Pengikut

Nuffnang

Rabu, 7 November 2012

Razlan's

0 ulasan
sumber :-

Razlan's


Melayu Itu Lahirnya Dalam Islam!

Posted: 07 Nov 2012 05:24 PM PST

Polimik kepada Pendirian Nurul Izzah yang membawa kepada orang Melayu marah kepada beliau, saya juga mempunyai pandangan dan pendirian saya.

Saya dilahirkan sebagai seorang Islam apabila ibu bapa saya adalah islam, dan saya di ajar mengaji dan di ajar untuk solat dan ibu bapa berusaha mendapatkan yang terbaik untuk saya memahami islam dan hidup sebagai islam.

Mungkin ini juga difahami oleh masyarakat Melayu di Malaysia, kita di besarkan dengan keadaan yang sudah memahami di antara satu sama lain, Melayu itu Islam, Cina itu Budha, India itu Hindu.

Apabila meningkat dewasa, saya melihat ada diantara Cina itu Kristian, India itu Kristian dan masih mejoriti lagi kekal memagang agama nenek moyang mereka.

Lain bagi orang Melayu, kita tahu amat janggal bagi masyarakat Melayu melihat anak-anak melayu mejalani kehidupan  yang bukan dari agama Islam, walaupun ada segelintir masyarakat Melayu yang mengelar sesebuah keluarga itu seperti Amaerican menjalani gaya hidup seperti kehidupan barat, namun bila matinya mereka, masyarakat kita akan menguruskan jenazah mereka dalam Islam.

Itulah kehidupan seluruh orang Melayu dan juga lain-lain bangsa di Malaysia. Fitrah kehidupan dimana mereka lahir di Malaysia, hidup mencari rezeki, mengamalkan kehidupan sihat dan mencari kemakmuran bagi diri sendiri dan keluarga disamping mengamalkan agama masing-masing.

Hari ini, apabila timbul satu Kenyataan dimana "Kebebasan Agama bukan sahaja kepada Bukan Islam, ianya juga patut Kepada Orang Melayu" telah membawa kepada perubahan lankskap pandangan dan pendapat masyarakat kita.

Ramai yang menepelak dan ramai juga yang menyokong padangan ini!

Bagi saya, Melayu itu lahirnya Dalam Islam, dan Islam itu adalah cara hidup dan kehidupan orang Melayu!

Kepada rakan-rakan saya yang bukan beragama islam, kamu jangan takut kepada Islam, kerana islam itu bukan satu paksaan..

Sekian ...



YB @teresakok IS A THIEF!

Posted: 07 Nov 2012 04:22 PM PST



Press Statement

I am utterly disgusted with the attitude and actions of Teresa Kok Suh Kim, the Senior State Exco for Selangor and Seputeh Member of Parliament (MP).

Yesterday, Teresa Kok had in her press statement claimed of having in her possession the Barisan Nasional (BN) election machinery documents.

This shows that Teresa Kok will do anything to sabotage the progress made by BN in Seputeh since 2008. We have come a long way in serving the rakyat best's interest and now in order to win, Teresa Kok is stealing our election strategy.

This has not happen once, but many times before. There was one instance last couple of years when without any sense of dignity she came to a BN function and sat at the front row as though the function was organized by her.

The function was actually organized to assist the members of the Rakyat which were affected by a fire incident in their area. The event was attended by Federal Territories and Urban Well Being Minister Dato Raja Nong Chik and Seputeh UMNO Division Chief Dato Mustapha Kamal.

In addition, when the Rakyat needed her help during the freak storm that occurred earlier this year, she had hit back at the Rakyat for not lodging an official complaint to her office?

Does this reflect the attitude as a responsible MP? As an MP your job is to serve the Rakyat, even your salary is paid by the Rakyat!

With all the expose above, Teresa Kok has successfully demonstrated that she is an irresponsible MP, but now by stealing our election strategy, she is also a thief of the highest order!

Razlan Rafii
Seputeh UMNO Youth Leader 

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Adun Sijangkang merangkap Exco Kerajaan Negeri larikan diri bila kawasan beliau banjir

Posted: 07 Nov 2012 02:58 AM PST

Aku benar-benar tak fahamlah..setiap kali ada musibah je mesti Pemuda dan Puteri UMNO yang tampil menghulurkan bantuan kepada rakyat tanpa mengira masa.Perghh..nilah yag dikatakan rakyat diutamakan..
Hari ni seramai 23 orang pemuda dan puteri UMNO daripada Kuala Langat sekali lagi telah membuat kerja-kerja amal dengan membantu mangsa-mangsa banjir membersihkan kediaman mereka setelah dinaiki air beberapa hari lalu di Kebun Baharu.Syabas!kita berkhidmat untuk rakyat bukan rakyat berkhidmat untuk kita.
Bukan seperti pemimpin yang kat sebelah sana tu..batang idung pun tak nampak..siap pilih rumah lagi tu..alahai..kalau nak berkhidmat tu..berilah khidmat dengan hati yang ikhlas ye.

Kepimpinan Penyelaras Parlimen Kuala Langat..di "tolak"oleh Pemandu Teksi Kuala Langat..buktinya ada di sini

Posted: 06 Nov 2012 06:34 AM PST

Ni lagi satu hal yang berlaku pada hari ini..aku pun tak pahamlah..kenapa pemimpin-pemimpin UMNO ni rajin sangat turun ke padang..jumpa rakyat sana-sini..ermmm..cuba-cubalah jadi macam MP Kuala Langat tu..relaxxxx jerrr..nak kata jumpa rakyat punnnn susah..
Tapi itulah dia..pemimpin UMNO diserata pelusuk kawasan senantiasa turun padang bagi bersama-sama dengan rakyat,mendengar keluhan rakyat,apatah lagi bermesra dengan rakyat tanpa mengira fahaman politik,agama dan bangsa..ini kerana kita semua 1 Malaysia.
Bertepatan dengan slogan Janji Ditepati,hari ini..Penyelaras Parlimen Kuala Langat,turun padang,kali ini beliau bersama-sama dengan pemandu keteta sewa dan teksi Kuala Langat di dalam satu PROGRAM PENYERAHAN SUMBANGAN KEPADA PEMANDU-PEMANDU TEKSI SEMPENA DEEPAVALI YANG BAKAL MENJELMA.
DALAM UCAPANNYA,BELIAU
MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA AHLI PERSATUAN.  KERETA SEWA & TEKSI DAERAH KUALA LANGAT KERANA MENGANJURKAN PROGRAM INI.PELBAGAI INSENTIF TELAH DILANCARKAN OLEH KERAJAAN BN BAGI MEMBANTU RAKYAT TERMASUK BANTUAN TR1M UTK PEMANDU TEKSI SEPERTI TR1MA
DAN SEGALA NIKMAT YANG DIPEROLEHI INI ADALAH HASIL DARIPADA PEMERINTAHAN BN DAN HENDAKLAH DIPERTAHANKAN PADA PRU YANG AKAN DATANG INI KERANA
PARA PEMANDU TEKSI ADALAH 'DUTA' KERAJAAN BN DLM MEMBERI PENERANGAN KEPADA PARA PENUMPANG.
program ini membuktikan bahawa kerajaan BN yg dipimpin oleh Dato Seri Najib Tun Razak - PM Malaysia tidak pernah meminggirkan nasib rakyat golongan berpendapatan rendah dan bukan seperti kerajaan PR yang hanya pandai menabur janji semata-mata untukmencari populariti.
Tahniah diucapkan kepada para pemimpin UMNO/BN..

Sayap Parti

Bahagian