Pengikut

Nuffnang

Isnin, 31 Disember 2012

Puteri Bahagian Segambut

0 ulasan
sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


Bah 3.3 : Rafizi Kantoi Isu NFC #TolakFitnah #TolakPR

Posted: 31 Dec 2012 09:00 PM PST

 
 
Rafizi Ramli insisted that he has a report that 5,000 acres of land in Gemas were given free to National Feedlot Corporation (NFCorp) for the National Feedlot Centre (NFC) project. Malaysian Insider and MalaysiaKIni reported MP Khairy Jamaluddin had debunked this with Rafizi Ramli on 11 November 2011. But no, Rafizi went on rattling this line. On 24 May 2012, Rafizi was quoted to have said to The Sun Daily, "Then you find that the government gave RM250 million and 5,000 acres of land – not to thousands of farmers – but to one minister's husband."

Here is an extract from the Lease Agreement signed on 5 March 2010 between NFCorp and the Menteri Besar Negeri Sembilan representing the state government for the NFC project. It states clearly that the land leased is 1,500 acres (see pic).



The land was also never given free as claimed by Rafizi. A rental is paid to the State Government of Negeri Sembilan represented by the lessor - Menteri Besar Negeri Sembilan for the use of the land (see pic).



There was also never any truth in Rafizi's claim that 3,500 acres of land were withdrawn by the Negeri Sembilan state government because NFCorp had failed to meet production targets. There was also no timber to have been extracted from this land area as claimed by Rafizi. The State Government had cleared the land of its Arcacia trees (also known as thorntrees) for Napier grass cultivation as fodder before it was leased to NFCorp in 2007. 

Again, these are vile lies on Rafizi's part to slander NFCorp in bad light and to rile the public. Rafizi's recent tweet below is evidence of his continued malicious lies (see tweet).




To be continue..........

Sekitar Program Jom! Potong Rambut Percuma @princeszzfionna @MiszNury #BN4WP

Posted: 31 Dec 2012 07:00 PM PST

Program Jom! Potong Rambut Percuma Puteri UMNO Bahagian Segambut @princeszzfionna @umbkl #BN4WP

Posted: 31 Dec 2012 05:00 PM PST





Jom! Potong Rambut Percuma adalah  Program penutup tahun 2012 oleh Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Segambut. Pelajar sekolah sekitar Segambut menerima perkhidmatan gunting rambut secara percuma. Selain daripada itu terdapat juga Kaunter Semakan dan Pendaftaran SPR, Kaunter Pendaftaran BR1M Online, Kaunter Pemeriksaan Kesihatan Percuma dan juga game show serta kuiz untuk kanak-kanak. 

Program telah dirasmikan oleh YBhg Sdri Zauyah Zainuddin, Ketua Puteri UMNO Wilayah Persekutuan. 50 orang kanak-kanak terawal yang mendaftar untuk memotong rambut telah menerima beg sekolah.


 





Welcome 2013. Say NO to PAKATAN RAKYAT #TolakPR

Posted: 31 Dec 2012 08:09 AM PST

 

Selamat Tahun Baru 2013 buat semua pembaca blog SP dan juga seluruh rakyat Malaysia. Semoga Malaysia akan terus kekal aman, damai dan dirahmati oleh Allah SWT.

Semoga BN terus kekal sebagai parti yang memerintah Malaysia.




GOODBYE 2012
WELCOME 2013


Blogger PR Kantoi @umbkl #TolakPR #TolakFitnah

Posted: 31 Dec 2012 06:00 AM PST



Kantoi menipu lagi!!!!!!! 

Bukan main galak lagi pencacai pakatan ni dok kutuk kononnya ceramah Ustaz Fathul Bari tak dapat sambutan dari penduduk Bandar Tun Razak. Cuba tengok gambar kat atas ni. Yang warna biru ni suasana sebenar sewaktu ceramah UFB di BTR malam tadi. Column warna hijau tue diambil dari blog Omak Kau. Lu ni Epic Failed lah bro!



