Pengikut

Nuffnang

Ahad, 19 Jun 2011

Ahli Parlimen Kota Belud

0 ulasan
sumber :-

Ahli Parlimen Kota Belud


Nik Nazmi's duty to defend and respect Sabahans - Where is the beef?

Posted: 19 Jun 2011 11:04 PM PDT

Recently a Twitter follower asked me to read an article about Sabah in The Malaysian Insider titled "The special position of Sabah and Sarawak", written by my learned friend YB Nik Nazmi Nik Ahmad, the Selangor state assemblyman for Seri Setia and Parti Keadilan Rakyat's Communications Director. I was more than happy to oblige. Original article is here. I appreciate his pleasant comments on his recent visits to Sabah. As the native Bajaus always say to their visitors, I greet him with "Pesorong Kam (Welcome)!".
I am also elated to note his personal acknowledgement of the special position of Sabah and Sarawak in the context of greater Malaysia. Certainly it is a very refreshing view considering many "Orang Malayas" (no disrespect meant), are unaware of this special position provided for under the federal constitution.

What really got me going is when my friend YB Nik Nazmi proudly declares that it is his duty to defend the special position and urges West Malaysians to respect Sabahans and Sarawakians. Very honourable indeed!

I have no intention to doubt that PKR, of which YB Nik Nazmi belongs to, is serious to defend and respect Sabahans' rights. But I feel it is important to see how PKR has been treating Sabahans so far, for their action today could very well mirror what they would do if they capture Putrajaya in the 13th general elections. In short, where is the beef?

So while we wait for that magical Putrajaya moment, a lot of people ask why did PKR keep on marginalising, demonising and undermining their own Sabahan PKR leaders? For example, the appointment of Dr Wan Azizah as the head of PKR Sabah was seen by a lot of Sabahans as done at the expense of local leaders, as it was the case with YB Azmin Ali before that.

Why did PKR sideline prominent Sabahans like Dr Jeffrey Kitingan, Christina Liew, Tamrin Jaini and Ansari Abdullah? Does it mean after 12 years in Sabah, PKR could not find one single Sabahan worth his salt to be Sabah PKR leader? Must it be "Orang Malaya"? What happened to the spirit of borneonisation policy as stated in the Malaysian agreement?

Recently, a lot of PKR own leaders claimed that Anwar Ibrahim, Azmin Ali and Saifuddin Nasution manipulated and rigged Sabah PKR divisional elections during the recent controversial Deputy President contest. These leaders said that PKR was disrespectful to Sabahans and that PKR had trampled upon the rights of Sabahans to freely decide on their own.

Sabahans and Sarawkians also wonder why PR leaders like to stir parochial sentiment, provoke narrow racial nationalism and stoke religious emotion in Sabah and Sarawak? Dont they know that this could potentially disintegrate both state's delicate social fabric, all in the name of political interest?

Most Sabahans take Anwar Ibrahim's rosy promises to them with a heavy pinch of salt. Too many left unfulfilled and many are too good to be true. Like what the Prime Minister has said, the proof of the pudding is in the eating. Anwar should have made the promises and fulfilled them when he had all the power to do so, not when he did not have it. What specific help or extra ordinary policy did Anwar Ibrahim introduce in Sabah in the 16 years he was in the cabinet (8 years as the all powerful Deputy Prime Minister and Minister of Finance)? Did he provide enough funds to build what YB Nik Nazmi claimed as lack of decent roads and sanitation in Sabah which existed even then? Or was he just as constrained then as is BN now by budgetary considerations?

It is also unfortunate that YB Nik Nazmi alleged BN government exercised stranglehold over Sabah. It may interest him that in the whole of Malaysia, Sabahans are the most conscious of their democratic rights. No state government could stranglehold Sabahans. If they do, they would be shown the exit door. In fact Sabahans have no qualms changing governments. Since independence, Sabahans have changed governments four times and had 13 Chief Ministers from Christian Bumiputeras, Muslim Bumiputeras and the Chinese ethnic groups and whose religions were Islam, Christianity and Taoism.

I believe Sabahans would have voted BN out in the previous general elections, just as what they had done to USNO, BERJAYA and PBS if they felt BN had a stranglehold over Sabah. The truth is BN was elected because of its competency, its far sighted economic blueprint and its ability to look after the welfare and interest of all Sabahans, irrespective of their races and religions.

By the way, to conclude, Sabahans are wondering what happened to Anwar Ibrahim's promise to appoint a Sabahan to the post of Deputy Prime Minister of Malaysia? Why is it not specifically included in the 100 days promise of Buku Jingga. Change of heart? Sabahan is not capable? Or is it just mere rhetoric to gloss over PKR's imaginary call for respect of Sabahans?

Where is the beef?












Pemuda Johor Bahru

0 ulasan
sumber :-

Pemuda Johor Bahru


Ceramah YB Zulkifli Noordin : Wajah Sebenar Anwar?

Posted: 19 Jun 2011 01:55 AM PDT

Siapa YB Zulkifli Noordin?

Zulkifli Noordin merupakan ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Kedah dari Parti Keadilan Rakyat (PKR). Pada 6 Mac 2010, Lembaga Displin PKR telah memecat Zulkifli.

Zulkifli tidak mengiktiraf Lembaga Disiplin PKR yang semuanya bukan Islam sedangkan isunya adalah kalimah Allah dan agama Islam. Beliau kini merupakan salah seorang dari lima bekas ahli-ahli parlimen PKR yang membentuk blok wakil rakyat bebas yang dinamakan Konsensus Bebas di parlimen.

Pengalaman

Panel peguam kes pemecatan Tun Mohamed Salleh Abas, Ketua Hakim Negara

Mewakili Puan Pendek Ahmad & Norhayati Mohd. Yusof didalam kes berkaitan skandal seks Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dengan gadis bawah umur)

Mengendalikan kes pemecatan YAB Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Timbalan Perdana Menteri Malaysia

Mengendalikan kes-kes murtad termasuk kes Nor ‘Aishah binti Bukhori

Ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 29 September 1998 bersama-sama YAB Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan 16 yang lain.

Mengendalikan kes Lina Joy –vs- Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan & Jabatan Pendaftaran Negara mewakili Angkatan Belia Islam Malaysia

Share/Save/Bookmark

YB Zulkifli Noordin – ULAMAK KARTUN?

Posted: 19 Jun 2011 01:30 AM PDT

(Memperkartunkan agamawan yang memperkartunkan diri mereka)

Salam 2 all.

