Isnin, 19 Julai 2010

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


luahan seorang yang bergelar PEMUDA

Posted: 19 Jul 2010 03:59 AM PDT


Salam,agak lama juga tak posting apa-apa dalam blog ni.Masa tidak mengizinkan,namun blog rakan-rakan lain sempat juga saya kunjungi..banyak juga cerita-cerita menarik dan panas ye..dan apa yang pasti ada pihak yang tak senang duduk dengan pendedahan demi pendedahan. Kali ini,saya tak mahu menulis tentang apa-apa isu,sebab disetiap laman blog telah pun dicerita dan dibongkarkan segala isu-isu yang hangat,kali ini saya nak berkongsi pandangan dengan rakan semua TANPA mengira fahaman politik,TANPA mengira kedudukan anda mahupun saya,TANPA mengira darjat dan secara peribadi saya pohon kemaafan andaikata penulisan saya TIDAK sebaik penulisan para blogger yang sudah punyai nama dan handal-handal,al-maklumlah saya masih baru lagi dalam dunia blog ini dan secara peribadi jutaan ampun dan maaf saya pinta. Selepas PRU yang lalu rata-rata mengatakan bahawa punca kemerosotan undi adalah berpunca dari golongan pemuda.Kenapa ye?Kenapa mereka tidak memihak kepada parti Barisan Nasional?Dan ada diantaranya TIDAK keluar mengundi..malah lebih teruk lagi tak berdaftar langsung dengan SPR..hairan kan.Bagi saya itu TIDAK menghairankan.Ini kerana pada musim nak pilihanrayalah baru kita jumpa golongan muda,TETAPI sebelum tu?dimana kita?adakah permasalahan mereka kita dengar,amati dan ambil tindakan?Adakah pendapat serta pandangan mereka ini kita ambil peduli?Adakah permintaan serta permohonan mereka kita penuhi? Jawapannya TIDAK.Sebagai contoh,bila saya hadiri pelbagai mesyuarat baik parti mahupun mesyuarat di pejabat,golongan muda dianggap sebagai golongan yang lemah dan seringkali pandangan serta pendapat mereka ini DITINDAS dengan alasan pembaziran,tidak perlu buat aktiviti untuk mereka,dan bila nak usilkan sesuatu ideanya dicantas serta yang lebih malang lagi diperlekehkan.KESANnya,mudah dan berkesan..pemuda hilang kepercayaan kepada pihak atasan,lebih-lebih lagi pihak atasan terdiri daripada golongan orang-orang lama yang memegang tampuk pentadbiran.bila seorang sudah merasa kecewa,perkara ini akan berlarutan serta melarat hingga memberikan kesan kepada kita.Benar,orang muda kena hormati yang tua,TAPI tak salahkan sekiranya yang tua juga hormati yang muda!Mereka juga ada perasaan,bila kita suka dekat mereka,pasti mereka juga suka kepada kita,malah tidak mustahil saya katakan sekiranya prinsip ini diguna pakai,PRU akan datang kejayaan pasti memihak kepada kita.Jangan ambil mudah perkara ini,pemuda sekarang bijak!mereka tak perlukan ceramah sana-sini,program sana-sini untuk dapatkan info,namun bila 1 jari mula menekan...semua maklumat akan tersebar luar,jika maklumat yang disebarkan itu mendatangkan kebaikan kepada kita,Alhamdulillah lah,namun jika sebaliknya..PADAH menanti kita. Saya juga pernah mengalami apa yang mereka rasai, seperti yang saya katakan tadi,bila pandangan serta pendapat TIDAK diterima,perasaan marah,kecewa dan dendam mulai muncul,tapi kerana sayangkan parti atau pekerjaan maka saya diam dan pendam sahaja segala perasaan itu DEMI menghormati orang yang lebih berusia dari saya. Apa yang akan anda rasai bila anda lakukan sesuatu pekerjaan dengan baik,namun usaha atau kerja yang anda lakukan itu tidak dihargai,malah kutukan yang dilemparkan.Marah kan..
Tepuk dada tanyalah sendiri,adakah kita dah lakukan apa yang terbaik untuk mereka.Orang berbudi kita berbahasa,kita memberi kita juga yang akan merasa.Janganlah perkecilkan isi hati para pemuda..dan harus kita ingat bahawa kita sedang diperhatikan.Kejayaan hari ini belum menjanjikan kejayaan masa mendatang.Kita sudah tiada masa....

Tiada ulasan:

Pengikut