Rabu, 17 Oktober 2012

Puteri Bahagian Segambut

Puteri Bahagian Segambut


Chamil Wariya: Apa dah jadi?

Posted: 16 Oct 2012 11:23 PM PDT

Dato 'Chamil Wariya, lelaki di sebalik kontroversi cerpen yang dikatakan berkaitan dengan Teresa Kok telah kini kembali menikam bekas majikan Utusan Malaysia. Walau bagaimanapun,saya lebih berminat untuk mengkaji kenyataan beliau kepada media dan menunjukkan orang ramai bahawa lelaki ini adalah hipokrit sebenar.
Pertama sekali, merujuk kepada Malaysiakini, ia menyatakan bahawa:

Institut Akhbar Malaysia pengerusi Chamil Wariya dan Utusan Malaysia telah memohon maaf kepada Seputeh MP Teresa Kok kerana difitnah dalam artikel bertajuk Politik Baru YBJ, yang diterbitkan oleh edisi Ahad harian tersebut pada Okt 12, 2008.
Ok, saya tidak mempunyai masalah dengan seseorang yang meminta maaf jika mereka salah (tidak seperti Teresa Kok: Baca di sini), namun saya mempunyai masalah apabila seseorang menipu dan menikam bekas majikan mereka. Berikut adalah kenyataan dari peguam Chamil:
Zalil peguam Chamil Mohd Mess dalam satu kenyataan memohon maaf dibacakan di Mahkamah Tinggi hari ini, berkata artikel itu telah diubah oleh edisi hujung minggu Utusan Malaysia, Mingguan Malaysia, tanpa perjanjian Chamil.

"Bukan sahaja telah kerja saya telah diubah oleh Utusan Malaysia, saya tidak berunding mengenai perubahan tersebut.

"Bagaimanapun, mereka menggunakan nama saya dalam artikel dan saya tidak dibayar honorarium untuk kerja-kerja saya,"

Walau bagaimanapun, saya mendapati kenyataan ini oleh peguam Chamil sangat menghina dan rakyat Malaysia tidak bodoh. Jika benar-benar Utusan telah mengubah cerpen Chamil, boleh Chamil berkongsi dengan publik kisah asal beliau bahawa yang telah diserahkan kepada Utusan?


Baca selanjutnya di KL CHrONICLE

Tiada ulasan:

Pengikut