Semasa Presiden PAS membuat kenyataan didalam ucapan penggulungan Muktamar PAS ke 57 beliau menyatakan videoklip yang membabitkan manusia yang ditabal bininya sendiri sebagai anugerah tuhan tidak boleh dijadikan bukti kerana “dia tidak ade telinga, takde mata, macam besi”. Ucapan itu disambut dengan takbeer dan laungan menyokong oleh kaum yang menyokong. Langusng tak dengar kutukan atau kritikan, malah dikuliahkan, ditazkirahkan, sehingga dikhutbahkan “Amanat Baru Haji Hadi” itu!

Tetiba bila saudara Miko melakar kenyataan itu dalam bentuk kartun dan disiarkan oleh akhbar Utusan Malaysia, tetiba muncul jaguh-jaguh kampung bertempik menuntut kartun itu ditarik balik, ianya menghina Islam kata mereka. Malah ada yang mintak supaya Miko dan Utusan bertaubat. Yang DiPertua Persatuan Ulama’, yang juga rakan baik Anwar Ibrahim, turut tumpang sekaki mendesak pelukis kartun dan akhbar Utusan dikenakan pertuduhan jenayah kerana menghina Islam kononnya!

Padanlah ALLAH swt mengingatkan kita didalam suraf Al A’raf:175-176, akan ada dikalangan mereka yang diberikan ‘ilmu dan pengetahuan kitab (saperti para ‘ilmuan dan agamawan), namun mereka bermati-matian cenderong kepada dunia dan menurut hawa nafsunya, maka ALLAH swt umpamakan mereka saperti “Al-Kalb – Anjing-Anjing”!!! Dan ALLAH swt menutup ayat tersebut dengan “sampaikanlah kepada mereka supaya mereka berfikir”!!! Dan inilah yang teman lakukan, teman nak sampaikan kepada mike semua yop akan peringatan ALLAH swt itu!!! Supaya nanti depan ALLAH swt teman tidak ditanya adakah kamu telah menyampaikan, dan supaya mike besok depan ALLAH swt tidak boleh menjawab “kami tak tau!!!”.

Khusus kepada para agamawan dan ustadwan yang memekik ini, teman nasihatkan janganlah kerana ketaksuban kepada Anwar menyebabkan pertimbangan ‘ilmu yang dianugerah ALLAH menjadi celaru, kelabu dan mengubah kita menjadi kalkatu. Jadilah agamawan, ustadwan dan ‘ilmuan yang benar, berdasarkan Al Quran dan Sunnah. Kalau kartun lakaran Miko itu menyentuh qalbu, sepatutnya kenyataan Ustadz Hadi juga lebih-lebih lagi; kerana Miko tak pakai serban, Ustadz Hadi pemimpin sebuah parti yang berpentaskan Islam!

Kepada jaguh-jaguh kampung yang tetiba bangkit nak berjihad kerana kartun ini, cermin-cerminlah muka tu dulu. Cuba mike pikio sikit yop, apakah perlakuan dan perbuatan yang mike dok buat selama ini tidak menghina Islam, menghina ALLAH swt, menghina Rasulullah saw, dan sebenarnya menghina diri sendiri!

1. mike meredhai penyalahgunaan kalimah ALLAH untuk dicemari oleh segelintir Kristian, dengan alasan kristian juga berhak menggunakan nama ALLAH walaupun dalam bentuk syirik dengan fahaman triniti. Kristian ini dipanggil kafir oleh ALLAH yop. Mike tau pasal apa, pasal mereka menolak ALLAH Yang Satu, sebaliknya mempercayai Tuhan itu dalam bentuk triniti. Bukan sahaja mike meredhai kristian mensyirikkan kalimah ALLAH, mike putar habis ayat Quran hadis Nabi saw untuk menghalalkan kekufuran itu. Dan yang lebih teruk, mike maki hamun pejuang dan pembela Islam yang mempertahankan kalimah ALLAH ini. Apakah mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri? Apa mike dah hilang aqal ke yop!

2. mike meredhai tuntutan seorang kafir harbi supaya perjuangan negara Islam dihapuskan, dan dia beri amaran “langkah mayat dia dulu” kalau nak buat negara Islam. Belum pun sikafir harbi ni mati, mike semua mematikan perjuangan negara Islam mike. Dan mike hina ALLAH dan Rasulullah saw dengan mendakwa rupa-rupanya dalam Al Quran tak ada sebut tentang Negara Islam. Mike hina kawan mike sendiri Almarhum Ustadz Ibrahim Libya yang mike fatwakan mati syahid kerana memperjuangkan negara Islam. Mike hina ulama’ besar Dato’ Dr. Haron Din yang bersusah payah menulis kitab “Ciri-Ciri Negara Islam”. Hari ini mike nak kata kartun tu menghina Islam! Apakah mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri? Apa mike dah hilang aqal ke yop!

3. mike meredhai murtadnya seorang rakan sekutu Nor Azman Beginda, calon pilihanraya DUN Sarawak dari PKR. Bukan sahaja murtad, dia benarkan anak dia membawa sosej babi kesekolah. Bukan sahaja mike tetiba menjadi syaitan bisu yang langsung tak bercakap, pejuang Islam yang menegur kemungkaran itu mike maki hamun, sampai ada yang diancam! Kalu dulu mike akan melompat lebih dulu dari teman sambil cabut pedang mengisytihar jihad fisabilillah kepada mereka yang murtad. Hari ni mike dah jadi tak lebih macam tepong custard. Dan hari ni mike nak kata kartun itu menghina Islam! Apakah mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri? Apa mike dah hilang aqal ke yop!

4. mike meredhai orang yang menganut aqidah pluralisma. Terang-terang mereka kata “semua agama sama, menuju kearah yang sama”. Sedangkan mike semua diberi ‘ilmu oleh ALLAH, agama Islam itu haq dan benar, dimenangkan atas agama lain, walau kafir musyrik tidak suka. ALLAH tegaskan Islam untuk kita, kafir untuk kafir. Tetapi tetiba mike jadi syaitan bisu bila rakan sekutu mike mengisytiharkan ALLAH milik semua orang, samada dalam bentuk Esa atau dalam bentuk Triniti. Bahawa semua agama itu sama. Dan hari ni mike nak kata kartun itu tidak Islamik! Apakah mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri? Apa mike dah hilang aqal ke yop!

