Khamis, 24 Mac 2011

umno bahagian cheras

umno bahagian cheras


Harga diri sudah hancur; Anwar perlu letak jawatan Ahli Parlimen Permatang Pauh – Syed Ali

Posted: 23 Mar 2011 08:48 PM PDT


DATUK Seri Anwar Ibrahim perlu meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh berikutan pengakuan trio 'Datuk T' semalam berhubung rakaman video seks.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, kredibiliti dan harga diri Anwar sebagai wakil rakyat sudah hancur dan tidak layak lagi memegang jawatan tersebut.

"Walaupun memenagi jawatan Ahli Parlimen Permatang Pauh menerusui proses pilihan raya, tetapi maruah sebagai pemimpin sudah rosak apabila dikaitkan dengan skandal video seks yang menggemparkan negara," tegasnya.

Katanya, pengundi di kawasan berkenaan sudah tentu akan berasa malu dan kecewa kerana mempunyai wakil rakyat yang masanya dihabiskan untuk membersihkan diri dengan masalah moral yang mengaibkan.

Katanya, pendedahan dua daripada tiga trio 'Datuk T' – Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Datuk Shazryl Eskay Abdullah semalam yang memengakui bertanggungjawab mendedahkan rakaman video seks sudah cukup membuktikan sejauhmana besihnya perlakuan Anwar.

Seorang lagi trio 'Datuk T', Datuk Shuib Lazim bagaimanapun tidak hadir pada sidang media bersama Rahim dan Shazryl kerana masalah kesihatan.

Shazryl, bekas rakan karib Anwar sejak tahun 1996 mengakui 100 peratus lelaki dalam video seks itu adalah seorang pemimpin parti pembangkang sebab beliau turut berada dalam rakaman video berkenaan.

Pengundi Permatang Pauh kecewa wakil rakyat mereka bergelumang dengan masalah moral yang mengaibkan

Manakala Rahim pula berkata pemimpin pembangkang tersebut diberi kebebasan untuk memilih pakar forensik serta pemerhati asing bagi menentukan ketelusan disamping perlunya ditubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat ketulenan dan kebenaran video seks tersebut demi kepentingan rakyat.

Menurut Syed Ali lagi, Anwar perlu mencontohi Datuk Seri Chua Soi lek yang rela hati meletakkan jawatan daripada kabinet apabila dikaitkan dengan skandal seks, sebelum dipilih semula menerajui MCA.

Katanya, jika Anwar enggan menerima pandangan Dewan Ulama PAS supaya mereka yang dituduh dengan tuduhan mengaibkan bersumpah dengan nama Allah, sekurang-kurangnya beliau perlu belajar daripada pemimpin MCA.

"Anwar selalu bercakap soal ketelusan, keadilan dan tanggungjawab, maka dalam isu video seks ini, saya desak beliau segera meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh," ujarnya.

Beliau kesal kerana terlalu gilakan kuasa, Anwar sanggup mengkhianati amanah pengundi dengan bergelumang dengan pelbagai masalah peribadi bermula daripada kes liwat dan kini dikaitkan pula dengan video seks

Tiada ulasan:

Pengikut