seseorang itu dianugerahkan kedudukan, jawatan, pangkat dan kuasa tetapi ramai yang tewas dan gagal di peringkat ini.

''Ketika manusia mabuk dilambung gelombang kuasa, mereka merasakan diri mereka sahaja yang benar dan betul, mereka beranggapan bahawa mereka sahaja yang bijak dan pandai lalu nasihat dan teguran tidak lagi mahu diterima.

''Malah nasihat dan teguran ditafsirkan secara negatif, disifatkan sebagai usaha jahat yang mahu menjatuhkan mereka daripada berada di tampuk kuasa," titah baginda.

Baginda bertitah demikian pada majlis Konvokesyen Kolej Islam Darul Ridzuan (Kisdar) Kali Keempat di sini hari ini.

Menurut Sultan Perak, manusia terlalu kecil untuk berlagak sombong serta bongkak sebaliknya perlu sentiasa mendapat bimbingan daripada guru-guru dan orang tua, selain petunjuk dan hidayat Ilahi.

Titah baginda lagi, setiap pengetahuan yang dikuasai seharusnya menginsafkan diri seseorang itu bahawa masih banyak ilmu yang perlu dipelajari.

Dalam masa sama, baginda mahu Kisdar menyemai nilai-nilai murni dalam jiwa dan roh para graduannya. ''Graduan Kisdar hendaklah memiliki sifat-sifat siddiq, amanah, tabligh dan fatanah, mencerminkan jiwa murni yang telah diasuh dengan pendidikan berteraskan roh Islam.

''Roh Islam itu wajib ada dalam jiwa setiap lulusan Kisdar yang dipancarkan melalui tindakan serta amalan harian dan bukan semata-mata pada nama yang tertera pada sijil, diploma atau ijazah yang dianugerah oleh Kisdar," titah baginda. Pada majlis tersebut, seramai 239 graduan menerima diploma dalam bidang masing-masing.

Warna-warni politik
Torashah

Apo Kono Eh Jang!

0 ulasan
sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


Gelagat Mansor Otman bodek Guan Eng!

Posted: 27 Jul 2010 06:10 AM PDT

Rentetan kemarahan "Khalifah" Lim Guan Eng terhadap Nik Ali kini semakin "marak". Yang terbaru, Nik Ali di"paksa" untuk meminta maaf secara terbuka terhadap "Khalifah" DAP kafir harbi itu dan menarik balik kenyataan yang menyifatkan "Khalifah" itu dengan "dayus" dan "biadap"! Yang mengejutkan kita ialah kenyatan Timbalan Ketua "Khalifah", Mansor Othman yang nyata sekali men"jilat bontot" Guan Eng dan turut sama menghentam Nik Ali. "What a butt licker"!

Menurut Mansor "si tukang jilat", tindakan Nik Ali mengkritik Lim bertentangan dengan Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) (Pindaan) 2002 yang perlu berkhidmat di mana saja apabila diarahkan bertugas. "Sebagai seorang penjawat awam, beliau harus mengikut perintah Ketua Menteri dan tidak boleh bertindak sebaliknya. Apa dibuatnya adalah bertentangan dan tidak boleh diterima kami," katanya lagi.

Kepala hotak dia! Memanglah begitu Peraturan-Peraturan Pegawai Awam yang dia sebut tu. Tapi, tindakan Nik Ali itu tidak ada kena mengena sama sekali dengan peraturan yang dia sebut itu! Peraturan yang disebut itu menyebut tentang "di mana", yang menjelaskan tentang "tempat" atau "lokasi" yang ditugaskan kepada pegawai awam. Jadi apa kena mengena "lokasi" dengan tindakan Nik Ali mengkritik "Khalifah" kesayangan Mansor Othman itu?

Nik Ali hanya memberi respon untuk membela diri kepada masyarakat umum sebagai tindak balas terhadap kebiadapan dan keceluparan Lim Guan Eng terhadapnya. Salahkah dia membela dirinya dari terus dihina oleh khalayak umum? Jika Mansor sendiri dikatakan sebagai tidak kompeten, harus dipecat, lidah biawak, little napolean dan sebagainya, apakah Mansor akan mengangguk dan mengiyakan dakwaan tersebut? Alaaa..tak payah tunjuk baik la! Kalau Mansor Ali yang kena kutuk begitu, bukan sekadar membela diri, silap-silap dia sendiri akan baling kasut kepada orang yang kutuk dia tu...

