Jumaat, 24 September 2010

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


JANGAN BIKIN PANAS!

Posted: 24 Sep 2010 12:23 AM PDT


(Antara sahabat2 yg smpat hadir d IPD K.LGT untuk sama2 bangkit brsatu tanpa mengira fahaman politik)

Seorang India Ahli Majlis Perbandaran Selayang yg mmg selalu membuat kecoh telah mengetuai bantahan terhadap tindakan Majlis Daerah K.Langat yg telah membunuh 10 ekor anjing suspek dgn ubat pelali berdos tinggi kerana telah mengganas membaham ayam, kambing dan menyerang mereka yg berada d Ldg Gadong. Mereka telah beramai2 dtg ke MDKL dan membuat kekecohan dan nyaris2 berlaku pergaduhan kerana telah mencabar org MELAYU yg berada di situ supaya jika berani supaya memukul beliau.
Setelah itu mereka telah ke IPD K.Lgt dan dpercayai cuba membuat laporan Polis dan ini telah juga menimbulkan kekecohan yg nyaris2 menyebabkan berlaku pergadohan sekali lagi kali ini di perkarangan IPD K.Lgt pula dgn org Melayu yg telah mula berkumpul di IPD. Tindakan segera pihak Polis telah berjaya meredakan keadaan. Ironinya kejadian ini telah turut d saksikan oleh suspek utama yg berada di dlm Waja Polis yg berada betul2 d sebelah kejadian kekecohan itu..
Amat menyedihkan mereka telah membawa dan mengunakan OKU yg berkerusi roda yg menaiki 2 buah Van sebagai sebhgian dari yg dtg membuat bantahan. Terdapat juga OKU berbangsa Melayu mungkin dipergunakan tanpa tahu apa tujuan mereka dtg. Menyedihkan juga terdpt seorg wanita Melayu bertudung turut mempertahankan India tersebut..
Jika di biarkan benda2 ini berlaku ia akan dan boleh menjadi seperti bom jangka yg boleh meletus bila2 masa...

Melampau betul....kerana apa ye!Janganlah datang ke Banting hanya semata-mata hendak huru-harakan keadaan,cukuplah dengan apa yang telah berlaku. ORANG LUAR jangan nak tunjuk dan jadi HERO Tamil kat Banting. Benda yang tak logik diketengahkan..dasar politik murahan! Akibatnya MDKL diserang,IPD Kuala Langat pun kecoh..dan org2 Melayu yg selama ini bersabar mula merasa tercabar..
Mungkin pada mereka nyawa anjing lebih mulia drpada nyawa manusia yg dibunuh dgn begitu kejam sekali.. apa juga kena mengena OKU dgn anjing2 itu jika di fikir secara logik. Jika ini mentaliti mereka sdra2 fikir2 dan bayang2kan lah sendiri pada masa hadapan....

(Suasana tegang antara org Melayu n India (dlm van) di perkarangan IPD K.Lgt setelah kaum India yg di ketua oleh seorg ahli Majlis Perbandaran Selayang sebelum itu telah hampir mencetuskan juga pergaduhan d MDKL)

Terima kasih krew PUctD-CiKaDaK

Tiada ulasan:

Pengikut