5. mike meredhai seorang penentang Islam menjadi pemimpin mike untuk mengadakan himpunan haram. Orang yang mike sendiri lawan dahulu; orang yang menjuarai IFC, orang yang menyokong murtadnya Lina Joy, orang yang menghina Islam dengan forum “Masuk Islam”. Dulu mike bersama teman sebaris dihadapan Majlis Peguam menentang. Dulu mike satu saf dengan teman di Masjid Wilayah dalam Himpunan Sejuta Umat menentang murtadnya Lina Joy. Mike rempuh forum IFC sehingga ada diantara mike masuk penjara. Mike isytihar jihad memerangi Majlis Peguam. Hari ini mike angkat kaum itu sebagai ketua mike untuk berhimpun secara haram. Dan mike nak kata kartun itu menghina Islam! Apakah mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri? Apa mike dah hilang aqal ke yop!

6. mike menentang fahaman syi’ah. Mike umum bahawa orang yang berfahaman syi’ah ini kafir, sesat. Malah semasa teman memuji Presiden Ahmadinejad dari Iran sebagai satu-satunya pemimpin Islam yang berani berhadapan dengan Amerika/ Yahudi dan kafir Barat la’natullah, mike marah teman dan suruh teman kaji semula pendirian. Tetiba mike mengangkat kalangan idola syiah sebagai pemimpin. Mike kompangkan inilah pemimpin-pejuang yang menjadi “kabinet perang” ke Putrajaya. Mike telan habis apa yang mike ludahkan selama ini. Tetiba kartun itu mike fatwakan menghina Islam!Apakah mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri? Apa mike dah hilang aqal ke yop!

7. mike bertakbir jihad bila isu videoklip VK Lingam meletus. Mike desak VK Lingam dihukum. Bila Rahim Thamby Chik dituduh berzina dengan budak bawah umur, mike tanpa sebarang keraguan, dan belum pun ada bukti, mengisytiharkan Rahim Thamby Chik wajib dihukum. Bila muncul videoklip Chua Soi Lek, mike tanpa sebarang keraguan mengisytiharkan Chua Soi Lek wajib letak jawatan, dan dihukum. Bile si Balasubramaniam buat SD dengan bayaran RM5-00 tu memfitnah PM berkaitan Altantuya, mike terus hunus pedang menghukum PM.

Tapi bila Saiful Bukhori Azlan mengadu dirogol liwat, tanpa sedikit keraguan, tanpa bertanya Saiful dan tanpa menyiasat, terus mike hukum qazaf keatas Saiful, mike tuntut dia disebat 80 kali. Dan tetiba bila muncul videoklip manusia yang mike taqsubkan, siap dengan jam Omega dan saksi yang turut bersama; terus mike fatwakan videoklip itu besi, tidak boleh jadi saksi. Mike terus fatwakan ini isu qazaf, mike putar habis dalam kuliah, tazkirah dan khutbah bahawa ini fitnah kabeer! Malah hingga mike fatwa wanita kena rogol, mangsa liwat jugak kena bawak 4 orang saksi. Tetiba bila kartun itu melakar-kartunkan apa yang mike fatwakan; mike kata ia menghina Islam! Apakah mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri? Apa mike dah hilang aqal ke yop!

Teman nak tutup yop dengan peringatan ALLAH didalam surah Yaasin (7-10) sebagai peringatan untuk teman dan semua umat Islam yang masih ada sedikit keimanan:

“Demi sesungguhnya telah pasti berlaku ketentuan ALLAH terhadap kebanyakan mereka, kerana mereka tidak mempercayai. Sesungguhnya kami telah memasang belenggu dileher mereka, lalu tangan mereka terangkat ke dagu, sehingga mereka tertengadah keatas. Kami jadikan (ketaqsuban mereka kepada dunia, habuan dan pangkat) sebagai dinding penghalang dihadapan, dibelakang mereka, dan Kami tutup mata mereka, sehingga mereka menjadi buta tidak melihat. Sama sahaja bagi mereka, samada kamu berikan peringatan atau tidak, mereka tetap tidak akan menerima kebenaran (dan mempercayainya serta beriman)“.

Dibulan Rejab penuh sejarah, dari Isro’ wal Mi’raj sehingga pembukaan Masjidil Aqsa oleh Sultan Salahuddin, teman mengajak diri teman dan mike semua supaya bertaubat dan beristghfarlah kepada ALLAH, pohonlah petunjuk dan hidayah, mohonlah keredhaan dan keberkatan, dan mohonlah dimasukkan kedalam golongan yang beriman. Jadikanlah peristiwa gerhana bulan pagi tadi sebagai pengajaran, jangan sehingga perjuangan kita untuk Islam berlandaskan Al Quran dan Sunnah juga digerhanakan ALLAH swt.

Janganlah kita ni muncul sekadar menjadi mujahiddin dan ulama’ kartun je yop!!! Sebenarnya mike yamg telah menghina ALLAH swt, menghina Rasulullah saw, DAN mike juga sebenarnya telah memperkartunkan diri sendiri yop! Jadi bila orang memperkartunkan sikap kartun mike, janganlah marah yop. Sebab sebenarnya, hakikatnya, memang mike telah memperkartunkan agama dan diri mike sendiri!

Mereka sekadar melakarkannya kekartunan perangai mike tu sebagai peringatan kepada mike. Ambillah itu sebagai peringatan untuk menyedarkan diri daripada kesesatan yang mungkin kita lakukan. Sepatutnya mike semua bersyukur masih ada lagi dikalangan umat yang mahu menegur, dan ALLAH swt masih memberi peluang dengan peringatan demi peringatan. Yang baik itu dari ALLAH, yang tidak itu kelemahan teman sendiri. Wallahua’lam dan wassalam.

Adios amigos, grasias senorita.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
14 Rejab 1432
16 Jun 2011

Share/Save/Bookmark

ahmadmaslan.blogspot.com

0 ulasan
sumber :-

ahmadmaslan.blogspot.com


19 JUN 2011

Posted: 19 Jun 2011 08:16 AM PDT

18 JUN 2011

Posted: 19 Jun 2011 08:09 AM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

0 ulasan
sumber :-

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


JIKA BUKU "JING GAY" BAGUS KENAPA MELENTING ?

Posted: 18 Jun 2011 10:06 PM PDT

Pembangkang 'panas telinga' isu Buku Jingga dibangkitkan
KHAMIS, 16 JUN 2011 23:11 ROSLI ISMAIL
Persidangan Dewan Rakyat Khamis kecoh seketika apabila berlaku pertikaman lidah antara beberapa anggota pembangkang yang 'panas telinga' apabila isu Buku Jingga disentuh seorang anggota Parlimen kerajaan.