Mansor Othman kata penjawat awam kena ikut perintah Ketua Menteri dan tidak boleh bertindak sebaliknya? Oh! Jika begitu, jika Guan Eng kata "bodeklah aku", maka Mansor pun kenalah "jilat bontot" Ketua Menteri itu? Jika Gua Eng kata, "serahkan bini kamu kepada aku malam ini"? Apa pula tindakan Mansor? Jika Guan Eng kata "bakar semua masjid di Pulau Pinang", apakah Mansor akan bertindak mengikut kemahuan Guan Eng? Bodoh punya Mansor! Patutlah Guan Eng mahu dia jadi Timbalannya. Sememangnya Guan Eng mahukan seorang Timbalan yang bodoh dan bengap sepertinya. Patut pun semakin banyak kepentingan Melayu dan Islam tergadai di Pulau Pinang!

Mansor Othman marahkan Nik Ali kerana tidak menjaga "hati" Ketua Menterinya. Pasal kes "kerusi khas untuk Ketua Menteri ketika pelancaran projek Keretapi Bukit Bendera" tu? Woi..!!! Nik Ali ada sediakan kerusilah! Sudahlah datang lewat 10 minit, kerusinya di "reserve" istimewa dan tidak terusik oleh sesiapa pun. Lepas tu Guan Eng diberikan cenderamata pulak tu! Nak marah apa lagi? Nak Nik Ali sediakan karpet merah dan "payung diRaja" ke? Sedarlah sikit, majlis itu dianjurkan oleh Kerajaan Pusat, bukan pihak Kerajaan Negeri. Nak harap Kerajaan Negeri, apa sangat yang Guan Eng dah buat selain dari CAT yang "bangang"nya bagaikan SELCAT di Selangor!

Jika benarlah Nik Ali itu "salah" sekalipun, apakah kesalahan seorang penjawat awam itu boleh diterjemahkan dikhalayak umum dengan menggelarkannya sebagai "lidah biawak", "little napolean" dan layak dimaki hamun??? Siapa yang ajar begitu? Pakatan Rakyat ke? Memang dasar kurang ajar! Tiada etika! Sifat begitu bagai tidak bertamadun dan tidak tahu budaya di Tanah Melayu yang mengamalkan sikap sopan dan berbudi bahasa. Jelas sekali Guan Eng dan Mansor tidak tahu makna "Kesopanan dan kesusilaan" yang merupakan Rukunegara yang kelima. Entah apa penghayatan mereka sebagai "warganegara" tentang Rukunegara tersebut. Kalau tak amalkan "rukun", bolehkah mereka dianggap sebagai "warganegara" yang baik?

Nasib Pulau Pinang semakin teruk setelah "Khalifah" idola PAS ini mentadbir. Kepentingan Islam, Melayu dan India semakin terhakis, manakala kepentingan kaum Guan Eng begitu diutamakan. Gerai dan rumah-rumah orang Melayu dan India diroboh tanpa pembelaan dan budi bicara sewajarnya. Kononnya mengikut "undang-undang", tapi tidak sedikit pun diberikan pertimbangan mengikut norma kemanusiaan. Tak tahulah sama ada rakyat Melayu dan India di Pulau Pinang masih "buta" atau tidak. Semuanya bakal diterjemahkan pada PRU 13 yang akan datang. Kita sama-sama tengok nanti...

(Oleh: dukeofmontecristo)


WACANA PEMUDA UMNO DUN SUNGAI PINANG

0 ulasan
sumber :-

WACANA PEMUDA UMNO DUN SUNGAI PINANG


dari Blog Panglima Perang Cyber

Posted: 27 Jul 2010 03:47 AM PDT

Zulkifli Nordin Tukar Nama Lim Guan Eng jadi Lim Tee Pooh ( Sebarkan )




Salam 2 all.