SP: Omak Kau ni lupa nak cerita cubaan cacai PR di BTR nak sabotaj ceramah UFB.

Bah 3.2: Rafizi Kantoi Isu NFC #TolakPR #TolakFitnah

Posted: 31 Dec 2012 04:00 AM PST

The production numbers are clearly defined. Again, we reproduce them for readers to adjudicate (see pic).

You can see that in the initial start up, the production number for NFC Gemas is 8,000 heads of cattle. Production was also to begin in 2010, the year the Implementation Agreement was signed, not 2009 as claimed by Rafizi. This is to progressively grow over the years to reach 60,000 heads of cattle by 2013. And if the contract farmers are to participate under the Entrepreneur Development Programme (EDP) when the Export Quality Abattoir is built, production numbers would be a cumulative 246,000 heads of cattle by 2014 – not 330,000 heads of cattle by 2009 as declared by Rafizi. The year 2009 is not in the Implementation Agreement. Rafizi just lied through his teeth.


Rafizi is under the delusion that he had the hard facts, that he could count, but really, the truth of the matter is Rafizi can't count for a trained accountant nor could he be counted to tell the truth. Rafizi's claims were not founded on the actual agreed numbers. Instead, the lies, distortions and misrepresentations that he presented, have been nothing but a smear campaign to run down a government national project and a company working towards a national food security goal. Rafizi was never for the real picture of NFC or the truth for Malaysians (see tweet).




Malaysians can see how inaccurate, imprecise and erroneous Rafizi is with his claims. Or did he really know the truth but manipulated the facts to create public outrage?

Bah 3.1: Rafizi Kantoi Isu NFC

Posted: 31 Dec 2012 02:00 AM PST


 
Rafizi insists that 330,000 heads of cattle was the production number for the NFC project. Rafizi also insists that this target must be achieved in 2009. Rafizi also believes in a lot of other things. All these beliefs are as he claims, based on his premise of a paper that he has from the Department of Veterinary Science (DVS).

Rafizi told the Malaysian Insider ("PKR disputes government claim, says cattle project is a failure", 1 November 2011), the ministry had aimed to produce 50,000 tonnes of beef annually by 2009, which will hit 40 per cent of the country's demand.

"So the 50,000-tonne target means there must be at least 330,000 cattle slaughtered a year," Rafizi said.


"Yet, the minister declared the project a success. He clearly failed to refer to these details. We are not cows, we can count," Rafizi told a news conference in Parliament.

Rafizi fails to realize that what he has in his hands is nothing but an outdated concept paper mooted for a beef valley project. Nowhere in this concept paper was there any mention of 330,000 heads of cattle as a production target claimed by Rafizi. And even then, the production target for the Integrator of the NFC Project is 60,000 heads of cattle. 
So Rafizi's rant that 330,000 heads of cattle was the production target for NFCorp, was nothing but a big wild lie on his part to stir the minds of the ordinary man. If one examines the concept paper, one will find that it is preliminary idea designed for an entire beef valley project mooted for the National Meat Policy (Ruminant Sector) 2006. Let's take a look at the DVS concept graphic for the truth –
In this concept graphic, the cumulative annual production target is 276,000 heads of cattle (60,000 from the Feedlot Integrator + 30,000 from three commercial farmers + 186,000 from 310 satellite contract farmers). Does this add to 330,000, one would need to ask trained accountant Rafizi?
And if you examine this graphic, one will find that NFCorp is not even mentioned in the equation. This underscores how preliminary this concept paper was. We can only assume that NFCorp takes the role of Integrator of Feedlot, Lamberts Agricultural Trade (M) Sdn Bhd is one of the commercial farmers, and the 310 others are the contract farmers who would be called in once the Export Quality Abattoir is built by the Government.
In reality, what was finally agreed in the Implementation Agreement signed between National Feedlot Corporation and the Government of Malaysia in March 2010, is entirely different from the preliminary concept paper
 
 
TO BE CONTINUED..............

