Rabu, 20 April 2011

Apo Kono Eh Jang!

Apo Kono Eh Jang!


Lo’Lo’ di Kg Baru, dah nak mati pun dok tabur fitnah lagi?

Posted: 20 Apr 2011 06:19 AM PDT

Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr. Lo'Lo' Ghazali, yang hidup segan mati tak mahu, baru-baru ini menuduh adik Perdana Menteri, Nazir Razak, menguasai projek menaik taraf masjid Kampung Baru yang diberi peruntukan sebanyak RM20 juta.

Lo'Lo' berkata demikian hanya berasaskan pandangan matanya sekali imbas dan berkata, "Tiba-tiba saya lihat menara sudah berbalut, atau mungkin sedang dibaiki?", lalu dia fikir projek tersebut ditawarkan melalui "direct nego"? Kepala hotak dia..!

Apakah dia fikir Perdana Menteri sebodoh pemimpin-pemimpin PAS yang memberikan projek-projek di Kedah dan Kelantan melalui "direct nego" dan kemudiannya dijadikan 'bahan kempen' politik?

Perdana Menteri tidak sebodoh Lo'Lo' yang cepat buruk sangka mengikut telunjuk syaitanirrojimmm…
Sebenarnya, peruntukan RM20 juta untuk projek menaik taraf masjid Kampung Baru disalurkan melalui syarikat pembangunan strategik milik kerajaan, 1Malaysia Development Berhad. Syarikat itulah yang bertanggungjawab membuka tender untuk projek tersebut.

Mungkin Lo'Lo' tidak tahu hal ini kerana sebok berpolitik dan keluar masuk hospital merawat kanser tahap 4 yang dihidapinya. Tender tersebut sudah lama dibuka dan mungkin IMDB memberikan tender tersebut kepada syarikat yang bekelayakan dan mempunyai prestasi serta piawaian yang mengikut syarat.

Jika diberikan pada Nazir sekalipun, apa salahnya jika syarikat Nazir berkreadibiliti. Takkanlah nak diberikan pada kontraktor-kontraktor PAS yang meng"alibaba"kan projek Kerajaan Negeri Selangor pada "Mommy Foo" (mak tiri Guan Eng) pula? Tak adillah begitu.

Lagi pun, kalau nak diharapkan Lo'Lo' untuk mengusahakan naik taraf Masjid Kampung Baru, alamatnya sampai Lo'Lo' mati sekalipun takkan menjadi. Lihat saja betapa teruknya keadaan pusat khidmat Lo'Lo' di deretan kedai di Kampun Baru, "indons", tikus dan lipas bermahajalela di kawasan tersebut!

Lo'Lo sepatutnya bersyukurlah sikit bila ada pihak yang membangunkan kawasan Parlimen Titiwangsa. Memfitnah PM dan adiknya, bukanlah satu cara bersyukur! Betulkah Nazir yang mendapat projek tersebut? Cuba periksa di 1MDB, setahu saya, syarikat adik PM tidak ada kena mengena dengan ini cerita…

Sudah-sudahlah Lo'Lo', jangan menabur fitnah! Bukan senang nak tempis soal jawab kubur kelak. Usahlah menambah dosa, takut tak sempat nak minta maaf pada PM nanti. Jika benar dakwaan Lo'Lo benar, sila laporkan pada SPRM untuk disiasat. Penulis risau sekiranya dakwaan Lo'Lo' tidak benar, percuma saja dapat dosa. Itu belum lagi di saman Nazir…

Hakikatnya, pemimpin PAS tak kira tua, veteran, pertangahan umur dan muda, sememangnya suka memfitnah. Dah nak mati pun suka menabur fitnah untuk menimbulkan rasa benci rakyat pada Kerajaan BN. Padahal, Kerajaan BN lah yang begitu komited berbakti kepada masyarakat tanpa memikirkan keuntungan sendiri.

Sesungguhnya rakyat sudah jelak dan jijik dengan permainan politik kotor dan fitnah pembangkang terhadap pemimpin BN. Cuma pembangkang saja yang fikir mereka kuat. PRU-13 nanti, tahulah rakyat bagaimana nak ajar juak-juak paksi kejahatan pembangkang ini!

Tiada ulasan:

Pengikut