Guan Eng dakwa kononnya antara kesalahan Pegawai Pembangunan Negeri Pulau Pinang, Sdr. Nik Ali ialah tidak menyediakan beliau kerusi dan tempat duduk semasa program pelancaran Kereta-api Bukit Bendera. Maka pelbagai fitnah dan tohmah dikenakan kepada seorang pegawai beragama Islam yang cuba melaksanakan tugasnya dengan baik.

Tapi cuba lihat gambar-gambar diatas. Bukan sahaja kerusi empuk warna kuning disediakan, malahan Guan Eng dilayan dengan begitu baik dan didudukkan sebelah dengan Menteri Kerajaan Persekutuan iaitu Tan Sri Nor Mohamed Yakcop. Tak cukup dengan itu, Guan Eng turut dipentaskan bersama dengan Menteri Kerajaan Persekutuan Dato' Seri Ng Yen Yen dalam satu majlis rasmi!!

Kata omputeh, "a picture speak a thousand words"!! Siapa yang menipu sebenarnya. Dan kepada mereka yang menyokong cauvinis ini secara mengkhinzir buta, sehingga tergamak menghina Islam dengan menyamakannya dengan Khulafa Rasyidin 'Umar 'Abdul Aziz, buka lah mata, tepuklah dada, tanyalah iman.

Dan saya mula tertanya-tanya, apakah pegawai-pegawai beragama Islam yang berkhidmat dibawah perkhidmatan negeri Pulau Pinang mengalami nasib yang sama. Saya tidak lupa kata Guan Eng, kalau Nik Ali duduk dibawah Kerajaan Negeri dah lama beliau dipecat!!

Jangan lupa parti si Guan Eng ini adalah parti yang memang anti Islam. Jangan lupa penghinaan Ketua Staf Guan Eng, YB Jeff Ooi melabelkan Jemaah Islah sebagai teroris, dan sehingga kini enggan memohon maaf. Bagaimana pula kenyataan mereka di Sibu bahawa isu pemerintahan negara Islam ala PAS tidak timbul kerana PAS tidak akan menjadi pemerintah dibawah Kerajaan Pakatan. Dan ingatlah "patwa" mursyidul am DAP Karpal Singh, "Islam over my dead body". Dan pendirian jelas DAP yang menolak penubuhan sebuah Daulah Islamiyyah!!

Dan yang paling malang, ada Melayu haprak yang sanggup menjadi balaci dan tukang angguk cauvinis ini, hanya kerana seronok dengan jawatan dan kedudukan. Begitulah Melayu, samada bersongkok atau berserban, demi kerakusan politik mereka akan halalkan apa sahaja. Bukankah sudah tiba masanya bangsa Melayu beragama Islam perlu kembali kepada perjuangan Islam sebenarnya, menegakkan kembali pemerintahan khalifah Islam yang bertunjangkan Al Quran & Sunnah Rasulullah saw.

Moga ALLAH memberikan kita kekuatan istiqomah untuk kembali kepada pemerintahan khilafah Islamiyyah yang sebenarnya.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
12 Sya'ban 1431
24 Julai 2010





Bahan Disalin Dari Blog Zulkifli Nordinhttp://zul4kulim.blogspot.com/2010/07/lim-tee-pooh.html

PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN MASJID TANAH

0 ulasan
sumber :-

Khairy Jamaluddin

0 ulasan
sumber :-

Khairy Jamaluddin


Sokongan Ahli Politik Dalam Permohonan Kepada Kerajaan

Posted: 25 Jul 2010 05:00 PM PDT

Kita dimaklumkan hari ini, kakitangan awam kini diarahkan melaporkan sebarang kes di mana ahli politik cuba mempengaruhi pemberian kontrak Kerajaan melalui surat sokongan mahupun secara lisan. Pekeliling yang dikeluarkan oleh Ketua Setiausaha Negara Y.Bhg Tan Sri Sidek Hassan baru-baru ini menegaskan bahawa sebarang keputusan dalam hal pemberian kontrak Kerajaan - baik Kementerian, agensi mahupun jabatan - perlu berdasarkan merit dan kelayakan sesuatu permohonan, bukan sebarang hubungan politik.

Pimpinan

Sayap Parti

Bahagian