PENCACAI PR PENIPU!!!! Mogok Lapar Bertukar Jadi Mogok Pura-pura Lapar #tolakPR @umbkl

Posted: 31 Dec 2012 12:34 AM PST


Mogok Lapar kena tukar nama ke Mogok Pura-pura Lapar sebab peserta-peserta mogok lapar ni semua membohong je kononnya dorang tue mogok berlapar dan hanya minum air mineral sahaja. Dorang ni kantoi makan di restoran-restoran berdekatan area Masjid Jamek.


Puak PR ni gimik je lebih nak mogok lapar tapi kantoi makan, mogok bantah kilang nadir bumi tapi kantoi guna barang-barang yang guna elemen nadir bumi seperti tab, ipad dan sebagainya. Konon nank tunujuk mereka tue HERO penyelamat rakyat tapi sebenarnya mereka tue menyusahkan rakyat.

Baik punya melantak




Baca kisah selanjutnya di SINI dan SINI

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

1 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


MAYC gempur ahli majlis Kuala Langat!Gempar!

Posted: 31 Dec 2012 05:35 AM PST

Syabas para belia MAYC Kuala Langat!itu yang mampu aku ucapkan kat mereka semua!Walaupun mendapat "bantahan"daripada pihak ahli Majlis Daerah Kuala Langat yang biollll tu..namun ianya tak patahkan semangat mereka untuk TERUS adakan program pada malam ini.Bukan nak tunjuk beso kepala..tapi ianya menunjukkan bahawa program ini tidak lain tidak bukan hanyalah untuk merapatkan hubungan antara satu sama lain..keluarga dapat riada bersama-sama..bukannya seperti yang juak FUCKatan fikirkan..kerana 1 logo..dah cuak!harktuiii!

PANAS! KEZALIMAN AHLI MAJLIS DAERAH KUALA LANGAT TERSERLAH!

Posted: 30 Dec 2012 10:44 PM PST

PERSIAPAN TELAH DIBUAT..NAMUN KAWASAN TELAH DISITA OLEH MDKL!

AKU RASA AHLI MAJLIS DAERAH KUALA LANGAT  NI DAH NAIK "TOCANG" .ASAL ADA PROGRAM YANG MELIBATKAN PENYATUAN RAKYAT AJE MEREKA CEPAT-CEPAT HALANG..KALAU TEMPOH HARI MEREKA CABUT SEMUA BANNER PROGRAM BN..HARI NI PULA MEREKA TELAH MENYITA KAWASAN PENGANJURAN SAMBUTAN AMBANG TAHUN BAHARU 2013 YANG BAKAL DIADAKAN DIKAWASAN LETAK KERETA AIM point SUNGAI EMAS,BANTING...APA YANG AKU DIFAHAMKAN..PROGRAM NI TELAH DITOLAK SEBULAT SUARA OLEH SEMUA AHLI MAJLIS DAERAH KUALA LANGAT!...ALASAN YANG CUKUP SIMPLE JERR..LOGO 1 MALAYSIA..PERGHHH!
BETUL-BETUL MEREKA RASA TERGUGAT DENGAN LOGO 1 MALAYSIA TU YE..
MARI KITA KAJI KENAPA MEREKA TAKUT SANGAT DENGAN LOGO 1 MALAYSIA..

1 Malaysia bererti rakyat semua peringkat, sama dari segi kebebasan, berdiri sama tinggi, duduk sama rendah, masing-masing dapat melaksanakan tanggungjawab dalam keadaan aman damai.

1 Malaysia menyebabkan rakyat lebih yakin kepada kerajaan, kerana hak mereka didahulukan walau dimana mereka berada tetap hak mereka dijamin.

Logo 1 Malaysia, membuktikan rakyat di semua peringkat, bentuk logo itu mengandungi harapan, impian rakyat yang ingin keharmonian dalam kehidupan seharian.

