Pengikut

Nuffnang

Jumaat, 9 November 2012

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

sumber :-

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


@N_IZZAH TARIK BALIK KENYATAAN SECARA TERBUKA ATAU #SAMAN KAMI

Posted: 09 Nov 2012 08:02 AM PST

MB SELANGOR TAKUT JUMPA MANGSA BANJIR..KERANA DUIT PERUNTUKAN HABIS BUAT BELANJA BAS

Posted: 08 Nov 2012 07:46 PM PST


Kesal dan Menyesal sekali rakyat Kuala Langat dan Sepang yang telah dilanda musibah baru-baru ini..Maunya tak..kunjungan ke atas mereka LANGSUNG tidak ada..Baik peringkat DUN,PARLIMEN mahupun pihak KERAjaan Negeri..Aikkk..hairan bin ajaib..KATA NEGERI BERKEBAJIKAN! Harkktuii..
Apa salahnya kalau pemimpin jumpa rakyat!Lupa pulak aku..kan mereka pemimpin..mana boleh turun padang..nak turun padang punnn mesti naik BAS atau CAMRY..baru ada style selaku pemimpin..Apa Khalid ni takut ke yang rakyat tu nak minta duit?Aikk..rakyat tak kemaruklah dengan duit kau tu...Kalau kau bagi sekali pun,rakyat TETAP ambik jugak...Pasal ko kan banyak duit...Yelah..ko boleh belikan BAS untuk abang Nuar..takkan bagi kat rakyat 5-6 ratus sekeluarga tak boleh..Tapikan..aku rasalah mereka taknak pun duit ko tu sebabnya ko sendiri taukan..Dan aku rasa sebab utama ko taknak jumpa rakyat satu je...pasal BANJIR kan..apa dah ko lakukan kat Negeri Selangor ni...makin teruk jadinya masalah banjir
ni..

Memanglah tu bencana alam,tak dinafikan..tapi sekurang-kurangnya kita sebagai manusia berusaha untuk mengelakkannnya..ni tak..sampah menjadi isu utama setiap kali meeting PBT.nampak beno tak buat kerja.
Tinjauan team PUcTD dibeberapa penempatan banjir sekitar Kuala Langat dan Dengkil mendapati hampir tipa hari para pemimpin serta anak buah UMNO/BN turun padang..dahlah turun padang,TANPA mengira masa pulak tu..Perghh..Ni baru betul..rakyat DIDAHULUKAN..

Ko pulak terbalik..rakyat didahulukan pabila time nak pilihanraya aje..Bukan aje Khalid taknak turun,malah para EXCO-EXCO nya punn tak nampak batang idung..heheheee..alahai..
Namun..mangsa banjir ini...tahu apa nak buat pada masa PRU nanti..Menurut kata seorang warga Emas yang sempat team kami interview...Dia kata dia memang dahulu PANGKAH PKR kerana inginkan perubahan..alahai...rupanya Makcik TERSALAH pilihlah nak oii..Makin teruk jadiinya... Aku pun kata balik..ye ke Makcik...ALLAH MAHA ADIL makcik,sekarang juga DIA tunjuk sapa yang benar dan sapa yang salah.

Firman Allah kepada nabi s a.w. mengenai ahli al-kitab
"Jika mereka orang Yahudi) datang kepadamu (untuk meminta putusan) maka putuskanlah (perkara itu) di antara mereka, atau berpalinglah daripada mereka" sampai kepada "Dan jika kamu memutuskan perkara mereka maka putuskanlah (perkara itu) di antara mereka dengan adil, sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang adil."
(Surah Al-Maidah ayat 49)
Pimpinan berkesan dapat dilihat bilamana bertambah yang maaruf dan semakin berkurangan mungkar

Itulah tanda-tanda dan kesan-kesan yang menunjukkan sesuatu kejayaan dalam mana-mana pimpinan pada mana-mana peringkat dan bahagian. Keseluruhan kesan-kesan tersebut hanya akan tercapai bilamana terlebih dahulu dapat dicapai pada bahagian-bahagian tertentu samada dalam bentuk peribadi atau jamaah. Umpamanya kesan sembahyang ialah meninggalkan kejahatan dan kemungkaran. Kesan puasa menimbulkan ketakwaan. Kesan tauhid menimbulkan kesabaran dan keberanian. Kesan jemaah merapatkan persaudaraan dan seterusnya. Di dalam keadaan kesan- kesan tersebut tidak dapat dirasakan oleh pemimpin, apatah lagi oleh yang dipimpin maka hendaklah masing-masing mengkoreksi dan merenungi dimanakah kecacatan yang ada dalam pimpinan tersebut. Kerana yang maaruf akan menerbitkan yang maaruf dan yang mungkar menimbulkan yang munkar.

Ambillah contoh mendirikan rumahtangga berdasarkan kepada firman Allah:
"Dan di antara tanda-tanda kekuasaannya ialah dia menciptakan untukmu isteri, dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan di antaramu rasa kasih dan rahmat. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang mahu berfikir."
(Surah Al-Rum ayat 21).
RENUNGAN BUAT PEMERINTAHAN KERAjaan SELANGOR DARUL EHSAN.

0 ulasan:

Sayap Parti

Bahagian