Keadaan bertukar gamat sebaik Datuk Ismail Abd Muttalib (BN-Maran) bangkit mempersoalkan janji-janji yang dibuat oleh pembangkang di dalam Buku Jingga yang diperkenalkan mereka.

Soalan itu nyata 'mencuit' sensitiviti anggota pembangkang yang mula 'panas telinga' termasuk Azmin Ali (PKR-Gombak) bangun untuk memberi penjelasan walaupun ada suara-suara dari pihak anggota Parlimen kerajaan yang menggesa soalan itu dijawab oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut hadir.

Anwar dan tiga lagi anggota Parlimen pembangkang -- Azmin, R Sivarasa (PKR-Subang) dan Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor) muncul buat kali pertama di Dewan Rakyat pasa sesi ini selepas tempoh penggantungan mereka selama enam bulan tamat hari ini.

Keempat-empat anggota Parlimen pembangkang itu digantung daripada menghadiri sidang dewan pada Disember lepas atas kesalahan menghina Dewan.

Bernama melaporkan terdahulu, isu buku jingga tercetus apabila Anwar mengemukakan soalan pada sesi soal jawab hari ini meminta kerajaan menjelaskan mengenai dakwaan kerugian Felda dan meminta Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan menyatakan kedudukan terkini kewangan Felda, kewajaran Felda meminjam lebih RM6 bilion daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan prestasi pelaburan hasil daripada pinjaman ini.

Menjawab soalan itu, Ahmad memaklumkan kepada Dewan Rakyat bahawa kedudukan kewangan terkini Felda berada dalam keadaan yang kukuh dengan jumlah aset terkini adalah sebanyak RM19.18 bilion.

Katanya nilai itu melibatkan tanah seluas 341,000 hektar yang dinilai berdasarkan harga kos dan bukan harga semasa.

"Sekiranya dinilai berdasarkan nilai semasa jumlahnya akan jauh lebih tinggi," katanya.

Dalam pada itu, Ahmad berkata pinjaman KSWP bertujuan untuk program tanam semula kebun peneroka, membiayai lima daripada 12 rumah projek perumahan mampu milik untuk generasi baru Felda dan projek gedung makanan negara.

Katanya hasil daripada projek-projek berkenaan dijangka akan memberikan faedah dan keuntungan yang berlipat ganda kepada Felda.

Menurut Ahmad, pada 28 Oktober tahun lepas kedudukan kewangan Felda dan pinjaman KWSP itu telah dinyatakan kepada semua anggota Parlimen melalui laporan tahunan FELDA.

"Tiada apa yang disembunyikan mengenai kewangan FELDA seperti dakwaan yang dikemukakan wakil Permatang Pauh," katanya.-16/6/2011

Anwar Pergunakan Bersih 2 Untuk Alih Tumpuan Kes Bicara Liwatnya

Posted: 18 Jun 2011 07:01 PM PDT




TAZKIRAH AHAD : WAJAR DIAMALKAN DOA PAGI DAN PETANG...

Posted: 18 Jun 2011 06:52 PM PDT


Alhamdulillah wassolatuwassalam 'ala rasulillah waba'd.

Imam Muhammad Mutawalli Asy-Sya'rawi menjelaskan dalam kitab beliau Anta Tas'alu wa Islaamu Yujiibu seperti berikut: "Orang beriman menghadapi tiap persoalan kehidupan dunia dengan memohon pertolongan Allah dan bertawakal kepada-Nya. Apabila ia gagal mencapai apa yang dicita-cita, ia tidak susah hati dan bersedih meskipun ia sedar bahawa kegagalan itu adalah kerana persediaan yang kurang sempurna.

Orang yang tidak beriman bergantung nasib dalam usahanya kepada kesempurnaan persediaan. Apabila gagal, dia gelisah, fikirannya terganggu, hatinya risau, takut yang menyebabkan sakit jiwa dan akhirnya bunuh diri. Keadaan seperti ini banyak kita jumpa di negara maju bukan Islam. Negara seperti ini ramai rakyatnya terkena gangguan jiwa.

Lalu orang pun bertanya mengapakah di negara maju berlaku ramai yang menghidap gangguan jiwa? Bukankah yang sepatutnya kena adalah masyarakat di negara yang sedang berkembang atau negara yang mundur?

Mereka iaitu orang yang mengabdikan diri dengan ilmu pengetahuan dan membuang agama dari diri. Apabila keimanan lenyap dari jiwa manusia, akan lenyaplah ketenangan, ketenteraman, kebahagiaan dan rasa reda.

Apabila jiwa kosong dari iman, lalu ia terjun ke dalam perjuangan hidup untuk memiliki kekuasaan dan ia gagal, maka mudah saja ia terkena gangguan jiwa dan menjadi gila. Seorang Muslim yang tidak memiliki iman yang kuat, mudah terkena penyakit itu. Dalam kesibukannya ia lupa kepada Allah SWT lalu Allah SWT pun melupakannya.

Yang dikerjakan dan diusahakannya hanyalah mengumpul harta dan hidup mewah. Apabila lupa itu dibiar berlarutan tanpa cuba diatasi, ia akan membawa kepada kufur akan nikmat Allah, lalu ia akan lupa diri, hilang kebahagiaan atau mudah sakit jiwa.

Nabi SAW menyuruh umatnya agar mengamalkan doa pagi dan petang bagi mengatasi masalah jiwa, antaranya seperti diriwayatkan oleh Abu Daud, daripada Abu Sa'id al-Khudri r.a iaitu:

"Allahumma inni a'uzubika minal hammi walhazan. Wa'a'uzubika minal 'ajzi wal kasal wa'a'uzubika minal jubni wal bukhli, wa 'a'uzubika min ghalabatid daini waqahrir rijaal

(yang bermaksud: Ya Allah aku berlindung kepada-Mu daripada rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepada-Mu dari beban hutang dan penindasan orang)."

Kedua, hendaklah mendekati al-Quran dengan membaca, memahami dan berusaha mengamalkannya dalam kehidupan nescaya anda akan menemui kebahagiaan bukan saja di dunia tetapi juga di akhirat.

