Pengikut

Nuffnang

Sabtu, 14 Julai 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Sukarelawan #1M4U di PPR Batu Muda @umbkl

Posted: 14 Jul 2012 10:13 PM PDT

Sukarelawan #1M4U bersama2 Persatuan Penduduk PPR Batu Muda, DBKl dan Kementerian Belia dan Sukan telah menjayakan Program Gotong Royong cegah Aedes bertempat di PPR Batu Muda, Jalan Ipoh, Kuala Lunpur.

Perasmian telah dilakukan oleh YBhg Encik Affendy Razali, Ketua Pen. Setiausaha, Bhgn Perhubungan & Antarabangsa, Kementerian Belia dan Sukan Malaysia.

Program ini sangat baik memandangkan kes demam denggi dan denggi berdarah di kawasan Batu adalah sebanyak 119 kes dan melalui program ini dapat memberi kesedaran kepada penduduk tentang betapa pentingnya menjaga persekitaran daripada aedes membiak.

Celebriti daripada rancangan Mentor musim ke 2, Keena juga turut sama bergotong-royong bersama2 penduduk setempat.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Jom Join Flashmob @1m4youth di KLCC #1M4U #We1Peace @umbkl

Posted: 14 Jul 2012 05:00 PM PDT


Kalau tak tahu nak kemana hari ni apa kata kalau ramai2 kita turun KLCC untuk join rakan2 yang lain. Ada macam2 event yang dah disusun khusus untuk pengunjung 1Malaysia For Youth di Esplanade Park KLCC dan salah satu daripadanya adalah Flashmob.

Tak tau Flashmob tu apa? Flashmob ialah sekumpulan besar orang ramai yang berhimpun secara mengejut di tempat awam untuk melakukan persembahan yang aneh dan tidak bererti untuk seketika, kemudian bersurai.-wikipedia

Takleh nak imagine eik? Haaaaahhhhhhh apa kata petang ni turun KLCC. Bole tengok flashmob tue apa. Kalau nak join pun bole gak. Selain flashmob ada Kempen Go Green, ada persembahan artis dan macam2 lagi.








#1M4U #We1Peace

16 AKTIVITI KEMASYARAKATAN SEMPENA PELANCARAN #1M4U @umbkl @1m4youth

Posted: 14 Jul 2012 08:38 AM PDT


PUTRAJAYA, 10 JULAI 2012 – Sebanyak 16 aktiviti kemasyarakatan akan dilaksanakan di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sempena Pelancaran 1 Malaysia For Youth (1M4U) oleh Perdana Menteri pada 15 Julai ini bertempat di Esplanade KLCC.

Aktiviti yang membabitkan kira-kira 500 peserta termasuk sukarelawan dari pelbagai Kementerian, Agensi serta pertubuhan sukarela di samping penyertaan dari penduduk setempat seperti aktiviti gotong royong perdana, menderma darah, pemeriksaan kesihatan, membersihkan sungai, menanam pokok, membina jambatan, bersama anak-anak yatim, Orang Kelainan Upaya (OKU) dan warga usia emas, kitar semula dan [program amal di perkampungan Orang Asli di daerah Gombak.

Menurut sumber, sebanyak 16 lokasi terpilih untuk diadakan program-program ini dengan menjangkakan kira-kira 500 peserta bagi setiap lokasi termasuk penyertaan dari pendududk setempat.

Beberapa kementerian seperti Kementerian Dalam Negeri (KDN), Kementerian Pembangunan Wanita dan Masyarakat ( KPWM), Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani , Kementerian Pelajaran (KPM), Kementerian Belia dan Sukan (KBS) serta disokong beberapa syarikat swasta untuk melaksanakan aktiviti masing-masing nengikut kecenderungan dan plihan mereka.

Selain itu, aktiviti ini adalah sebahagian dari usaha menyemarakkan gelombang kesukarelawanan di negara ini yang dikatakan kurang aktif sejak akhir-akhir. Melalui cara ini, setiap invidu dapat mengambi bahagian disamping memantapkan perpaduan.

Orang ramai juga dipelawa untuk menderma darah yang disediakan di Explande KLCC bermula dari pagi 15 Julai untuk mengisi keperluan di Pusat Darah Negara.