1 Malaysia membuatkan intifadah rakyat ke arah mengeratkan hubungan antara kaum, membuatkan mereka hilang prasangka, cemburu dikalangan kaum, begitu juga dengan pencapaian mereka. Tanpa mengira dari kaum mana mereka datang, hak mereka tetap dijaga.

PASAL NI AJEKAN...
ERMM..RAKYAT KUALA LANGAT PUN NAK GAK TENGOK SAMBUTAN AMBANG TAHUN BAHARU..NAK G KE KEY EL JAUH..APALAH MEREKA NI..MEREKA TAK TERFIKIR KE MASA NILAH BOLEH TAMBAH PENDAPATAN!MASA NILAH DAPAT BERSAMA KELUARGA..



Ahad, 30 Disember 2012

Ahli Parlimen Kota Belud

0 ulasan
sumber :-

Ahli Parlimen Kota Belud


MB dan EXCO Selangor tak isytihar harta sebab keselamatan

Posted: 30 Dec 2012 10:10 AM PST

S'gor cabinet's asset declaration 'laughable'


LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

0 ulasan
sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Ronnie TAKUT dengan bayang-bayang sendiri!

Posted: 29 Dec 2012 08:27 AM PST

Adohai..rajin beno pihak MDKL keroja malam ni..
Kesian aku tengok mereka..aku tak salahkan mereka..kerana mereka semua cari rezeki yang HALAL untuk sara anak isteri..
Untuk makluman..ketika ini pihak penguatkuasa MDKL sedang sibuk menanggalkan banner karnival BN di seluruh kawasan Daerah Kuala Langat..tetapi yang berkait rapat dengan pihak PR langsung tidak diusik apatah lagi sentuh!
Sapa punya kerja dan arahan ni?sapa lagi kalau tak si EXCO yang menjaga PBT..si Ronnie....
Perghh!hebatkan..bangsa Cha Ya Nun Alif call aje dah selesai masalah!dasar DAPig...betul!
Aku tak dapat bayangkan kalau DAPig perintah Negara kita ni.Melayu merintih dimuka bumi sendiri!
TOLAK PAKATAN RAKYAT!

UMNO Cawangan Bukit Ampang

0 ulasan
sumber :-

UMNO Cawangan Bukit Ampang


Krisis Air Selangor: Apa Dosa Rakyat Selangor?

Posted: 29 Dec 2012 07:09 AM PST


Ketika diajukan kepada Menteri Besar, Tan Sri Khalid "Gagap" akan kajian yang mengetengahkan keperluan sebuah loji rawatan air baru di negeri Selangor, dia menafikan keperluan yang dinyatakan pakar-pakar industri air tersebut.

Kononnya kajian pakar-pakar itu tidak benar dan sumber bekalan air di Selangor tidak punya sebarang masalah dan cukup untuk rakyat Selangor sehingga tahun 2019.

Justeru itu maka Khalid dan Kerajaan Pakatan Haram Selangor dengan bongkaknya menolak pembinaan loji Langat 2 yang sangat diperlukan bagi mengatasi krisis air yang dijangka melanda negeri termaju itu pada tahun 2014.

Padahal, kajian tersebut dilakukan oleh pakar-pakar industri air negara sebagai mengambil iktibar krisis air yang pernah menjejaskan rakyat dan industri di negeri termaju itu pada tahun 1998 dulu di mana loji Langat 2 adalah jawapan terbaik bagi mengatasi "malapetaka" tersebut.

Tiba-tiba dengan kuasa Allah SWT, rakyat Selangor mula mengalami gangguan bekalan air di merata kawasan secara berterusan meskipun negeri itu dan Lembah Klang mengalami hujan lebat setiap hari dan ada kawasan yang dilanda banjir kilat.

Mungkin untuk menutup aibnya yang dibuka Allah SWT itu, Khalid cuba menyalahkan SYABAS kononnya syarikat konsesi air itu tidak cekap dan gagal mengganti banyak paip-paip lama yang menyebabkan peningkatan air tidak terawat (NRW) di Selangor.

