Pengikut

Nuffnang

Rabu, 6 April 2011

Puteri Ipoh Timor

0 ulasan
sumber :-

Puteri Ipoh Timor


KONVENSYEN BARISAN NASIONAL PERAK DARUL RIDZUAN 2011

Posted: 19 Mar 2011 07:30 PM PDT






TARIKH : 19 MAC 2011
TEMPAT : DEWAN TAN SRI RAMLI NGAH TALIB, LUMUT, PERAK.
MASA : 8.30 PAGI - 6.00 PETANG

ahmadmaslan.blogspot.com

0 ulasan
sumber :-

ahmadmaslan.blogspot.com


SEKITAR HARI PENAMAAN CALON 6 APRIL 2011

Posted: 06 Apr 2011 04:45 AM PDT

Posted: 05 Apr 2011 09:21 PM PDT

No pressure from federal leaders

Posted: 05 Apr 2011 09:04 PM PDT

umno bahagian cheras

0 ulasan
sumber :-

umno bahagian cheras


Mengapa Wan Azizah & Anwar takut sangat pegang al-quran

Posted: 05 Apr 2011 09:36 PM PDT

Oleh SYED ALI ALHABSHEE


GEMPAR seluruh negara apabila sebahagian besar akhbar arus perdana menyiarkan gambar aksi pemimpin parti pembangkang yang dikatakan terbabit dalam aksi lucah dengan seorang pelacur asing.

Serentak itu juga, Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dalam sidang medianya menyatakan bahawa lelaki di dalam video berkenaan bukan suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Wan Azizah menjelaskan demikian selepas beliau dan keluarganya turut menonton pita rakaman video seks tersebut sambil mendakwa susuk tubuh lelaki dalam video lucah itu berbeza dengan susuk tubuh Anwar.

Bagaimanapun, sehingga kini polis masih meneruskan siasatan untuk mengenalpasti siapakah sebenarnya lelaki 'misteri' itu berdasarkan ketulenan video berkenaan.

Seperti yang saya tegaskan menerusi laman blog ini semalam, Wan Azizah mahu tidak mahu perlulah menerima ketentuan Tuhan jika sahih lelaki terbabit adalah Anwar.

Malah saya turut menasihatkan beliau supaya tabah menerima hakikat tersebut dan tidak perlu lagi berselindung disebalik gegaran politik.

Saya mengambil pendekatan demikian kerana sejak isu video seks itu terbongkar dan turut disebar menerusi laman-mana internet, Wan Azizah dilihat begitu bergantung kepada 'keajaiban politik' daripada berpijak di bumi nyata.

Memang, sesiapa pun terlalu sukar untuk menerima realiti sedemikian rupa, tetapi jika ditoleh kembali kepada pengalaman silam Anwar, kemungkinan tersebut bukan sesuatu yang mustahil. Pada hemat saya, waima apa sekalipun bala atau musibah yang berlaku, tentulah ada sebab dan hikmah daripada Allah S.W.T.

Sehubungan itu, sebagai seorang Islam yang berpegang kepada kitab al-quran dan al-hadis, jalan terbaik ialah kita bersumpah bersaksikan kalam Allah jika yakin kita tidak melakukan sebarang kerosakan dan kemudharatan di atas muka bumi ini.

Justeru, tidak perlu Wan Azizah dan keluarganya takut untuk bersumpah bersaksikan al-quran dan lafaz nama Allah S.W.T. jika beliau berada di pihak yang benar.

Ya, Wan Azizah boleh berhujah bahawa undang-undang akan menentukan kebenarannya, tetapi sebagai penganut Islam, bukan menjadi kesalahan jika dia bersaksikan al-quran untuk membuktikan kebenarannya.

Seluruh rakyat terutama umat Islam tertanya-tanya, mengapa takut sangat Wan Azizah termasuk Anwar untuk memegang kitab suci al-quran ketika sedang berada dalam kepayahan sedemikian rupa.

Oleh sebab itu, awal-awal lagi saya sudah nyatakan bahawa Wan Azizah perlu membebaskan dirinya daripada kurungan politik PKR.

Isu video seks bukan isu cetak rompak vcd Upin & Ipin' tetapi membabitkan maruah dan isu moral pemimpin politik yang amat trajis dalam abad ini.

Kini, rakyat menjadi keliru dan diserabutkan dengan pelbagai tanda tanya.