Al-Quran adalah penyembuh yang paling berkesan mengubat penyakit jiwa seperti firman-Nya dalam surah Yunus ayat 57 yang bermaksud: "Wahai umat manusia!
Sesungguhnya sudah datang kepada kamu al-Quran yang menjadi nasihat pengajaran dari Tuhan kamu, dan yang menjadi penawar bagi penyakit-penyakit batin yang ada di dalam dada kamu, dan juga menjadi hidayah petunjuk untuk keselamatan, serta membawa rahmat bagi orang yang beriman." Demikianlah, wallahua'lam

TAZKIRAH AHAD : 10 PINTU SYAITAN MENGHASUT MANUSIA...

Posted: 18 Jun 2011 06:48 PM PDT

ALHAMDULILLAH wassolatu wassalam 'ala rasulillah waba'd.

Untuk membantu manusia dalam menghadapi cabaran-cabaran syaitan dan fantasi Iblis, Islam sudah menunjukkan kepada manusia beberapa perkara supaya dapat menolongnya bertahan dalam bertarung dengan syaitan dan membolehkan ia berjaya menewaskan musuh ketatnya itu. Dalam sebuah kitab yang ditulis oleh seorang ulama Syeikh Fathi Yakan menulis kitabnya yang terkenal iaitu Maza yakni intima'I lil Islam.

Dalam kitab itu menyatakan, perkara itu sudah pun disimpulkan oleh seorang yang salih dengan katanya:
"Ku renung dan ku fikir, dari pintu manakah syaitan itu memasuki hati manusia, tiba-tiba aku mendapati syaitan masuk dari sepuluh pintu iaitu:

Pertama: Tamak dan jahat sangka, lantas aku menghadapinya dengan sifat menaruh kepercayaan dan berpada dengan yang ada sesudah berusaha dan berikhtiar.

Kedua: Cintakan hidup dan panjang angan-angan, lalu aku menghadapinya dengan rasa takut dengan kedatangan mati yang tiba-tiba.

Ketiga: Cintakan kerehatan dan nikmat, lalu aku menghadapinya dengan meyakini bahawa nikmat itu akan hilang dan meyakini balasan buruk.

Keempat: Kagum pada diri sendiri (ujub), lalu aku menghadapi dengan mensyukuri nikmat pemberian Allah dan takutkan balasan seksaan.

Kelima: Pandang rendah terhadap orang lain dan tidak menghormati mereka, lalu aku menghadapinya dengan cara mengetahui hak dan kehormatan mereka.

Keenam: Hasad dengki, lalu aku menghadapinya dengan sifat qanaah (iaitu berpuas hati dengan apa yang ada setelah berusaha dan berikhtiar) dan reda terhadap pemberian Allah kepada makhluknya.

Ketujuh: Riak dan sukakan pujian manusia, lalu aku menghadapinya dengan sifat ikhlas.

Kelapan: Kedekut atau bakhil, lalu aku menghadapinya dengan meyakini bahawa apa yang di tangan makhluk itu akan binasa sedangkan apa yang ada di sisi Allah akan kekal.

Kesembilan: Takbur atau sombong, lalu aku menghadapinya dengan sifat tawaduk.

Kesepuluh: Tamak, lalu aku menghadapinya dengan yakin terhadap balasan Allah dan tidak mengharapkan sesuatu yang ada pada manusia.

Antara arahan yang dituntut oleh Islam sebagai suatu jalan untuk mengelak diri daripada panah dan tipu daya Iblis ialah mengingati Allah sewaktu mula melakukan semua kerja. Dalam hubungan ini Abu Hurairah sudah meriwayatkan bahawa syaitan bagi orang mukmin telah bertemu syaitan bagi orang kafir.

Didapati bahawa syaitan bagi orang kafir itu dalam keadaan gemuk sedangkan syaitan bagi orang mukmin kurus kering dan dalam keadaan duka cita. Lalu syaitan orang kafir bertanya kepada syaitan orang mukmin: "Kenapa kamu kurus kering dan duka cita. Syaitan orang mukmin menjawab: Aku mendampingi seorang lelaki untuk menggodanya. Apabila lelaki itu hendak makan, dia menyebut nama Allah. Jadi aku terus lapar.

Apabila minum dia menyebut nama Allah. Jadi aku kehausan. Apabila dia memakai pakaian dia menyebut nama Allah dengan itu aku terus bertelanjang. Apabila dia memakai minyak rambut, dia terus menyebut nama Allah. Dengan itu rambutku terus kusut kering."

Syaitan yang kafir pula berkata: "Tetapi aku mendampingi seorang yang sedikit pun tidak melakukan daripada apa yang engkau sebutkan tadi. Oleh itu aku berkongsi dengannya pada makanan, minuman dan pakaiannya."

Demikianlah, wallahua'lam.

MOTIF SEBENAR BERSIH ADALAH MAHU TUMBANG BN ?

Posted: 18 Jun 2011 06:42 PM PDT

MUHYIDDIN menyampaiakan ucapan pada Perasmian Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Beaufort, semalam.
MUHYIDDIN menyampaiakan ucapan pada Perasmian Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Beaufort, semalam.


Perhimpunan mahu tumbang BN
Oleh Hassan Omar
hassanomar@bharian.com.my
2011/06/19

Penganjur cuba pengaruhi rakyat: Muhyiddin

BEAUFORT: Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam mendedahkan perhimpunan besar-besaran anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) di ibu negara, Kota Kinabalu dan Kuching pada 9 Julai ini bukan bertujuan menuntut kononnya pilihan raya bersih di negara ini, sebaliknya untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN).
Timbalan Perdana Menteri berkata, BERSIH sebagai penganjur dengan disokong pakatan pembangkang cuba memulakan momentum mempengaruhi rakyat supaya membenci kerajaan BN untuk dibawa hingga menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 tidak lama lagi, bertujuan meracuni minda rakyat supaya terus membenci BN.
Katanya, perhimpunan seumpama itu dirancang tanpa mempedulikan kesannya daripada aspek ketenteraman awam dan keharmonian masyarakat pelbagai agama serta kaum.

Dengan menyifatkan Pengerusi BERSIH, Ambiga Sreenevasan sebagai pemimpin organisasi yang tidak sunyi daripada menimbulkan kekeruhan hubungan agama dan kaum, Muhyiddin berkata, Ambiga ketika memimpin Majlis Peguam sebelum ini, pernah melukakan hati masyarakat Islam di negara ini berikutan pelbagai isu dibangkitkannya.

"Kenapa BERSIH tidak pernah membangkitkan kemenangan pembangkang di empat negeri dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada PRU Ke-12? Kenapa di negeri yang pembangkang kalah, BERSIH tidak mahu kemukakan petisyen di mahkamah?