Wartawan Malaysiakini Kena Halau Keluar Dewan @mediaumno @umbkl

Posted: 14 Jul 2012 06:29 AM PDT


Gempar sekejap semasa sesi penutup Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia WP tengahari tadi apabila tiba-tiba Pengarah Sekretariat konvensyen menghalau wartawan Malaysiakini keluar daripada dewan. SP yang turut hadir di konvensyen tersebut turut dapat menyaksikan kejadian tersebut. Rupa2nya wartawan tersebut telah memanipulasi berita berkaitan konvensyen tersebut.

Malaysiakini memang tidak patut diberi ruang dan peluang kerana laman berita ini lebih banyak memanipulasi berita sebenar sebelum disiarkan. Bila tak diberi peluang dituduh macam2 bila diberi peluang lain lak jadinya.


inilah dia mamat yg kena halau tue tapi ni di majlis yang lain


Bawak2lah muhasabah diri wahai encik wartawan malaysiakini. Awak tue bangsa melayu beragama islam. Adakah berkat rezeki yang kita cari hasil daripada fitnah yang kita sebarkan?

Renung2kan dan Selamat beramal!!!!


Berita Baik Utk Peminat Manchester City #1M4U #We1Peace @umbkl

Posted: 14 Jul 2012 03:34 AM PDT

Berita baik kepada peminat2 Juara BPL musim 2011/2012, Manchester City.

PM DS Najib Razak bahawa 15,000 keping tiket perlawanan Malaysia menentang Manchester City akan dijual pada harga RM10.00 sahaja kepada pengunjung2 ke program 1Youth For Malaysia di KLCC esok.

So tunggu apa lagi. Takkan korang nak lepaskan peluang menyaksikan pemain2 kesayangan korang beraksi? Jom ramai2 turun KLCC esok kerana selaian daripada itu ada banyak lagi acara menarik menanti anda.

Antaranyan persembahan Flashmob, persembahan artis2, gerai2 pameran, aktiviti kesukarelaan dan banyak lagi.

Jangan lepaskan peluang. Jom ramai2 kita turun Esplanade Park, KLCC seawal jam 9.00 pagi.

"Golongan Muda Pemangkin Semangat Sukarelawan"


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

0 ulasan
sumber :-

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


‘Bercerai-berai kerana dasar Pas tapi UMNO satukan Melayu’?

Posted: 14 Jul 2012 12:11 PM PDT



Berita guru al-Quran, Che Hasnah Che Ahmad, 61, diceraikan suaminya, Yahaya Ibrahim, 78, dikatakan akibat perbezaan politik menggemparkan banyak pihak.

Che Hasnah, guru agama di Kampung Chabang Tiga, Chetok, Pasir Mas, diceraikan suami dengan talak satu di Mahkamah Majistret Pasir Mas Rabu lalu kerana dianggap sesat disebabkan tidak menyokong Pas.

Yahaya kemudian menafikan menceraikan isterinya itu disebabkan perbezaan politik sebaliknya mendakwa Che Hasnah sesat akibat tidak mengamalkan ajaran Islam, malah bersedia rujuk kembali sekiranya Che Hasnah kembali kepada ajaran Islam.

Dakwaan Yahaya itu disanggah Che Hasnah yang turut menolak kesediaan suaminya untuk rujuk kembali.

Ikuti penjelasan Che Hasnah kepada wartawan Utusan Malaysia, di rumahnya semalam mengenai kemelut yang berlaku dan kesediaannya untuk hidup bersendirian selepas ini tanpa suami.

UTUSAN: Boleh beritahu apa sebenarnya yang berlaku?

CHE HASNAH: Bekas suami kuat (taksub) kepada parti Pas. Saya ini asal-asal lagi Barisan Nasional (BN), dia asal Pas. Tetapi jodoh dengan dia, tak mengapa. Selama kenal tak ada apa-apa, kalau dia cakap pasal parti Pas saya senyap, begitu sebaliknya.

Tetapi akhir-akhir ini, dia mungkin dihasut rakan-rakannya dalam Pas. Dua, tiga hari sebelum bercerai dia nampak lain, selepas itu, dia kata awak nak ikut parti saya tak? Kalau tak nak ikut, saya tinggalkan awak. Saya beritahu saya ahli UMNO.