Rakyat semakin keliru ; siapa sebenarnya aktor hebat itu ?

Mereka mahu jawapan segera, siapakah aktor hebat yang beraksi lucah dengan pelacur daripada Cina dalam video seks berkenaan.

Pelbagai persoalan juga turut menerpa dalam kepala saya, sarat dengan andaian dan anggapan serta harapan.

Pertama tentulah saya juga tertarik dengan isu jam tangan jenama Omega yang didakwa oleh Wan Azizah ada dalam simpanannya, tetapi gagal ditunjukkan kepada pihak media.

Pada pandangan saya, jam tangan Omega mungkin akan menjadi petunjuk kepada pihak polis dalam meneruskan siasatannya.

Keduanya, saya terpegun dengan kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa beliau meragui lelaki yang beraksi seks dalam video tersebut adalah Anwar.

Pada saya, macamana Nik Aziz nak kenal lelaki berkenaan sebab beliau pun tak tengok rakaman video tersebut.

Malah Nik Aziz sendiri pun tidak diberikan peluang menonton aksi seks tersebut dan mengakui hanya diberitahu oleh rakan-rakannya dalam Pakatan Rakyat (PR).

Bagi saya, elok sangatlah jika tok guru PAS itu tidak menonton aksi lucah tersebut kerana dikhuatiri Nik Aziz bakal ditanya oleh pengikut-pengikutnya ; macamana gaya dan aksinya ?

Lebih baik Nik Aziz jangan tonton filem lucah

Ketiganya, saya bersetuju sangat jika satu suruhanjaya diraja segera dibentuk bagi menyiasat secara menyeluruh dan terbuka mengenai video seks tersebut walaupun ditentang keras oleh pembangkang terutama Karpal Singh.

Karpal Singh adalah peguam utama dalam perbicaraan kes Anwar ditiduh meliwat Mohd. Saiful Bukhari.

Kesimpulannya saya berpendapat pendedahan video seks yang identiti sebenarnya masih menjadi pertikaian banyak pihak akan membongkar sejauhmana bersihnya 'lelaki' tersebut.

Bagaimanapun, seperti orang ramai sudah menjangkakan bahawa pihak pembangkang akan menuduh apa jua musibah yang berlaku itu adalah perancangan parti pemerintah.

Inilah tabiat buruk dan persepsi jahat yang cuba di tanam oleh pembangkang dalam usaha mereka untuk menutup kejijikan dan kebusukan moral ketua pembangkang yang dikatakan beraksi lucah itu.

Sampai bila pembangkang akan menegakkan benang yang basah sehingga setiap kali bala yang berlaku, mereka akan tuding jari kepada UMNO.

Sampai bila pembangkang seronok berbohong dan memutarbelitkan pelbagai fakta kebenaran walaupun telatah mereka sekarang ini menjadi bahan ketawa orang ramai.

Ada sahaja yang mereka selewengkan jalan kebenarannya yang seolah-olah cuba memberi gambaran bahawa mereka adalah sekumpulan manusia terpilih yang istimewa, bersih daripada segala noda dan dosa.

Kita tunggulah hasil siasatan polis mengenai isu video seks itu yang paparan imej lelaki berkenaan seperti yang disiarkan oleh akhbar semalam, sudah mampu memberikan imej pengenalannya.

Cuma tak ada yang berani secara terbuka berkata bahawa lelaki itu adalah lelaki yang dipertahankan oleh Wan Azizah !

Hanya Allah S.W.T. yang maha mengetahui segala-galanya.

Apo Kono Eh Jang!

0 ulasan
sumber :-

Apo Kono Eh Jang!


PAS anggap rakyat Sarawak tak berwibawa.

Posted: 06 Apr 2011 06:05 AM PDT

Selesai sudah sesi penamaan calon bagi Pilihanraya Negeri Sarawak hari ini. Pertandingan menyaksikan semua 71 kawasan Dewan Undangan Negeri dalam Sarawak bertanding tanpa ada satu pun yang menang percuma.

Sebelum ini ada juga terdengar desas – desus dan khabar angin mengatakan terdapat beberapa kawasan yang menang tanpa bertanding. Khabar angin tersebut turut melibatkan kawasan DUN N.15 – Muara Tuang, Kota Samarahan.