Dan sekali lagi Khalid dan Kerajaan Pakatan Haram Selangor dimalukan Allah SWT apabila dianggarkan 9,200 penduduk di sekitar Cheras kini mengalami gangguan bekalan air sehingga SYABAS mengaktifkan Pelan Tindakan Kecemasan (ERP) Kod Hijau.

Bagi mengatasi gangguan bekalan air di kawasan tersebut, rakyat terpaksa menunggu lori-lori SYABAS setiap hari atau keperluan hidup mereka akan terjejas. Khalid mahu mereka bertayammum saja selepas buang air besar?

Cuba bayangkan jika Khalid dipaksa menunggu lori air SYABAS dengan baldi di tangan sebelum buang air besar, dia sanggup menahan seksa menahan air besarnya? Seksa, bukan?

Menurut SYABAS, gangguan bekalan. Air di Cheras itu bukannya disebabkan paip bocor atau NRW, tapi disebabkan oleh permintaan bekalan air yang meningkat secara mendadak dari penduduk dan kawasan industri di kawasan tersebut.

 Dalam ertikata lain, gangguan bekalan air di Cheras itu disebabkan oleh kekurangan sumber air di mana sumber air sedia ada tidak mencukupi bagi menampung kegunaan rakyat di kawasan terbabit.

Maka senario itu sangat ketara menafikan pembohongan Khalid sebelum ini yang menyalahkan peratusan NRW yang tinggi di Selangor dan ia membuktikan bahawa Langat 2 sangat-sangat diperlukan oleh rakyat sebagai penyumbang sumber air baru di negeri itu.

Dalam keadaan terdesak ini, rakyat memerlukan sumber air baru dari loji Langat 2, tapi "kebijaksanaan" Khalid ialah apabila dia sanggup membiarkan rakyat menanti 100 tahun untuk mendapat loji tersebut.

Bijak atau bodoh tindakan Khalid itu?

Sehingga kini, Khalid telah menangguh selama 29 bulan jadual pembinaan loji Langat 2 meskipun menyedari dia tidak berbuat apa-apa tindakan untuk mengatasi masalah yang ditanggung rakyatnya itu.

Khalid selama ini hanya bercadang, mengkaji dan menghadiri forum kononnya mencari kaedah mengatasi masalah air di Selangor.

Dia sebok mencanang tentang kaedah mendapatkan sumber air dari bawah tanah, lombong, air hujan, membran teknologi dan pada sidang DUN Selangor yang lepas dia mengumumkan peruntukan sebanyak RM100 juta hanya untuk kaedah "storm water".

Masalahnya, sehingga kini tidak ada satu pun cadangan, kajian atau resolusi yang dilaksanakan Khalid..!!! Dia hanya cadang, kaji dan berforum, tapi satu haram tindakan pun tidak dilakukan dan rakyat Selangor terus dihimpit bibit-bibit krisis air!

Sekiranya diteliti, semua cadangan dan kajian Khalid itu merujuk kepada pencarian sumber air baru untuk rakyat Selangor dan ia jelas bertentangan dengan kenyataannya yang kononnya negeri itu mempunyai sumber air yang cukup sehingga 2019.

Sebab itulah Langat 2 diperlukan dan wajib dibina. Pembinaan Langat 2 sebenarnya tidak melibatkan satu sen pun duit Khalid atau Kerajaan Selangor, namun disebabkan ego politik "bodoh sombong", Menteri Besar Selangor paling "bijak" dalam sejarah itu sanggup menyusahkan rakyatnya dengan menafikan pembinaan loji tersebut.

Bila dia dikatakan "bodoh", dia marah. Tapi sifat apa yang wajar diberikan kepada Khalid dalam hal ini kerana segala tindakannya itu jelas menunjukkan dia sememang menggunakan kepala lututnya untuk berfikir, bukan?


