Khamis, 19 Ogos 2010

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


WAJIB BACA : 'PERANG BESAR' BOLEH BERLAKU DI MALAYSIA.

Posted: 18 Aug 2010 05:52 PM PDT

Anwar: 'Perang Besar' M'sia, Umno tiup sentimen kaum - M'sia Kini.


Habis tu PR hembus apa pulak? Lagi dahsyat sampai jadi tsunami.


Menurut Anwar Umno yang sekarang kehilangan pengaruh untuk memerintah negara, mula dilihat memainkan sentimen perkauman.Yang kita dengar pemimpin dan penyokong PKR yang asyik keluar parti. Jadi yang betul dan benar kehilangan pengaruh adalah pembangkang bukan UMNO. Yang kerap memanaskan politik negara adalah pembangkang. Ini bertujuan agar sokongan penyokong mereka berterusan hingga PRU 13. Kalau senario ini lesu maka dah tentu PR hanya tinggal PR sahaja. Yang perang besar sekarang adalah pemimpin sahaja, kerana PRU dah dekat. Masing-masing nak cari populariti dan kepentingan politik. Sebenarnya isu perang besar timbul akibat ada pihak nak buat 'Perlembagaan Baru" tetapi isu sebenar ini cuba dinafikan.



MESTI BACA PUNYA : DAP TIDAK TELUS PADA PENYOKONG MEREKA.

Posted: 18 Aug 2010 05:24 PM PDT

Berdasarkan perjuangan itu ahli DAP Selangor, Tee Boon Hock dipecat daripada parti itu pada 31 Julai lalu atas kesalahan menggunakan kepala surat dan cap rasmi Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Penyelidikan dan Kajian Selangor, Ronnie Liu.Boon Hock yang juga Ahli Majlis Perbandaran Klang ( MPK) didakwa telah menggunakan kepala surat tersebut untuk mendapatkan sokongan kepada kroni dan anggota keluarganya bagi memperoleh kontrak pihak berkuasa tempatan (PBT) berkenaan.

Kes ini tiba-tiba muncul dan terus mendapat perhatian pelbagai pihak termasuk Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang kemudiannya mengumumkan Boon Hock turut dipecat sebagai ahli MPK kerana ada asas bahawa salah laku guna kuasa itu terjadi.

Susulan itu Ronnie yang juga ahli DAP telah dipanggil memberi keterangan pada mesyuarat jawatankuasa disiplin DAP yang dipengerusikan oleh Tan Kok Wai pada minggu lalu. Ini kerana Ronnie juga dilihat turut bertanggungjawab dalam isu itu berikutan Boon Hock pernah menjadi pembantu khas beliau mulai Mac 2008 hingga 18 November 2009.

Namun di akhir mesyuarat, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pandamaran itu hanya diberi amaran keras oleh Kok Wai. Ronnie diingatkan supaya bertanggungjawab untuk memastikan ketelusan dan urus tadbir yang baik dalam kalangan kakitangannya.

ULASAN - Dalam DAP collie juga salah, tauke selalu betul? Benarkah ini yang dimahukan oleh ahli-ahli DAP.Hanya amaran keras sahaja. Sikap double standard DAP kepada ahli mereka.Malah tindakan ini juga mendapat sokongan dari MB Selangor.

Tiada ulasan:

Pengikut