"Saya nampak perhimpunan itu bukan untuk menuntut kononnya pilihan raya bersih. Kalau pilihan raya menjadi agenda mereka, mengapa perlu berarak di jalan raya? Saya nampak pembangkang hendak mengekalkan momentum supaya rakyat membenci BN semata-mata untuk menawan Putrajaya pada PRU Ke-13," katanya. 
Sehubungan itu, beliau meminta rakyat supaya berfikiran rasional dan tidak terpedaya dengan permainan politik pembangkang yang berselindung di sebalik program dirancang pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kononnya pilihan raya di negara ini dibelenggu rasuah dan ketidakadilan.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Beaufort, di Dewan Masyarakat Beaufort, di sini. Hadir sama, Ketua UMNO Bahagian Beaufort, Datuk Lajim Ukin; Timbalan Ketua UMNO bahagian, Isnin Aliasnih dan beberapa pemimpin UMNO bahagian yang lain di Sabah.

Mengenai kenyataan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin bahawa pergerakan berkenaan akan turut mengadakan perhimpunan disertai pemimpin dan ahli Pemuda UMNO pada hari sama untuk membantah perhimpunan BERSIH, Muhyiddin berkata, ia adalah antara suara rakyat yang sudah muak dengan perhimpunan seumpama itu dan permainan politik kotor pembangkang

WAJARKAH MEREKA DI PECAT SAHAJA ?

Posted: 18 Jun 2011 06:38 PM PDT

<'Sumbat gol sendiri' punca UMNO lemahOleh Khairul Anuar Abdul Samadkrull@bharian.com.my2011/06/19Ahmad Zahid mahu ahli henti berbalah TANAH MERAH: Semangat perjuangan parti yang sudah hilang dikatakan menjadi penyebab berlakunya perbuatan 'menyumbat gol sendiri' atau 'cah keting' di kalangan ahli UMNO di negeri ini.Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata kekalahan UMNO atau Barisan Nasional (BN) di Kelantan, bukan disebabkan parti pembangkang iaitu PAS yang kuat, tapi UMNO sendiri yang memberikan kekuatan kepada mereka.Katanya, sikap segelintir ahli UMNO yang dikatakan mempunyai agenda peribadi menyebabkan berlakunya kejadian menyumbat gol sendiri itu yang akhirnya memudaratkan keadaan parti keramat ini pada masa depan. "Saya akui setiap pihak ada masalah, namun kita akan cuba menyelesaikannya dengan memperincikannya di setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen," katanya selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Tanah Merah, di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Belimbing, di sini, semalam. Hadir sama Ketua UMNO bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abd Aziz. Pada majlis itu, Ahmad Zahid mengumumkan UMNO bahagian Tanah Merah menjadi anak angkatnya selain meluluskan peruntukan sebanyak RM30,000 bagi membolehkan dewan SMK Belimbing dibekalkan dengan kemudahan pendingin hawa. Seramai 3,000 ahli serta perwakilan menghadiri majlis itu. Ahmad Zahid mengingatkan ahli UMNO supaya jangan membiarkan hanya Presiden parti, Datuk Seri Najib Razak serta timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, bekerja keras, sedangkan ada yang mengamalkan sikap 'cah keting'. Katanya, pilihan raya umum akan datang dijangka luar biasa kerana kebangkitan semangat pembangkang kini semakin kuat berikutan kejayaan membentuk 'simpanan tetap' di lima negeri yang dimenanginya sebelum ini. "Pembangkang sudah menganggap kekuatan UMNO sudah terhakis disebabkan kekalahan di lima negeri terbabit selain wujudnya perbuatan 'menyumbat gol sendiri' atau 'cah keting'. "Eloklah bermula sekarang, orang UMNO perlu menghentikan sebarang pergaduhan. "Kita akui dalam pembangkang juga berlaku pergaduhan, namun mereka bergaduh dalam bilik tidur, sedangkan orang UMNO, bergaduh di depan rumah tempat orang lalu lalang, ini harus dihentikan," katanya. Sementara itu, Ikmal Hisham berkata, transformasi pembangunan yang dilakukan UMNO Tanah Merah sejak kebelakangan ini membuahkan hasil, apabila semua masyarakat jajahan itu tanpa mengira kaum menikmati pelbagai kemudahan prasarana termasuk projek pembangunan insan. Katanya, antara kejayaan cemerlang transformasi itu ialah dalam sektor pendidikan apabila Parlimen Tanah Merah menjadi antara jajahan yang mencatat peratusan tertinggi kemasukan pelajar ke sekolah berasrama penuh dan Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) di negeri ini. "Sejak saya mengambil alih jawatan Ketua UMNO bahagian ini (Tanah Merah), banyak usaha sudah dilakukan melalui pelbagai transformasi, bertujuan membantu rakyat miskin di samping meraih semula sokongan rakyat terhadap UMNO. "Kejayaan cemerlang ialah dalam sektor pendidikan apabila Parlimen Tanah Merah mencatat peratusan kemasukan pelajar ke sekolah berasrama penuh dan MRSM antara tertinggi di Kelantan dan ini adalah rekod 10 tahun berturut-turut," katanya.

ELAKKAN DIRI DARI BERSAMA PERHIMPUNAN INI...

Posted: 18 Jun 2011 06:34 PM PDT

Put your stuff here

POLITIK ALA "PAK KADUK" OLEH PEMBANGKANG....

Posted: 18 Jun 2011 06:30 PM PDT

KENYATAAN TERBARU TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN BERKENAAN PERHIMPUNAN BERSIH !!!



Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan perhimpuan haram yang dirancang oleh Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) di Kuala Lumpur pada 9 Julai ini sebagai satu cubaan pihak pembangkang untuk menjadikannya sebagai jalan pintas ke Putrajaya.Katanya pembangkang sebenarnya berselindung di sebalik badan bukan kerajaan itu yang mempertikaikan sistem pilihan raya umum di negara ini bagi merealisasikan niat mereka untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Beliau berkata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sudah pun memberi penjelasan berkali-kali bahawa pilihan raya dijalankan secara teratur mengikut peraturan sedia ada.

"Kalaulah mereka membangkitkan isu yang berkaitan pilihan raya kenapa sekarang mempertikaikan soal itu. Kenapa tidak mempertikainya pada pilihan raya lepas.Saya fikir tujuan mereka tidak baik.Pengerusi Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan itu kepala saja.Saya tahu di belakangnya ialah pihak-pihak pembangkang apabila Mohamed Sabu diletakkan sebagai timbalan pengerusinya," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO bahagian Beaufort.