Dia kata tak apalah, dia pun balik ke rumah anaknya. Barang-barangnya di rumah ini pun diminta supaya cucunya datang ambil.

Sebelum ini, saya hadir ke program Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, dia tidak kisah. Dia tidak marah, senyap sahaja. Tetapi akhir-akhir ini berbeza.

Kenapa tidak ikut permintaan bekas suami supaya sertai Pas?

Saya tak mahu sebab Pas banyak kerenah. Tengok, apa yang Pas buat untuk bantu orang Melayu, tetapi Pas tolong orang Cina. Sekarang di Kelantan, orang Cina yang banyak Pas bantu. Sekarang Nik Aziz (Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) banyak beri tanah kepada orang Cina. Sekarang Pas pentingkan orang Cina, tidak pentingkan orang Melayu lebih-lebih lagi orang UMNO.

Bukankah Pas dakwa perjuangkan Islam?

Itu Pas kata, tetapi sebenarnya tidak begitu. Tengok apa yang terjadi, bercerai-berai kerana dasar Pas, kalau dasar UMNO tidak begitu. UMNO satukan orang Melayu dan Islam. Kita pun tahu juga, sebab kita tengok berita di televisyen, tetapi bekas suami tidak tengok berita di televisyen dan surat khabar, yang dia baca hanya Harakah.

Selama 14 tahun kami boleh bersama, tak berbalah, tetapi hanya kebelakangan ini sejak kerap pergi dengar ceramah Pas termasuk di Pejabat Penerangan Pas Kelantan. Mungkin waktu itu dia kena hasut.

Awal perkahwinan dahulu tak ada masalah?

Tak ada masalah, dia baik sangat. Tetapi sekarang sebab parti kami bercerai-berai. Masa mula ambil borang cerai, mahkamah tanya sebab mahu bercerai, dia kata kami tak sehaluan. Semasa depan hakim, dia kata mahu bercerai dan saya pula setuju. Dia pun lafaz cerai.

Bagaimana perasaan ketika itu?

Tidak rasa apa-apa. Dia selalu anggap parti dia lebih Islam dan menjamin syurga. Tetapi pada saya tidak. Kalau amalan baik, parti mana-mana pun Tuhan akan tilik hati kita, kalau baik bolehlah masuk syurga itu pun dengan rahmat Allah.

Sepanjang 14 tahun, macam mana pegangan bekas suami terhadap partinya?

Kuat, kalau sembahyang orang BN dia tak ikut. Sebelum nikah, orang BN meninggal dunia dia tak pergi, lepas bernikah saya kata tak boleh, sekampung kena pergi.

Kalau pergi ke program UMNO, bekas suami ada ikut sama?

Dia tak pergi, tetapi dia tak larang saya hadir program itu.

Macam mana boleh timbul mahu bercerai?

Cerai kerana saya tak ikut parti dia, mungkin kerana dia kena hasut.

Bekas suami kata sedia rujuk semula dengan bersyarat?

Saya tak mahu rujuk, elok seorang sahaja sekarang. Dia hendak beri syarat supaya saya ikut parti dia, saya tak mahu. Saya tak mahu masalah berulang lagi. UMNO pejuang Islam sebenar, yang tolong dan bela orang Melayu.

Bekas suami selalu ke ceramah Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat?

Ya, sebab itulah jadi macam itu, tak tahu apa yang Nik Abdul Aziz beritahu.

Apa perancangan selepas ini?

Tak ada apa, mengajar al-Quran sahaja, mula pukul 3 petang, berhenti solat Asar dan sambung lagi sampai pukul 7 petang.

Sedih dengan apa yang berlaku?

Sedih kerana ia berlaku disebabkan parti. Masalah ini berlaku bukan kerana apa, tetapi kerana parti. Dasar Islam apa dalam Pas, saya pun tak tahu. Masalah ini tidak akan berlaku dalam UMNO kerana UMNO satukan orang Melayu. Saya terkilan kerana dia tak sedar-sedar dan tetap menganggap hanya partinya yang Islam.

Warna-warni politik
Torashah

Sayap Parti

Bahagian