Khamis, 20 Januari 2011

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


ADUN MERLIMAU KEMBALI KE RAHMATULLAH

Posted: 20 Jan 2011 04:54 AM PST

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan, 54, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Putra kira-kira pukul 8.10 malam.

Perkara tersebut disahkan oleh doktor yang merawat Mohamad Hidhir, Datuk Dr. Suhaimi Mohd. Uda Tenang.

Ketika ini Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berada di Hospital Putra sebelum membuat pengumuman mengenai perkara tersebut.

Jenazah akan dibawa ke rumahnya di Kampung Tersusun, Lipat Kajang, Merlimau malam ini.

Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras ingin menyampaikan salam takziah dan berdoa
semoga rohnya ditempatkan bersama orang yang beriman dan beramal soleh.

Alfatihah...

CALON BARISAN NASIONAL DUN TENANG

Posted: 19 Jan 2011 08:50 PM PST

Penolong Pegawai Daerah Rengit, Mohd Azahar Ibrahim, 37, diumumkan sebagai calon Barisan Nasional (BN) untuk pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang pada 30 Januari ini.

Pengumuman tersebut telah dibuat olehTimbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Azhar adalah anak bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tenang, Ibrahim Daud. Ahad lalu, PAS mengumumkan Ketua Dewan Muslimat Labis, Normala Sudirman, dipilih sebagai calon pakatan pembangkang.
Mohd Azahar Ibrahim diumumkan Calon mewakili BN dalam pilihan raya kecil DUN Tenang hujung bulan ini. Beliau merupakan bendahari Pemuda Umno Labis.

Mohd Azahar Ibrahim merupakan anak kelahiran Labis Segamat berusia 39 tahun. Beliau mendirikan rumah tangga dengan Puan Tuty Roshizana binti Tumin berusia 31 tahun . Beliau telah dikurnikan tiga (3) cahayamata berusia 6 tahun, 2 tahun dan 7 bulan.

Beliau mendapat Diploma Pentadbiran Awam Melaka pada tahun 1993 dan melanjutkan pelajaran ke peringkat Ijazah Sains Politik di Portsmouth, United Kingdom dengan kepujian.

Pada tahun 2000 beliau telah memualkan kerjayanya sebagai Penolong Pentadbir Tanah Segamat hingga 2006. Selepas itu beliau telah bertugas sebagai Penolong Pentadbir Tanah Daerah Kecil Rengit Batu Pahat Johor.

Azahar merupakan anak kepada bekas Adun Tenang dan keluarganya amat disenangi oleh penduduk disini.Bekas Penolong Pentadbir Tanah Azahar Ibrahin bakal ditentang oleh Ketua Muslimah Pas dan juga bekas guru berkelulusan dari Kolej Perguruan Tuanku Bainun, Pulau Pinang,Normala Sudirman.

SPR menetapkan 22 Januari ini tarikh penamaan calon dan 30 Januari 2011 tarikh pengundian.


Tiada ulasan:

Pengikut