Isnin, 16 September 2013

DunSemarang

DunSemarang


Pemuda Gigih Vs Pemuda Dayus@Pemalas

Posted: 15 Sep 2013 07:09 PM PDT

Wahai rakan-rakan Ku di DunSemarang...anda adalah Pemuda yang mulia berbanding mereka yang pemalas.( Foto sekitar Pemuda dan penduduk Sawah Sagil DunSemarang)
Alhamdulillah...syukur di Bumi Tanah Melayu..
Apa peduli anak cucu..aku mana ada..


Mendidik anak Bangsa ke arah kejayaan
Mendidik anak ke arah kejayaan orang lain..
Wahai BangsaKu...ini kapalKU..
Aku..cakap sahaja pandai..kerja Malas.
AKU Melayu PEMALAS.dan BODO. Rajin DEMO...
Pemuda UMNO Sagil..Melayu GIGIH.
Berusaha walaupun dah lanjut usia.
Lihat hasil nya..

Melayu yang GIGIH dan Rajin DunSemarang
Cakap..saja pandai..tapi Dungu dan Pemalas.
Pemuda yang rajin..Pewaris Melayu Sejati..
Mendidik... Patriotik dan sayangkan Negara.Kg Sagil
"Adam Adli..kalau berani buat usaha macam akulah"
AkhirNya..apa yang diharapkan.
 Anak Melayu hanya leka berdemo dan bangsa lain terus mengejar cita-cita dalam pelajaran 
dan mengaut kek ekonomi negara...

 Di mana sahaja...berbakti untuk rakyat..Adun Semarang
tiada berhawa dingin..tiada keselesaan.
Mencari yang selesa..Rakyat peduli apa..
 Agama Mu Di Hina..kau diam sahaja.....
(seDAP dan biaDAP)
 Aku Boleh...Aku Boleh ..UMNO tak Boleh
 Turun ke Sawah Sagil kalau bentul gentelmen...PEMALAS.
 Ini Tanah Air KU...jangan beri kepada sesiapa..
Indahnya DunSemarang..GUYUP..DSBJ

Tiada ulasan:

Pengikut