BERNAMA melaporkan Tan Sri Muhyiddin Yassin,yang juga Timbalan Presiden UMNO,berkata demikian apabila diminta mengulas mengenai rancangan badan bukan kerajaan itu mengadakan mengadakan demonstrasi jalanan yang haram itu.

Katanya tujuan Bersih mengadakan perhimpunan itu bukan setakat mempersoalkan isu SPR atau perjalanan pilihan raya,tetapi kemungkinan juga sebagai platform untuk membangkit isu yang mungkin menjadi perhatian rakyat dan seterusnya membangkitkan kemarahan rakyat terhadap kerajaan.

"Mereka mungkin akan meneruskan momentum ini supaya apabila sampai pilihan raya nanti, kebencian rakyat akan mencapai ke tahap yang tinggi dan menolak kerajaan," katanya.

Beliau berkata demonstrasi jalanan bukan penyelesaian terbaik berkaitan dengan sistem pilihan raya negara, sebaliknya mereka boleh menggunakan demokrasi berparlimen untuk membetulkan keadaan.

Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata pihak polis tidak meluluskan permit perhimpunan kerana tidak mahu kejayaan, kemajuan dan kemakmuran yang dicapai oleh negara selama ini akan terjejas hanya kerana kelompok kecil ini.Justeru itu, beliau mengingatkan rakyat supaya tidak terpedaya dengan taktik pembangkang yang mengamalkan
 'double standard' yang mengunakan isu pilihan raya sebagai jalan pintas ke Putrajaya.

"Bila BN menang mereka pertikaikan.Bila mereka (pembangkang ) menang,mereka tidak pertikaikan," katanya.

ANDA FAHAM APA YANG DI MAKSUDKAN ???
ANDA NAK TAHU PENGALAMAN SEORANG BEKAS REFORMIS JALANAN ???
KLIK DI SINI
INILAH PEMBANGKANG,DULU SIBUK SANGAT NAK LELONG PUTRAJAYA !!!
SEKARANG NAK PULAK PUTRAJAYA LEPAS TU KABURKAN HATI RAKYAT DENGAN DEMO HARAM !!!

MANA PERGI MARUAH TU ???

KETUA BUKAN MELAYU DAN ISLAM PULAK TU ???
SAPA DIA ??? AHLI POLITIK KER ???
JAHANAM !!

PILIHANRAYA BERSIH DAN ADIL HAK SEMUA PENGUNDI...

Posted: 18 Jun 2011 06:24 PM PDT


SPR keliru tindakan penganjur BERSIH 


2011/06/19

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) keliru dengan tindakan penganjur perhimpunan BERSIH 2.0 yang tetap berkeras mahu meneruskan aktiviti itu seperti dijadualkan 9 Julai ini kononnya bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil di negara ini. 

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata penganjur perhimpunan itu, Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) sebelum ini sudah diberikan penjelasan mengenai perjalanan pilihan raya di negara ini dan persetujuan mengenai beberapa perkara juga sudah dicapai.
Katanya, pada sesi pertemuan SPR dengan BERSIH 2.0 hujung tahun lalu, organisasi itu tahu sudah ada tuntutan mereka yang diterima, diubah suai dan sesetengah yang lain terpaksa ditolak kerana hal Perlembagaan.
"Bukan semua tuntutan BERSIH dapat ditunaikan kerana sesetengah perkara memerlukan pindaan Perlembagaan. Contohnya supaya usia pemilih diturunkan daripada 21 tahun kepada 18 tahun... sudah pasti tak dapat dipenuhi kerana ia bukan bidang kuasa SPR, sebaliknya memerlukan pindaan Perlembagaan di Dewan Rakyat. 

"Kita juga sedang berusaha memperbaiki sistem pengundian pos malah setiap hari membuat semakan daftar pemilih dengan kerjasama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) bagi memastikan tiada masalah senarai pengundi. Ada beberapa tuntutan BERSIH seperti tempoh berkempen dan undi pos sudah kita ubah suai dan dipersetujui bersama. 

"Contoh lain, mereka minta tempoh kempen pilihan raya dipanjangkan, kita sedia memberikan minimum tujuh hari atau lebih, tetapi SPR juga perlu adil kerana ada parti politik kecil merayu tempoh berkempen tidak terlalu panjang," katanya ketika dihubungi Berita Minggu, semalam. 

Abdul Aziz berkata, dakwaan SPR menggunakan taktik kotor dengan memenangkan parti kerajaan pada setiap kali pilihan raya adalah tidak benar sama sekali serta tohmahan berniat jahat untuk memburukkan nama suruhanjaya itu sebagai badan bebas di negara ini

TAHNIAH KEPADA PASUKAN MALAYSIA..TERUSKAN..

Posted: 18 Jun 2011 06:19 PM PDT

Put your stuff here

TERIMA KASIH DAN TAHNIAH YAB PM.

Posted: 18 Jun 2011 06:16 PM PDT

Put your stuff here

SIAPA SEBENARNYA YANG HINA ISLAM?

Posted: 18 Jun 2011 06:12 PM PDT

Siapa hina Islam?

Oleh BISIK-BISIK AWANG SELAMAT
Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat semalam mengumumkan keputusannya mengharamkan Utusan Malaysia daripada membuat liputan acara melibatkan beliau dan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) berkuatkuasa serta merta.

Langkah tersebut sebagai membantah karikatur yang dikatakan menghina Islam berhubung isu rogol dan zina. Awang hanya senyum. Nampaknya Nik Aziz mengikut jejak langkah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang turut memulaukan Utusan Malaysia.

Strategi memulaukan media sebagai senjata dan ugutan adalah pemikiran zaman dinosaur. Rasanya tiada lagi mana-mana kerajaan yang memerintah peringkat pusat, negeri atau wilayah di negara lain yang berbuat demikian. Kebebasan media dan hak bersuara seperti yang dijanjikan oleh DAP, PKR dan Pas dalam manifesto PRU, hanya gimik.

Awang tidak terkejut dengan tindakan Mursyidul Am Pas itu kerana beliau sememangnya condong kepada DAP dalam percaturan politiknya.

Cuma Awang hairan mengapa karikatur itu yang disiarkan pada Rabu, 15 Jun dianggap menghina Islam. Sedangkan ia hanya menyindir pemimpin Pas kerana mengambil pendirian yang mengelirukan ekoran kes rakaman video seks ketua pembangkang, Anwar Ibrahim.