Ianya disebabkan kekeliruan penyandang DUN tersebut, Datuk Seri Mohamad Ali Mahmud yang dikatakan gagal menyerahkan penyata perbelanjaan Pilihanraya yang lalu dalam sesi penamaan calon pagi tadi. Namun, kemelut itu selesai selepas penyata tersebut diserahkan kemudian.

Datuk Seri Mohamad Ali ini dicabar oleh seorang calon PAS bagi merebut kerusi DUN Muara Tuang ini. Wakil PAS ialah seorang wanita yang bernama Noraini Binti Hamzah, juga merupakan isteri kepada seorang bekas askar yang bertugas sebagai Pemandu di Unimas, Kuching Sarawak.

Dengar kata, Noraini ni hanya seorang suri rumah sahaja sepenuh masa. Namun yang menjadi persoalan dikalangan rakyat kawasan Muara Tuang ketika ditemui tengahari tadi mempersoalkan asal – usul beliau.

Jika dilihat pada nombor kad pengenalan beliau, jelas terpapar kod negeri yang mencurigakan. Dalam nombor kad pengenalan beliau jelas menunjukkan beliau berasal dari Negeri Kelantan Darul Naim iaitu 03.

Ini bermakna beliau bukan berasal dari Negeri Sarawak yang memiliki nombor kod 13. Kekeliruan ini menimbulkan persepsi dikalangan masyarakat tempatan kerana ianya merupakan satu penghinaan kepada rakyat Sarawak secara tidak lansung.

Apa yang dipertikaikan ialah, adakah PAS merasakan bahawa rakyat Negeri Sarawak dikawasan Muara Tuang ini tidak layak untuk menjadi wakil mereka? Apa keistimewaannya seorang warga Negeri Kelantan untuk jadi wakil kepada rakyat Sarawak di Muara Tuang ini?

Mereka juga turut mempersoalkan, bagaimana seorang rakyat yang bukan berasal dari Sarawak mahu memperjuangkan hak – hak mereka seperti yang digembar – gemburkan oleh puak – puak pembangkang selama ini?

Inilah diantara retorik dan dakyah pembohongan yang dibawa oleh puak – puak PAS ini ke Negeri Sarawak. Mereka secara tidak lansung mahu 'Meng'Kelantan'kan' rakyat Sarawak agar menjadi jumud dan hanya akur kepada 'fatwa' yang dikeluarkan oleh Mursyidul Am semata – mata.

Rakyat Sarawak ini tidaklah sebodoh yang disangka oleh puak – puak PAS ini sebenarnya. Mereka bukan mudah hendak diperbodoh – bodohkan dengan begitu sahaja. Jangan ingat mereka tidak tahu 'permainan' PAS dan puak – puak Pakatan Pembangkang ini di Sarawak!!!

PAS Patut Diharam Buka Sekolah

Posted: 05 Apr 2011 11:26 PM PDT

Toleransi tinggi kerajaan BN yang tidak mahu mempolitikkan bidang pendidikkan sehinggakan parti politik seperti PAS dibenar membuka sekolah pendidikkan awal dan rendah, nampaknya perlu dihentikan.

Kisah seorang pelajar yang mati pada Sabtu setelah koma 3 hari akibat dipukul seorang ustaz di sebuah sekolah kendalian PAS, sepatutnya menjadi pembuka jalan kepada usaha menutup sekolah-sekolah kendalian PAS.

Selain menjadi tempat menanam kebencian kepada kepimpinan negara, ustaz dan ustazah yang mengajar disana juga majoriti darinya tidak mempunyai kelayakan asas untuk mengajar. Tolak Cikgu Normala la.

Disamping nak menjana keuntungan untuk parti PAS.

Kalau yang lelaki cukup pakai ketayap dan boleh baca ayat-ayat al-Quran sikit dah boleh dipanggil ustaz manakala yang perempuan, cukup dengan tudung labuh, dah boleh dipanggil ustazah.

Yang paling penting mesti pemuja Nik Aziz, soal kelayakan lain tidak perlu.

Peliknya masih ada segelintir ibu bapa (dalam kes ini ibu bapa angkat) yang sanggup menggadai masa depan anak-anak ini dengan menghantar mereka ke sekolah yang diragui kelayakkanya untuk mengajar.

Pihak mana yang beri tauliah, pihak mana yang beri kebenaran? Ini yang pihak kerajaan perlu pantau. Sekarang tiada pemantauan dari pihak berkuasa menyebabkan perkara-perkara buruk berlaku sehingga meragut nyawa.

