Ahad, 1 Julai 2012

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


PERSIDANGAN TAHUNAN UMNO BAHAGIAN CHERAS 2012

Posted: 30 Jun 2012 03:47 PM PDT

Menteri Kewangan ke 2, Datuk Seri Haji Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah akan merasmikan Persidangan Tahunan UMNO Bahagian Cheras pada hari ini 1 Julai 2012 (Ahad) bersamaan 11 Syaaban 1433 Hijrah.

Majlis perasmian yang dijangka akan bermula pada jam 9.30 pagi dan akan berlangsung di Dewan Utama, Pusat Rekreasi Cheras, Jalan Peel, Cheras.

UMNO Cheras merupakan bahagian pertama yang mengadakan mesyuarat agungnya, daripada 192 UMNO bahagian di seluruh negara.

Datuk Seri Haji Ahmad Husni yang juga merupakan Bendahari Agung UMNO Malaysia dijangka akan mengupas pelbagai isu semasa terutamanya berkaitan dengan Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Seramai 295 orang perwakilan akan menyertai persidangan tersebut.

Majlis perasmian tersebut dijangka turut dihadiri oleh wakil-wakil parti komponen Barisan Nasional (BN) peringkat Parlimen Cheras dan Wilayah Persekutuan.

Sementara itu, perasmian serentak Persidangan Tahunan Pergerakan Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian telah diadakan pada hari semalam 30 Jun  2012 (sabtu) di Dewan Utama Pusat Rekreasi Cheras.

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan.

Pada Ahli - Ali Puteri UMNO Bahagian Cheras adalah dijemput hadir bersama - sama memeriahkan upcara Majlis Perasmian Persidangan Tahunan UMNO Bahagian Cheras.

PERASMIAN PERSIDANGAN SERENTAK PERGERAKAN PUTERI DAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 30 Jun 2012 03:33 PM PDT


Datuk Wira Syed Ali Al Habshee ketika berucap merasmikan Persidangan serentak Pergerakan Puteri dan Pemuda  UMNO Bahagian Cheras, di Pusat Rekreasi Cheras, petang semalam (Sabtu). 
"Ahli-ahli UMNO dingatkan jangan kerana pentingkan periuk nasi, sanggup khianati perjuangan parti," tegas Datuk Wira Syed Ali Alhabshee , Ketua UMNO Bahagian Cheras merangkap Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayqah Persekutuan.

Dalam ucapan Datuk Wira Syed Ali, beliau menegaskan, perjuangan parti harus diutamakan kerana ia menjamin masa depan anak cucu akan datang. Oleh sebab itu tegas beliau, ahli-ahli parti di semua peringkat harus memikul tangungjawab yang di amanahkan.

"Sesiapa yang tidak melaksanakan tanggungjawab yang di amanahkan, pasti akan disoal oleh Allah S.W.T. di akhirat kelak,"katanya.

Sehubungan itu katanya, menjadi kewajipan ahli parti untuk berani menegur pemimpin kerana seseorang pemimpin itu tidak akan terlepas daripada kecuaian.

"Kita kena tegur mereka (pemimipn) jika teguran itu baik untuk parti, rakyat dan negara serta agama," ujarnya.

"Lagipun, kita jangan amalkan sikap bodek, ampu dan kipas pemimpin kerana inginkan sesuatu habuan," tegasnya lag.

Turut hadir Ketua Wanita UMNO Bahagian, Datuk Hajah Faridah Abu Hassan, Ketua Pemuda Bahagian, Datuk Syed Mehdhar Syed Abdullah, Ketua Puteri, Puan Sarina Sharif dan Setiausaha UMNO Bahagian, Puan Hajah Zurainah Musa.

Beliau turut mengingtakan generasi muda UMNO supaya mengambil iktibar daripada sejarah penubuhan UMNO di zaman Dato' Onn Jaafar. "Pemimpin terdahulu berkorban harta dan nyawa untuk kemerdekaan negara ini, jangan pula nikmat kemerdekaan itu digadaikan kerana agenda politik," tegasnya.

Syed Ali juga mahu ahli-ahli UMNO berani menyerang balas dakyah dan fitnah yang disebarkan oleh pembangkang terutama Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Datuk Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Mereka ini adalah penyangak politik, kumpulan ini harus di tentang kerana cuba menjahanamkan negara ini," ujarnya.

Beliau juga turut menyelar tindakan pembangkang yang berhasrat untuk 'menawan Putrajaya' pada PRU ke-13 akan datang.

"Dulu Anwar kata nak lelong Putrajaya jika mereka berkuasa, hari ini pula nak tawan, nak jadi Perdana Menteri, ini semua dakyah karut," tegasnya.

Dalam perkembangan yang sama, Datuk Wira Syed Ali mahu Pergerakan Pemuda dan Puteri UMNO menggerakkan jentera siber untuk menangkis dakyah dan fitnah pembangkang.

Tiada ulasan:

Pengikut