Tidak perlu untuk Awang mempertahankan karikatur itu kerana sudah banyak pihak tampil memberikan gambaran sebenar terutama dalam laman blog.

Jika mahu pandangan lebih keras ikutilah komen Ahli Parlimen Bebas Zulkifli Noordin melalui zul4kulim.blogspot dan pengendali blog yang lain antaranya ruang bicara faisal.blogspot.com; www.papagomo.com; bumiyang.blogspot.com dan penembak-tepat.blogspot.com. Seandainya mahu pandangan yang seimbang rujuk kepada tulisan bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin (drmaza.com).

Awang juga tertanya-tanya mengapa karya kartunis aktivis pembangkang, Zunar yang terang-terang menghina Islam tidak pula berani disentuh oleh Nik Aziz. Persoalan lebih besar ialah siapakah sebenarnya yang menghina Islam? Seperti kata Zulkifli, sesungguhnya banyak tindak-tanduk Pas yang menghina dan menggugat umat Islam.

Pada Awang dan ramai lagi umat Islam di negara ini, kenyataan Nik Aziz sendiri banyak menghina dan memalukan Islam. Buatlah kajian ilmiah, pasti mudah membuat rumusan. Jika disenaraikan cukup banyak. Antaranya menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, mendakwa tuhan boleh mencarut, menjanjikan syurga kepada sesiapa yang undi Pas, pernah menuduh orang UMNO kafir, wanita cantik tidak boleh keluar bekerja dan banyak lagi yang bercanggah dengan ajaran Islam sebenar.

Itu belum menyentuh tentang pendirian beliau yang menolak permuafakatan sesama parti Islam tetapi menjulang DAP yang menentang penubuhan negara Islam.

Lebih banyak kecelaruan dicetuskan oleh Nik Aziz berbanding individu lain termasuk Ayah Pin, yang sedang diburu oleh pihak berkuasa. Angkara siapakah yang menampakkan Islam tidak ubah seperti kartun?

Jual perjuangan dan prinsip semata-mata mahu pegang kuasa.

Posted: 18 Jun 2011 06:09 PM PDT

Pemimpin Pas diselar kerana mengamalkan budaya 'politik kelkatu', iaitu menjadi pak turut dalam melakukan sesuatu tanpa berfikir panjang.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin menjelaskan, mereka sanggup mengetepikan agama dan perjuangan asal parti semata-mata mahu memegang kuasa.

Katanya, sokongan Pas terhadap perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini mencerminkan wajah sebenar para pemimpin parti itu.

"Tuhan bagi akal fikiran, gunakanlah. Jangan sampai jual agama, jual perjuangan semata-mata mahu pegang kuasa.

"Jangan jadi macam kelkatu. Kelkatu tahu cahaya boleh membunuhnya tetapi serangga ini tetap menuju ke arah cahaya meskipun sudah nampak kawan-kawannya yang lain jatuh.

"Jangan kita amal politik kelkatu, iaitu politik yang boleh menjatuhkan kita," katanya ketika menyampaikan ceramah pada program Wajah Sebenar..??!! Pakatan anjuran Angkatan Belia Muda Kepala Batas (Bemuda) di Permatang Tok Brain, Penaga di sini malam tadi.

Hadir sama Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican dan bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Prof. Madya Mohd. Noor Deris.

Zulkifli menambah, beliau hairan bagaimana pemimpin Pas sanggup menyokong Bersih yang dipengerusikan oleh Datuk Ambiga Sreenevasan, iaitu penyokong kuat Majlis Antara Agama (IFC).

Kumpulan sama juga pernah menuntut hak sama rata antara Islam dan bukan Islam, selain menjadi pelopor ulung kes murtad Lina Joy.

"Lupakah pemimpin Pas siapa Ambiga? Dialah penganjur IFC yang mereka pernah lawan habis-habisan dulu.

"Namun, hari ini mereka boleh angkat Ambiga. Merekalah hipokrit paling besar," tegasnya.e

DISEBALIK PENGHARAMAN UTUSAN BUAT LIPUTAN.....

Posted: 18 Jun 2011 06:05 PM PDT

Pas haramkan Utusan buat liputan

PPUBJ : Dulu mereka yang perjuangkan kebebasan media,tapi kini apa dah jadi. Adakah kebebasan media itu setakat beri kelebihan kepada parti mereka sahaja....Atau mereka gentar bila ahli-ahli PAS tahu cerita sebenar mereka.....kalau setakat alasan yang diberi itu...mereka juga pernah buat perkara yang sama....

KOTA BHARU 18 Jun — Kerajaan Pas Kelantan hari ini mengharamkan akhbar Utusan Malaysia daripada membuat liputan acara yang melibatkan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat serta sesi persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) berkuat kuasa serta merta.

Setiausaha Akhbar Menteri Besar, Ahmad Fadzli Shaari berkata, keputusan itu dibuat berikutan penyiaran karikatur yang disifatkan menghina agama Islam berhubung isu rogol dan zina, yang disiarkan dalam akhbar berkenaan.

Katanya, surat rasmi oleh Pejabat Menteri Besar dan Pejabat Urusetia DUN akan dikeluarkan dalam masa terdekat mengenai perkara itu.

"Tindakan itu akan berterusan sehinggalah pihak akhbar berkenaan memohon maaf secara rasmi atau menarik balik penyiaran karikatur berhubung isu itu," katanya.

Semalam, Pas melancarkan kempen 'Boikot Utusan Malaysia' kerana mendakwa akhbar itu menghina agama Islam menerusi karikatur yang disiarkan pada Rabu lepas.

Sementara itu, Kelab Media Kelantan Darul Naim (Kemudi) membidas Kerajaan Pas Kelantan yang melarang akhbar Utusan Malaysia membuat liputan pada majlis rasminya.

Timbalan Presidennya, Mohd. Harris Hazri Abd. Halim berkata, tindakan tersebut menunjukkan sikap Pas yang tidak profesional apabila menjadikan media sebagai mangsa politik dan jelas menunjukkan parti tersebut tidak mengamalkan demokrasi.

"Sepatutnya Pas Kelantan lebih bersikap terbuka dan telus kerana rakyat perlu mengetahui hal pentadbiran negeri melalui akhbar Utusan Malaysia," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini. - BERNAMA

Sayap Parti

Bahagian