PAS dan keganasan bukanlah suatu yang baru. Memali, Jenalik semuanya ada berkaitan dengan PAS, belum lagi disebut keganasan jalanan seperti dapat dilihat dalam demonstrasi haram yang diisertai mereka.

Dan keganasan terbaru oleh guru sekolah kelolaan PAS ini sepatutnya bukan suatu yang mengejutkan.

Kita ada banyak sekolah-sekolah agama lain yang lebih teratur dari segi operasi dan kelayakan guru-guru mengajar, contohnya sekolah kendalian ABIM.

Tak ada sekolah kendalian PAS pun tak apa.

Kita gesa kementerian atau jabatan berkaitan mengambil tindakan pro aktif dengan menutup semua sekolah kendalian PAS dari terus beroperasi di negara ini.

Kalau rasa tindakan menutup itu keterlaluan, ketatkan pemantauan atau kebenaran beroperasi ditarik balik.

Tap rasanya elok tutup je.

Wan Azizah Juga Perlu Tukar Cermin Mata

Posted: 05 Apr 2011 06:51 PM PDT

Kami para penyokong UMNO amat-amat memahami kenapa Wan Azizah beria-ia menafikan bahawa imej lelaki bertuala dalam video yang tersebar semalam adalah suaminya – Anwar Ibrahim.

Walaupun KESEMUA orang yang melihat video tersebut yakin imej itu adalah suaminya, cuma ada isu perut, punggung, gerak geri dan sebagainyalah, tapi tiada siapa nafikan itu adalah Anwar.

Kalau ini benar, bukan maruah suaminya sahaja yang dalam bahaya, maruah dirinya, anak-anaknya dan cucu-cucunya, kesemuanya dalam keadaan tidak berapa nak cerah sekarang hasil penyebaran video tersebut.

Maka itu penafian itu tidak langsung mengejutkan kami.

Lagipun memang semua dalam PKR mempunyai denial syndrome ini, tak pedulilah berapa terang dan jelas sekalipun bukti yang ditunjukkan dimata mereka dan sebagai Presiden PKR, sudah tentulah Wan Azizah tidak ketinggalan mengalami sindrom yang sama.

Sebagai isteri, tentu lebih banyak yang Azizah boleh sebut mengenai tubuh badan suaminya seperti yang kelihatan dalam video tersebut tapi dalam kenyataan yang diberikan semalam, Wan Azizah hanya menyebut perkara-perkara umum saja seperti dibawah:-

Jelas kelihatan susuk tubuh badan pelaku dalam video tersebut amat berlainan daripada susuk badan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Hal ini diperkukuh lagi memandangkan sejak lebih setahun yang lalu, anak-anak Datuk Seri Anwar Ibrahim sering menemani beliau setiap kali beliau pergi melakukan aktiviti senaman dan fisioterapi selaku sebahagian daripada aktiviti pemuliharaan kesihatan tulang belakang.

Soalnya, kenapa umum sangat?

Bukankah lebih baik Wan Azizah menggunakan peluang ini untuk menunjuk sesuatu yang hanya seorang isteri saja yang tahu ada pada tubuh badan suaminya? Kalau Johari Abdul yang bukan isteri pun boleh menerangkan punggong Anwar ada isi atau tidak ada isi, kenapa Wan Azizah tidak boleh mengenal pasti sesuatu yang unik pada tuboh badan suaminya (setakat yang tersebar semalam).

Nak tahu lebih lanjut, tonton video penuh yang ada pada polis, tapi Wan Azizah takut berdosa pulak ya (atau tak sanggup).

Memandangkan alasan penafian Wan Azizah begitu umum sedangkan semua yang melihat pun yakin individu bertuala dalam video tersebut ialah Anwar, maka kita yakinlah bahawa memang lelaki itu ialah Anwar.

Bila Wan Azizah tuduh UMNO/BN sebagai dalang tanpa ada bukti untuk menyokong dakwaannya itu, lagilah kita yakin.

PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN MASJID TANAH

0 ulasan
sumber :-

PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN MASJID TANAH


Adakah Anwar Cuba Mengalihkan Isu???????

Posted: 05 Apr 2011 07:45 PM PDT

Meletupnya isu ini sebenarnya membawa pro & cons.  Tetapi di ingatkan bahawa terdapat unsur mengalihkan isu yg sedang dihadapi oleh Anwar dan fuckatannya.


Sayap Parti

Bahagian