Pengikut

Nuffnang

Isnin, 15 Ogos 2011

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

sumber :-

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


HARAPAN PEMBANGKANG DI JASIN...

Posted: 14 Aug 2011 07:06 PM PDT


Faktanya pembangkang tak pernah menang dalam sejarah PRU dan PRK di Jasin baik Parlimen mahu pun Dewan Undangan Negeri. Walau pun demikian , sejak PRU pertama hingga kini undi yang diperolehi oleh pembangkang semakin meningkat, yang paling hampir adalah PRU pada 2008. Dakwaan pembangkang ini adalah kemenagan moral kepada mereka. Hakikatnya dalam sistem demokrasi, istilah itu tak ada yang ada sama ada menang dan kalah. main politik ni, biarlah berpijak di alam nyata atau praktikal. Lebih-lebih lagi istilah kini yang dipanggil politik nombor. 1 undi pun dikira menang.

Sejak pembangkang bertukar Ketua, nampaknya semakin giat dan rancak program ceramah yang diadakan. Mengambil bahagian dalam setiap isu yang diperkatakan diperingkat nasional mahu pun domestik demi untuk menawan hati dan jiwa pengundi. Itu hak mereka, baguslah begitu, setidak-tidaknya ia melahirkan rasa cemburu kepada kepimpinan UMNO Bahagian untuk buat sesuatu. Itu pun kalau mereka rajin dan bersemangat untuk menang. Kebiasaannya yang bekerja kuat akan menang, cuma masa dan keadaan yang menentukan.

Soal harapan untuk menang tu, tetap ada.... ini realiti yang kita kena terima dalam sistem politik demokrasi....sekiranya pengundi atas pagar melakukan swing vote.... almaklumlah ramai orang Melayu yang tak jadi ahli pari mana-mana pertubuhan politik.... harapan tetap ada.....kena strategi yang betul.......

Kepada BN khususnya UMNO di Jasin, lebih tetap lagi kepimpinan disemua peringkat....jangan lah terlalu "politiking" hingga lupa tugas dan cabaran yang bakal dihadapi ketika PRU 13 yang bakal menjelang. Jangan pula asyik nak pastikan jawatan YB tu kekal selama-lamanya. Ingat ini bukannya jawatan warisan. Rasa-rasa jika tak mampu baiklah berundur beri peluang kepada pemimpin lain...jangan sampai pengundi menolak......Beri kepercayaan kepada Presiden parti untuk pilih calon yang boleh menang dan disukai pengundi dan masyarakat.,...  

RAMADAN 1432 H YANG BANYAK DUGAAN.

Posted: 14 Aug 2011 05:57 PM PDT

Ramadan 1432 H tahun ini ummah Islam di Malaysia disajikan dengan pelbagai dugaan yang lebih hebat dari tsunami.... Jika kita lihat isu yang ditimbulkan lebih terfokus kepada dua negeri iaitu Pulau Pinang dan Selangor. Rasa penulis pembangkang juga menguasai negeri Kelantan...dah lama dah..22 tahun....tapi tak ada berita sensasi...

Bermula dengan Kedah....akhirnya kena tunduk dengan tekanan oleh DAP.... yang mahukan agar pusat hiburan dibuka pada bulan Ramadan....Mula beriya-iya benar akhirnya tunduk....kan kat Kedah kerusi PAS lebih banyak dari DAP...kenapa takut sangat pada DAP.....

Kemudian alkisah umat Melayu hadiri majlis digereja. Ada macam-macam versi didengari. Seperti biasa parti-parti politik berebut-rebut ambil peluang kelebihan politik parti masing-masing. Tak kurang juga ada Menteri yang rasa terpukul....jika buat kerja apa nak marah.....Yang jelasnya maruah umat Melayu/Islam tercemar dengan peristiwa ini....

Tak cukup isu di "bom". Datang lagi ribut iaitu tak boleh guna pembesar suara untuk mengaji Alquran semasa waktu subuh,....ganggu orang lain....Yang depa buat ketika perayaan tertentu tak ganggu namanya....Ada yang melenting dan ramai lagi yang selesa....mungkin bila dah jadi satu negara baru nak menyesal....

Kini kisah Paderi nak kahwin kaum sejenis di Malaysia pulak. Ini satu pengiktirafan agaknya.. kepada mereka yang sewaktu dengan nya. Selalunya Paderi tak kahwin.....Jangan-jangan dah ada kelab hebat di negara kita? Minta sempang malaikat 44. Jangan berlaku dipohonkan doa.

Agaknya pembangkang ini tak pernah jemu kata macam-macam. Mungkin rasanya sejak mereka ada simpan "mimpi" ke P/Jaya macam-macam dah berlaku.Dan yang pentingnya apa yang berlaku tidak beri advantage dan kelebihan kepada ummah Islam. Sanggupkah tuan-tuan semua negara dihina sedekian rup+

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Посреди понятий, которые невыносимый перевести ради иностранные языки, [url=http://nayemsya.ru/]кулинарные названия [/url]встречаются наверное чаще всего. Ну alias, скажите, перевести для дальнейший молва шотландский "хаггис" тож русский "пряник". Дозволительно, разумеется, назвать пряник "мягкой разновидностью печенья", а хаггис "бараньим рубцом с начинкой", всетаки это изрядно иметь такое же повеление [url=http://nayemsya.ru/]Кулинария[/url] к истине, примерно если желание мы назвали елку "пальмой с колючими листьями".
"Расстегай" — это как недосужно то кулинарное намерение, которое относится к непереводимым. Можно лопотать, сколь расстегай это рыбный пирог с открытым верхом. Отчасти это несколько верное определение. Все именно отчасти. Хорошо расстегай — это не сходный пирог и не подходящий рыбный.
Самопроизвольно получилось, который некий блюда, которые торопливо стали национальной гордостью, изначально возникли не через хорошей жизни. И кавказский хаш, и греческий пацац, и итальянская пицца — полностью они имели одно и то же первоначальное [url=http://nayemsya.ru/]напитки[/url] задача — грохнуть в спор "часть" пищи, которую уже запрещается было выуживать обычным способом, и которую жалко было выбрасывать.
Расстегай возник будто единица держать часть сквозь разделки осетровой рыбы. Осетры относятся к хрящевым рыбам, они не имеют костяного скелета. Возвышенность вместо позвоночника удерживается мощной сухожильной струной, которая называется "вязига". Эту самую вязигу ареопаг разделке рыбы отделяют изза мяса, лишь изгонять её — грех. Это достаточно ценный пищевой препарат, содержащий миллион микроэлементов и аминокислот. И обладающий свойством, которое адски ценилось в давние времена. Будучи высушенной, вязига дюже протяжно хранится и её можно транспортировать для большие расстояния, туда, гораздо саму рыбу доставить невозможно.
Одна препятствие, образовать её сложно. Кипятить её принужден долго, а это чревато потерей вкуса. Аристократия стали запекать её в печке в тесте со специями. А дабы печной гнев лучше добирался прежде начинки, ради верхней части тестяного шара оставляли исполинский разрез. Получалось [url=http://nayemsya.ru/]десерты[/url] перерождение с как влечение "расстегнутой" верхней частью. Отсюда и пошло вокабула — "расстегай".
[url=http://nayemsya.ru/]Кулинарные рецепты[/url] просто здорово.

Sayap Parti

Bahagian