Selasa, 22 Februari 2011

Razlan's

Razlan's


Jangan biarkan Presiden kerja sorang !

Posted: 22 Feb 2011 12:50 AM PST


Lama sudah tidak menulis, bukan apa, bila ada facebook ni, banyak perkara dah di post kan ke FB sampai habis semua modal untuk kita menulis blog.

Kalau nak diikutkan tarikh penggal permilihan UMNO, tanggal 3 tahun sudah habis pada bulan Mac ini, tetapi disebabkan kuasa ada di tanggan Majlis Tertinggi, dan mereka telah menggunakan kuasa yang ada untuk menambah penggal ini kepada 18 bulan, dan ianya akan habis pada tahun 2013 nanti.

MT menangguhkan permilihan kerana mahu memberi laluan kepada PRU yang akan datang, dan orang UMNO sering kali diingatkan agar membuat segala persiapan di Bahagian masing-masing agar kita dapat menyelesaikan segala permasalahan yang ada sebelum kita berperang pada PRU ke 13.

YAB DS Najib mengingatkan semasa Konvensyen BN, bahawa beliau akan mengambil kira semua perkara walaupun ianya perkara kecil, sekiranya perkara itu boleh mengugat kemenangan BN pada PRU akan datang, ianya perlu diselesaikan dengan segera.

Begitulah seriosnya YAB PM kita didalam menentukan hala tuju dan menentukan BN akan menang pada PRU akan datang.

Kalau YAB PM begitu seriuos, ini bermakna semua sayap harus bekerja keras ke arah menentukan kemenangan BN. Kita juga melihat YAB PM dan TPM begitu kerja keras, pergi ke semua pelusuk Negara berjumpa dengan rakyat untuk membawa gelombang kebangkitan BN agar rakyat merasakan kita begitu serious membela nasib setiap rakyat Malaysia.

YAB PM memperkenalkan banyak formula untuk memperbaiki kehidupan rakyat dan perlaksanaan formula ini telah menampakan hasilnya dimana seluruh pelusuk Negara telah memaparkan logo 1Malaysia dan rakyat sudah yakin kepada Kerajaan BN.

Walaubagaimana pun, tidak semua yang bekerja keras seperti YAB PM, ada pemimpin yang boleh pergi bercuti didalam masa-masa tenat ini. Takkala semua pimpinan pembangkang pergi ke pelusuk negara berceramah dan mengumpul kekuatan, ada diantara kita yang boleh hanya melihat perkara ini berlalu dan membiarkan kawan-kawan lain terkapai-kapai berjuang tanpa nakhoda.

Bagaimana serious kita megambil tindakan terhadap kekuatan parti kita? Adakah sudah cukup gerak kerja yang dilakukan oleh kita didalam menentukan kemenangan Barisan Nasional yang akan datang ?

Adakah sayap bermesyuarat setiap bulan seperti MT bagi membincangkan isu-isu dan pemantauan setiap negeri dan bahagian bagi membantu Presiden membuat keputusan PRU yang akan datang ?

Saya percaya ramai yang tersinggung apabila membaca penulisan ini, dan saya percaya juga akan ramai juga menyokong kepada penulisan ini kerana apa yang terlintas di pikiran saya adalah semata-mata mahu melihat UMNO dan Pimpinan Parti kita dibantu oleh orang bawahan untuk membuat setiap keputusan penting untuk meneruskan survival orang Melayu.

YAB PM tidak boleh bergerak tanpa di bantu oleh sayap-sayap, dan YAB PM juga bukan lah superhero boleh menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh setiap rakyat, semua yang terpilih di peringkat Nasional merupakan pasukan beliau, dan bantulah beliau, bukan masanya kita menghabiskan masa bersama keluarga, masa pemimpin adalah hak rakyat, serupa juga masa Pemimpin UMNO, anda milik Ahli UMNO.

Tiada ulasan:

Pengikut