Ahad, 24 Oktober 2010

DunSemarang

DunSemarang


Lupa Sejarah..Tawarikh.....Tarikh..TAHNIAH!

Posted: 23 Oct 2010 07:40 PM PDT

TAHNIAH!..kepada kepimpinan UMNO yang mencadangkan agar mata pelajaran sejarah menjadi mata pelajaran teras dan wajib lulus. Sepatutnya sejak dahulu lagi perkara ini telah dilaksanakan....sebelum terlambat dan ramai di antara warganegara yang mengaku Rakyat Malaysia tetapi buta dan goblok sejarah Tanah Melayu dan sering mempertikai Hak Melayu.


Rujuk tulisan saya 5 Julai 2010 "wahai MEREKA yang berkaitan Pelajaran dan pendidikan,(Terutama timbalan menteriNya) yang lupa sejarah..Cuba perhatikan diwaktu ini, siapakah jenis orangnya yang tidak suka belajar Sejarah. Saya cadangkan agar pihak-pihak yang selalu MEMPERTIKAI Orang Melayu.. pergi ke Sekolah-sekolah dan buat statistik berapa ramai pelajar yang tidak hadir dalam peperiksaan SPM untuk matapelajaran SEJARAH, kelompok kan mengikut RAS. (Dalam bahasa mudahnya..ikut KAUM)Siapa mereka...Buat Conclusion dan penambahbaikan. Justru genarasi yang akan datang tidak lupa SEJARAH. Malukah belajar sejarah atau Sejarah Tanah Melayu tidak menguntungkan dan tiada nilai komersial atau sengaja tidak mahu, takut memalukan diri sendiri dan cuba untuk mengubah fakta sejarah. Turun padanglah perhatikan para pelajar yang tidak sudi hadir pepriksaan SPM untuk matapelajaran sejarah. Siapa orangnya, jangan bila sesak baru sebut SATU MALAYSIA bila senang GOOD BY MALAYSIA. Catatan ikhlas M69.
(Tulisan Blog ini adalah pendapat sebahagian Ahli UMNO dan Melayu Ayer Hitam. yang berjumpa aku dan juga Ahli dan Melayu bahagian semberong.)...MAAFKAN AKU Wahai orang-orang Melayu kalau aku terkasar bahasa terhadap bangsaKU.

Nak Bincang?...Hak Melayu....Langkah Mayat Ku dulu..

Posted: 23 Oct 2010 06:55 PM PDT

"Menonton TV3 malam tadi membuatkan penulis menyirap jugak tengok muka "poyo" dan "bangang" Chua Soi Lek kata "jika perlu dibincang sekalipun, ia harus dilakukan secara tertutup kerana mempunyai sensitiviti tertentu."

Ini apa cerita??? Presiden UMNO baru lepas terangkan kedudukan dan Hak Melayu serta peringatkan jangan pertikai perlembagaan... apa Chua Soi Lek bodoh dan tak sekolah ke tak faham bahasa melayu... takkan nak kena penampar jepun baru faham... Ini dah terang-terangan pertikaikan realiti sebenar, Perlembagaan dan yang penting ucapan Presiden UMNO yang baru saja dia dengar...Ihsan Dari http://idealismalaysia.blogspot.com/2010/10/chua-soi-lek-mabuk-nak-bincang-apa-lagi.html "(Terima kasih)
Ulasan...Orang Berbudi Kita Berbahasa..Orang Biadab Kita ......Tahu sispa mereka.Adakah itu rakan sebanar..atau sekadar rakan yang sentiasa melukai...jangan sampai yang sering di lukai hilang pertimbangan...hilang simbol "'DanCing'' siapa rugi..ingatlah..orang melayu tidak mempunyai harta yang banyak di Tanah melayu ini..kalau berlaku huru hara angkara keceluparan Mulut pemimpin seperti tersebut...siapa yang akan rugi BESAR..Rumah mewah sapa yang hangus..ladang siapa yang musnah..kilang siapa yang bangkrut...dan siapa yang masih sanggup makan Ubi Kayu berulam ikan masin buatan sendiri hanya sekadar di bakar....OARANG KAMPUNG SEPERTIkU AKAN ..TERUS HIDUP..sekadar berjalan kaki berlampu pelita..minum ayer Parit..bersulam Gambut...rimas miang berkipas daun keladi..adakah orang yang hidup yang selama ini mewah..mampu mengharungi hidup seperti ini.. Ingat lah..HIDUPMU MEWAH KERANA MELAYU dan UMNO....By M69..terima kasih rakan-rakan. Kalau ada manusia berkata.."Langkah bangkaiNya dulu jika ingin menubuhkan negara islam" salahkah aku kalau berkata seperi tajuk di atas?....

Tiada ulasan:

Pengikut