Sabtu, 14 Mei 2011

Dato Hj Rosol B Wahid

Dato Hj Rosol B Wahid


Shukran UMNO...

Posted: 14 May 2011 03:03 AM PDT

Salam bloggers... Tahniah Puteri Hulu Terengganu kerana berjaya mengadakan kursus kepada Puteri DUN Ajil dan Manir. Kehadiran sungguh memberangsangkan. Saya nampak keseronokan terpancar di wajah-wajah Puteri yang hadir, seronok dan gembira barangkali. Inilah yang dikatakan keseronokan dalam hidup. Sesekali marah, sesekali geram dan sesekali gembira. Asam garam kehidupan. Barangkali hidup ini tidak indah kalu (kalau) kita seronok sepanjang masa atau kalu kita bersedih setiap detik. Campuran antara seronok, gembira, sedih, marah dan geram menjadikan hidup ini penuh dengan warna-warni.

Begitu juga dengan kesihatan...kalau kita sentiasa sihat kita tidak mungkin merasa nikmat sakit. Terkadang kita merasakan betapa sakit itu satu ujian Ilahi dan jarang kita merasakan dan beranggapan bahawa sihat juga suatu Ujian Allah. Begitu juga dengan kekayaan. Tidak ramai di antara kita merasakan bahawa kekayaan adalah satu ujian... menguji kita sama ada bersyukur atau tidak dengan nikmat kekayaan tersebut. Bersyukur bukan hanya sekadar mengucap Alhamdulillah tetapi yang lebih besar daripada itu ialah menyumbang dan berderma kepada mereka dan makhluk yang memerlukan, berzakat korperat dan berjihad korperat sebagai contoh.

Dalam hal ini kita perlu bersyukur kepada Allah dan berterima kasih kepada Parti Agung Orang Melayu iaitu UMNO, yang baru sahaja menyambut ulangtahun ke 65 pada 11 Mei yang lalu. Telah 65 tahun UMNO berjuang mengangkat martabat Melayu dan Islam di bumi bertuah ini. Alhamdulillah. Moga usaha murni UMNO ini diberkati dan dipermudahkan Allah. Insya Allah.Dirgahayu UMNO...

Tiada ulasan:

Pengikut