Pengikut

Nuffnang

Isnin, 18 Februari 2013

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

sumber :-

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


ANTARA DUA PERISTIWA

Posted: 18 Feb 2013 03:12 AM PST



Assalamualaikum.

PRU sudah semakin hampir, sangat-sangat hampir. Di kebanyakan tempat, perang bendera sudah pun bermula. Ia bagaikan Parlimen sudah dibubarkan.

Pembangkang pula semakin galak dengan program mereka – fitnah sana, fitnah sini – mengata sana, mengata sini. Barisan Nasional (BN) pula terus bekerja untuk negara dan rakyat.

Dalam kita ghairah menantikan detik sebenar PRU, anda mungkin kurang perasan mengenai dua peristiwa yang sedang berada di hadapan anda.

Peristiwa pertama, anda melihat pemimpin pembangkang siang dan malam mengadakan program ceramah dengan menabur pelbagai fitnah dan mengkritik secara tidak berasas terhadap BN. Jika anda mendengar pemimpin pembangkang berceramah, semua yang kerajaan BN buat adalah salah dan tidak betul, walaupun pada masa yang sama, mereka sendiri menikmati hasil perjuangan BN.

Tidak cukup dengan kata-kata fitnah biasa, muncul juga kata-kata yang melampau – semuanya berkisar kononnya kerajaan BN tidak betul.Itu peristiwa pertama.

Pada masa yang sama, berlaku peristiwa kedua iaitu pemimpin BN dan kerajaan BN sejak dahulu tidak pernah jemu bekerja untuk rakyat. Mereka kurang bercakap, tetapi saban hari pemimpin BN masuk kampong, mendegngar rintihan rakyat dan membantu apa yang patut untuk rakyat.

Sebagai sebuah kerajaan yang mendahulukan rakyat, pemimpin BN tidak mahu melihat rakyat hidup susah dan bantuan akan segera diberikan.

Bagi pemimpin BN, rakyat adalah segala-galanya. Ini bukan retorik, tetapi anda boleh melihatnya sendiri bagaimana rakyat dibantu dan diberikan perhatian. Inilah hal yang mungkin kita tidak perasan sebenarnya.

Hakikatnya, perjuangan pemimpin BN adalah jauh berbeza dengan pembangkang. Pembangkang berjuang dengan air liur, bukan sahaja tidak membantu rakyat tetapi "mengambil" wang rakyat dengan berselindung di sebalik jenama kutipan derma.

Pemimpin BN sebaliknya bekerja untuk rakyat, demi rakyat dan memelihara rakyat. Rakyat harus menilai dua peristiwa ini, yang bagi saya ia sangat jelas untuk membantu rakyat membuat penilaian mengenai parti yang bakal mereka pilih.

Jika rakyat peka, prihatin dan sensetif dengan persekitaran politik semasa, tidak syak lagi, rakyat akan sekali lagi memberikan mandat yang besar kepada BN.
Undilah BN.

0 ulasan:

Sayap Parti

Bahagian