Pengikut

Nuffnang

Rabu, 5 Mac 2014

PEMUDA UMNO TANJONG

sumber :-

PEMUDA UMNO TANJONG


Posted: 05 Mar 2014 01:01 AM PST


MELAYU KAN GAH D INUSANTARA



Assalammualaikum sahabat2.. buat pertama kalinya untuk tahun ini mencoret sesuatu untuk tatapan.. kebelakangan ini hak melayu seringkali dipertikai oleh pihak2 yg pada dasarnya pendatang di negara ini.. hanya segelintir bangsa melayu yg berjuang habis-habisan mempertahankan hak2 org melayu..seringkali kita betanya kenapa keadaan ini terjadi adakah kerajaan yg tidak tegas atau kita sendiri yg tidak mahu ambil tahu pasal sejarah.. atau perkara ini dianggap remeh.

 Tuan2 Sila baca petikan dibawah dan fahamilah isi kandungan untuk kita mengetahui apa yg dikatakan hak bangsa melayu dan kita..samalah kita perbetulkan yg salah dan pekemas yg sedia baik.

 Islam diutamakan Melayu diperkasakan..

 TANAH MELAYU.. INDAH NAMA MU.

 Kita mahu dunia mengiktiraf bumi ini sebagai warisan dan hak orang Melayu. Sama seperti dunia mengiktiraf benua Cina adalah hak warisan orang Cina dan benua India hak warisan orang India, England untuk Inggeris, Ireland untuk orang Irish dan Germany untuk orang German dan seterusnya. Atau adakah orang Melayu tidak punya tanahnya sendiri ? Sudah tentu inilah benua Melayu dan inilah tanah untuk bangsa Melayu. Beberapa bulan yang lalu satu pasukan penyelidik Melayu berprofail tinggi mendedahkan asal usul bangsa Melayu. Antaranya kajian saintifik Mitochondrial DNA (MtDNA) menunjukkan genetik Melayu ditemui terbukti lebih awal wujud dari genetik bangsa Cina dan India. Genetik Melayu berusia 60,000 – 70,000 tahun berbanding genetik Cina yang hanya berusia sekitar 40,000 – 45,000 tahun. Benua Sunda yang berpusat di bumi Melayu yang kita pijak ini di sebut sebagai ' the Cradle of Human Civilazation' yang membiakkan kaum etnik lain. Maka sah, bumi ini asalnya adalah bumi orang Melayu. Tidak berapa lama dahulu, Majalah 3 TV3 pula menyiarkan penemuan mercu tanda penting lagi bersejarah di Lembah Bujang Kedah oleh pasukan Arkeologi Universiti Sains Malaysia yang diketuai sahabat sekolah saya Prof Mohtar Saidin. Di situ ditemui kesan sejarah tamadun maju Melayu Kedah Tua yang dianggarkan berusia seawal abad ke2 sebelum Masihi. Jadi, sah sekali lagi bahawa bumi ini warisan bangsa Melayu lebih awal dari Angkor Wat atau Borobudur. Oleh itu, kita mahu orang Cina, India atau sesiapapun tidak lagi mempersoalkan kedudukan Melayu. Kita juga mahu seluruh dunia mengiktiraf bumi Malaysia ini yang sebelumnya dikenali Malaya dan sebelumnya lagi dipanggil TANAH MELAYU sebagai warisan Melayu dan hak Melayu. Kita mahu dunia mengktiraf perkara ini sama seperti dunia iktiraf benua Cina adalah hak warisan orang Cina dan benua India hak warisan orang India. Ini adalah identiti negara ini dan agama anutan terakhir orang Melayu di bumi ini sejak berkurun-kurun lamanya adalah addeenul Islam. Islam mengiktiraf pendirian ini dan menuntut umatnya mempasak berpendirian ini kekal sampai Hari Pengadilan. Di bumi mereka sendiri umat Islam mesti izzah dengan Islam dan keimanan tanpa kedayusan dan wajib berpegang dengan pendirian ini. Sebagaimana para sahabat salafussoleh dahulu izzah tanpa gentar walau berdepan raja kuffar, berjuang sehingga tidak ada fitnah di muka bumi. Islam adalah satu sistem bersepadu yang mencakupi seluruh aspek kehidupan. Islam adalah negara dan tanahair atau kerajaan dan rakyat. Islam adalah akhlak dan kekuatan atau rahmat dan keadilan, pengetahuan dan undang-undang atau ilmu dan kehakiman, benda dan harta atau pendapatan dan kekayaan. Islam adalah jihad dan dakwah atau tentera dan gagasan. Selain itu, Islam adalah aqidah yang sejahtera dan ibadah yang sahih.

 Encik Abdul Rahman Mt Dali
Naib Presiden II ISMA

0 ulasan:

Sayap Parti

Bahagian