KESANNYA

Krisis air di Selangor, KL, Putrajaya sudah bermula: SYABAS

SHAH ALAM: Krisis air yang diramal berlaku dalam masa beberapa tahun lagi, sebenarnya sudah melanda Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya berdasarkan situasi terkini permintaan air yang melebihi kapasiti bekalan sedia ada.

Ketua Pegawai Operasi Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS), Datuk Lee Miang Koi, berkata terdapat empat ciri situasi iaitu yang pertama rizab bekalan air kurang daripada tiga peratus secara keseluruhan di semua negeri (berbanding dengan permintaan purata). 

Katanya, apabila berlaku permintaan puncak pada bila-bila masa (yang boleh mencecah tujuh peratus) kapasiti bekalan air tidak dapat menampung permintaan. 


"Berdasarkan kepada keadaan terkini iaitu bagi tempoh Mei hingga awal bulan ini, rezab bekalan air secara keseluruhan adalah antara 1.15 peratus hingga kira-kira 2.04 peratus," katanya ketika menyampaikan taklimat pada Forum Mengenai Isu Bekalan Air Selangor anjuran Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air di sini hari ini.

Beliau berkata, ciri kedua ialah terdapat perbezaan permintaan dan kapasiti bekalan air antara wilayah yang menyebabkan gangguan bekalan air dan tekanan rendah berterusan melebihi 10,000 akaun pengguna membabitkan 50,000 penduduk di kawasan 'water stressed'.

Katanya, sehingga awal bulan ini, sebanyak 209,678 akaun pengguna merangkumi satu juta pengguna menghadapi masalah gangguan bekalan air.

"Ciri ketiga ialah tempoh gangguan bekalan air berlarutan lebih daripada sebulan bermula pertengahan Mei lalu dan tiada kepastian bilakah masalah berkenaan boleh diselesaikan. 
"Ciri terakhir ialah masalah kekurangan bekalan air akan meruncing berikutan peningkatan permintaan air dan tiada kepastian mengenai persediaan peningkatan kapasiti bekalan air," katanya.

Beliau berkata SYABAS sudah memberikan taklimat mengenai cadangan pembangunan kapasiti bekalan air tambahan kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dan barisan Exco pada 27 Julai 2010, namun tiada sebarang maklum balas diterima sehingga kini.

Malahan, katanya, kerajaan negeri sudah menahan pelaksanaan projek Loji Rawatan Air Langat 2 serta mengeluarkan kenyataan kepada media bahawa bekalan air terawat mencukupi sehingga 2019 dan tidak perlu untuk membangunkan skim bekalan air yang baru. - BERNAMA

Apa kata pemimpin NGO

Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) hari ini membidas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Selangor, Dr Xavier Jayakumar yang sangat angkuh berkaitan perjanjian pembekalan air dari negeri Pahang.

Pengerusinya, Dato' Sohaimi Shahadan berkata, kenyataan dan sikap Exco Kerajaan Negeri itu langsung tidak mencerminkan portfolio yang dipegangnya iaitu 'Kerajaan Prihatin' kerana lebih mengutamakan politik daripada kepentingan ramai terutama rakyat negeri Selangor.

"Saya turut kesal dengan kenyataan Xavier bahawa Selangor tetap tidak berganjak untuk tidak membenarkan pembianaan Loji Rawatan Air Langat 2 kerana dakwanya bekalan air mentah di negeri ini masih mencukupi.

Xavier dan kerajaan Selangor sengaja tidak mahu memahami bahawa projek Langat 2 perlu disegerakan sebelum berlaku krisis air yang dijangka berlaku pada 2016 yang memberi kesan kepada penduduk di Lembah Klang," ujarnya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Justeru rakyat Selangor perlu lihat, fahami dan nilai sendiri sikap dan mentaliti wakil rakyat PKR ini yang bodoh sombong serta hanya mementingkan politik kepartian semata-mata. Barangkali mengetahui tidak akan memerintah Selangor selepas Pilihan Raya Umum ke-13, kerana itu mereka berdegil untuk tidak melaksanakan projek Langat 2.

