Selasa, 4 Januari 2011

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Tahniah KP Negeri Selangor yang baru

Posted: 03 Jan 2011 05:06 PM PST

Ketua Pergerkan Pemuda Umno Serdang Ungku Salleh Ungku Jamal dilantik sbgai Ketua Pemuda Selangor yang baru berkuat kuasa serta merta menggantikan Dato Suhaimi Ghazali. Jawatan yang lain kekal.KP serta Ajk PUcTD mengucapkan Tahniah!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Selangor ohhh Selangor

Posted: 03 Jan 2011 02:22 PM PST

Bagaimana DUN Selangor hendak meminda Perlembagaan tanpa 'Majoriti Dua Pertiga'

Pakatan Retorik Selangor mahu meminda Undang-undang Tubuh Negeri Selangor ?? Bagaimana ini boleh terjadi ??. Dari 56 DUN di Selangor, 36 DUN adalah dari Pakatan Retorik. Ini mewakili 64.3% dari ADUNnya. Sekiranya Dua Pertiga majoriti peruntukan kerusi dari 56 DUN, bermakna ianya adalah 66.7%. Maka mereka memerlukan sekurang-kurangnya 38 DUN untuk menyokong usul meminda undang-undang tubuh tersebut jika pindaan perlembagaan negeri mahu dibuat.
Bagimanapun Menteri Besar Selangor,Khalid Ibrahim hari ini dengan bangganya menyatakan mahu memanggil sidang DUN tergempar bagi meminda Undang-undang tubuh Negeri Selangor bagi menghalang perlantikkan Datuk Mohd Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan yang baru oleh Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Sidek. Kenyataan ini adalah semata-mata mahu mengaburi mata rakyat berhubung kononnya Paduka Sultan Selangor mengarahkan Menteri Besar berbincang dengan Jabatan Perkhidmatan Awam atau JPA. Pada dasarnya sebenarnya Menteri Besar Selangor tidak berpuas hati dengan Perkenan Paduka Sultan Selangor diatas perkenan tersebut, bagaimanapun Menteri Besar mencari jalan bagaimana mahu mengagalkan perlantikkan Datuk Khusrin yang dianggapnya 'Duri Dalam Daging' dalam pentadbirannya. Apa perlu ditakutkan kerana Datuk Khusrin adalah penjawat awam yang sifatnya tidak 'racist' kepada mana-mana kaum dan agama di Selangor. Walaupun perlantikkan SU baru telah diharamkan untuk beliau mengikuti mana-mana mesyuarat Kerajaan Negeri, namun proses mengangkat sumpah dihadapan Paduka Tuanku Sultan Selangor bagi memegang jawatan tersebut tetap akan diadakan pada 6 Januari 2011. Syabas Datuk Khusrin...dan Tahniah....Daulat Tuanku....!(Sumber: FB KP PUcTD)
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan:

Pengikut