Pengikut

Nuffnang

Isnin, 12 November 2012

Puteri Bahagian Segambut

sumber :-

Puteri Bahagian Segambut


#YBPencuri Dahlah Pencuri, Bodoh pulak Tue. Shame on You yang mengaku diri tue Rakyat MALAYSIA.

Posted: 13 Nov 2012 05:00 PM PST


Pagi ni saya saja² merayau ke Facebook² milik Ahli Parlimen. Bak kata orang nak amek mood buat kerja lah katakan (mati saya kalau bos gua baca ni).

Usha punya usha, ternampaklah satu posting dari Ahli Parlimen Seputeh merangkap ADUN Kinrara, siapa lagi kalau bukan Teresa Kok yang anti Islam tu.

Statusnya pagi ini..

"..menziarahi keluarga mendiang Ma Yusof Bin Jumari.."

Saya tak berminat mempersoalkan kerja amal yang dilakukan oleh beliau sebab itu memang tanggungjawabnya sebagai MP tapi saya terkilan dengan penggunaan bahasa yang tidak betul oleh seorang warganegara Malaysia yang bergelar WAKIL RAKYAT.

Apa kejadahnya wakil rakyat PR ni menggunakan perkataan mendiang kepada orang Melayu + Islam. Perkataan yang sebetulnya adalah Allahyarham ataupun Arwah atau paling jahanam pun Si Mati. Apa punya bongoklah si Cina DAP anti Melayu & Islam ni.

Jangan pulak lepas ni, dia sendiri nak minta sebutan Allahyarham dan Arwah ditukarkankepada Mendiang seperti yang pernah dilakukan oleh beliau menambah nama² jalan daripada bahasa Melayu & Jawi ditambah kepada bahasa Cina dan India.


"Teresa Kok wajib sensitif dengan Islam, jangan sesuka hati mak bapa kamu gunakan panggilan yang tidak bersesuaian dengan orang Muslim !!" - RH

Sebagai wakil rakyat, Teresa Kok sepatutnya arif mengenai penggunaan bahasa yang betul dan baik. Perlu peka dan sensitif bukannya dengan nilai RM2,500 yang diberikan tu membolehkan dirinya mengeluarkan statement sedemikian rupa.

Contohnya tetap sama, jika seseorang itu mati. Kita tidak boleh menggunakan perkataan si polan telah Mati ataupun Mampus tetapi lebih baik menggunakan perkataan Meninggal Dunia supaya waris atau keluarga tidak merasa dan terguris hati.

Mungkin masa sekolah dulu, Teresa Kok gagal dalam subjek Bahasa Malaysia.

Next PRU13, pengundi perlu memilih calon yang benar² boleh berbicara dalam bahasa Melayu dan memahami serta menjaga sensitif semua bangsa di sini.


Mendiang = Allahyarham / Arwah


KURANG AJAR KAMI MASIH BERADAB,
BIADAP KAMU TIDAK BERTEMPAT
SP : Hello YB tunggu apa si Nurul Izzah perjuangkan tentang kebebasan beragama bagi semua kaum menjadi kenyataan baru kau boleh guna Mendiang dekat semua orang. 

HOT!!!! Aku Dilahirkan Untuk Hancurkan UMNO #BN4WP

Posted: 12 Nov 2012 05:30 AM PST


Mungkin terlalu taksub dengan parti yang dianutinya atau mungkin terlalu setia kepada parti yang memperjuangkan LGBT menyebabkan lelaki ini bertindak begitu jauh dengan mengeluarkan kenyataan berbunyi sebegini,

"Aku dilahirkan untuk menghancurkan UMNO"

Fuyohhh..

Hebat sungguh lelaki bernama Azizul Bin Mamat ini yang mengeluarkan kenyataan sedemikian hanya kerana tidak bersependapat dengan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Saya tak tahulah apa dosa UMNO kepadanya, mungkin masa sekolah Rendah & Menengah dulu, dia di antara budak² yang tak dapat pinjaman buku teks barangkali.

Tapi bukanlah hal buku teks yang saya nak ceritakan di sini.

Saya berminat bercerita mengenai individu ini yang bersungguh² membenci UMNO sehinggakan si dia ini pernah mengeluarkan kenyataan seperti di bawah ;


"..seronok aku dapat potong bena (banner) dan bendera BN nie.. sesuatu perasaan yg tak dapat digambarkan..dan rujuk pada yg pakar potong benar puak munafik dpt pahala kena lak bulan ramadhan lagi berganda2 pahalanya.."

Kejadian di atas terjadi kerana si Azizul ini mengalami masalah jiwa yang terlalu rakus sehingga termakan kata² nista fitnah daripada PAS dan PKR. Amalan yang wajib dikejarkan untuk mendapatkan ganjaran pahala pada bulan Ramadhan seeloknya mengerjakan ibadah dan beramal ibadah bukannya memotong banner parti lawan.

Artikel sepenuhnya berkenaan potong banner, rujuk sini.

Terbaru, si lelaki berfahaman gila kepartian ini telah membuat pelbagai kenyataan di Bandar Tun Razak bahawa kononnya ;-

# UMNO menolak Hudud
# MCA hina Islam tapi UMNO tak berani tegur
# Orang UMNO tidak pandai Islam

..dan pelbagai lagi bentuk dakwaan serta cacian yang dinyatakan melalui banner & sepanduk yang dinaikkan sendiri oleh mamat ni. Namun sedikit pun si Azizul pernah membaca kenyataan balas dari UMNO mengenai isu hudud yang dibawa oleh PAS. Bagi dirinya, semuanya UMNO, UMNO, UMNO yang busuk.

Sefahaman saya mendapati mungkin budak PKR ni merupakan individu yang begitu hebat ilmu agamanya dan boleh menerima hudud yang dibawakan oleh PAS. Perghhh~

Tetapi Allah Maha Besar dan Maha Adil.


Allah telah menunjukkan kepada hamba²Nya yang tidak bersekongkol dengan fahaman LGBT yang dijana Pakatan. Inilah dia muka si ilmuwan Islam dalam Pakatan Haram Jadah di Bandar Tun Razak. 

Untuk info, Azizul Bin Mamat ini masih belum berkahwin he he he.

Siapa plak mencium dia ni?
Nenek / Mak / Kakak / Adik / Kazen / Jiran / Girlfriend / Pelayan Restoran / Bapok?

Saya masih tiada jawapan mengenai gambar di atas ini. Biarlah ia menjadi santapan mata para pembaca sekalian melihat perangai si pejuang hudud. Punyalah hebat berdakwah mengenai hudud dan pelbagai lagi kenyataan tetapi apakah dia sendiri paham apa yang dimaksudkan dengan hudud itu?

Mungkin ini yang dimahukan oleh Anwar Ibrahim dan Nurul Izzah iaitu pejuang Islam berideology pluralism dan liberalism seperti yang terdapat dalam Pakatan haprak. 

Tanya diri sendiri, menyokong untuk kebaikan atau menyokong untuk menjahanamkan agama, bangsa dan negara?
 
 
 
SP: Orang macam ni sampah je kat dalam Malaysia. No value..........

0 ulasan:

Sayap Parti

Bahagian