Rabu, 18 Mei 2011

DunSemarang

DunSemarang


Bual Bicara Program Transformasi Pendidikan DunSemarang.

Posted: 17 May 2011 06:19 AM PDT

Ayer Hitam Sabtu 14.05.2011 Biro Pendidikan DunSemarang dan PIBG SMK Datuk Menteri telah menganjurkan Program "BUAL BICARA Transformasi Pendidikan dan Motivasi Keibubapaan" bertempat di Dewan Sri Perdana SMK Datuk Menteri. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh YB Datuk Haji Samsolbari Bin Jamali ADUN Semarang. Program tersebut telah disertai lebih dari 400 Ibu Bapa di sekitar DunSemarang.
YB Datuk Haji Samsolbari mengucapkan syabas kepeda pihak penganjur kerana berjaya menjalankan aktiviti yang sungguh bermakna.
YB Datuk juga mengharafkan agar kehadiran Ibu Bapa lebih ramai lagi demi kejayaan anak-anak didik Dun Semarang dan Ayer Hitam. YB Datuk juga telah mencadangkan agar rumah Guru yang terdapat di SMK Datuk Seth Yong Peng serta SMK Datuk Menteri yang tidak berpenghuni agar dijadikan ASRAMA untuk para pelajar yang tinggal jauh di pendalaman. Kewajarannya supaya anak-anak ini dapat menimba ilmu dengan selesa dan menjimatkan kos dan masa. Cadangan YB Datuk mendapat sokongan yang padu dari para Ibu Bapa yang hadir. Beliau juga mengahrafkan agar jangan ada SEORANG pun anak-anak DunSemarang yang berjaya dalam pelajaran tetapi tercicir dan tidak dapat melanjutkan pelajaran ke IPTA kerana masalah kewangan, oleh itu Beliau berharaf agar Guru-guru dan AJKKK dapat memantau dan membuat laporan kepada Biro Pendidikan UMNO supaya tindakan dan bantuan dapat diberi. Pada majlis tersebut Beliau menyumbangkan bantuan kewangan kepada salah seorang keluarga Pelajar yang telah berjaya melanjutkan pelajaran ke IPTA.

Tiada ulasan:

Pengikut