Ini adalah strategi kerajaan pakatan pembangkang yang sengaja mahu menyusahkan rakyat dengan menyekat apa juga projek yang mahu dijalankan kerajaan Persekutuan dengan alasan-alasan tidak relevan yang mengelirukan rakyat.

"Dan apabila sesuatu berlaku, mereka (kerajaan negeri) akan segera menuding jari menyalahkan kerajaan Pusat, sekaligus mendapat mileage politik daripada isu yang sengaja ditimbulkan oleh mereka sendiri.

Justeru rakyat juga dinasihatkan agar melihat isu ini dengan fakta yang tepat, bukan sekadar mendengar omong kosong oleh pemimpin yang mempunyai agenda politik dan sarat dengan agenda terselindung.

Malah kenyataan Xavier juga mengelirukan apabila beliau mengatakan bekalan air mentah di Selangor mencukupi sedangkan sebelum ini Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mahu 'mengimport' air mentah dari Tasik Kenyir yang didakwanya lebih murah," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Selayang.

Namun kos memasang saluran paip sahaja sejauh 500 kilometer melalui rizab saluran gas dari tasiki Kenyir ke Langat dianggarkan RM11.3 bilion, tidak termasuk kos pam dan operasi sedangkan kos projek Langat 2 termasuk loji rawatannya hanya RM6.2 bilion!

"Kalau Xavier tidak tahu mengira atau membezakan angka mana yang lebih besar dan merugikan, saya boleh bantu mengajar ilmu matematik yang paling mudah!

Saya mencabar Xavier untuk berdebat isu air, biar rakyat menilai yang mana benar dan mana yang auta. Kalau tidak faham, Xavier boleh belajar dengan pihak yang lebih arif, boleh memberi kenyataan dangkal yang boleh memeningkan kepala rakyat.

Hal-hal yang berkaitan rakyat tidak usahlah dipolitikkan kerana kelak rakyat yang menanggung derita. Projek Langat 2 tidak boleh disiapkan semalaman apabila krisis air melanda kelak. Malah kerana kedegilan dan keangkuhan kerajaan negeri, kelewatan untuk menyiapkan Langat 2 boleh menyebabkan kosnya melonjak sehingga 70 peratus," tambahnya.

Sehubungan dengan itu, GPRS mahu rakyat menolak kerajaan negeri yang mementingkan diri sendiri ini pada pilihan raya umum akan datang.



Apa kata pemimpin Barisan Nasional

HULU LANGAT 22 Okt. - Krisis bekalan air yang dijangka melanda Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur serta Putrajaya mulai 2014 adalah soal hidup dan mati rakyat, bukannya modal politik yang patut dijadikan subjek konflik kerana air terawat merupakan keperluan asas.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang kesal dengan sikap Kerajaan Negeri Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor berkata, keperluan sekarang ialah menyiapkan segera Projek Loji Rawatan Air Langat 2 dan bukannya mencadangkan penggunaan teknologi mambran.

Kata beliau, cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim agar diperkenalkan teknologi mambran bukan sahaja tidak mampu menyelesaikan masalah krisis air tetapi juga tidak praktikal kerana kosnya jauh lebih mahal berbanding Projek Loji Rawatan Air Langat 2.

"Ini soal hidup dan mati, soal keperluan asas manusia di Selangor yang tidak boleh dipolitikkan. Semua kebimbangan kita ini berdasarkan fakta hasil kajian pakar. Saya tidak faham apa perlunya teknologi mambran ini... ia bukan penyelesaian," katanya. - UTUSAN


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20121022/dn_22/Krisis-air-di-Selangor-soal-hidup-dan-mati-rakyat---TPM#ixzz2GS9XJvzZ
© Utusan Melayu (M) Bhd 


Fikir-fikirkanlah... 

Sayap Parti

Bahagian